モバイルTVの世界市場 - 2023-2030Global Mobile TV Market - 2023-2030 概要 世界のモバイルTV市場は2022年に115億米ドルに達し、2030年には227億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。 モバイルTVを通じて国際的な番組にアクセスしやすくな... もっと見る
サマリー概要世界のモバイルTV市場は2022年に115億米ドルに達し、2030年には227億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。 モバイルTVを通じて国際的な番組にアクセスしやすくなったことで、市場は世界的に多くの視聴者に開放された。ユーザーは、モバイルTVの成長と国際的な素材リーチの拡大により、ローカルコンテンツを楽しむことができる。サブスクリプションベースのモバイルTVサービスの増加傾向は、モバイルTV市場に対する消費者の需要を後押ししている。 モバイルTVアプリはユーザーフレンドリーなインターフェイスを持ち、視聴者が簡単に操作してコンテンツを発見できるため、利用がさらに促進される。デジタル決済とアプリ内課金が統合されたことで、加入プロセスが簡素化され、ユーザーは便利に支払いを行うことができる。 2022年には、北米が世界市場の1/4弱を占める急成長地域になると予想される。主要プレーヤーによる製品発売の増加が、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、2023年10月5日、Spectrumは、米国で1,700以上の追加家庭と中小企業へのSpectrumインターネット、モバイルTV、音声サービスの開始を発表した。 ダイナミクス モバイルTVでのコンテンツ提供の増加 モバイルTVで利用可能なコンテンツの増加は、モバイルTV業界の市場成長を促進する重要な要因である。ライブTVチャンネル、オンデマンドビデオ、映画、スポーツ、ニュースなど、多様なコンテンツが利用可能であることが、大きな推進力となっている。より多くのコンテンツ・プロバイダーや放送事業者がモバイル消費向けに提供するコンテンツを最適化することで、より多くのユーザー層を惹きつけている。 5G技術の展開を含むモバイルネットワークインフラの改善は、市場の成長を後押しする。利便性の高さは、より多くの人々にモバイルTVサービスへの加入を促している。2022年8月20日に発表されたニュースによると、ユーチューブは、ユーザーが毎日1億8,000万時間以上のユーチューブをテレビ画面で視聴していると発表した。モバイル・プラットフォームでの無料動画ストリーミングのためのユーチューブ・アプリケーションは成長している。 世界的なスマートフォン普及率の上昇 スマートフォンの普及率の上昇は、スマートフォンレンズ市場の成長を後押しする重要な役割を果たしている。多くのユーザーがアップグレードを検討する際にカメラの画質を優先するため、カメラレンズが改良されたスマートフォンへの需要が継続的に循環している。スマートフォン・メーカー間の激しい競争が、カメラ技術の革新を後押ししている。 スマートフォンユーザーは、移動中にテレビ番組やスポーツイベント、その他のコンテンツを視聴する。その柔軟性は、移動中にスマートフォンで娯楽や情報を求めることが多い現代のライフスタイルに合致している。Annual Status of Education Report (ASER)の調査によると、インドの農村部におけるスマートフォンの普及率は2018年には36.5%であったが、2020年には61.8%、2021年には67.6%に増加する。スマートフォンの普及率は過去3年間で倍増している。 限られたネットワークカバレッジ モバイルTVのネットワークカバレッジが限定的であることは、市場成長に大きな影響を与える。モバイルTVとは、外出先からスマートフォンやタブレットなどのモバイル端末でテレビコンテンツを視聴する機能を指す。シームレスで満足のいくモバイルTV体験を提供するには、堅牢で広範なネットワークインフラが不可欠である。 ネットワークのカバー範囲が狭いと、信号強度が低下したり、一貫性がなくなったりする。その結果、ストリーミングが中断されたり、バッファリングの問題が発生したり、一般的に視聴体験が劣ることになる。モバイルTVは、ライブTVやストリーミング・サービスなど、幅広いコンテンツを提供している。LocalCircleが2023年2月にインドで実施した調査によると、モバイルユーザーの69%が日常的に電波の問題に直面している。 セグメント分析 世界のモバイルTV市場は、コンテンツ、テクノロジー、サービス、アプリケーション、地域によって区分される。 モバイルTVにおけるIPTV技術の採用増加 IPTV技術分野は、産業分野での採用増加により、世界市場シェアの1/3を占めている。ユーザーはIPTV契約をカスタマイズし、興味のあるチャンネルやコンテンツだけを選択することが多い。多くのIPTVサービスはタイムシフト視聴オプションを提供しており、ユーザーはライブTVを一時停止、巻き戻し、録画することができる。 主要プレーヤーによる製品発表の増加は、予測期間中のセグメント成長を後押しする。例えば、2023年1月26日、RailTelは1月からRailWireを利用したIPTVサービスを開始した。IPTVサービスは、インターネットプロトコルまたは伝送制御プロトコルを使用して、テレビ番組やその他のビジュアルコンテンツを配信する。 地理的普及率 アジア太平洋地域におけるモバイルTVの人気上昇 アジア太平洋地域は、その豊富で多様なコンテンツ・ランドスケープにより、世界のモバイルTV市場の約50%のシェアを占めている。現地のコンテンツプロバイダーは、映画、テレビ番組、ライブイベントなど、さまざまなコンテンツを制作している。国際的なコンテンツも人気があり、この地域を活気あるモバイルTV市場にしている。 この地域では、オンライン・ストリーミング・サービスの人気が急上昇している。Amazon Prime Video、Netflix、Disney+、ローカルプラットフォームなどのサービスは、モバイルデバイスでアクセス可能な膨大なコンテンツライブラリを提供している。政府のイニシアチブの増加は、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、2023年2月21日、インド政府はPrasar Bharati向けにOTT(Over-the-Top)プラットフォームを立ち上げた。政府はまた、新たなFMラジオ局のオークションを増やすことで、ティア2とティア3の都市を取り込むことを目指している。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、AT&T、Comcast、SPB TV、Time Warner Cable、Verizon Communications、Bell Canada、Bharti Airtel、Charter Communications、Consolidated Communications、Cox Communicationsが含まれる。 COVID-19 影響分析 Netflix、Amazon Prime Video、Disney+などのストリーミング・プラットフォームは、パンデミック中に大きな成長を遂げた。多くの人がモバイル機器で幅広いテレビコンテンツにアクセスするために、これらのサービスに加入したり、利用を増やしたりした。パンデミックはコードカットの傾向を加速させ、より多くの消費者が従来のケーブルテレビや衛星放送の契約を解約し、モバイル機器でアクセス可能なストリーミングサービスを利用するようになった。この変化はモバイルTV市場に直接的な影響を与えた。 主要なスポーツイベントが延期または中止され、スポーツ番組の生中継が一時的に途絶えることになった。視聴者獲得のためにスポーツコンテンツに依存しているモバイルTVプラットフォームにも影響が及んだ。ロックダウンや安全対策により新しいTVコンテンツの制作が中断され、新シリーズや新エピソードのリリースが遅れた。モバイルTVプラットフォームにおける新鮮なコンテンツの入手に影響を与えた。 ロシア・ウクライナの影響 ロシアとウクライナの紛争は、影響を受けた地域および世界的な経済的不確実性をもたらしている。経済不安は個人消費の減少につながり、モバイルTVサービスの加入に影響を与える可能性がある。地政学的緊張に起因する為替変動は、特に紛争の影響を直接受けている国々で事業を展開したり、紛争国と取引を行っている企業にとって、モバイルTVサービスのコストに影響を与える可能性がある。為替レートの変動は価格設定や収益性に影響を与える可能性がある。 モバイルTV事業者が紛争の影響を直接受ける地域での地理的拡大計画を再考する。これらの地域への投資に伴う不確実性やリスクが、拡大戦略の遅延や変更につながる。サプライチェーンや流通網に混乱が生じた場合、コンテンツ流通契約に影響が及ぶ。モバイルTVプラットフォームにおける特定のTVチャンネルやコンテンツの利用可能性に影響する。 コンテンツ別 - ビデオ・オン・デマンド - オンラインビデオ - ライブストリーミング 技術別 - IPTV - OTT - 衛星放送 - その他 サービス別 - 無料放送サービス - 有料放送 用途別 - 業務用 - 個人向け 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年8月1日、シャオミはRedmi 12 5Gスマートフォン、Redmi Watch 3 Active、Xiaomi Smart TV Xシリーズを発表した。同社はアマゾンのeコマースサイトで5Gスマートフォン「Redmi 12」をテスト販売している。 - 2023年8月5日、インド政府はデータ接続なしでテレビを生中継するDirect-to-Mobile技術を開始した。Direct-to-mobile 技術により、携帯電話ユーザーは自分の端末でテレビを見ることができる。 - 2023年1月19日、RailTelはRailWire加入者にIPTV(Internet Protocol Television)サービスを提供した。RailTail社はハイデラバードを拠点とするIPTVサービス会社city online media社と提携し、ULKA TVブランドでRailwire社の顧客にこれらのサービスを提供している。 レポートを購入する理由 - コンテンツ、テクノロジー、サービス、アプリケーション、地域に基づく世界のモバイルTV市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。 - モバイルTV市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。 - 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のモバイルTV市場レポートは、約69の表、77の図、205ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Content 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Service 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Content Availability on the Mobile TV 4.1.1.2. Rising Smartphone Penetration Globally 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Network Coverage 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Content 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Content 7.2. Video-on-Demand* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Online Video 7.4. Live Streaming 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. IPTV* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. OTT 8.4. Satellite 8.5. Others 9. By Service 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Service 9.2. Free to air service* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pay TV service 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Commercial* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Personal 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. AT&T* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Comcast 13.3. SPB TV 13.4. Time Warner Cable 13.5. Verizon Communications 13.6. Bell Canada 13.7. Bharti Airtel 13.8. Charter Communications 13.9. Consolidated Communications 13.10. Cox Communications LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Content 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Service 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Content Availability on the Mobile TV 4.1.1.2. Rising Smartphone Penetration Globally 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Network Coverage 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Content 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Content 7.2. Video-on-Demand* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Online Video 7.4. Live Streaming 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. IPTV* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. OTT 8.4. Satellite 8.5. Others 9. By Service 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Service 9.2. Free to air service* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pay TV service 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Commercial* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Personal 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Content 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. AT&T* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Comcast 13.3. SPB TV 13.4. Time Warner Cable 13.5. Verizon Communications 13.6. Bell Canada 13.7. Bharti Airtel 13.8. Charter Communications 13.9. Consolidated Communications 13.10. Cox Communications LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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