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コロンビアの道路貨物輸送市場 - 成長、トレンド、Covid-19による影響と予測(2021年~2026年


COLOMBIA ROAD FREIGHT TRANSPORT MARKET - GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT AND FORECASTS (2021 - 2026)

コロンビアの道路貨物市場は、予測期間中に4.9%のCAGRで成長すると予想されています。ほとんどの低・中所得国では、トラック輸送が主な貨物輸送手段となっています。コロンビアでは、道路走行が主な輸送手段とな... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

コロンビアの道路貨物市場は、予測期間中に4.9%のCAGRで成長すると予想されています。ほとんどの低・中所得国では、トラック輸送が主な貨物輸送手段となっています。コロンビアでは、道路走行が主な輸送手段となっています。道路貨物市場は、農業部門からの輸出の伸びに牽引されています。コロンビアの道路貨物産業の構造は複雑で断片的です。

COVID-19は、コロンビアの道路貨物市場にポジティブな影響を与えています。同国のロックダウンにより、人々はオンラインで商品を購入するようになりました。同国には16万4,000キロの道路があり、そのうち86%は舗装されていませんが、まだ使用・開発されています。総売上高は81億5600万米ドルで、道路セグメントのカテゴリーは2019年の業界で最も収益性の高い部分でした。業界全体の金額の83.5%に相当しました。

道路貨物市場は、コロンビアの輸出入に大きく依存しています。石油はコロンビアの主な輸出品で、コロンビアの輸出の45%以上を占めています。製造業はコロンビアの輸出のほぼ12%を占め、毎年10%以上の割合で成長しています。

主な市場動向

輸送・ロジスティクス分野への投資拡大

コロンビアでは、空路と海路の容量拡大がかなり進んでおり、野心的な道路建設計画も一連の延期を経て軌道に乗ってきたようです。また、政府は民間投資をより促進するために産業の法的枠組みを改革しようとしており、自治体は都市部と農村部のモビリティを向上させることに尽力している。とはいえ、コロンビアの国際経済への緩やかな統合と、成熟したグローバル・バリューチェーンの発展は、同国の交通システムに圧力をかけています。過去の投資水準が不十分であることに加え、企業や消費者の需要が増加していること、国内の地理的条件が厳しいことから、インフラのギャップが大きくなっています。このギャップを解消し、経済成長を促進することが目的である。運輸省(MoT)のデータによると、国内の貨物輸送は主に道路によって行われている。道路貨物輸送と物流への投資は増加していますが、各分野への投資は一貫していません。

コロンビアの2月の輸出は横ばい、2021年1月の輸入は前年同月比11.7%減

前月に24.1%の減少を記録した2021年2月のコロンビアの輸出は、29.4億米ドルと変わらなかった。これにもかかわらず、製造品(14.4%)、化学製品(9.8%)、農産品・食品・飲料(8%)、未焙煎コーヒー(7.5%)、牛肉(1.0%)などで、いくつかの大きな年次変動が記録された。和牛(1.0%)となっています。2021年2月のコロンビアの原油販売量は1,110万バレルで、前年同期比で39.2%減少しました。この期間、最も重要な輸出相手国は、米国(総販売量の31.2%)、中国(10.0%)、ブラジル(5.8%)、インド(4.4%)でした。今年末までに、コロンビアの輸出額は2.7億米ドルに達する見込みです。長期的な視点で見ると、コロンビアの輸出額は2022年には約340百万米ドル、2023年には約380百万米ドルに達すると予想される。

2021年1月のコロンビアへの輸入は、世界的な感染者数の回復により、前月は1.6%の増加だったが、前年同月比11.7%減の38.8億米ドルとなった。農産物を筆頭にすべての品目で減少し(12.4%減)、次いで製造品(11.8%減)、最後に燃料および鉱業製品(10.6%減)となった。最大の輸入相手国は、米国(総輸入量の26.7%)、中国(24.7%)、メキシコ(5.7%)、ブラジル(4.9%)です。コロンビアの2021年2月の産業信頼感指数は、前月から4.5ポイント上昇して8.2となり、1年前にパンデミックが始まって以来の高水準となり、3つの構成要素すべてが良好な成長を達成している。現在の受注量は9.4ポイント(1月は-10.9、同-20.9)、在庫水準は2.1ポイント(同-2.5、同-0.4)増加しています。

競合他社の状況

コロンビアの道路貨物輸送業界の構造は複雑で断片的です。一つの会社の収益性は、効果的なオペレーションに依存している。市場の主要なプレーヤーは、Operadores Logisticos De Carga S OPL Carga S.A.S.、Coordinadora Mercantil S.A.、TCC S.A.S.、Transportes Vigia Sociedad Por Acciones Simplificada S.A.S.、Transportes Sanchez Polo S.A.などです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 運賃に関する洞察
4.2 業界のバリューチェーン分析
4.3 市場ダイナミクス
4.3.1 ドライバー
4.3.2 制約要因
4.3.3 機会
4.3.4 ポーターのファイブフォース分析

5 市場区分
5.1 エンドユーザー別
5.1.1 建設
5.1.2 石油・ガス・採石業
5.1.3 農業・漁業・林業
5.1.4 製造業・自動車
5.1.5 流通業
5.1.6 その他(医薬品・ヘルスケア)
5.2 車両タイプ別
5.2.1 トラック積載量未満(LTL)
5.2.2 フルトラックロード(FTL)

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 会社概要
6.2.1 Operadores Logisticos De Carga S OPL Carga S.A.S.
6.2.2 コーディネードラ・メルカンティル S.A.S.
6.2.3 TCC S.A.S.
6.2.4 Transportes Vigia Sociedad Por Acciones Simplificada S.A.S.
6.2.5 Transportes Sanchez Polo S.A.
6.2.6 Compania De Distribucion Y Transporte S.A. Ditransa
6.2.7 Logistica Transporte Y Servicios Asociados S.A.S.
6.2.8 Cooperativa Santandereana De Transportadores Limitada
6.2.9 Transportes Montejo S.A.S.
6.2.10 Sercarga S.A.S.*.

7 市場機会と将来のトレンド

8 APPENDIX
8.1 マクロ経済指標
8.2 資本移動に関する洞察
8.3 電子商取引と個人消費関連の統計
8.4 対外貿易統計-製品別・国別の輸出と輸入

 

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Summary

The Colombia road freight market is expected to grow at a CAGR of 4.9% during the forecast period. In most low and middle-income countries, trucking is the main method of freight. Road travel is the main mode of transportation in Colombia. The road freight market is driven by the growth of exports from the agricultural sector. The structure of the road freight industry in Columbia is complex and fragmented.

COVID-19 has positively impacted Colombia's road freight market. Due to the lockdown in the country, people started purchasing goods online. The country has 164,000 kilometers of roads, 86% of which have not been paved but are still in use and development. With total revenue of 8.156 billion USD, the road segment category was the most profitable part of the industry in 2019. It was equivalent to 83.5% of the total value of the industry.

The road freight market is highly dependent on the imports and exports in Columbia. Petroleum is Colombia’s main export product, accounting for more than 45% of Colombia’s exports. Manufacturing accounts for almost 12% of Colombia’s exports and it is growing at a rate of more than 10% every year.

Key Market Trends

Rising Investment in Transport and Logistics Sector

Colombia has made considerable progress in expanding its air and seaport capacity, and the country’s ambitious road construction plans seem to be back on track after a series of delays. Also, the government is trying to reform the legal framework of the industry to better promote private investment, while the municipality is committed to improving urban and rural mobility. Nevertheless, Colombia's gradual integration into the international economy and the development of mature global value chains have put pressure on the country's transportation system. Insufficient historical investment levels, coupled with increasing demand from companies and consumers, and difficult geographic conditions in the country have resulted in a huge infrastructure gap. The purpose of the government is to close the gap and promote economic growth. According to data from the Ministry of Transport (MoT), the transportation of goods within the country is mainly carried by roads. Although the investment in road freight transport and logistics is increasing, the investment in each field is not consistent.

Colombia Exports Remain Flat in February and Imports Fall 11.7% YOY in January 2021

After a 24.1% decline in the previous month, exports from Colombia in February 2021 remained the same at USD 2.94 billion. Despite this, some significant annual variations were recorded in the sales of manufactured goods (14.4 %), chemical products (9.8 %), agricultural goods, food & beverages (8 %), unroasted coffee (7.5 %), and beef (1.0 %). Wagyu beef (1.0%). In February 2021, Colombia sold 11.1 million barrels of crude oil, a decrease of 39.2% from the same period last year. During this period, the most important export partners were the United States (31.2% of total sales), China (10.0%), Brazil (5.8%), and India (4.4%). By the end of the year, Colombia’s exports are expected to reach 2.70 USD Billion. From a long-term perspective, Colombia’s exports are expected to reach approximately USD 340 million by 2022 and USD 380 million by 2023.

In January 2021, imports to Colombia fell by 11.7% year-on-year to USD 3.88 billion, after an increase of 1.6% in the previous month due to a rebound in the number of infected people worldwide. In all commodity categories headed by agricultural products, purchases decreased (-12.4%); followed by manufactured goods (-11.8%); and finally fuels and mining products (-10.6%). The largest import partners are the United States (26.7% of total imports), China (24.7%), Mexico (5.7%) and Brazil (4.9%). Colombia's industrial confidence index rose 4.5 points from the previous month to 8.2 in February 2021, which is the highest level since the pandemic began a year ago, and all three components have achieved favorable growth. The current order volume has increased by 9.4 points (-10.9 in January and -20.9 in January), inventory levels have increased by 2.1 points (-0.4 compared to -2.5).

Competitive Landscape

The structure of the road freight industry in Columbia is complex and fragmented. The profitability of a single company depends on effective operations. The major players in the market are Operadores Logisticos De Carga S OPL Carga S.A.S., Coordinadora Mercantil S.A., TCC S.A.S., Transportes Vigia Sociedad Por Acciones Simplificada S.A.S. and Transportes Sanchez Polo S.A.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Insights on Freight Rates
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Market Dynamics
4.3.1 Drivers
4.3.2 Restraints
4.3.3 Opportunities
4.3.4 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By End User
5.1.1 Construction
5.1.2 Oil & Gas and Quarrying
5.1.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.4 Manufacturing & Automotive
5.1.5 Distributive Trade
5.1.6 Others (Pharmaceutical and Healthcare)
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Less Than Truckload (LTL)
5.2.2 Full Truckload (FTL)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Operadores Logisticos De Carga S OPL Carga S.A.S.
6.2.2 Coordinadora Mercantil S.A.
6.2.3 TCC S.A.S.
6.2.4 Transportes Vigia Sociedad Por Acciones Simplificada S.A.S.
6.2.5 Transportes Sanchez Polo S.A.
6.2.6 Compania De Distribucion Y Transporte S.A. Ditransa
6.2.7 Logistica Transporte Y Servicios Asociados S.A.S.
6.2.8 Cooperativa Santandereana De Transportadores Limitada
6.2.9 Transportes Montejo S.A.S.
6.2.10 Sercarga S.A.S.*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 Macroeconomic Indicators
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product and by Country

 

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