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スマートテレビ市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Smart TV Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のスマートテレビ市場は、2021年に2,390億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.2%で、2027年までに3586億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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115 英語

 

サマリー

世界のスマートテレビ市場は、2021年に2,390億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.2%で、2027年までに3586億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

スマートテレビ(コネクテッドテレビ)は、インターネット接続機能を備え、さまざまなアプリケーションからのオンデマンドコンテンツ、ストリーミングサービスへのアクセス、他のワイヤレス機器との接続機能など、幅広い機能の提供を支援するものである。また、ケーブル、衛星、OTA(Over The Air)伝送をパッシブに受信することも可能です。さらに、スマートテレビはハードウェアと接続を追加し、テレビ用オペレーティングシステムとGUI(グラフィカル・ユーザー・インターフェース)を搭載しています。これらの機能により、視聴者は接続された機器の機能へのアクセスや制御、インターネットビデオサービスからのコンテンツのストリーミングを行うことができます。急速な都市化、所得水準の上昇、高速インターネットの容易な利用により、YouTube Premium、Netflix、Hulu、Vimeo、Amazon Prime Videoなどのオンラインビデオストリーミングチャンネルに対する消費者の支出は増加しています。また、スマートテレビはキーボードやマウス、スマートフォン、タブレットなどの入力デバイスとワイヤレスで接続でき、文字入力やナビゲーション、インターネット閲覧などの操作性が向上するため、世界中で需要が拡大しています。さらに、Xiaomi、Micromax、OnePlusなどの大手スマートフォンメーカーは、スマートテレビに大きな関心を寄せています。その結果、ソニーやサムスンなどのエレクトロニクス大手が数年にわたり独占してきたスマートテレビ市場への参入に力を入れているのです。これとは別に、4K解像度のテレビセットの採用や業界の技術的進歩も、今後数年間の市場成長を後押しすると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のスマートテレビ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、解像度タイプ、スクリーンサイズ、スクリーンタイプ、テクノロジー、プラットフォーム、アプリケーション、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

解像度タイプ別内訳4K UHDテレビ
HDテレビ
フルHDテレビ
8Kテレビ


画面サイズ別の内訳。

32インチ以下
32~45インチ
46~55インチ
56~65インチ
65インチ以上

32~45インチは、市場において明確な優位性を示している。

画面タイプ別構成比。

フラット
カーブド

現在、薄型テレビが最大のシェアを占めている。

技術別構成比。

液晶ディスプレイ(LCD)
発光ダイオード(LED)
有機EL(OLED)
量子ドット発光ダイオード(QLED)

このうち、LEDが全体のシェアの大半を占めています。

プラットフォーム別構成比。

アンドロイド
ロク
ウェブOS
Tizen OS
iOS
MyHomeScreen
その他

現在、Androidが最大のシェアを占め、市場を支配しています。

流通チャネル別構成比。

オフライン
オンライン

オフライン分野は、最も一般的な流通チャネルを表しています。

アプリケーション別構成比。

家庭用
商業

世界市場シェアの大半を占めるのは住宅分野である。

地域別インサイトアジア太平洋地域
北アメリカ
ヨーロッパ
中東・アフリカ
ラテンアメリカ

地域別では、アジア太平洋地域が市場をリードしています。

競合の状況。

本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの一部を紹介します。

LG Electronics, Inc.
サムスン電子Ltd.
ソニー株式会社
パナソニック株式会社
Vizio Inc.
アップル社
ハイセンスグループLtd.
フィリップス
株式会社TCL
インシグニアシステムズ株式会社
ハイアール・グループ株式会社
株式会社日立製作所
ウェスチングハウスエレクトリック株式会社
本レポートで回答した主な質問
1.スマートテレビの世界市場規模は?
2.スマートテレビの世界市場を牽引する主な要因は何か?
3.COVID-19が世界のスマートテレビ市場に与えた影響とは?
4.画面サイズに基づくスマートテレビの世界市場の内訳は?
5.スマートTVの世界市場におけるスクリーンタイプ別の内訳は?
6.スマートTVの世界市場の技術別構成は?
7.スマートテレビの世界市場の流通チャネル別の内訳は?
8.スマートTVの世界市場におけるプラットフォーム別の内訳は?
9.スマートテレビの世界市場の用途別構成は?
10.スマートテレビの世界市場における主要地域は?
11.スマートテレビの世界市場における主要企業/プレーヤーは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart TV Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Resolution Type
5.5 Market Breakup by Screen Size
5.6 Market Breakup by Screen Type
5.7 Market Breakup by Technology
5.8 Market Breakup by Platform
5.9 Market Breakup by Distribution Channel
5.10 Market Breakup by Application
5.11 Market Breakup by Region
5.12 Market Forecast
5.13 SWOT Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Strengths
5.13.3 Weaknesses
5.13.4 Opportunities
5.13.5 Threats
5.14 Value Chain Analysis
5.14.1 Overview
5.14.2 Research and Development
5.14.3 Raw Material Procurement
5.14.4 Manufacturing
5.14.5 Marketing
5.14.6 Distribution
5.14.7 Exports
5.14.8 End-User
5.15 Porters Five Forces Analysis
5.15.1 Overview
5.15.2 Bargaining Power of Buyers
5.15.3 Bargaining Power of Suppliers
5.15.4 Degree of Competition
5.15.5 Threat of New Entrants
5.15.6 Threat of Substitutes
5.16 Price Analysis
6 Market Breakup by Resolution Type
6.1 4K UHD TV
6.2 HD TV
6.3 Full HD TV
6.4 8K TV
7 Market Breakup by Screen Size
7.1 Below 32 Inches
7.2 32 to 45 Inches
7.3 46 to 55 Inches
7.4 56 to 65 Inches
7.5 Above 65 Inches
8 Market Breakup by Screen Type
8.1 Flat
8.2 Curved
9 Market Breakup by Technology
9.1 LCD (Liquid Crystal Display)
9.2 LED (Light Emitting Diode)
9.3 OLED (Organic Light Emitting Diode)
9.4 QLED (Quantum Dot Light Emitting Diode)
10 Market Breakup by Platform
10.1 Android
10.2 Roku
10.3 WebOS
10.4 Tizen OS
10.5 iOS
10.6 MyHomeScreen
10.7 Others
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Offline
11.2 Online
12 Market Breakup by Application
12.1 Residential
12.2 Commercial
13 Market Breakup by Region
13.1 Asia Pacific
13.2 Europe
13.3 North America
13.4 Middle East and Africa
13.5 Latin America
14 Smart TV Manufacturing Process
14.1 Product Overview
14.2 Raw Material Requirements
14.3 Manufacturing Process
14.4 Key Success and Risk Factors
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Apple Inc.
15.3.2 Haier Group Corporation
15.3.3 Hisense Group Co. Ltd
15.3.4 Hitachi Ltd
15.3.5 Insignia Systems Inc.
15.3.6 Koninklijke Philips NV
15.3.7 LG Electronics Inc.
15.3.8 Panasonic Corporation
15.3.9 Samsung Electronics Co.
15.3.10 Sony Corporation
15.3.11 TCL Corporation
15.3.12 Vizio Inc.
15.3.13 Westinghouse Electric Corporation

 

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Summary

The global smart TV market reached a value of US$ 239 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 358.6 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 6.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Smart televisions (TVs), also known as connected TVs, are integrated with internet connectivity, which assists in providing a wide range of features, such as on-demand content from different applications, access to streaming services, and the capability of connecting with other wireless devices. They can also receive cable, satellite or over the air (OTA) transmission passively. Besides this, smart TVs have extra hardware and connections, along with a TV operating system and a graphical user interface (GUI). These adaptations help viewers in accessing and controlling features of the connected devices and streaming content from internet video services. Owing to rapid urbanization, inflating income levels and the easy availability of high-speed internet, there is an increase in the consumers’ spending on online video streaming channels, such as YouTube Premium, Netflix, Hulu, Vimeo and Amazon Prime Video. In line with this, as smart TVs can wirelessly connect to input devices, such as keyboards, mouses, smartphones and tablets, for enhancing usability and enabling text entry, navigation and internet browsing, their demand is increasing across the globe. Furthermore, some of the leading smartphone manufacturers, such as Xiaomi, Micromax and OnePlus, are taking a notable interest in smart TVs. As a result, they are focusing on entering the smart TV market, which has been dominated by electronics giants like Sony and Samsung for several years. Apart from this, the adoption of 4K resolution TV sets, in confluence with technological advancements in the industry are also anticipated to bolster the market growth in the upcoming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart TV market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on resolution type, screen size, screen type, technology, platform, applicatiom and distribution channel.

Breakup by Resolution Type: 4K UHD TV
HD TV
Full HD TV
8K TV


Breakup by Screen Size:

Below 32 Inches
32 to 45 Inches
46 to 55 Inches
56 to 65 Inches
Above 65 Inches

The 32 to 45 Inches segment exhibits a clear dominance in the market.

Breakup by Screen Type:

Flat
Curved

Flat-screen TVs currently hold the largest market share.

Breakup by Technology:

Liquid Crystal Display (LCD)
Light Emitting Diode (LED)
Organic Light Emitting Diode (OLED)
Quantum Dot Light Emitting Diode (QLED)

Amongst these, LED accounts for the majority of the total market share.

Breakup by Platform:

Android
Roku
WebOS
Tizen OS
iOS
MyHomeScreen
Others

At present, Android dominates the market, holding the largest market share.

Breakup by Distribution Channel:

Offline
Online

The offline segment represents the most popular distribution channel.

Breakup by Application:

Residential
Commercial

The residential sector accounts for the majority of the global market share.

Regional Insights: Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America

On the geographical front, Asia Pacific enjoys the leading position in the market.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are:

LG Electronics, Inc.
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sony Corporation
Panasonic Corporation
Vizio Inc.
Apple Inc.
Hisense Group Co. Ltd.
Koninklijke Philips NV
TCL Corporation
Insignia Systems Inc.
Haier Group Corporation
Hitachi Ltd.
Westinghouse Electric Corporation
Key Questions Answered in This Report
1. What is the size of the global smart TV market?
2. What are the key factors driving the global smart TV market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global smart TV market?
4. What is the breakup of the global smart TV market based on the screen size?
5. What is the breakup of the global smart TV market based on the screen type?
6. What is the breakup of the global smart TV market based on the technology?
7. What is the breakup of the global smart TV market based on the distribution channel?
8. What is the breakup of the global smart TV market based on the platform?
9. What is the breakup of the global smart TV market based on the application?
10. What are the key regions in the global Smart TV market?
11. Who are the key companies/players in the global Smart TV market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart TV Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Resolution Type
5.5 Market Breakup by Screen Size
5.6 Market Breakup by Screen Type
5.7 Market Breakup by Technology
5.8 Market Breakup by Platform
5.9 Market Breakup by Distribution Channel
5.10 Market Breakup by Application
5.11 Market Breakup by Region
5.12 Market Forecast
5.13 SWOT Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Strengths
5.13.3 Weaknesses
5.13.4 Opportunities
5.13.5 Threats
5.14 Value Chain Analysis
5.14.1 Overview
5.14.2 Research and Development
5.14.3 Raw Material Procurement
5.14.4 Manufacturing
5.14.5 Marketing
5.14.6 Distribution
5.14.7 Exports
5.14.8 End-User
5.15 Porters Five Forces Analysis
5.15.1 Overview
5.15.2 Bargaining Power of Buyers
5.15.3 Bargaining Power of Suppliers
5.15.4 Degree of Competition
5.15.5 Threat of New Entrants
5.15.6 Threat of Substitutes
5.16 Price Analysis
6 Market Breakup by Resolution Type
6.1 4K UHD TV
6.2 HD TV
6.3 Full HD TV
6.4 8K TV
7 Market Breakup by Screen Size
7.1 Below 32 Inches
7.2 32 to 45 Inches
7.3 46 to 55 Inches
7.4 56 to 65 Inches
7.5 Above 65 Inches
8 Market Breakup by Screen Type
8.1 Flat
8.2 Curved
9 Market Breakup by Technology
9.1 LCD (Liquid Crystal Display)
9.2 LED (Light Emitting Diode)
9.3 OLED (Organic Light Emitting Diode)
9.4 QLED (Quantum Dot Light Emitting Diode)
10 Market Breakup by Platform
10.1 Android
10.2 Roku
10.3 WebOS
10.4 Tizen OS
10.5 iOS
10.6 MyHomeScreen
10.7 Others
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Offline
11.2 Online
12 Market Breakup by Application
12.1 Residential
12.2 Commercial
13 Market Breakup by Region
13.1 Asia Pacific
13.2 Europe
13.3 North America
13.4 Middle East and Africa
13.5 Latin America
14 Smart TV Manufacturing Process
14.1 Product Overview
14.2 Raw Material Requirements
14.3 Manufacturing Process
14.4 Key Success and Risk Factors
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Apple Inc.
15.3.2 Haier Group Corporation
15.3.3 Hisense Group Co. Ltd
15.3.4 Hitachi Ltd
15.3.5 Insignia Systems Inc.
15.3.6 Koninklijke Philips NV
15.3.7 LG Electronics Inc.
15.3.8 Panasonic Corporation
15.3.9 Samsung Electronics Co.
15.3.10 Sony Corporation
15.3.11 TCL Corporation
15.3.12 Vizio Inc.
15.3.13 Westinghouse Electric Corporation

 

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