モバイル脅威防御の世界市場 - 2023-2030Global Mobile Threat Defense Market - 2023-2030 概要 世界のモバイル脅威防御市場は、2022年に22億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 22.0%で成長し、2030年には105億米ドルに達すると予測されている。 同市場の主要プレーヤーは、さまざま... もっと見る
サマリー概要世界のモバイル脅威防御市場は、2022年に22億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 22.0%で成長し、2030年には105億米ドルに達すると予測されている。 同市場の主要プレーヤーは、さまざまな目的でモバイルアプリを開発・展開する傾向が強まっており、こうしたアプリを保護し、機密データを攻撃から守るためのモバイル脅威防御ソリューションに対するニーズが高まっている。モバイル脅威対策市場は、スマートフォンの普及が世界的な規模で進んでいることから、世界的に膨大な潜在顧客基盤を有している。モバイル・ユーザーと環境の多様性は、モバイル脅威防御プロバイダーがリーチを拡大する機会を生み出している。 サイバーセキュリティの重要性とモバイルデバイスに関連する潜在的リスクに対する消費者の意識の高まりにより、個人や組織はモバイルセキュリティを優先するようになり、モバイル脅威防御ソリューションの市場成長を後押ししている。ハイブリッドな職場文化における従業員のモバイル利用の増加により、ランサムウェア攻撃やプライバシー侵害などの深刻な問題が発生しており、モバイル脅威防御市場に対する消費者の需要が増加している。 北米は、モバイル脅威防御の産業導入の増加により、市場で最大の市場シェアを占めている。同地域の主要企業の中には、モバイル脅威対策市場における消費者のニーズを満たすために事業を拡大している企業もある。例えば、2023年7月5日、VMware WorkspaceはFedRAMP SaaSサービスを強化し、VMware Workspace ONE Mobile Threat Defenseを追加した。 ダイナミクス 世界的なスマートフォンの普及拡大 スマートフォンをさまざまな活動に利用する人が増加するにつれ、サイバー犯罪者の攻撃対象は世界的に拡大しています。これには、アプリ、モバイルデバイス、通信チャネルが含まれ、脅威から保護するためのモバイル脅威防御ソリューションの必要性が高まっている。業務やビジネス目的でのモバイルデバイスの採用が増加しているため、企業のデータや通信を保護するモバイル脅威防御ソリューションの必要性が高まっている。 スマートフォンの世界的な普及は、モバイル脅威防御市場の成長を後押ししている。Exploding Topics in 2023が発表したデータによると、世界全体の携帯電話の約90%がスマートフォンである。現在、世界全体で約65億米ドルのスマートフォンが存在している。世界で最もスマートフォンの利用者が多いのは中国であり、その数字は世界人口80億米ドルの約85%を占めている。中国、インド、米国、インドネシアはスマートフォンの普及率が高い。 成長するモバイルバンキングと決済 モバイル・バンキングとモバイル・ペイメントには、口座情報や取引履歴など、機密性の高い金融情報のやり取りが含まれる。これらのサービスにおけるモバイルの普及は、サイバー犯罪者にとってこれらのデータの価値を高め、データを保護するモバイル脅威防御ソリューションの重要性を浮き彫りにしている。モバイル・バンキング・アプリケーションの普及は、これらのアプリケーションのセキュリティを確保するためのモバイル脅威防御ソリューションの必要性を生み出している。 Netguru S.A.が2022年に発表したデータによると、米国では成人の78%がモバイルアプリやウェブサイトを利用して銀行取引を行うことを好んでいる。モバイル・バンキングの普及と電子商取引の隆盛は、モバイル・プラットフォーム上で機密情報を保護することの重要性をさらに強調している。 モバイル脅威対策は、不正なバンキング・アプリからユーザーを保護し、取引の完全性を確保するのに役立つ。モバイルバンキングや決済は、生体認証、二要素認証、多要素認証などの安全な認証方法に依存することが多い。モバイル脅威防御ソリューションは、これらの認証方法を脅威から保護するのに役立ちます。サイバー犯罪者は、ソーシャル・エンジニアリングの手法を用いてユーザーを騙し、金融情報を漏えいさせることがよくあります。モバイル脅威防御ソリューションは、フィッシング攻撃を検知・防止し、ユーザーを詐欺被害から守ります。 データ収集とプライバシー規制 プライバシーを重視する消費者や企業は、モバイル脅威対策ソリューションが収集するデータにますます注意を払うようになっています。脅威検知を目的としたユーザーデータの収集は、特に欧州の一般データ保護規則やカリフォルニア州のCCPAのような厳しいデータプライバシー規制がある地域では懸念される。モバイル脅威対策プロバイダーは、データの収集と処理についてユーザーの同意を得る必要があるため、これらのソリューションの展開が複雑化する。 透明性を確保し、データの使用方法を明確に説明することは難しいが、ユーザーの信頼を維持するためには不可欠である。モバイル脅威防御ソリューションによって収集されたデータは、責任を持って取り扱われなければ、誤用や悪用される可能性がある。ユーザーや組織は、自分たちのデータがセキュリティ以外の目的でアクセスされたり使用されたりすることを恐れ、プライバシーに関する懸念がモバイル脅威対策市場の成長を妨げる要因となっている。 セグメント分析 世界のモバイル脅威対策市場は、導入タイプ、プラットフォーム、企業、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 フィッシング・モバイル脅威の急増がセグメント成長を後押し モバイル脅威対策市場はアプリケーションに基づいて、フィッシング、ランサムウェア、マルウェアに分けられる。フィッシング分野は世界のモバイル脅威対策市場で最大の市場シェア32.25%を占めている。フィッシング攻撃は、サイバー犯罪者がモバイルデバイスのセキュリティを侵害するために使用する最も一般的な手法である。この攻撃には、ユーザーを騙してログイン認証情報などの機密情報を開示させる、偽の電子メールやメッセージが含まれる。 BlackBerry Limitedのデータによると、モバイルフィッシングは最も急成長している脅威の1つであり、世界的なモバイルフィッシングの試みは40%近く増加している。同市場の主要プレイヤーの中には、事業拡大のためにM&A戦略をとるところもある。例えば、2023年1月18日、IvantiとLookoutは、Ivantiの統合エンドポイント管理ソリューションの一部としてモバイル脅威防御を提供するために提携を拡大した。両社のソリューションは、フィッシング攻撃に対するクラス最高の防御を消費者に提供する。 地理的な普及率 アジア太平洋地域におけるスマートフォンの高い普及率 アジア太平洋地域ではスマートフォンの普及が進んでいるため、世界のモバイル脅威対策市場で最大の市場シェア31.12%を占めている。スマートフォンの利用がユビキタスになっているため、人口が多い中国とインドが同地域の主要シェア国となっている。インドのモバイルデータ消費量は、2021年には1ユーザー当たり12ギガバイトとなり、世界で最も高くなる。インドでは、四半期ごとに2,500万米ドルの新規スマートフォンユーザーが導入されており、デジタル・イニシアチブを立ち上げるには絶好の環境となっている。 同地域の主要企業は「モバイル・ファースト」のアプローチを採用し、顧客へのリーチ、事業運営、サービス提供におけるモバイル機器の可能性を認識している。アジア太平洋地域は、中国のような国がモバイル決済技術の最前線に立つなど、モバイル決済の導入でリードしている。金融取引は高額で機密性が高いため、モバイル脅威対策はモバイル決済およびバンキング・アプリケーションの安全性を確保する上で極めて重要な要素となっている。 同地域の主要プレーヤーによる革新的ソリューションの成長は、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、2023年8月11日、Protectt.aiはAppProtecttの新バージョンを市場に投入した。このアプリの新機能は、拡張された脅威検出と対応を可能にし、RunTimeモバイルアプリセキュリティを提供する。 競争状況 同市場における主なグローバルプレイヤーには、Cisco Systems、SAP SE、Broadcom, Inc.、VMware、Citrix Systems、Kaspersky Labs、Ivanti、Micro Focus、ZOHO、SolarWindsが含まれる。 COVID-19 影響分析 消費者のリモートワークへのシフトとモバイルデバイスへの依存の高まりが、パンデミック時の市場成長を後押ししている。従業員がスマートフォンやタブレット端末を業務に使用するようになり、モバイルセキュリティソリューションのニーズが高まった。サイバー犯罪者は、COVID-19に関連したフィッシング攻撃(不正な健康勧告やワクチン情報など)を仕掛けてパンデミックを悪用した。モバイルデバイスはマルウェアやその他の脅威の標的となった。モバイル脅威防御ソリューションは、こうした攻撃から身を守る上で重要な役割を果たした。 多くの企業は、モバイル・デバイスから企業リソースへの安全なアクセスを提供する必要がありました。モバイル脅威防御ソリューションは、企業ネットワークに接続するモバイル・デバイスが脅威から確実に保護されるよう企業を支援した。特に医療分野では、パンデミックの影響でモバイル・セキュリティへの注目が高まっている。遠隔医療や遠隔患者モニタリングの急増に伴い、モバイル・デバイス上の医療関連データの保護が不可欠となった。パンデミックにより、特に接触者追跡や健康関連データに関するデータプライバシーへの懸念が高まった。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 地政学的紛争の最中には、国家が支援するグループやハクティビストグループが様々な団体を標的にするため、サイバー攻撃や脅威が増加する。モバイル脅威防御ソリューションは、マルウェアやフィッシングなどの攻撃からモバイルデバイスを保護するために不可欠となる。この紛争により、国家が支援するサイバー脅威が増加し、政府の支援を受けたアクターが重要なインフラや組織への侵入や破壊を試みている。モバイル脅威防御ソリューションは、こうした脅威に対抗するために需要が急増している。 紛争時のサイバーセキュリティリスクに対する意識の高まりは、モバイル脅威防御ソリューションの採用拡大につながる。組織や個人はモバイル・デバイスの安全性を確保することの重要性を認識しており、モバイル脅威対策市場を後押ししている。紛争下では、機密情報を扱う個人や組織にとって安全な通信手段が必要となる。モバイル脅威防御ソリューションは、モバイル通信を盗聴や傍受から確実に保護するのに役立つ。 展開タイプ別 - オンプレミス - クラウド プラットフォーム別 - IOS - アンドロイド 企業別 - 中小企業 - 大企業 アプリケーション別 - フィッシング - ランサムウェア - マルウェア エンドユーザー別 - BFSI - ヘルスケアおよび製薬 - 小売 - 公共部門 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年11月6日、Zimperiumはオーストラリア初で唯一の主権ホスト型モバイル脅威防御(MTD)機能を開始した。同社はオーストラリア政府部門を直接サポートするオーストラリアの主権サイバーセキュリティ産業に投資した。 - 2023年6月12日、スターハブはモバイル・セキュリティの脅威から企業を守るモバイル脅威防御ソリューションを開始した。同社のモバイル脅威防御ソリューションは、機械学習を利用してモバイルデバイスやアプリを脅威から保護する。同社は、安全でないWi-Fiネットワーク、モバイルフィッシング、安全でないアプリ、デバイス攻撃など様々なタイプのソリューションを提供している。 - 2020年10月6日、BlackBerry Limitedはモバイルマルウェアとフィッシング攻撃から保護するための新しいAI搭載モバイル脅威防御ソリューションBlackBerry protect mobileを発表した。 レポートを購入する理由 - 展開タイプ、プラットフォーム、企業、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づく世界のモバイル脅威防御市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - モバイル脅威対策市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のモバイル脅威対策市場レポートは、約77の表、76の図、216ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Deployment Type 3.2. Snippet by Platform 3.3. Snippet by Enterprise 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Adoption of the Smartphones Globally 4.1.1.2. Growing Mobile Banking and Payments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Data Collection and Privacy Regulations 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Deployment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Type 7.2. On-Premise 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cloud 8. By Platform 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform 8.2. IOS * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Android 9. By Enterprise 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise 9.2. Small and medium-sized enterprises* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Large Enterprises 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Phishing* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Ransomware 10.4. Malware 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. BFSI* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Healthcare and Pharmaceuticals 11.4. Retail 11.5. Public Sector 11.6. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Cisco Systems* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. SAP SE 14.3. Broadcom, Inc. 14.4. VMware 14.5. Citrix Systems 14.6. Kaspersky Labs 14.7. Ivanti 14.8. Micro Focus 14.9. ZOHO 14.10. SolarWinds LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Deployment Type 3.2. Snippet by Platform 3.3. Snippet by Enterprise 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Adoption of the Smartphones Globally 4.1.1.2. Growing Mobile Banking and Payments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Data Collection and Privacy Regulations 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Deployment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Type 7.2. On-Premise 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Cloud 8. By Platform 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform 8.2. IOS * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Android 9. By Enterprise 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise 9.2. Small and medium-sized enterprises* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Large Enterprises 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Phishing* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Ransomware 10.4. Malware 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. BFSI* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Healthcare and Pharmaceuticals 11.4. Retail 11.5. Public Sector 11.6. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Cisco Systems* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. SAP SE 14.3. Broadcom, Inc. 14.4. VMware 14.5. Citrix Systems 14.6. Kaspersky Labs 14.7. Ivanti 14.8. Micro Focus 14.9. ZOHO 14.10. SolarWinds LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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