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住宅用ブロードバンド: 市場の状況


Residential Broadband: State of the Market

ブロードバンド市場は、従来のサービスが完全に成熟し、参加者が収益性の最大化と新たな収入源を求めていることから、変化の時期を迎えています。消費者は現在、これまで以上にテクノロジーに価値を見出し、Wi... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2022年9月30日 US$4,000
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サマリー

ブロードバンド市場は、従来のサービスが完全に成熟し、参加者が収益性の最大化と新たな収入源を求めていることから、変化の時期を迎えています。消費者は現在、これまで以上にテクノロジーに価値を見出し、Wi-Fiサービスやさまざまな付加価値バンドルサービスを含む新しいアプリケーションをますます求めるようになっています。本レポートでは、破壊的技術、消費者動向の変化、競争環境など、ブロードバンド業界に影響を与える最も重要な出来事やトレンドについて評価しています。



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目次

目次
ボトムライン

消費者ブロードバンドの視点
リモートワークが消費者意識に与える影響

サービス・バンドル・オポチュニティ
有料放送の進化
家庭用およびモバイル用インターネットのバンドル
次世代ネットワーキング

競合他社の状況
5Gホームインターネットサービス
光ファイバー敷設の動向
5GとWi-Fiのネットワークコンバージェンス
OpenRoamingイニシアチブ

市場規模と予測
予測の前提
インプリケーションとレコメンデーション

付録

用語集

図表一覧

住宅用ホームインターネットプロバイダー上位10社の市場シェア

ホームサービスの普及率(2017年~2022年)

家庭用インターネットサービスの単独利用 vs. バンドル利用

ホームインターネット ダウンロード速度

家庭用インターネットサービスに対する消費者の意識

家庭用インターネットに対する意識(人口層別)

消費者が報告する家庭用インターネットへの支出

米国インターネット世帯におけるリモートワーク

消費者の品質に対する支払い意思

米国の家庭用インターネット世帯における従来型と新バンドル型の採用状況

インターネットサービスプロバイダーのネットプロモータースコア(付加価値サービス契約数別)

配信タイプ別、従来型とvMVPD型有料TVの普及状況

ISPのPay-TV戦略

ホームインターネット世帯におけるホーム&モバイルブロードバンドのバンドル状況

ホームネットワーク製品の購入確度

米国のホームインターネット世帯におけるインターネット接続機器の所有率

携帯通信キャリアによる5G/LTEホームインターネットの導入状況

米国の家庭におけるインターネット普及率

 

 

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Summary

The broadband market is ripe for change as traditional services fully mature and participants seek to maximize profitability and new revenue streams. Consumers now value technology more than ever and are increasingly seeking out new applications including Wi-Fi services and various value-added bundled services. This report evaluates the most significant events and trends that impact the broadband industry including disruptive technologies, changing consumer trends, and the competitive landscape.



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Table of Contents

Table of Contents

Bottom Line
 
Consumer Broadband Perspectives
Impact of Remote Work on Consumer Attitudes
 
Service Bundling Opportunities
The Evolution of Pay TV
Home and Mobile Internet Bundling
Next-Generation Networking
 
Competitive Landscape
5G Home Internet Service
Trends in Fiber Buildouts
5G and Wi-Fi Network Convergence
OpenRoaming Initiative
 
Market Sizing and Forecast
Forecast Assumptions
Implications and Recommendations
 
Appendix
 
Glossary

List of Figures

Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
Penetration of Home Services (2017 to 2022)
Adoption of Standalone vs. Bundled Home Internet Service
Home Internet Download Speeds
Consumer Attitude Toward Home Internet Services
Attitudes Towards Home Internet by Demographic Segment
Consumer-Reported Spending on Home Internet
Remote Work Among US Internet Households
Consumer Willingness to Pay for Quality
Adoption of Traditional and New Bundles Among US Home Internet Households
Net Promotor Score of Internet Service Provider by Number of Value-Added Service Subscriptions
Adoption of Traditional and vMVPD Pay TV by Distribution Type
ISP Strategies for Pay-TV
Home & Mobile Broadband Bundling Among Home Internet HHs
Certainty to Purchase Home Networking Products
Internet-Connected Device Ownership in US Home Internet HHs
Adoption of 5G/LTE Home Internet from MNOs
Internet Adoption in US Households

 

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