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フランスの貨物・物流市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


France Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フランスの貨物・物流市場は、ここ数年来一貫して上昇傾向にあり、今後数年間はCAGR約4.5%で成長すると予想されています。フランスは産業・物流プロジェクトの数が最も多く、欧州をリードしています。ロジスティ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

フランスの貨物・物流市場は、ここ数年来一貫して上昇傾向にあり、今後数年間はCAGR約4.5%で成長すると予想されています。フランスは産業・物流プロジェクトの数が最も多く、欧州をリードしています。ロジスティクス2025計画では、サプライチェーンの管理運営を簡素化しつつ、輸送網のインターモーダリティを高めるためのインフラ整備を目指している。デジタル移行、エネルギー移行、持続可能なサプライチェーンは、重要な重点分野の一部です。高速貨物ネットワークの整備は、鉄道貨物へのモーダルシフトをもたらすと期待されています。

主な市場動向

電子商取引の増加によるロジスティクスセクターの成長

人口6,510万人、うち68%がインターネットユーザーである同国は、現在、世界第5位のオンライン販売大国となっています。フランスでは、12万を超えるeコマースサイトが稼動しています。この国で最も訪問者数の多いオンラインストアはアマゾンで、毎月1,500万人以上のユニークビジターが訪れています。その他の大手オンライン企業は、Cdiscount、eBay、Fnac、Priceministerなどである。ファッションは人気のある商品カテゴリーですが、小売業者のLa Redouteと3 Suissesは、フランスのeコマースにおける最大のファッションプレイヤーの一つです。これらのサイトを通じた売上から、オンライン小売市場は2020年末までに約1152億ユーロに達すると予想される。eコマース市場の盛り上がりは、物流部門を新たな成長レベルに押し上げています。国内の物流・速達業者は、貨物取扱能力を拡大するため、主要空港で主要な拡張計画を進めている。主な容量拡大計画には、パリ郊外のロワシーにあるシャルル・ド・ゴール国際空港など、主要空港周辺の物流・倉庫インフラ整備が含まれます。長年にわたる空港での配送処理と出荷プロセスの継続的な開発により、航空貨物価格は低下し、輸出入を行う物流企業にとって航空輸送はより有利なものとなっています。

フランスにおけるロジスティクス分野への投資額増加の推移

フランス政府は長年にわたり、2015年の鉄道の「グラン・パリ・エクスプレス計画」のような様々なプロジェクトという形で、様々な交通手段に投資してきました。現在、フランスには総延長29,901kmの鉄道網があります。鉄道輸送は、主にフランス国鉄のSNCFが運営しています。長年にわたる継続的な投資により、道路・鉄道プロジェクト全体のパイプラインは約191億3000万ユーロの規模に達しています。現在、高速鉄道はパリをはじめとするフランスの主要都市と、イギリスのロンドン、ベルギーのブリュッセル、オランダのアムステルダム、ドイツのケルンなど、フランス国外の多くの都市を結んでいます。また、フランス政府は既存のインフラの更新と近代化を計画しており、1,000km(621マイル)の道路をソーラーパネルで覆い、フランス人口の8%にも電力を供給する計画もあるそうです。2021年までに設置を完了する予定です。フランス政府は現在、地域の交通網を整備し、日々の物流を効率化することに力を注いでいます。この目的を達成するために、2018年から2022年にかけて、鉄道に68億ユーロ、道路に51億ユーロの合計134億ユーロが交通部門に投資される予定である。これにより、フランスにおける物流市場全体の効率化に弾みがつきそうだ。

競合他社の状況

この業界は非常に断片的で、貨物・物流市場には多くのプレーヤーが存在します。電子商取引市場の拡大とインフラ整備計画により、フランス経済は成長の可能性を秘めており、新規参入のチャンスもあります。既存の大手企業には、DB Schenker、UPS、DHL、FedEx、Yusen Logistics、XPO Logistics、MSC (mediterranean shipping company)、Ekol logistics、Kuehne Nagel International AG、Schneider Transport、Bansard International および FlyTrans International Forwarders がある。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Government Regulations and Initiatives
4.3 Technological Trends
4.4 Insights on the E-commerce Industry
4.5 Spolight on Free Zones and Economic Zones in France
4.6 Brief on Courier, Express, and Parcel (CEP) market in France (Market Size and Forecast)
4.7 Insights on 3PL market in France (Market Size and Forecast)

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Others
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 DB Schenker
7.2.2 UPS
7.2.3 DHL
7.2.4 FedEx
7.2.5 Yusen Logistics
7.2.6 XPO Logistics
7.2.7 MSC (mediterranean shipping company)
7.2.8 Ekol logistics
7.2.9 Kuehne Nagel International AG
7.2.10 Schneider Transport
7.2.11 Bansard International
7.2.12 FlyTrans International Forwarders*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators
9.2 Insights on Capital Flows
9.3 External Trade Statistics (Detailed exports and imports by product)
9.4 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy

10 DISCLAIMER

 

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Summary

The France freight and logistics market has been on a constant rise since the past few years and is expected to grow at a CAGR of around 4.5% in the coming years. France leads Europe with the highest number of industrial and logistics projects. The Logistics 2025 plan aims at improving infrastructure to enhance the intermodality of the transport network while simplifying the administrative management of the supply chain. Digital transition, energy transition, and a sustainable supply chain are some of the key focus areas. The development of the high-speed freight network is expected to bring about a modal shift towards rail freight.

Key Market Trends

Boost in E-commerce Sales providing growth to the Logistics Sector

With a population of 65.1 million people, with 68 percent of them being internet users, the country is currently ranked fifth leading country in the world for online sales. There are more than 120,000 active ecommerce sites in France. The most visited online store in the country is Amazon, with more than 15 million unique visitors per month. Other big online players are Cdiscount, eBay, Fnac and Priceminister. Whereas fashion is a popular product category, retailers La Redoute and 3 Suisses are amongst the biggest fashion players in French ecommerce. From the sales through these sites, the online retail market is expected to reach around €115.2 billion by end of 2020. A boost in e-commerce market is driving the logistics sector to new growth levels. The Logistics and express delivery companies in the country are undertaking key expansion plans at major airports, to expand the cargo handling capacity. Major capacity expansion plans include logistics and warehouse infrastructure development around key airports such as Charles de Gaulle International Airport in the Paris suburb of Roissy. With continuous developments to facilitate the delivery handling and shipment process at airports over the years the air freight prices have reduced thus, making airways more favorable to logistics companies for import and exports.

Increasing Investment Volumes in Logistics Sector in France

Over the years, the French government has invested in various modes of transportation in the form of various projects like “The Grand Paris Express project” for railways in 2015. Currently France has a total of 29,901 km of railway network. Rail transport is mostly operated by SNCF, the French national railway company. Due to continuous investments over the years, the overall road and rail project pipeline has a value of around €19.13bn. Nowadays, the high-speed rail lines link Paris and other major French cities to many destinations outside of France, including London, England; Brussels, Belgium; Amsterdam, The Netherlands; and Cologne, Germany. The government is also planning for updating and modernizing its existing infrastructure, France also plans to cover 1,000 km (621 miles) of roads with solar panels, facilitating power provision to as much as 8% of the French population. The installation is expected to complete by 2021. The current focus of the French government is to boost the local transportation facilities to facilitate the efficiency of day to day logistics. To achieve this aim, a total of €13.4bn is to be invested in transportation sector from 2018-2022, with €6.8bn in railways and €5.1bn in roadways. This is likely to give a boost to overall efficiency of the logistics market in France.

Competitive Landscape

The industry is quite fragmented with many players existing in the freight and logistics market. With the increasing E-commerce market and developing infrastructure plans the French economy has potential for growth and opportunities for new players to penetrate the market. Some of the existing major players in the market include – DB Schenker, UPS, DHL, FedEx, Yusen Logistics, XPO Logistics, MSC (mediterranean shipping company), Ekol logistics, Kuehne Nagel International AG, Schneider Transport, Bansard International and FlyTrans International Forwarders.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Government Regulations and Initiatives
4.3 Technological Trends
4.4 Insights on the E-commerce Industry
4.5 Spolight on Free Zones and Economic Zones in France
4.6 Brief on Courier, Express, and Parcel (CEP) market in France (Market Size and Forecast)
4.7 Insights on 3PL market in France (Market Size and Forecast)

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Others
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 DB Schenker
7.2.2 UPS
7.2.3 DHL
7.2.4 FedEx
7.2.5 Yusen Logistics
7.2.6 XPO Logistics
7.2.7 MSC (mediterranean shipping company)
7.2.8 Ekol logistics
7.2.9 Kuehne Nagel International AG
7.2.10 Schneider Transport
7.2.11 Bansard International
7.2.12 FlyTrans International Forwarders*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators
9.2 Insights on Capital Flows
9.3 External Trade Statistics (Detailed exports and imports by product)
9.4 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy

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