世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアの乳製品市場:種類別(飲用乳、チーズ、ヨーグルト、ギー・バター、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、食料品小売店、オンライン、その他)、地域別、競争予測と機会(2026年


Saudi Arabia Dairy Market, By Type (Drinking Milk, Cheese, Yogurt, Ghee & Butter & Others), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Grocery Retail, Online & Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2026

サウジアラビアの乳製品市場は、2020年に5億7,642万米ドルとなり、今後5.66%のCAGRで成長し、2026年末には7億9,477万米ドルに達すると予測されています。家族の合計所得が急増したことで、消費者の可処分所得が増... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年8月21日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
85 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

サウジアラビアの乳製品市場は、2020年に5億7,642万米ドルとなり、今後5.66%のCAGRで成長し、2026年末には7億9,477万米ドルに達すると予測されています。家族の合計所得が急増したことで、消費者の可処分所得が増え、購買力が大幅に向上しました。その結果、価格にかかわらず製品の品質に妥協することなく、健康に良く、栄養価の高い乳製品を好む消費者が増えています。

サウジアラビアの乳製品市場は、乳業が盛んで、牛乳や乳製品の消費が増加していることから、予測期間中に大きな成長が見込まれています。さらに、牛乳や関連製品のメリットに対する意識の高まりや、フィットネスの流行が、2026年までに市場の成長を促進すると予想されます。サウジアラビアでは、ハラル飲料に関する規制や、パッケージされた乳製品の人気が高まっていることも、乳製品市場の成長を後押ししています。サウジアラビアは乳製品を輸入に大きく依存しているため、市場には複数の国際企業が参入しています。

サウジアラビアの乳製品市場では、ギー、バター、チーズ、アイスクリーム、プロバイオティクス飲料、その他の付加価値の高い乳製品の人気が高まっています。可処分所得の増加、人口増加、西洋文化の影響による食習慣の変化などが、サウジアラビアにおける付加価値のある乳製品の需要を促進しています。また、付加価値のある食品は「すぐに食べられる」ものが多いため、労働人口が多い地域では、外出先ですぐに食べられる間食として好まれています。さらに、脂肪分を減らしたチーズ、砂糖を使わないアイスクリーム、フレーバーヨーグルトなど、付加価値のある乳製品の製品改良が、予測期間中にサウジアラビアの付加価値商品の需要を刺激すると考えられます。

サウジアラビアの乳製品市場は、タイプ、流通チャネル、地域に基づいて分類されています。タイプ別では、飲用乳、チーズ、ヨーグルト、ギー・バター、その他に分類されています。飲用乳は最大の市場シェアを持ち、2026年までに市場を支配すると予想されています。これは、牛乳の摂取によるメリットを認識している健康志向の高い人口の増加によるものです。サウジアラビアの乳製品市場は、流通チャネルに基づいて、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、食料品小売店、オンライン、その他に分類されます。サウジアラビアの乳製品市場は、大手乳製品メーカーがこれらの店舗で製品を販売していることから、スーパーマーケット・ハイパーマーケットのセグメントが主流となっています。また、政府が乳製品の生産性向上に取り組んでいることもあり、スーパーやハイパーマーケットでは様々な乳製品が販売されています。

サウジアラビアの乳製品市場に参入している主な企業は、Almarai Company、Al Safi Danone Ltd.、The National Agricultural Development Company (NADEC)、NADA DAIRY、SAUDIA DAIRY & FOODSTUFF COMPANY (SADAFCO)、Danya Foods Ltd.、Forsan Foods & Consumer Products Company Ltd.、Modern Dairy Plant Company (BADR DAIRY)、Wardat Al Mashreq Food Factory、Ornua Ingredients Internationalなどがあります。市場は非常に競争が激しく、大手企業は市場シェアを拡大するために新製品のイノベーションに注力しています。

本レポートで考慮した年数
過去の年:2016年~2019年
ベースイヤー:2020年
推定期間: 2021年
予測期間: 2022-2026
本調査の目的
- 2016年から2020年までのサウジアラビアの乳製品市場の市場規模の歴史的成長を金額と数量で分析すること。
- 2021年から2026年までのサウジアラビアの乳製品市場の市場規模を金額と数量で分析・予測し、2026年までの成長を予測すること。
- サウジアラビアの乳製品市場を、タイプ別、流通チャネル別、地域別に定義、分類、予測すること。
- サウジアラビアの乳製品市場の推進要因と課題を明らかにすること。
- サウジアラビアの乳製品市場における事業拡大、新製品の発売、M&Aなどの競合他社の動向を調査すること。
- サウジアラビアの乳製品市場における競合他社の価格設定、市場平均販売価格、動向を評価すること。
- 市場での乳製品の供給に関与する主要企業を戦略的に紹介する。
TechSci Researchは本調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci Researchはサウジアラビアの乳製品メーカーとサプライヤーのリストを入手しました。その後、特定された企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、二次調査の限界で特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、国内のすべての主要な乳製品サプライヤーの製品提供とエンドユーザーを分析しました。
TechSci Researchは、ボトムアップ方式で乳製品市場の市場規模を算出しました。ここでは、メーカーの様々な種類の乳製品の販売額データを記録し、将来の予測も行いました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、各メーカーの過去の販売データを分析して外部から検証し、全体の市場規模を算出しました。また、企業の年次報告書、ホワイトペーパー、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も使用しています。
主な対象者
- 乳製品メーカー、乳製品サプライヤー、流通業者、エンドユーザー
- 市場調査会社、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 乳製品に関連する団体、フォーラム、アライアンスなど。

本調査は、メーカー、流通業者、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資の戦略化や市場機会の活用に役立てることができます。
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアの乳製品市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳しく解説しています。
- サウジアラビアの乳製品市場、タイプ別
o 飲料用ミルク
o チーズ
o ヨーグルト
o ギーとバター
o その他
- サウジアラビアの乳製品市場:流通チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 食料品小売店
o オンライン
o その他
- サウジアラビアの乳製品市場:地域別
o 中部
o 西部
o 東部
o 南部
北部
競争状況
企業プロフィールサウジアラビアの乳製品市場に参入している主要企業を詳細に分析しています。
カスタマイズの可能性
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズオプションをご用意しています。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。

ページTOPに戻る


目次

1.製品概要
2.リサーチ・メソドロジー
3.サウジアラビアの乳製品市場におけるCOVID-19の影響
4.エグゼクティブサマリー
5.お客様の声
5.1.ブランド認知度
5.2.購入意思決定に影響を与える要因
5.3.消費パターン
6.サウジアラビアの乳製品市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額・数量ベース
6.2.市場シェアと展望
6.2.1.タイプ別(飲用乳、チーズ、ヨーグルト、ギー・バター、その他
6.2.2.流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、食料品店、オンライン、その他
6.2.3.地域別
6.2.4.企業別(2020年
6.3.マーケットマップ(タイプ別、地域別
7.サウジアラビアの飲用牛乳市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額・数量ベース
7.2.市場シェアと展望
7.2.1.流通チャネル別
7.3.価格分析
8.サウジアラビアのチーズ市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額・数量ベース
8.2.市場シェアと展望
8.2.1.流通チャネル別
8.3.価格分析
9.サウジアラビアのヨーグルト市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額・数量ベース
9.2.市場シェアと展望
9.2.1.流通チャネル別
9.3.価格分析
10.サウジアラビアのギーとバターの市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額・数量ベース
10.2.市場シェアと展望
10.2.1.流通チャネル別
10.3.価格分析
11.4.輸入・輸出分析
12.マーケットダイナミクス
12.1.ドライバー
12.2.課題
13.市場動向と開発
14.政策と規制の状況
15.サウジアラビアの経済概要
16.競争環境
16.1.アルマライ・カンパニー
16.2.アル・サフィ・ダノン社
16.3.National Agricultural Development Company (NADEC)
16.4.ナダ乳業
16.5.Saudia Dairy & Foodstuff Company (SADAFCO)
16.6.ダンヤフーズ社(Danya Foods Ltd.
16.7.フォルサン・フーズ&コンシューマー・プロダクツ・カンパニー・リミテッド
16.8.モダン・デイリー・プラント・カンパニー(BADR DAIRY)
16.9.Wardat Al Mashreq Food Factory
16.10.オルヌア・インディメンツ・インターナショナル
17.戦略的提言
18.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Saudi Arabia dairy market was valued at USD5726.42 million in 2020, and is estimated to grow with a CAGR of 5.66% in the forecast period, to reach USD7940.77 million by the end of 2026. Rapid gains in the combined incomes of family members has resulted in additional disposable income of consumers, thereby boosting their purchasing power significantly. As a result, a growing number of consumers are unwilling to compromise on product quality regardless of price and are preferring dairy products that are good for their health and have high nutritional content.

Saudi Arabia dairy market is expected to undergo formidable growth during the forecast period owing to flourishing dairy industry and increasing consumption of milk and dairy products. Further, rising awareness towards benefits of milk and related products and growing trend of fitness is anticipated to drive the market growth by 2026. Regulations regarding halal beverages and increasing popularity of packaged dairy products is further fueling the dairy market growth in Saudi Arabia. The market is witnessing entry of several international companies as the country relies heavily on imports for its dairy requirements.

Ghee, butter, cheese, ice cream, probiotic drinks, and other value-added dairy products are becoming increasingly popular in Saudi Arabia dairy market. Increasing disposable income, population growth, changing eating habits due to influence of western culture, etc. are driving the demand for value-added dairy products in Saudi Arabia. Additionally, value added foods are often "ready to eat," therefore, they are preferred as a quick snacking option by the working population for on the go eating. Furthermore, product improvements in value added dairy products, such as reduced fat cheese, sugar free ice creams, and flavored yogurts, are likely to stimulate the demand for value added goods in Saudi Arabia during the forecast period.

Saudi Arabia dairy market is categorized based on type, distribution channel and region. Based on type, the market is segmented into drinking milk, cheese, yogurt, ghee & butter and others. The drinking milk segment held the largest market share and is expected to dominate the market by 2026 owing to the growing number of health-conscious population who are aware about the benefits of milk consumption. Based on distribution channel, Saudi Arabia dairy market is categorized into supermarket/hypermarket, grocery retail, online and others. The supermarket and hypermarket segment dominates the dairy market in the country as top dairy manufacturers are selling their products in these stores. Also, with the government’s effort to increase dairy productivity, there are variety of dairy products available in supermarkets and hypermarkets.

Some of the major players operating in the Saudi Arabia dairy market are Almarai Company, Al Safi Danone Ltd., The National Agricultural Development Company (NADEC), NADA DAIRY, SAUDIA DAIRY & FOODSTUFF COMPANY (SADAFCO), Danya Foods Ltd., Forsan Foods & Consumer Products Company Ltd., Modern Dairy Plant Company (BADR DAIRY), Wardat Al Mashreq Food Factory, Ornua Ingredients International. The market is highly competitive and leading companies are focusing on new product innovation to increase their market share.

Years considered for this report:
Historical Years: 2016-2019
Base Year: 2020
Estimated Year: 2021
Forecast Period: 2022–2026
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in market size of Saudi Arabia dairy market, in terms of value and volume from 2016 to 2020.
• To analyze and forecast market size of the Saudi Arabia dairy market, in terms of value and volume from 2021 to 2026 and growth until 2026.
• To define, classify and forecast the Saudi Arabia dairy market on the type, distribution channel and regional distribution.
• To identify drivers and challenges for the Saudi Arabia dairy market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, and mergers & acquisitions in the Saudi Arabia dairy market.
• To evaluate competitor pricing, average market selling prices and trends in the Saudi Arabia dairy market.
• To strategically profile the leading players, which are involved in the supply of dairy products in market.
TechSci Research performed primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of dairy manufacturers and suppliers in Saudi Arabia. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include manufacturers that could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed product offerings and end user of all major dairy suppliers across the country.
TechSci Research calculated the market size for the Dairy market using a bottom-up approach, where manufacturers’ value sales data for different types of dairy was recorded as well as forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from industry experts and company representatives, and externally validated through analyzing historical sales data of respective manufacturers to arrive at the overall market size. Various secondary sources such as company annual reports, white papers, investor presentations and financial reports were also used by the TechSci Research.
Key Target Audience:
• Dairy manufacturers, dairy suppliers, distributors, and end users
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policymakers.
• Organizations, forums, and alliances related to dairy products.

The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, distributors, end-users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Saudi Arabia dairy market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Dairy Market, By Type:
o Drinking Milk
o Cheese
o Yogurt
o Ghee & Butter
o Others
• Saudi Arabia Dairy Market, By Distribution Channel:
o Supermarket/Hypermarket
o Grocery Retail
o Online
o Others
• Saudi Arabia Dairy Market, By Region:
o Central
o Western
o Eastern
o Southern
o Northern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia dairy market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Dairy Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decisions
5.3. Consumption Pattern
6. Saudi Arabia Dairy Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Drinking Milk, Cheese, Yogurt, Ghee & Butter & Others)
6.2.2. By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Grocery Retail, Online & Others)
6.2.3. By Region
6.2.4. By Company (2020)
6.3. Market Map (Type and Region)
7. Saudi Arabia Drinking Milk Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution Channel
7.3. Pricing Analysis
8. Saudi Arabia Cheese Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel
8.3. Pricing Analysis
9. Saudi Arabia Yogurt Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution Channel
9.3. Pricing Analysis
10. Saudi Arabia Ghee & Butter Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Distribution Channel
10.3. Pricing Analysis
11. Import & Export Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Policy and Regulatory Landscape
15. Saudi Arabia Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Almarai Company
16.2. Al Safi Danone Ltd.
16.3. The National Agricultural Development Company (NADEC)
16.4. NADA Dairy
16.5. Saudia Dairy & Foodstuff Company (SADAFCO)
16.6. Danya Foods Ltd.
16.7. Forsan Foods & Consumer Products Company ltd
16.8. Modern Dairy Plant Company (BADR DAIRY)
16.9. Wardat Al Mashreq Food Factory
16.10. Ornua Ingredients International
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

TechSci Research社の国別市場調査分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(dairy)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る