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現代のブロードバンド:変わる風景


Modern Broadband: Shifting Landscape

家庭用ブロードバンド市場は、ここ数年で様々な発展を遂げてきました。家庭内でのインターネット接続機器の増加により、ホームネットワークが圧迫され、新しいネットワークソリューションへの需要が高まってい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2021年8月10日 US$4,000
電子ファイル
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35 8 英語

 

サマリー

家庭用ブロードバンド市場は、ここ数年で様々な発展を遂げてきました。家庭内でのインターネット接続機器の増加により、ホームネットワークが圧迫され、新しいネットワークソリューションへの需要が高まっています。MDUでは、さまざまなタイプのアパートが、スマートアパートの導入のバックボーンとして、またテナントへの一括提供のために、マネージドWi-Fiソリューションを導入するケースが増えています。
 
また、COVID-19をきっかけに、企業は、企業と住宅の垣根を越えて、リモートワーカーをサポートするソリューションを求めています。同様に、一般消費者や労働者がビデオ会議などの作業をより円滑に行えるよう、ダウンロード速度だけでなくアップリンクへの要求も高まっています。また、携帯電話会社や衛星放送会社が家庭向けインターネットサービスを提供するなど、新たな競争が始まっています。本レポートでは、ブロードバンド市場の新たな展開について、ビジネスチャンス、業務上のニーズ、競争要因などを調査しています。


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目次

ボトムライン
トレンドの移り変わり。COVID-2019/パンデミックの影響
Shelter In PlaceとSocial Distancingの影響
アップグレードされたCPEと新たな付加価値サービスに対する新たな需要
ブロードバンド・カバレッジ・ギャップ:大きな問題
 
リモートワークの可能性
ブロードバンド・アップリンクへの新たな需要
雇用者を対象としたサービスの可能性
 
ネットワークの進化によるお客様の要望への対応
ネットワークの細分化。先行する米国企業
AT&T: 75%のネットワーク仮想化を実現
Lumenのホワイトボックス・アプローチ
Comcastの分散型アクセスアーキテクチャ
 
有料テレビの減少と新しいホームサービス・バンドルの必要性
米国における従来の有料テレビの衰退
モバイル・バンドリングとMVNOサービス
付加価値のあるサービス スマートWi-Fiとサイバーセキュリティ
 
ワイヤレスインターネットサービス
モバイルのみの世帯:現象の鈍化
ワイヤレス・インターネット・サービス・プロバイダー
固定無線インターネット
衛星インターネット
 
MDU市場の動向
マネージドWi-Fiとバルクサービス
スマートアパートメントの導入
 
結論と注目すべきトップトレンド
付録
引用文献
属性

 

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Summary

The residential broadband market has seen a number of developments over the past few years. Growth in the number of internet connected devices within households has strained home networks, increasing demand for new networking solutions. Within the MDU space, apartments of all types are increasingly implementing managed Wi-Fi solutions to serve as the backbone for smart apartment deployments, as well as a bulk offering for tenets.
 
Driven by COVID-19, businesses are seeking solutions to better support a remote workforce, crossing the enterprise and residential markets. Similarly, demand has increased not just for download speeds but for uplink as well –better enabling consumers and workers to perform tasks such as video conferencing. New competition has arisen from mobile providers and satellite companies offering home internet service. This report investigates new developments in the broadband market spanning business opportunities, operational needs, and competitive factors.


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Table of Contents

Bottom Line
Shifting Trends: Impact of COVID-2019/Pandemic
Impact of Shelter In Place and Social Distancing
New Demand for Upgraded CPE and New Value-Added Services
The Broadband Coverage Gap – a Major Issue
 
Remote Work Opportunities
New Demand for Broadband Uplink
Opportunities in Offerings Targeted to Employers
 
Meeting Customer Demands Through Network Evolution
Network Disaggregation: US Players Leading the Way
AT&T: Achieving 75% Network Virtualization
Lumen’s White Box Approach
Comcast Distributed Access Architecture
 
Pay-TV Decline & the Need for New Home Services Bundles
Traditional Pay-TV Decline in the US
Mobile Bundling and MVNO Services
Value-Added Services: Smart Wi-Fi and Cybersecurity
 
Wireless Internet Service
Mobile-Only Households: a Slowing Phenomenon
Wireless Internet Service Providers
Fixed Wireless Internet
Satellite Internet
 
MDU Market Trends
Managed Wi-Fi and Bulk Services
Smart Apartment Deployments
 
Conclusions and Top Trends to Watch
Appendix
Citations
Attribution

 

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