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スウェーデンの貨物・物流市場:成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Sweden Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

スウェーデンの物流市場は、予測期間を通じて年平均成長率3%以上で推移すると予想されています。パンデミックにより、輸送・ロジスティクス企業の間に極端な不均衡が生じた。スウェーデンにおける食品と薬局の品... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

スウェーデンの物流市場は、予測期間を通じて年平均成長率3%以上で推移すると予想されています。パンデミックにより、輸送・ロジスティクス企業の間に極端な不均衡が生じた。スウェーデンにおける食品と薬局の品目の購入は、covid-19の初期の数週間で強い正の影響を受け、関連する物流経路と関連する物流特性への正の圧力が高まりました。一方、自動車などのセクターは、物流市場にマイナスの影響を及ぼした。

スウェーデンの物流市場は、北欧地域の中で最大の規模を誇っています。インフラへの投資により、ヨーロッパおよび世界のトップクラスの物流市場となっています。この地域の中心に位置しているため、北欧の流通・倉庫業を一カ所に集約しようとする企業にとって好ましい選択となっています。スウェーデンの約10の拠点は、北欧での集中型物流を行う外国企業によって利用されています。

スウェーデン経済は、商品の輸出に大きく依存しています。国境を越えた貿易が盛んなため、運輸業界や物流市場にも好影響を与えています。ヨーテボリは、ヨーテボリ港と新しい物流施設に支えられた国内有数の物流拠点です。ヨーテボリ港はスウェーデン最大の港で、スウェーデン市場におけるシェアを拡大し続けており、2020年にはスウェーデンの160万TEUのうち48%を取り扱う予定です。

クリーンテック、ICT、ライフサイエンス、自動車、材料科学などの産業は、スウェーデンの新興産業の一つです。また、電子商取引や小売業も急成長しており、倉庫業を中心に物流需要を高めると期待されています。

主な市場動向

鉄道貨物セグメントの成長

1996年以降、スウェーデンの鉄道貨物部門における新規参入企業のシェアは大幅に増加している。スウェーデンの鉄道業界では、インフラと列車の運行を垂直的に分離したことが、競争のメリットをもたらし、非常に成功していると評価されることが多い。

同国の鉄道貨物部門は、道路貨物産業との高い競争に直面している。Shift2Railイニシアチブは、鉄道システムのさまざまなレベルの自動化とインテリジェンスを可能にするデジタル化に基づくもので、約8百万クローネの投資を伴う。マルチモーダリティは、ITSのソリューションやアプリケーションも開発されている重要な分野である。ヨーテボリ港で扱われるコンテナの60%以上は鉄道で輸送され、毎日約70本の列車がヨーテボリ港に到着・出発しています。また、港のRail-port intermodalコンセプトは、大幅な排出削減に寄与している。サブプロジェクトの1つは、光学とRFIDを利用してデータを取り込み、インターモーダル端末などでより良い情報共有と運用計画を可能にするインテリジェントビデオゲート(IVG)についてのものです。

電子商取引の拡大が物流施設の需要を加速させる

スウェーデンの消費者の間ではオンラインショッピングの人気が続いており、2020年の流行前の成長率は33%と予想されています。北欧諸国の中で、スウェーデンはオンラインショッピングをする人口の割合が最も高く、これは96%の世帯がインターネットにアクセスできることに裏付けられています。Postnord e-barometerの新しい数字では、2020年10月の総量が前年同月比で39%増という驚異的な伸びを示しています。現在、国民の82%がオンラインで商品を購入したことがあり、過去最高を記録しています。特に薬局や食料品など、高齢者での拡大が顕著です。

スウェーデン市場では、COVID-19の大流行により従来の物理的な小売からのシフトがさらに増幅され、今後もEコマースの勢いが増すと予想されます。

このような電子商取引の普及に伴う迅速かつシームレスな配送に対する需要の高まりは、技術的に高度な物流設備に対する需要を促進しています。

競合他社の状況

スウェーデンの貨物・物流市場は断片的であり、国内外に多数のプレーヤーが活動しています。同国の流通ネットワークは、多数の貨物輸送業者と第三者物流(3PL)企業で構成されています。同市場の有力企業には、DHL、DB Schenker、DSV、Greencarrier、Geodis、PostNord などがある。

スウェーデンの物流市場では、自動化、ビッグデータ、分析などの技術が大きな役割を果たすと予想されます。同国には多くのハイテク企業が存在します。アストラゼネカ、アトラスコプコ、エレクトロラックス、エリクソン、SKF、サーブ、スカニア、ボルボといった企業が物流ソリューションにITを活用することで、インテンティア(顧客関係管理、サプライチェーン管理、資産管理などのアプリケーションを提供するソフトウェア会社)やWM-data(スウェーデンのITコンサルタント会社)といったサプライチェーン管理のソフトウェアやソリューションプロバイダーの設立につながっているのです。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Key Deliverable and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights on Intermodal Transportation and Dry Ports
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates, Warehousing rents in Sweden
4.10 Elaboration on E-commerce Logistics and Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry in Sweden
4.11 Brief on Transport Corridors
4.12 Spotlight on Regional Logistics Markets in Sweden (Gothenburg, Helsingborg, Stockholm, etc.)
4.13 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 BY END USER
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, Pharmaceuticals)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 DB Schenker
6.2.3 DSV A/S
6.2.4 Greencarrier AB
6.2.5 SNCF Group/Geodis
6.2.6 PostNord AB
6.2.7 GDL Transport AB
6.2.8 MaserFrakt AB
6.2.9 United Parcel Service Inc.
6.2.10 Kuehne + Nagel International AG
6.2.11 Cool Carriers AB
6.2.12 Damco Sweden AB*
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Posten Norge, Ceva Logistics, Agility Logistics Pvt Ltd, Hellmann Worldwide Logistics, Foria AB, Hector Rail AB, DFDS, Marsta Forenade Akeriforetag AB, Scandfibre Logistics AB, Reaxcer AB, Alwex Transport AB, Aditro Logistics AB, Scan Global Logistics A/S, Spedman Global Logistics, Godecke Logistics, Exacta, and Avatar Logistics AB

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights into Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights into Key Export Destinations
8.6 Insights into Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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Summary

The logistics market in Sweden is expected to grow at a CAGR of more than 3% through the forecast period. The pandemic has created extreme imbalances among the transport and logistics companies. The purchases of food and pharmacy items in Sweden have been strongly positively affected in the early weeks of covid-19, with increased positive pressure on associated logistics channels and associated logistics properties. On the other hand, the sectors like automotive had a negative effect on the logistics market.

The logistics market in Sweden is the largest in the Scandinavia region. Investments in infrastructure have made the country one of the top logistics markets in Europe and the World. The central location of the country in the region makes it the preferred choice for the companies that look to consolidate distribution and warehousing activities in Northern Europe to one central location. Some ten Swedish locations are used by foreign companies for centralized distribution in Northern Europe.

The Swedish economy is highly dependent on exports of goods. The strong cross border trade has a positive impact on the transportation industry and logistics market. Gothenburg is a leading logistics location in the country supported by the Port of Gothenburg, and new logistics establishments. The port of Gothenburg is the largest port in Sweden and has continued to take a larger share of the Swedish market handling 48% of the 1.6 million TEU in Sweden in the year 2020.

The cleantech, ICT, life sciences, automotive and materials science industries are some of the emerging industries in Sweden. E-commerce and retail are also fast-growing sectors in the country which are expected to boost the logistics demand, especially in the warehousing sector.

Key Market Trends

Growth in Rail Freight segment

The share of new entrants in the Swedish rail freight sector since 1996 has significantly increased. The vertical separation of the Swedish rail industry between infrastructure and train operations is often regarded as highly successful, bringing the benefits of competition.

The rail freight sector in the country faces high competition with the road freight industry. The Shift2Rail initiative is based on digitalisation enabling various levels of automation and intelligence in the rail system and involves an investment of about SEK 8 million. Multimodality is an important field where also ITS solutions/applications are developed. More than 60% of the containers handled in the port are transported by rail and around 70 trains arrive and depart from the Port of Gothenburg every day. Also, the Rail-port intermodal concept of the port contributes to significant emission reduction. One subproject is about intelligent video gates (IVG) capturing data with help of optics and RFID enabling better information sharing and operational planning in e.g. intermodal terminals.

Growing e-commerce accelerating the demand for logistics facilities

Online shopping continues to gain popularity among Swedish consumers with the pre-pandemic growth of 2020 expected to be 33%. Among the Nordic countries, Sweden has the highest percentage of the population shopping online, supported by 96% of households having Internet access. New figures from the Postnord e-barometer shows a staggering 39% increase in total volume for October 2020 compared to the same month the year before. A record-high 82% of the population have now bought a product online. The expansion is notable among the elderly, especially for pharmacy and groceries.

E-commerce is expected to continue gaining momentum in the Swedish market, with the shift away from traditional physical retail further amplified by the COVID-19 pandemic.

Such an increase in the demand for fast and seamless delivery triggered by the e-commmerce penetration in the country is driving the demand for technologically advanced logistics faciities.

Competitive Landscape

The freight and logistics market in Sweden is fragmented in nature with a large number of international as well as domestic players active in the country. The distribution network in the country is made up of a large number of freight forwarders and third-party logistics (3PL) companies. Some of the prominent players in the market include DHL, DB Schenker, DSV, Greencarrier, Geodis, and PostNord.

Technologies such as automation, big data and analytics are expected to play a major role in the Swedish logistics market. The country is home to a large number of tech companies. The use of IT in logistics solutions by companies such as AstraZeneca, AtlasCopco, Electrolux, Ericsson, SKF, Saab, Scania and Volvo has led to the establishment of software and solution providers for supply chain management, such as Intentia (a software company that provides applications such as customer relationship management, supply chain management and asset management) and WM-data (Swedish IT consultancy company).

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Key Deliverable and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights on Intermodal Transportation and Dry Ports
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates, Warehousing rents in Sweden
4.10 Elaboration on E-commerce Logistics and Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry in Sweden
4.11 Brief on Transport Corridors
4.12 Spotlight on Regional Logistics Markets in Sweden (Gothenburg, Helsingborg, Stockholm, etc.)
4.13 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 BY END USER
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, Pharmaceuticals)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 DB Schenker
6.2.3 DSV A/S
6.2.4 Greencarrier AB
6.2.5 SNCF Group/Geodis
6.2.6 PostNord AB
6.2.7 GDL Transport AB
6.2.8 MaserFrakt AB
6.2.9 United Parcel Service Inc.
6.2.10 Kuehne + Nagel International AG
6.2.11 Cool Carriers AB
6.2.12 Damco Sweden AB*
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Posten Norge, Ceva Logistics, Agility Logistics Pvt Ltd, Hellmann Worldwide Logistics, Foria AB, Hector Rail AB, DFDS, Marsta Forenade Akeriforetag AB, Scandfibre Logistics AB, Reaxcer AB, Alwex Transport AB, Aditro Logistics AB, Scan Global Logistics A/S, Spedman Global Logistics, Godecke Logistics, Exacta, and Avatar Logistics AB

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights into Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights into Key Export Destinations
8.6 Insights into Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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