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スマートホームの可能性:消費者調査

スマートホームの可能性:消費者調査


Smart home opportunities: consumer survey

本レポートは、アナリシスメイソンの消費者調査結果を用いて、スマートホームセキュリティとホームオートメーションに対する消費者の関心を評価したものである。本レポートには、スマートホーム消費者の人口統... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年1月23日 US$1,649
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サマリー

本レポートは、アナリシスメイソンの消費者調査結果を用いて、スマートホームセキュリティとホームオートメーションに対する消費者の関心を評価したものである。本レポートには、スマートホーム消費者の人口統計学的特徴と、スマートホーム機器に対する需要が国によってどのように異なるかの分析が含まれている。さらに、スマートホームへのAI統合に対する消費者の関心についても分析しています。
 
分析テーマ
  • 各国の消費者はスマートホームセキュリティとホームオートメーションにどの程度関心があるか?
  • スマートホームセキュリティとホームオートメーションの購入に関連する人口統計学的特徴は何か?
  • 音声コントロールシステムの使用経験は、消費者のスマートホーム製品への関心とどのように関係しているか?
  • AIアシスタントがスマートホームを管理することに消費者はどの程度関心があるか?
 
調査データ範囲
調査は2024年7月にDynata社と共同で実施した。調査対象は、対象国のオンライン消費者を代表するグループとした。そのために、年齢、性別、地理的な広がりについて割当を設定した。回答者は1カ国あたり1000人以上(サウジアラビアとUAEを除く、回答者数は750人)。
 
対象地域
  • アジア太平洋地域 オーストラリア、マレーシア、ニュージーランド
  • ヨーロッパ フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、ノルウェー、ポーランド、スペイン、スウェーデン、トルコ、英国 
  • 中東 サウジアラビア、UAE
  • 北米 カナダ、アメリカ 
  • サハラ以南のアフリカ 南アフリカ


 

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Summary

この調査レポートは、スマートホーム消費者の人口統計学的特徴と、スマートホーム機器に対する需要が国によってどのように異なるかの分析が含まれています。
 
Report Summary
"Consumers are showing increased interest in smart home services, especially in smart home security offerings."
 
This report uses the results of Analysys Mason’s Consumer survey to assess consumers' interest in smart home security and home automation. This report includes an analysis of the demographic features of smart home consumers and how the demand for smart home devices varies by country. Additionally, it analyses of consumers’ interest in AI integration into smart homes. 
 
Topics analysed
  • How interested are consumers in smart home security and home automation in different countries? 
  • What demographic features are associated with the purchase of smart home security and home automation? 
  • How does experience with voice control systems interact with consumers’ interest in smart home offerings? 
  • How interested are consumers in having AI assistants manage their smart homes? 
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata in July 2024. The survey groups were chosen to be representative of the broader online consumer population in the countries covered. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country (except in Saudi Arabia and the UAE, where there were 750 respondents).
 
Geographical coverage
  • Asia–Pacific: Australia, Malaysia and New Zealand
  • Europe: France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Poland, Spain, Sweden, Turkey and the UK 
  • Middle East: Saudi Arabia and the UAE
  • North America: Canada and the USA 
  • Sub-Saharan Africa: South Africa


 

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2025/01/28 10:26

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