世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州の貨物・物流市場:成長、動向、Covid-19の影響、予測(2022年~2027年)


EUROPE FREIGHT AND LOGISTICS MARKET - GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT, AND FORECAST(2022 - 2027)

欧州の貨物・物流市場は、期間中(2021-2026年)に3%以上の成長率を記録すると予測されています。 COVID-19危機は、欧州の道路貨物市場の需要と供給を根本的に混乱させた。事実上ヨーロッパ全土が影響を受け... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

欧州の貨物・物流市場は、期間中(2021-2026年)に3%以上の成長率を記録すると予測されています。

COVID-19危機は、欧州の道路貨物市場の需要と供給を根本的に混乱させた。事実上ヨーロッパ全土が影響を受けたが、その影響には明確な段階があった。ロックダウンや国境通過制限の影響は、時間の経過だけでなく、政府が定めた新しいルールに市場が順応するにつれて進展した。欧州連合では、2020年3月中旬にポーランドがドイツとの国境を閉鎖した後、高速道路A4でトラックが37マイルに及ぶ列を作り、危機以前と比較して、2020年4月中旬の1週間で、欧州全域でロックダウンが実施され、スペインで50%以上、フランスで46%、イタリアで37%トラック輸送量が減少した。

欧州の物流投資は、2020年に386億4千万ユーロに上昇。この背景には、欧州における電子商取引の大規模な成長がある。市場の成長を促進する主なパラメータには、経済成長、人口増加、工業化の進展が含まれます。しかし、海港や道路網の整備、サプライチェーンの再構築に対する政府の取り組みが不十分であり、地産地消の拡大が市場成長の妨げになっています。

ここ数年、航空業界ではデジタル化がより顕著になってきています。多くの産業と同様、リアルタイムの事象から得られるビッグデータと柔軟なマネジメントが組み合わさり、航空会社は交通計画やインフラ整備をより効率的に行うことができるようになりました。航空会社は日常的にデータと技術を駆使して、利用可能な航空容量と顧客需要のバランスを取っています。

2020年10月の欧州道路貨物運賃は上昇し、危機以前の水準を超えた。2020年10月の欧州道路貨物スポット運賃価格指数は、2019年10月より1.2%上昇した。また、2020年9月と比較すると3.6%上昇した。興味深いことに、運賃の上昇は燃料費の下落を背景に起きており、通常、この2つは協調して動く。業界の報告によると、2020年第3四半期の汎欧州ディーゼル価格は第2四半期より4.8%低く、2019年第3四半期より14.8%低く、これも需要状況の改善を指し示している。

2020年11月は10月と比較して、垂直方向によって増加率が異なり、自動車部門では道路貨物のキャパシティが12.8%増加し、2020年5月から上昇傾向にあった運賃は2.3%減少した。化学・ライフサイエンスセクターでは、キャパシティが18.6%急増し、価格は0.6%の微増、FMCGセクターではキャパシティが16.8%と大幅に増加し、価格は2.9%下落した。

主な市場動向

航空貨物の需要拡大

欧州における電子商取引分野の成長と、温度に敏感な製品の採用に対する注目の高まりが、航空貨物市場の成長を後押ししている主な要因です。さらに、家電産業の急成長とソフトウェアソリューションの展開が、予測期間中の航空貨物市場の成長を後押しすると予想されています。

さらに、世界の消費者や企業の需要に対応するため、輸入業者は電子機器に巨額の支出を続けています。家電メーカーや流通業者は、製品を消費者にタイムリーに届けるために、航空貨物サービスを採用しています。このように、家電製品の需要の高まりは、航空貨物市場が予測期間内に成長するための大きな機会を生み出すと予想されます。航空貨物市場のプレーヤーは、地方へのリーチを強化し、市場での地位を高めるために、さまざまな取り組みに注力しています。

これに加えて、航空貨物市場をさらに加速させるために、政府機関による様々な取り組みが行われています。例えば、工業化の進展と顧客需要の増加により、航空貨物サービスは著しく勢いを増しています。

ブレグジットが物流市場に与える影響

英国は長年の交渉の末、欧州連合(EU)を離脱した。多くの専門家によると、これはヨーロッパ全体のサプライチェーンとロジスティクス分野に大きな影響を与える可能性があります。欧州の貿易に悪影響を及ぼすだろう。

Brexit以前は、商品、物資はあまり中断することなくヨーロッパ中を移動し、その結果、サプライチェーンの機能にとって不可欠なスムーズな移行が実現しました。Brexit後は、経済、関税、行政に変化が生じ、貨物に追加料金や関税が課されることになります。これは、サプライチェーンの機能に大きな影響を与えるでしょう。

EUは世界第2位の貿易圏であり、Brexitはサプライチェーンにコスト増をもたらす。欧州域内の貿易に影響を与えるだけでなく、域内の物流業界にも多大な影響を与えるでしょう。

英国内の貨物輸送は、道路運送が主流です。陸路で英国に輸入・輸出される物品の大半は、海外の運搬業者(車両の登録地は主にポーランド、アイルランド、ルーマニア)が扱っている。逆に、英国の運送業者は、EUにおける運送活動全体の8%を占めている。

そうした英国の運搬業者は、Brexit後、いくつかのハードルに直面する可能性がある。また、追加関税や通関手続きは、サプライチェーンの遅延を引き起こし、すべての輸送手段のコストを上昇させる。欧州の港を経由して操業する英国の物流企業も、EU加盟国である間に受けた恩恵を失うことになる。同様に、他の欧州の海上輸送会社も、同国の港で船積みする間、英国の新しい規則や規制を遵守しなければならなくなる。

競合の状況

欧州の貨物・物流市場は、グローバルプレイヤーと地域的プレイヤーが混在する断片的な構造になっています。一部の物流プレーヤーは中欧に物流ハブを設立し、東欧諸国にもサービスを提供しています。電子商取引、技術統合、経済成長など、いくつかの要因により、予測期間中に市場が成長することが期待されています。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Technology Innovation and its Impact
4.5 Insights into the E-commerce Industry in the Region (both Domestic and Cross-border)
4.6 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.7 Insights into the Trans-European Transport Network
4.8 Insights into the Courier, Express and Parcel Market
4.9 Spotlight on the China-Europe Rail Freight Transport Sector
4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.4.2 Bargaining Power of Suppliers
5.4.3 Threat of Substitute Products
5.4.4 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Rail
6.1.1.3 Sea and Inland
6.1.1.4 Air
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Functions
6.2 End User
6.2.1 Construction
6.2.2 Oil and Gas and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Manufacturing and Automotive
6.2.5 Distributive Trade
6.2.6 Other End Users (Pharmaceutical and Healthcare)
6.3 Country
6.3.1 Germany
6.3.2 United Kingdom
6.3.3 France
6.3.4 Italy
6.3.5 Spain
6.3.6 Russia
6.3.7 Netherlands
6.3.8 Poland
6.3.9 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Kuehne + Nagel International AG
7.2.2 FEIGE Logistik
7.2.3 Deutsche Bahn AG
7.2.4 XPO Logistics
7.2.5 Deutsche Post DHL
7.2.6 UPS Europe NV
7.2.7 Hellmann Worldwide Logistics
7.2.8 Freja Logistics
7.2.9 BLG Logistics Group
7.2.10 DSV A/S
7.2.11 Dachser SE
7.2.12 Rhenus SE & Co.
7.2.13 Bollore Holding SA
7.2.14 Arvato*

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 GDP Distribution, by Activity
9.2 Insights into the Capital Flows in the Market
9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sectors Contribution to the Economy
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Europe Freight and Logistics market is anticpated to register a growth rate of more than 3% during the period (2021-2026).

The COVID-19 crisis fundamentally disrupted the demand and supply in the European road freight market. While virtually all of Europe was affected, the impact had distinct phases. The effects of lockdowns and border crossing restrictions evolved not only as time passed but also as the market adjusted to the new rules laid down by the government. In the European Union, trucks formed 37-mile-long lines on the A4 highway after Poland closed its border with Germany in mid-March 2020, compared to pre-crisis times, truck traffic fell by more than 50% in Spain, 46% in France, and 37% in Italy during a single week in mid-April 2020 as lockdowns took effect across Europe.

Logistics investments in Europe went up to 38.64 billion euros in 2020. This is driven by the massive growth of e-commerce in Europe. Key parameters promoting the market growth include economic growth, growing population, and growing industrialization. However, Lack of the government’s commitment to the development of seaports or road networks and reconfigured supply chains, with the growing local production and consumption units are thereby hampering the market growth.

Over the last few years, digitization has become more prominent in the air industry. As in most industries, big data obtained in real time, from real events, combined with flexible management, is helping air carriers take a more efficient approach to traffic planning and infrastructure. Airlines routinely use their data and technology to balance available air capacity against customer demands.

Freight rates on European roads rose in October 2020 and passed pre-crisis levels. the European road freight spot rates price index in October 2020 was 1.2% higher than October 2019. It was also 3.6% higher than in September 2020. Interestingly, rising freight rates have taken place against a background of falling fuel costs; normally the two move in concert. According to industry reports, pan-European diesel prices in the third quarter of 2020 was 4.8% lower than they were in the second quarter, and 14.8% lower than in the third quarter 2019, which also points to an improving demand picture.

Different verticals experienced varying increases in November 2020 compared with October: the automotive sector saw 12.8% increase in road freight capacity, while rates, which had been on the rise since May 2020, declined by 2.3%. The chemicals and life science sector saw capacity jump 18.6%, while prices rose slightly, by 0.6%; and the FMCG sector saw capacity rise sharply, by 16.8%, while prices fell by 2.9%.

Key Market Trends

Growing Demand for Air Freight

The growth of the e-commerce sector in Europe and increased focus on adoption of the temperature-sensitive product are the key driver that is propelling the growth of the air cargo market. Moreover, the rapid growth of the consumer electronics industry and the deployment of software solutions are expected to boost the air cargo market growth in the forecast period.

Moreover, the importers continue to spend a huge amount on electronics to keep up with the demand of global consumers and businesses. The consumer electronics manufacturers and distributors are adopting air freight services that ensure them to deliver their products to their consumers in a timely manner. Thus, the growing demand for consumer electronics is anticipated to create significant opportunities for the air cargo market to grow in the forecast period. The air cargo market players are focusing on various initiatives to enhance its reach to rural areas and boost its position in the market.

In addition to this, various initiatives are undertaken by governmental bodies to accelerate the air cargo market further. For instance, with the increase in industrialization and growth in customer demand, air cargo services are significantly gaining momentum.

Impact of Brexit on the Logistics Market

The UK left the European Union (EU) after years of negotiations. This could have a significant effect on the supply chain and logistics sector across Europe, according to many experts. It will have a negative impact on European trade.

Prior to Brexit, goods, and supplies moved across Europe without much interruption, resulting in a smooth transition, which is essential for the functioning of a supply chain. Post-Brexit, there will be economic, customs, and administrative changes, and additional charges and duties will be imposed on shipments. This will greatly affect the functioning of the supply chain.

The EU is the world’s second-largest trading bloc, and Brexit will result in incremental cost in the supply chain. It will not only impact intra-Europe trade but also hugely affect the logistics industry in the region.

Road haulage is the dominant mode of freight transport within the UK. The majority of goods imported to and exported from the UK by road are handled by overseas haulers (with vehicles mostly registered in Poland, Ireland and Romania). Conversely, the UK haulers account for 8% of the total haulage activity in the EU.

Those UK haulers could face several hurdles post Brexit. Also, additional tariffs and customs clearance procedures cause delays in supply chains and increase costs for all modes of transport. The UK logistics companies operating through European ports will also lose the benefits they received while being a member of the EU. Similarly, other European maritime transport companies will have to adhere to new UK rules and regulations while shipping in ports in the country.

Competitive Landscape

The European freight and logistics market is fragmented in nature, with a mix of global and regional players. Some of the logistics players are establishing logistics hubs in Central Europe and serve the Eastern European countries as well. The market is expected to grow during the forecast period due to several factors such as ecommerce, technology integration, and growing economies

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Technology Innovation and its Impact
4.5 Insights into the E-commerce Industry in the Region (both Domestic and Cross-border)
4.6 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.7 Insights into the Trans-European Transport Network
4.8 Insights into the Courier, Express and Parcel Market
4.9 Spotlight on the China-Europe Rail Freight Transport Sector
4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.4.2 Bargaining Power of Suppliers
5.4.3 Threat of Substitute Products
5.4.4 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Rail
6.1.1.3 Sea and Inland
6.1.1.4 Air
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Functions
6.2 End User
6.2.1 Construction
6.2.2 Oil and Gas and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Manufacturing and Automotive
6.2.5 Distributive Trade
6.2.6 Other End Users (Pharmaceutical and Healthcare)
6.3 Country
6.3.1 Germany
6.3.2 United Kingdom
6.3.3 France
6.3.4 Italy
6.3.5 Spain
6.3.6 Russia
6.3.7 Netherlands
6.3.8 Poland
6.3.9 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Kuehne + Nagel International AG
7.2.2 FEIGE Logistik
7.2.3 Deutsche Bahn AG
7.2.4 XPO Logistics
7.2.5 Deutsche Post DHL
7.2.6 UPS Europe NV
7.2.7 Hellmann Worldwide Logistics
7.2.8 Freja Logistics
7.2.9 BLG Logistics Group
7.2.10 DSV A/S
7.2.11 Dachser SE
7.2.12 Rhenus SE & Co.
7.2.13 Bollore Holding SA
7.2.14 Arvato*

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 GDP Distribution, by Activity
9.2 Insights into the Capital Flows in the Market
9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sectors Contribution to the Economy
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/30 10:25

143.73 円

160.93 円

195.03 円

ページTOPに戻る