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プロジェクトロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


PROJECT LOGISTICS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ハイライト プロジェクト・ロジスティクスは、プロジェクトの成功に関連する商品、資材、情報の流れを計画、組織、管理、処理、制御する統合的なプロセスである。大きな寸法の貨物には、全く異なる設備、インフ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ハイライト
プロジェクト・ロジスティクスは、プロジェクトの成功に関連する商品、資材、情報の流れを計画、組織、管理、処理、制御する統合的なプロセスである。大きな寸法の貨物には、全く異なる設備、インフラ、経験豊富な人材が必要です。特殊な寸法の貨物を扱うことは、運送業者にとって常に挑戦です。しかし、荷主やサービスプロバイダーは、特大貨物や重量貨物の輸送についてますます洗練されてきています。さらに、製造が複雑化していることも、この課題に拍車をかけています。部品やモジュール・パッケージは、世界の遠く離れた場所で生産され、最終目的地まで輸送されます。パッケージはより重要であるため、綿密な計画が必要とされます。輸送業者が計画の初期段階でより深く関与することは、過去5年間の傾向です。
原油価格の上昇、液化天然ガス(LNG)と石油化学製品の建設市場の堅調さは、2019年までプロジェクト・ロジスティクス輸送業界にとって朗報となるかもしれません。
世界には、プロジェクト・ロジスティクス活動を行うための組織がいくつか確立されている。例えば、グローバル・プロジェクト・ロジスティクス・ネットワーク(GPLN)は、独立した中小のプロジェクト・ロジスティクス・フォワーダーのネットワークである。GPLNのメンバーは、インフラプロジェクトから大規模なエネルギープロジェクトまで、幅広い産業プロジェクト業務を取り扱っています。メンバーは、重量貨物、特大貨物、規格外貨物の輸送、梱包/クレート、リフティングなどのサービスを提供しています。


主な市場動向

再生可能エネルギーの利用拡大がプロジェクトロジスティクス企業のビジネスチャンスを高める

世界のエネルギー資源によると、再生可能エネルギー容量の10年にわたる力強い増加傾向は2018年も続き、世界の追加容量は171ギガワット(GW)に達しました。水力発電、風力発電、バイオエネルギー、太陽エネルギー、地熱エネルギーが含まれます。年間7.9%の増加は、成長の84%を占める太陽光と風力エネルギーによる新規追加に支えられています。世界の発電容量の3分の1が再生可能エネルギーであることは注目に値する。この傾向は、世界的な気候変動対策と持続可能な開発目標を達成するために、今後も続くと予想されます。

再生可能エネルギーに対するポジティブな将来展望が、現在のプロジェクト・ロジスティクス市場を牽引しています。今後、必要な電力を生み出すために、エネルギー会社は必要なインフラの整備、新規プロジェクトの開始、発電設備の設置などを行う必要があります。このシナリオは、プロジェクト・ロジスティクスの需要を生み出すことになる。2012年以降、タービン設置の総量の約7割が最後の3カ月間に行われるようになった。この遅いラッシュは、プロジェクト貨物会社にとって大きなチャンスとなっただけでなく、第3四半期の物流予約のボトルネックにもなっています。これを避けるため、建設会社は複数の選択肢を模索している。そのひとつは、部品を早期に設置場所に移動させることであり、地域のレイダウン施設を利用して、建設開始のかなり前に現場またはその近くで貨物をマーシャリングすることである。これらの方策により、開発会社は出荷ピーク時のトレーラー不足を回避し、不足している有能な大型輸送ドライバーを見つけるための長いウィンドウを可能にし、ドライバーの超過勤務や遅延許可によるコスト超過を軽減することができます。

プロジェクトロジスティクス市場はアジア太平洋地域がリード

業界筋によると、アジア太平洋地域は市場をリードしており、また最も急速に成長する地域であると予想されています。近年、アジア太平洋地域の国々では、インフラ投資が経済発展の重要な原動力となっています。オーストラリアやASEAN諸国など、国内のインフラ整備を加速させることに注力している国もあります。中国の建設業界は、近年、大きな変貌を遂げている。2013年に一帯一路構想が発表されて以来、中国の建設業者は膨大な数のインフラプロジェクトを請け負い、投資してきた。中国国際建設業協会によると、2017年だけで中国の建設業者は一帯一路沿いで7,217件の建設契約を締結し、世界では13,267件の建設契約を締結しています。これは、今後数年間、地域のプロジェクト貨物会社にとって、それらのプロジェクトを物流サービスでサポートする大きなチャンスとなります。

地域の物流会社の中には、強化された能力で重量貨物の取り扱いに成功しているところもある。例えば、重量物や特大貨物の輸送に携わるメガリフトは、ゼネラルエレクトリック社から、現在世界最大で最も効率的な大型ガスタービンの輸送契約を獲得した。メガリフトはマレーシアで巨大なゼネラル・エレクトリック社の9HA.02ガスタービンを輸送し、フランスから半島マレーシアの南部地域に位置するパシル・グダン港にはるばるやってきました。2018年以降、メガリフトはトラック4Aプロジェクトのために大量の貨物を輸送しています。

競合他社の状況

プロジェクトロジスティクス市場は、グローバルな大手プレーヤーとローカルな中小プレーヤーが存在し、かなり細分化されているのが特徴です。グローバルプレイヤーの多くは、市場のニーズや需要に対応するため、プロジェクト貨物専門の部門を有しています。さらに、現地プレーヤーは、船隊規模、サービス内容、提供産業、技術などの面で、ますますその能力を高めている。グローバルメーカーは、工場敷地内(オフサイト)で大型・特大の部品を製造しており、重量貨物輸送会社にとって非常に複雑な状況を作り出している。高い資本と資産を持つグローバル企業は、アップグレードされた車両に投資することができ、前述のシナリオの恩恵を受けることができる。一方、地域や地元の企業も、顧客のニーズを満たすため、より優れたソリューションを提供し、予定通りにプロジェクトを遂行できるようにしています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
4.7 Spotlight - Role of Multimodal Transport in Project Cargo
4.8 Insights - Retail Oil and Gas Logistics Sector
4.9 Review and Commentary on Heavy and Large Dimension Shipments
4.10 Focus on the Prefabrication Industry - Role of Project Logistics Companies in its Transportation
4.11 Insights into Customized Trailer Manufacturers for Moving Heavy Cargo
4.12 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Service
5.1.1 Transportation
5.1.2 Forwarding
5.1.3 Inventory Management and Warehousing
5.1.4 Other Value-added Services
5.2 End User
5.2.1 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.2 Energy and Power
5.2.3 Construction
5.2.4 Manufacturing
5.2.5 Other End Users
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.2 Americas
5.3.3 Europe
5.3.4 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Rhenus Logistics
6.2.2 Bollore Logistics
6.2.3 Agility Logistics
6.2.4 EMO Trans
6.2.5 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.6 Kuehne + Nagel International AG
6.2.7 C.H. Robinson Worldwide Inc.
6.2.8 Ceva Logistics
6.2.9 NMT Global Project Logistics
6.2.10 Rohlig Logistics
6.2.11 Ryder System Inc.
6.2.12 Expeditors International of Washington Inc.
6.2.13 Megalift Sdn Bhd
6.2.14 Dako Worldwide Transport GmbH
6.2.15 CKB Logistics Group
6.2.16 SAL Heavy Lift GmbH
6.2.17 DB Schenker
6.2.18 Kerry Logistics
6.2.19 Deutsche Post DHL*
6.3 Other Players in the Market
6.3.1 FLS Transportation Services, Crowley Logistics, Highland Forwarding Inc., Kinetix International Logistics, Cole International Inc., Hisiang Logistics Co. Ltd, Sea Cargo Air Cargo Logistics Inc., and Bati Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity - Key Countries
8.2 Insights into Capital Flows - Key Countries
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, and Contribution to Economy (Key Countries)
8.4 List of Major Global Projects (Oil and Gas, Construction, Infrastructure Development, etc.)
8.5 Freight Statistics (Mode, Product Category, etc.)*

9 DISCLAIMER

 

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Summary

Key Highlights
Project logistics involves integrated process of planning, organization, managing, processing, and controlling the complete flow of goods, materials, and information associated with the successful completion of a project. Cargo with larger dimensions requires a completely different set of equipment, infrastructure, and experienced personnel. Dealing with cargo of peculiar dimensions is always a challenge for a transporter. However, increasingly, shippers and service providers are becoming more sophisticated in the transportation of oversized and heavyweight shipments. Moreover, manufacturing complexity adds to the challenge. Parts and modular packages are being produced in far-flung parts of the world, then shipped to final destinations. The packages are more critical; therefore, planning has to be detailed. Getting transportation providers more involved in early stages of the planning process has been a trend for the past five years.
Rising oil prices and a robust liquefied natural gas (LNG) and petrochemical construction market may continue to be good news for the project logistics transportation industry through 2019.
There are some established organizations to carry out the project logistics activities across the world. For instance, Global Project Logistics Network (GPLN) is a network of independent small and medium project logistics forwarders. GPLN members handle a vast range of industrial projects work, from infrastructure projects to major energy projects. The members provide services, like transporting, packing/crating, and lifting of heavy, oversized, and out-of-gauge cargo.


Key Market Trends

Increasing Usage of Renewable Energies Boosts Opportunities for Project Logistics Companies

According to global energy sources, the decade-long trend of strong growth in renewable energy capacity continued in 2018, with global additions of 171 gigawatts (GW). It involves hydropower, wind energy, bioenergy, solar energy, and geothermal energy. The annual increase of 7.9% was bolstered by new additions from solar and wind energy, which accounted for 84% of the growth. Significantly, a third of global power capacity is from renewable energy. This trend is expected to continue in the coming years, in order to achieve the global climate objectives and sustainable development goals.

The positive future outlook for renewable energy is driving the current project logistics market. In order to generate the required amount of power in the future, the energy companies need to develop the necessary infrastructure, commence new projects, and install power generation equipment. This scenario is going to create demand for project logistics. Since 2012, about 70% of total turbine installations have been made in the last three months of the year. This late rush not only created huge opportunities for the project cargo companies, but also created third-quarter logistics booking bottleneck. To avoid this, construction companies are looking for multiple options. One option is to move components to installation sites early and using regional laydown facilities to marshal cargo at or near a site well before construction begins. These tactics would help developers avoid trailer shortages during peak shipping periods, allow a longer window for finding qualified heavy-haul drivers who are in short supply, and mitigate cost overruns due to driver overtime and late permitting.

Asia-Pacific Leads the Project Logistics Market

As per the industry sources, the Asia-pacific region leads the market studied, and is also expected to be the fastest growing region. In recent years, infrastructure investment has been a key driver of economic development for countries in Asia-Pacific. Some countries focus on accelerating development of their domestic infrastructure (such as Australia and the ASEAN countries). China's construction industry has undergone significant transformation in the recent years. Since the announcement of the Belt and Road Initiative in 2013, Chinese contractors have undertaken and invested in a vast number of infrastructure projects. According to the China International Contractors Association, in 2017 alone, Chinese contractors concluded 7,217 construction contracts along the Belt and Road and 13,267 construction contracts globally. This presents a significant opportunity for the regional project cargo companies in the coming years, to support those projects with logistics services.

Some of the regional logistics companies are successfully handling heavy cargo with enhanced capabilities. For instance, Megalift, which involves in the transportation of heavy and oversized cargoes, received a contract form General Electric to transport the current largest and most efficient heavy-duty gas turbine in the world. Megalift transported massive General Electric 9HA.02 gas turbine in Malaysia, which came all the way from France to Pasir Gudang port, located at the southern region of Peninsular Malaysia. Since 2018, Megalift has been moving a large number of shipments for the Track 4A project.

Competitive Landscape

The project logistics market is fairly fragmented in nature, with the presence of large global players and small- and medium-sized local players. Most of the global logistics players have a special project cargo division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities, in terms of fleet size, service offerings, industries served, and technology. Global manufacturers are making large and over-sized components in the factory sites (off-site), which creates huge complexities for the heavy cargo haulage companies. The global companies who have high capital and assets can invest in upgraded fleets and can benefit from the aforementioned scenario. On the other hand, regional and local players are also coming up with better industry solutions to support the needs of the clients in executing the projects in scheduled time.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
4.7 Spotlight - Role of Multimodal Transport in Project Cargo
4.8 Insights - Retail Oil and Gas Logistics Sector
4.9 Review and Commentary on Heavy and Large Dimension Shipments
4.10 Focus on the Prefabrication Industry - Role of Project Logistics Companies in its Transportation
4.11 Insights into Customized Trailer Manufacturers for Moving Heavy Cargo
4.12 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Service
5.1.1 Transportation
5.1.2 Forwarding
5.1.3 Inventory Management and Warehousing
5.1.4 Other Value-added Services
5.2 End User
5.2.1 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.2 Energy and Power
5.2.3 Construction
5.2.4 Manufacturing
5.2.5 Other End Users
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.2 Americas
5.3.3 Europe
5.3.4 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Rhenus Logistics
6.2.2 Bollore Logistics
6.2.3 Agility Logistics
6.2.4 EMO Trans
6.2.5 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.6 Kuehne + Nagel International AG
6.2.7 C.H. Robinson Worldwide Inc.
6.2.8 Ceva Logistics
6.2.9 NMT Global Project Logistics
6.2.10 Rohlig Logistics
6.2.11 Ryder System Inc.
6.2.12 Expeditors International of Washington Inc.
6.2.13 Megalift Sdn Bhd
6.2.14 Dako Worldwide Transport GmbH
6.2.15 CKB Logistics Group
6.2.16 SAL Heavy Lift GmbH
6.2.17 DB Schenker
6.2.18 Kerry Logistics
6.2.19 Deutsche Post DHL*
6.3 Other Players in the Market
6.3.1 FLS Transportation Services, Crowley Logistics, Highland Forwarding Inc., Kinetix International Logistics, Cole International Inc., Hisiang Logistics Co. Ltd, Sea Cargo Air Cargo Logistics Inc., and Bati Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity - Key Countries
8.2 Insights into Capital Flows - Key Countries
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, and Contribution to Economy (Key Countries)
8.4 List of Major Global Projects (Oil and Gas, Construction, Infrastructure Development, etc.)
8.5 Freight Statistics (Mode, Product Category, etc.)*

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