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アジア太平洋地域先進国における固定ブロードバンドの顧客体験:消費者調査


Fixed broadband customer experience in developed Asia–Pacific: consumer survey

本レポートでは、アナリシス・メイソンが実施した消費者調査のうち、先進アジア太平洋地域(DVAP)の3カ国(オーストラリア、ニュージーランド、韓国)の固定ブロードバンドユーザーの行動、好み... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年5月3日 US$1,499
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サマリー

本レポートでは、アナリシス・メイソンが実施した消費者調査のうち、先進アジア太平洋地域(DVAP)の3カ国(オーストラリア、ニュージーランド、韓国)の固定ブロードバンドユーザーの行動、好み、計画に関する部分を中心に取り上げています。
 
分析対象
  • DVAPで使用されているカスタマーサービスと販売チャネル
  • チャネル利用が顧客体験に与える影響(顧客サービス満足度とネットプロモータースコア(NPS)の観点から)
  • さまざまな属性でのチャネル利用
  • 携帯電話顧客と固定電話顧客のチャネル利用の違い
 
調査対象
本調査は、2021年8月から9月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、この地域の広範なオンライン消費者層を代表するように選択されました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりに関するクォータを設定しました。回答者は1カ国あたり少なくとも1000人でした。
 
地域別対象者
  • オーストラリア
  • ニュージーランド
  • 韓国



 

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Summary

この調査レポートでは、アナリシス・メイソンが実施した消費者調査のうち、先進アジア太平洋地域(DVAP)の3カ国(オーストラリア、ニュージーランド、韓国)の固定ブロードバンドユーザーの行動、好み、計画について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Fixed broadband operators in developed Asia–Pacific still have opportunities to improve the customer experience of subscribers that are using their call centres."
 
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s consumer survey that relate to the behaviour, preferences and plans of fixed broadband users in three countries in developed Asia–Pacific (DVAP), namely Australia, New Zealand and South Korea.
 
Topics analysed
  • Customer service and sales channels used in DVAP
  • How customer experience is affected by channel usage (in terms of customer service satisfaction and Net Promoter Score (NPS))
  • Channel usage among different demographics
  • Differences in channel usage between mobile and fixed customers
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2021. The survey groups were chosen to be representative of the broader online consumer population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country.
 
Geographical coverage
  • Australia
  • New Zealand
  • South Korea

 



 

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