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サウジアラビアの貨物・物流市場 - 成長、動向、Covid-19の影響、予測(2022年~2027年)


Saudi Arabia Freight and Logistics Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, and Forecast(2022 - 2027)

サウジアラビアの貨物・物流市場は、2020年に204.7億米ドル、2026年には321.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.95%となっています。 パンデミック時には、食料品などの基本的な買い物は、従... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

サウジアラビアの貨物・物流市場は、2020年に204.7億米ドル、2026年には321.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.95%となっています。

パンデミック時には、食料品などの基本的な買い物は、従来のハイパーマーケットやスーパーマーケットからオンラインショッピングに購買行動がシフトしました。これにより、同国の物流事業者は、顧客への迅速な配送とシームレスな体験という点で、長期的にその範囲と競争を拡大させることが予想されます。

サウジアラビア王国は、中心地であり、経済規模も大きいことから、重要な物流拠点に変化する個々の利点を物語っています。サウジアラビア王国は、輸出入プロセスの合理化、インフラの強化、行政・規制改革、市場の発展・民営化などを盛り込んだ物流サービス向上のための熱心なプログラムに着手しています。

経済の多様化、政策改革、税制、外国直接投資(FDI)政策が、開放経済と民間投資の奨励にシフトしていることから、今後5年間、サウジの物流産業の成長は有望視されています。最近まで、サウジアラビアは閉じた市場でした。しかし、近年の経済多様化に関する取り組みにより、100%出資を認めることで世界中の産業、小売、物流のプレーヤーに門戸が開かれています。

主な市場動向

VISION 2030が貨物・物流の需要を喚起

サウジアラビア政府は「サウジ・ビジョン2030」を掲げ、統治機構や規制の改革に積極的に取り組み、市場の自由化と民間企業の参入の道を開こうとしています。政府は、本格的な外資系物流事業者のライセンス発行に、よりオープンな姿勢を示す予定です。

この政府の取り組みにより、サウジアラビアの物流全体におけるギャップを埋める新規参入が期待されます。このビジョンには、グリーンフィールドの産業用地や都市の創設も含まれています。現在までのプロジェクトで最も顕著なものの一つが、産業と物流に主眼を置いたキング・アブドゥラ経済都市です。紅海に面したジェッダ港から北に約70kmのところにある。この都市には、独自の海港であるキング・アブドゥラ港があり、現在の取扱能力は140万TEUで、1000万TEUの取扱能力を目指している。

物流競争力を強化し、「ビジョン2030」の目標に沿った非石油輸出量の増加や王国の収入源の多様化に貢献する。

海事部門の規模はこの10年で倍増し、運航船舶数は150カ国に登録された5万3千隻、年間110億トンの貨物を輸送しています(2021年4月報告)。同国は、民間部門がGDPの40%から65%を占めることを目指しており、特に国際貿易量の13%が紅海を通過していることから、この目標達成のための計画に海運部門の発展を掲げている。

電子商取引の拡大が物流・輸送分野を牽引する

サウジアラビアの電子商取引は、COVID-19の発生をきっかけに急成長しています。コロナウイルスの影響で電子商取引業務が拡大しているため、サプライチェーンはラストワンマイルでの競争激化に対応する必要があります。企業が最高の顧客体験を提供するためにサプライチェーンに注目する中、ラストワンマイル・ロジスティクスは非常に競争の激しい環境となるでしょう。このため、小売業者が正常な状態に戻れば、宅配システムを迅速に拡張できるような技術革新が求められるでしょう。

この成長にインセンティブを与え、セグメントの長期的な持続可能性を確保するために、政府は規制の枠組みの改善も図っています。2019年10月、政府はデジタル決済の規制と透明性の向上を目的とした電子商取引法を施行し、2020年1月31日、商務投資省は電子商取引法の施行規則を採択し、個人情報保護、消費者の権利、開示義務といった分野への監視強化を追加しました。

また、「ビジョン2030」の一部でもある「金融セクター開発プログラム」では、オンライン決済の比率を2020年の28%から2030年までに70%に引き上げる計画です。以上のような背景から、物流・インフラ分野は予測期間中に成長すると見られています。

競合他社の状況

サウジアラビアの貨物・物流市場は、国内外の多くの企業によって細分化され、激しい競争が繰り広げられています。このセグメントのトッププレーヤーは、国際企業ではDeutsche Bahn Ag、DHL、Gulf Agency Company Ltd(GAC)、国内企業ではAlmajdouie GroupとBahriです。

国際的な企業は、地元のプレーヤーと提携してジョイントベンチャーを形成しています。これは、現地プレーヤーが国際企業のグローバルなネットワークを利用する機会を提供するものである。物流能力という点では、王国は規制とガバナンスを改革し、物流市場を自由化・開放して、クラス最高の民間物流事業者を誘致することを目指している。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Technological Developments in the Market
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Insights into Freight Rates
4.6 Spotlight on the E-commerce Market (Trends of Domestic and Cross-border E-commerce and Key Performance Indicators will be Provided)
4.7 Insights into the Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (Market Volume, Key Players, and Future Outlook)
4.8 Brief on the 3PL Market in Saudi Arabia (Market Size and Forecast, Top Players)
4.9 Spotlight on Free-trade Zones (FTZs) and Special/ Exclusive Economic Zones
4.10 Spotlight on the Key Logistics Hubs and Cities in Saudi Arabia
4.11 Demand and Supply Analysis Trucks, Drivers, and Labor
4.12 Insights into Intermodal Transportation
4.13 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size By Value)
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Rail
6.1.1.3 Sea/Ocean Transport
6.1.1.4 Air Transport
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Services
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Healthcare and Pharmaceutical?
6.2.5 Construction
6.2.6 Distributive Trade (Wholesale and Retail)
6.2.7 Other End Users (Telecommunications, etc.)

7 ADDITIONAL SECTION (Market Size By Value)
7.1 Project Logistics Market
7.1.1 By End User
7.1.1.1 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
7.1.1.2 Energy and Power
7.1.1.3 Other End Users (Construction, etc.)
7.2 Port and Terminal Operations Market

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
8.2 Company Profiles
8.2.1 International Companies
8.2.1.1 Agility Logistics
8.2.1.2 Deutsche Bahn AG (DB Group)
8.2.1.3 Deutsche Post DHL Group
8.2.1.4 FedEx Corporation
8.2.1.5 Aramex
8.2.1.6 Gulf Agency Company Ltd (GAC)
8.2.1.7 Al-Futtaim Group
8.2.1.8 Ceva Logistics
8.2.1.9 Kuehne+Nagel
8.2.1.10 United Parcel Service
8.2.2 Domestic Companies
8.2.2.1 Bahri
8.2.2.2 Almajdouie Group
8.2.2.3 Saudi Transport & Investment Co. (Mubarrad)
8.2.2.4 Rezayat Group (Crescent Transportation)
8.2.2.5 Mosanada Logistics Services
8.2.2.6 BAFCO International Shipping and Logistics
8.2.2.7 Saudi Bulk Transport
8.2.2.8 Hala Supply Chain Services Co.
8.2.2.9 Takhzeen Logistics Company
8.2.2.10 Himmah Logistics
8.2.2.11 Abdul Latif Jameel Logistics
8.2.2.12 Naqel Express
8.2.2.13 Motion Supply Chain
8.2.2.14 Tamer Logistics
8.2.2.15 Arabco Logistics
8.2.2.16 Al Jabri Logistics
8.2.2.17 Al Rashed Transport
8.2.2.18 Namma Cargo
8.2.2.19 Etmam Logistics
8.2.2.20 S.A. TALKE
8.2.2.21 LSC Logistics and Warehousing Co.
8.3 Other Companies (Key Information/Overview)
8.3.1 SMSA Express, LV Shipping, United Warehouse Company Limited,Saudi Development & Export Services Co. Ltd, Aldrees Petroleum and Transport Services Company, Wared Logistics, Kaden Logistics Company, Riadco, Platinum Shipping, Logistics Solution Services Co., Glaube Logistics, Four winds, ProConnect Integrated Logistics, City Link Companies, Flexigistic LLC, NTF Cargo
8.4 Key Startups in the Saudi Logistics Industry
8.4.1 Vanoman, Salasa, Saee, Diggipacks, Mrsool*

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

10 APPENDIX
10.1 GDP Distribution, by Activity and Region
10.2 Insight into Capital Flows (Investments by Sector)
10.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sectors
10.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
10.5 Insight into Key Export Destinations
10.6 Insight into Key Import Origin Countries
10.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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Summary

The Saudi Arabia Freight and Logistics Market were valued at USD 20.47 billion in 2020, and it is expected to reach USD 32.12 billion by 2026, witnessing a CAGR of 6.95% through the forecast period.

During the pandemic, the country experienced a shift in purchasing behavior from traditional hypermarkets and supermarkets to online shopping for basics like groceries and other items. This is expected to increase the scope and competition in the long term for the logistics players in the country in terms of faster delivery and seamless experience for the customers.

The Kingdom of Saudi Arabia, being a focal area and a large economy, speaks to an individual advantage that changes the Kingdom into an important logistics hub. The Kingdom has set out on an eager program to improve logistics services, which incorporates streamlining import and export processes, infrastructure enhancements, administration and regulatory reforms, and progression and privatization of the market.

The prospects for growth of the Saudi logistics industry look promising over the next five years as economic diversification, policy reforms, tax regimes, and foreign direct investment (FDI) policies are shifting in favor of an open economy and encouraging private investment. Until recently, Saudi Arabia was a closed market. However, recent initiatives on economic diversification have opened doors to industrial, retail, and logistics players around the world by allowing 100% ownership.

Key Market Trends

VISION 2030 Fueling the Demand for Freight and Logistics

The Saudi government, with the Saudi Vision 2030, is actively looking into reforming the governance structures and regulations, and head toward opening a path for market liberalization and private-sector participation. The government is planning to become more open to issuing licenses for full-fledged foreign logistics businesses.

Due to the initiative by the government, new entrants are expected to fill the gap in Saudi’s overall logistics landscape. The Vision also includes the creation of Greenfield industrial sites and cities. One of the most prominent projects to date is the King Abdullah Economic City, which is mostly focused on industry and logistics. It is about 70 km north of the Red Sea port of Jeddah. The city has its own seaport, the King Abdullah Port, with a current capacity of handling 1.4 million TEU and aspires to reach 10 million TEU capacity.

The country is strengthening its logistics competitiveness and contributing to increasing the volume of non-oil exports and diversifying the Kingdom’s sources of income in accordance with the objectives of Vision 2030.

The size of the maritime sector has doubled in the past decade, bringing the number of ships operating in it to 53,000 marine vessels registered in 150 countries and carrying 11 billion tons of cargo annually (reported in April 2021). The Kingdom seeks for the private sector to contribute from 40 to 65% of the GDP, and it has set among its plans to achieve this goal the development of the maritime transport sector, especially since 13% of the volume of international trade passes through the Red Sea.

Growth in E-commerce to Drive the Logistics and Transportation Sector

E-commerce in Saudi Arabia is experiencing a rapid spike in growth amid the COVID-19 outbreak. The supply chain will need to respond to increased competition in the last mile as e-commerce operations grow in the wake of the coronavirus. Last-mile logistics will be a highly competitive environment as companies look to their supply chains to give the best possible customer experience. This will call for technological innovation to enable retailers to scale up home delivery systems to fast once normality returns.

To help incentivize this growth and ensure long-term sustainability in the segment, the government has also sought to improve the regulatory framework. In October 2019, the government implemented the E-commerce Law, designed to regulate digital payments and improve transparency, while on January 31, 2020, the Ministry of Commerce and Investment adopted the Implementing Regulations of the E-commerce Law, adding increased oversight to areas such as personal data protection, consumer rights, and disclosure obligations.

As part of the Financial Sector Development Program, which is also a part of Vision 2030, the government plans to increase the proportion of online payments to 70% by 2030, up from the 2020 target of 28%. Owing to the factors mentioned above, logistics and infrastructure is set to witness growth during the forecast period.

Competitive Landscape

The freight and logistics market in Saudi Arabia is fiercely competitive, fragmented with many international and domestic companies. The top players in the segment include Deutsche Bahn Ag, DHL, Gulf Agency Company Ltd (GAC) among the international players, and Almajdouie Group and Bahri among the domestic players.

International companies are partnering with local players to form joint ventures. This provides an opportunity for local players to exploit the global network of international companies. In terms of logistics competence, the Kingdom aims to reform the regulations and governance and liberalize and open the logistics market to attract best-in-class private sector logistics operators.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Technological Developments in the Market
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Insights into Freight Rates
4.6 Spotlight on the E-commerce Market (Trends of Domestic and Cross-border E-commerce and Key Performance Indicators will be Provided)
4.7 Insights into the Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (Market Volume, Key Players, and Future Outlook)
4.8 Brief on the 3PL Market in Saudi Arabia (Market Size and Forecast, Top Players)
4.9 Spotlight on Free-trade Zones (FTZs) and Special/ Exclusive Economic Zones
4.10 Spotlight on the Key Logistics Hubs and Cities in Saudi Arabia
4.11 Demand and Supply Analysis Trucks, Drivers, and Labor
4.12 Insights into Intermodal Transportation
4.13 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size By Value)
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Rail
6.1.1.3 Sea/Ocean Transport
6.1.1.4 Air Transport
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Services
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Healthcare and Pharmaceutical?
6.2.5 Construction
6.2.6 Distributive Trade (Wholesale and Retail)
6.2.7 Other End Users (Telecommunications, etc.)

7 ADDITIONAL SECTION (Market Size By Value)
7.1 Project Logistics Market
7.1.1 By End User
7.1.1.1 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
7.1.1.2 Energy and Power
7.1.1.3 Other End Users (Construction, etc.)
7.2 Port and Terminal Operations Market

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
8.2 Company Profiles
8.2.1 International Companies
8.2.1.1 Agility Logistics
8.2.1.2 Deutsche Bahn AG (DB Group)
8.2.1.3 Deutsche Post DHL Group
8.2.1.4 FedEx Corporation
8.2.1.5 Aramex
8.2.1.6 Gulf Agency Company Ltd (GAC)
8.2.1.7 Al-Futtaim Group
8.2.1.8 Ceva Logistics
8.2.1.9 Kuehne+Nagel
8.2.1.10 United Parcel Service
8.2.2 Domestic Companies
8.2.2.1 Bahri
8.2.2.2 Almajdouie Group
8.2.2.3 Saudi Transport & Investment Co. (Mubarrad)
8.2.2.4 Rezayat Group (Crescent Transportation)
8.2.2.5 Mosanada Logistics Services
8.2.2.6 BAFCO International Shipping and Logistics
8.2.2.7 Saudi Bulk Transport
8.2.2.8 Hala Supply Chain Services Co.
8.2.2.9 Takhzeen Logistics Company
8.2.2.10 Himmah Logistics
8.2.2.11 Abdul Latif Jameel Logistics
8.2.2.12 Naqel Express
8.2.2.13 Motion Supply Chain
8.2.2.14 Tamer Logistics
8.2.2.15 Arabco Logistics
8.2.2.16 Al Jabri Logistics
8.2.2.17 Al Rashed Transport
8.2.2.18 Namma Cargo
8.2.2.19 Etmam Logistics
8.2.2.20 S.A. TALKE
8.2.2.21 LSC Logistics and Warehousing Co.
8.3 Other Companies (Key Information/Overview)
8.3.1 SMSA Express, LV Shipping, United Warehouse Company Limited,Saudi Development & Export Services Co. Ltd, Aldrees Petroleum and Transport Services Company, Wared Logistics, Kaden Logistics Company, Riadco, Platinum Shipping, Logistics Solution Services Co., Glaube Logistics, Four winds, ProConnect Integrated Logistics, City Link Companies, Flexigistic LLC, NTF Cargo
8.4 Key Startups in the Saudi Logistics Industry
8.4.1 Vanoman, Salasa, Saee, Diggipacks, Mrsool*

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

10 APPENDIX
10.1 GDP Distribution, by Activity and Region
10.2 Insight into Capital Flows (Investments by Sector)
10.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sectors
10.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
10.5 Insight into Key Export Destinations
10.6 Insight into Key Import Origin Countries
10.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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