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モバイルTVの世界市場 - 2023-2030


Global Mobile TV Market - 2023-2030

概要 世界のモバイルTV市場は2022年に115億米ドルに達し、2030年には227億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。 モバイルTVを通じて国際的な番組にアクセスしやすくな... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年12月15日 US$4,350
シングルユーザライセンス
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205 英語

 

サマリー

概要
世界のモバイルTV市場は2022年に115億米ドルに達し、2030年には227億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。
モバイルTVを通じて国際的な番組にアクセスしやすくなったことで、市場は世界的に多くの視聴者に開放された。ユーザーは、モバイルTVの成長と国際的な素材リーチの拡大により、ローカルコンテンツを楽しむことができる。サブスクリプションベースのモバイルTVサービスの増加傾向は、モバイルTV市場に対する消費者の需要を後押ししている。
モバイルTVアプリはユーザーフレンドリーなインターフェイスを持ち、視聴者が簡単に操作してコンテンツを発見できるため、利用がさらに促進される。デジタル決済とアプリ内課金が統合されたことで、加入プロセスが簡素化され、ユーザーは便利に支払いを行うことができる。
2022年には、北米が世界市場の1/4弱を占める急成長地域になると予想される。主要プレーヤーによる製品発売の増加が、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、2023年10月5日、Spectrumは、米国で1,700以上の追加家庭と中小企業へのSpectrumインターネット、モバイルTV、音声サービスの開始を発表した。
ダイナミクス
モバイルTVでのコンテンツ提供の増加
モバイルTVで利用可能なコンテンツの増加は、モバイルTV業界の市場成長を促進する重要な要因である。ライブTVチャンネル、オンデマンドビデオ、映画、スポーツ、ニュースなど、多様なコンテンツが利用可能であることが、大きな推進力となっている。より多くのコンテンツ・プロバイダーや放送事業者がモバイル消費向けに提供するコンテンツを最適化することで、より多くのユーザー層を惹きつけている。
5G技術の展開を含むモバイルネットワークインフラの改善は、市場の成長を後押しする。利便性の高さは、より多くの人々にモバイルTVサービスへの加入を促している。2022年8月20日に発表されたニュースによると、ユーチューブは、ユーザーが毎日1億8,000万時間以上のユーチューブをテレビ画面で視聴していると発表した。モバイル・プラットフォームでの無料動画ストリーミングのためのユーチューブ・アプリケーションは成長している。
世界的なスマートフォン普及率の上昇
スマートフォンの普及率の上昇は、スマートフォンレンズ市場の成長を後押しする重要な役割を果たしている。多くのユーザーがアップグレードを検討する際にカメラの画質を優先するため、カメラレンズが改良されたスマートフォンへの需要が継続的に循環している。スマートフォン・メーカー間の激しい競争が、カメラ技術の革新を後押ししている。
スマートフォンユーザーは、移動中にテレビ番組やスポーツイベント、その他のコンテンツを視聴する。その柔軟性は、移動中にスマートフォンで娯楽や情報を求めることが多い現代のライフスタイルに合致している。Annual Status of Education Report (ASER)の調査によると、インドの農村部におけるスマートフォンの普及率は2018年には36.5%であったが、2020年には61.8%、2021年には67.6%に増加する。スマートフォンの普及率は過去3年間で倍増している。
限られたネットワークカバレッジ
モバイルTVのネットワークカバレッジが限定的であることは、市場成長に大きな影響を与える。モバイルTVとは、外出先からスマートフォンやタブレットなどのモバイル端末でテレビコンテンツを視聴する機能を指す。シームレスで満足のいくモバイルTV体験を提供するには、堅牢で広範なネットワークインフラが不可欠である。
ネットワークのカバー範囲が狭いと、信号強度が低下したり、一貫性がなくなったりする。その結果、ストリーミングが中断されたり、バッファリングの問題が発生したり、一般的に視聴体験が劣ることになる。モバイルTVは、ライブTVやストリーミング・サービスなど、幅広いコンテンツを提供している。LocalCircleが2023年2月にインドで実施した調査によると、モバイルユーザーの69%が日常的に電波の問題に直面している。
セグメント分析
世界のモバイルTV市場は、コンテンツ、テクノロジー、サービス、アプリケーション、地域によって区分される。
モバイルTVにおけるIPTV技術の採用増加
IPTV技術分野は、産業分野での採用増加により、世界市場シェアの1/3を占めている。ユーザーはIPTV契約をカスタマイズし、興味のあるチャンネルやコンテンツだけを選択することが多い。多くのIPTVサービスはタイムシフト視聴オプションを提供しており、ユーザーはライブTVを一時停止、巻き戻し、録画することができる。
主要プレーヤーによる製品発表の増加は、予測期間中のセグメント成長を後押しする。例えば、2023年1月26日、RailTelは1月からRailWireを利用したIPTVサービスを開始した。IPTVサービスは、インターネットプロトコルまたは伝送制御プロトコルを使用して、テレビ番組やその他のビジュアルコンテンツを配信する。
地理的普及率
アジア太平洋地域におけるモバイルTVの人気上昇
アジア太平洋地域は、その豊富で多様なコンテンツ・ランドスケープにより、世界のモバイルTV市場の約50%のシェアを占めている。現地のコンテンツプロバイダーは、映画、テレビ番組、ライブイベントなど、さまざまなコンテンツを制作している。国際的なコンテンツも人気があり、この地域を活気あるモバイルTV市場にしている。
この地域では、オンライン・ストリーミング・サービスの人気が急上昇している。Amazon Prime Video、Netflix、Disney+、ローカルプラットフォームなどのサービスは、モバイルデバイスでアクセス可能な膨大なコンテンツライブラリを提供している。政府のイニシアチブの増加は、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、2023年2月21日、インド政府はPrasar Bharati向けにOTT(Over-the-Top)プラットフォームを立ち上げた。政府はまた、新たなFMラジオ局のオークションを増やすことで、ティア2とティア3の都市を取り込むことを目指している。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、AT&T、Comcast、SPB TV、Time Warner Cable、Verizon Communications、Bell Canada、Bharti Airtel、Charter Communications、Consolidated Communications、Cox Communicationsが含まれる。
COVID-19 影響分析
Netflix、Amazon Prime Video、Disney+などのストリーミング・プラットフォームは、パンデミック中に大きな成長を遂げた。多くの人がモバイル機器で幅広いテレビコンテンツにアクセスするために、これらのサービスに加入したり、利用を増やしたりした。パンデミックはコードカットの傾向を加速させ、より多くの消費者が従来のケーブルテレビや衛星放送の契約を解約し、モバイル機器でアクセス可能なストリーミングサービスを利用するようになった。この変化はモバイルTV市場に直接的な影響を与えた。
主要なスポーツイベントが延期または中止され、スポーツ番組の生中継が一時的に途絶えることになった。視聴者獲得のためにスポーツコンテンツに依存しているモバイルTVプラットフォームにも影響が及んだ。ロックダウンや安全対策により新しいTVコンテンツの制作が中断され、新シリーズや新エピソードのリリースが遅れた。モバイルTVプラットフォームにおける新鮮なコンテンツの入手に影響を与えた。
ロシア・ウクライナの影響
ロシアとウクライナの紛争は、影響を受けた地域および世界的な経済的不確実性をもたらしている。経済不安は個人消費の減少につながり、モバイルTVサービスの加入に影響を与える可能性がある。地政学的緊張に起因する為替変動は、特に紛争の影響を直接受けている国々で事業を展開したり、紛争国と取引を行っている企業にとって、モバイルTVサービスのコストに影響を与える可能性がある。為替レートの変動は価格設定や収益性に影響を与える可能性がある。
モバイルTV事業者が紛争の影響を直接受ける地域での地理的拡大計画を再考する。これらの地域への投資に伴う不確実性やリスクが、拡大戦略の遅延や変更につながる。サプライチェーンや流通網に混乱が生じた場合、コンテンツ流通契約に影響が及ぶ。モバイルTVプラットフォームにおける特定のTVチャンネルやコンテンツの利用可能性に影響する。
コンテンツ別
- ビデオ・オン・デマンド
- オンラインビデオ
- ライブストリーミング
技術別
- IPTV
- OTT
- 衛星放送
- その他
サービス別
- 無料放送サービス
- 有料放送
用途別
- 業務用
- 個人向け
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年8月1日、シャオミはRedmi 12 5Gスマートフォン、Redmi Watch 3 Active、Xiaomi Smart TV Xシリーズを発表した。同社はアマゾンのeコマースサイトで5Gスマートフォン「Redmi 12」をテスト販売している。
- 2023年8月5日、インド政府はデータ接続なしでテレビを生中継するDirect-to-Mobile技術を開始した。Direct-to-mobile 技術により、携帯電話ユーザーは自分の端末でテレビを見ることができる。
- 2023年1月19日、RailTelはRailWire加入者にIPTV(Internet Protocol Television)サービスを提供した。RailTail社はハイデラバードを拠点とするIPTVサービス会社city online media社と提携し、ULKA TVブランドでRailwire社の顧客にこれらのサービスを提供している。
レポートを購入する理由
- コンテンツ、テクノロジー、サービス、アプリケーション、地域に基づく世界のモバイルTV市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。
- モバイルTV市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。
- 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のモバイルTV市場レポートは、約69の表、77の図、205ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Content
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Service
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Content Availability on the Mobile TV
4.1.1.2. Rising Smartphone Penetration Globally
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Limited Network Coverage
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Content
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Content
7.2. Video-on-Demand*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Online Video
7.4. Live Streaming
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. IPTV*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. OTT
8.4. Satellite
8.5. Others
9. By Service
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Service
9.2. Free to air service*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Pay TV service
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Commercial*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Personal
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. AT&T*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Comcast
13.3. SPB TV
13.4. Time Warner Cable
13.5. Verizon Communications
13.6. Bell Canada
13.7. Bharti Airtel
13.8. Charter Communications
13.9. Consolidated Communications
13.10. Cox Communications
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Mobile TV Market reached US$ 11.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 22.7 billion by 2030, growing with a CAGR of 10.2% during the forecast period 2023-2030.
Greater accessibility of international programming via mobile TV has opened up the market to more viewers globally. Users may enjoy local content owing to the growth of mobile TV and wider international material reach. The growing trend of subscription-based mobile TV services helps to boost consumers demand for the mobile TV market.
Mobile TV apps have user-friendly interfaces that make it easy for viewers to navigate and discover content, further encouraging usage. The integration of digital payment methods and in-app purchases simplifies the subscription process and allows users to make payments conveniently.
In 2022, North America is expected to be the fastest growing region having less than 1/4th of the global market. An increase in product launches by the major key players helps to boost market growth over the forecast period. For instance, on October 05, 2023, Spectrum announced a launch of Spectrum Internet, Mobile TV and Voice services to more than 1,700 additional homes and small businesses in U.S. The product launch helps to boost market growth of the mobile TV.
Dynamics
Increasing Content Availability on the Mobile TV
Increasing content availability on mobile TV is indeed a crucial factor driving market growth in the mobile TV industry. The availability of a diverse range of content, including live TV channels, on-demand videos, movies, sports, news and more, is a significant driver. As more content providers and broadcasters optimize their offerings for mobile consumption, it attracts a larger user base.
The improvement in mobile network infrastructure, including the rollout of 5G technology helps to boost the market growth. The convenience factor encourages more people to subscribe to mobile TV services. According to the news published on August 20, 2022, YouTube said that users watch more than 180 million hours of YouTube on TV screen every day. YouTube application for free video streaming on mobile platforms is growing.
Rising Smartphone Penetration Globally
Rising smartphone penetration indeed plays a significant role in boosting the growth of the smartphone lens market. Many users prioritize camera quality when considering an upgrade, leading to a continuous cycle of demand for smartphones with improved camera lenses. Intense competition among smartphone manufacturers drives innovation in camera technology.
Smartphone users watch TV shows, sports events and other content while on the move. The flexibility aligns with the modern lifestyle where people often seek entertainment and information on their smartphones during travel. According to the Annual Status of Education Report (ASER) survey, the availability of smartphones in rural India was 36.5% in 2018 and increased to 61.8% in 2020 and 67.6% in 2021. Smartphone penetration is doubled in the past three years.
Limited Network Coverage
Limited network coverage for mobile TV indeed has a significant impact on market growth. Mobile TV refers to the ability to watch television content on mobile devices such as smartphones and tablets while on the go. To provide a seamless and satisfying mobile TV experience, a robust and widespread network infrastructure is essential.
Limited network coverage results in poor or inconsistent signal strength. It leads to interruptions in streaming, buffering issues and a generally subpar viewing experience. Mobile TV offer wide range of content such as live TV and streaming services. According to the survey conducted by the LocalCircle in India on February 2023, 69% of mobile users faced signal issues on daily basis.
Segment Analysis
The global mobile tv market is segmented based on Content, technology, service, application and region.
Increase in the Adoption of IPTV Technology in Mobile TV
IPTV technology segment holds the 1/3rd of the global market share in due to the increase in industrial adoption. Users often customize their IPTV subscriptions, selecting only the channels and content they are interested in. Many IPTV services offer time-shifted viewing options, allowing users to pause, rewind or record live TV, which is particularly useful for mobile users who may have interruptions while watching.
An increase in product launches by major key players helps to boost segment growth over the forecast period. For instance, on January 26, 2023, RailTel launched an IPTV service over RailWire from January. IPTV service delivers television programming and other visual content using the internet protocol or transmission control protocol.
Geographical Penetration
Rising Popularity of the Mobile TV in Asia-Pacific
Asia-Pacific held around 50% the market share of the global mobile TV market due to its rich and diverse content landscape. Local content providers produce a wide array of content, including movies, TV shows and live events. International content is also popular, making the region a vibrant mobile TV market.
The rising popularity of online streaming services has surged in the region. Services like Amazon Prime Video, Netflix, Disney+ and local platforms offer a vast library of content accessible on mobile devices. An increase in Government initiatives helps to boost market growth over the forecast period. For instance, on February 21, 2023, the Government of India launched an Over-the-Top (OTT) platform for the Prasar Bharati. The Government also aims to take tier 2 and tier 3 cities with more auctions for new FM radio stations.
Competitive Landscape
The major global players in the market include AT&T, Comcast, SPB TV, Time Warner Cable, Verizon Communications, Bell Canada, Bharti Airtel, Charter Communications, Consolidated Communications and Cox Communications.
COVID-19 Impact Analysis
Streaming platforms, such as Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ and others, experienced significant growth during the pandemic. Many people subscribed to or increased their usage of these services to access a wide range of TV content on their mobile devices. The pandemic accelerated the trend of cord-cutting, as more consumers canceled traditional cable or satellite TV subscriptions in favor of streaming services accessible on mobile devices. The shift had a direct impact on the mobile TV market.
Major sporting events were postponed or canceled, leading to a temporary disruption in live sports programming. It affected mobile TV platforms that rely on sports content to attract viewers. The production of new TV content was disrupted due to lockdowns and safety measures, causing delays in the release of new series and episodes. It impacted the availability of fresh content on mobile TV platforms.
Russia Ukraine Impact
The Russia-Ukraine conflict creates economic uncertainty in the affected regions and globally. Economic instability may lead to reduced consumer spending, affecting subscriptions to mobile TV services. Currency fluctuations resulting from geopolitical tensions can impact the costs of mobile TV services, especially for businesses operating in or trading with countries directly affected by the conflict. Changes in exchange rates can affect pricing and profitability.
Mobile TV providers reconsider their plans for geographic expansion in regions directly impacted by the conflict. Uncertainty and risks associated with investing in these regions lead to delays or changes in expansion strategies. Content distribution agreements affected if there are disruptions to the supply chain or distribution networks. It impact the availability of certain TV channels or content on mobile TV platforms.
By Content
• Video-on-Demand
• Online Video
• Live Streaming
By Technology
• IPTV
• OTT
• Satellite
• Others
By Service
• Free to air service
• Pay TV service
By Application
• Commercial
• Personal
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On August 01, 2023, Xiaomi launched Redmi 12 5G smartphone, Redmi Watch 3 Active and Xiaomi Smart TV X series. The company has been testing the Redmi 12 5G smart phone on the Amazon e-commerce website.
• On August 05, 2023, Government of India launched direct-to-mobile technology for the live TV connections without data connection. Direct-to-mobile technology allow mobile phone users to watch TV on their devices.
• On January 19, 2023, RailTel provided Internet Protocol Television (IPTV) services to RailWire subscribers. RailTail is partnered with Hyderabad-based IPTV service firm city online media to provide these services to Railwire customers under ULKA TV brand.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global mobile TV market segmentation based on content, technology, service, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of mobile TV market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global mobile TV market report would provide approximately 69 tables, 77 figures and 205 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Content
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Service
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Content Availability on the Mobile TV
4.1.1.2. Rising Smartphone Penetration Globally
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Limited Network Coverage
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Content
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Content
7.2. Video-on-Demand*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Online Video
7.4. Live Streaming
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. IPTV*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. OTT
8.4. Satellite
8.5. Others
9. By Service
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Service
9.2. Free to air service*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Pay TV service
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Commercial*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Personal
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. AT&T*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Comcast
13.3. SPB TV
13.4. Time Warner Cable
13.5. Verizon Communications
13.6. Bell Canada
13.7. Bharti Airtel
13.8. Charter Communications
13.9. Consolidated Communications
13.10. Cox Communications
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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