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企業データインフラの成熟度 企業業種別

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Enterprise Data Infrastructure Maturity Across Enterprise Verticals

実行可能なメリット クラウドサービスプロバイダーとデータインテグレーションベンダーが、データ戦略の成熟度に基づいて企業の業種に優先順位を付け、最適なエンゲージメントを実現する。 促... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2025年1月27日 US$1,950
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2営業日程度 25 英語

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サマリー

実行可能なメリット
  • クラウドサービスプロバイダーとデータインテグレーションベンダーが、データ戦略の成熟度に基づいて企業の業種に優先順位を付け、最適なエンゲージメントを実現する。
  • 促進要因、ボトルネック、準備レベルを理解することで、業種に特化した販売アプローチの開発を支援します。
  • クラウドサービスプロバイダーとデータソリューションベンダーが、データサイロ、スキルギャップ、レガシーインフラストラクチャなど、企業の主要な課題を理解し、対処できるよう支援し、ソリューションのポジショニングを向上させる。
  • サービスプロバイダーとデータソリューションベンダーが、特定の業種のニーズを満たすクラウドサービスとソフトウェアの機能の優先順位付けを行う際の指針とする。
 
調査ハイライト
  • 金融サービス、通信業界、小売、物流、製造、ヘルスケア、エネルギー生成、農業におけるデータ戦略の成熟度を徹底的に評価。
  • 業界特有の推進要因や課題、データ戦略におけるAIの役割に関する実用的な洞察
  • ソリューション・プロバイダーがターゲットとする製品を開発する際のボトルネックに関する詳細な考察。
 
重要な質問に回答
  • データ戦略が最も成熟しているのはどの企業か?
  • データ戦略策定における各業界の主な推進要因とボトルネックは何か?
  • 人工知能(AI)はどのように業種別データ戦略の有効性を高めるのか?
  • データ戦略策定に向けた垂直統合の準備状況を評価するために不可欠な基準とは?
 
誰が読むべきか?
  • クラウドサービスプロバイダーやデータソリューションベンダーの事業開発チームやマーケティングマネージャーで、企業のニーズに対応するための垂直統合ソリューションや戦略を策定する役割を担う
  • 方 プロダクトマネージャーで、主要な企業要件に対応するために製品のリリース/機能ロードマップを調整する役割を担う方
  • ハードウェアベンダーやプロセッシングインフラベンダーのプロダクトマネージャーで、ストレージ、ネットワーキング、コンピュートシステムなどのハードウェアやインフラストラクチャーのソリューションを企業の垂直統合ニーズに対応させる役割を担う方


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目次

目次
主な調査結果
主な予測
主な企業 エコシステム
企業垂直データ戦略ランキング
手法 & 評価基準の紹介
個別企業垂直プロファイル
金融サービス
通信業界
小売業
物流
製造業
医療
エネルギー 発電
農業
 
言及企業
AWS
Google
IBM Corp
Microsoft Corporation
SAP

 

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Summary

このレポートでは、金融サービス、通信業界、小売、物流、製造、ヘルスケア、エネルギー生成、農業におけるデータ戦略の成熟度を徹底的に評価しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Enable cloud service providers and data integration vendors to prioritize enterprise verticals based on data strategy maturity for optimized engagement.
  • Assist in developing vertical-specific sales approaches by understanding drivers, bottlenecks, and readiness levels.
  • Help cloud service providers and data solution vendors to understand and address key enterprise challenges like data silos, skills gaps, and legacy infrastructure for better solution positioning.
  • Guide service providers and data solution vendors in feature prioritization for cloud services and software to meet specific vertical needs.
 
Research Highlights
  • Thorough assessment of the maturity of data strategies across financial services, the telecoms industry, retail, logistics, manufacturing, healthcare, energy generation, and agriculture.
  • Actionable insights into industry-specific drivers and challenges, and AI's role in data strategies.
  • Detailed discussion bottlenecks guiding solution providers in developing targeted offerings.
 
Critical Questions Answered
  • Which enterprise verticals are most mature in their data strategies?
  • What are the main drivers and bottlenecks for verticals in developing data strategies?
  • How does Artificial Intelligence (AI) enhance the effectiveness of vertical-specific data strategies?
  • Which criteria are essential for assessing vertical readiness for data strategy development?
 
Who Should Read This?
  • Business development teams and marketing managers within cloud service providers and data solution vendors tasked with crafting vertical-specific solutions and strategies to address enterprise needs
  • Product managers who are responsible for adjusting their product release/feature roadmaps to address key enterprise requirements
  • Product managers within hardware and processing infrastructure vendors responsible for aligning hardware and infrastructure solutions, such as storage, networking, and compute systems, with the specific needs of enterprise verticals.


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Table of Contents

Table of Contents
Key Findings
Key Forecasts
Key Companies & Ecosystems
Enterprise Verticals’ Data Strategy Ranking
Methodology & Introducing the Assessment Criteria
Individual Enterprise Verticals Profiles
Financial Services
Telecoms Industry
Retail
Logistics
Manufacturing
Healthcare
Energy Generation
Agriculture
 
Companies Mentioned
AWS
Google
IBM Corp
Microsoft Corporation
SAP

 

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