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北米の貨物・物流市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年~2027年)


NORTH AMERICA FREIGHT AND LOGISTICS MARKET - GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT, AND FORECAST(2022 - 2027)

北米の貨物・物流市場は、期間中(2021-2026年)に3%の成長率を記録すると予測されています。 COVID-19は調査した市場に深刻な影響を与えた。北米の航空会社は、2020年2月に需要が1.8%減少し、キャパシティ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米の貨物・物流市場は、期間中(2021-2026年)に3%の成長率を記録すると予測されています。

COVID-19は調査した市場に深刻な影響を与えた。北米の航空会社は、2020年2月に需要が1.8%減少し、キャパシティが4.1%増加した前年同期と比較した。アジア-北米のトレードレーンにおける貨物輸送量は、COVID-19によるアジアの工場閉鎖の結果、前年同期比で2.4%減少した。航空運賃の上昇、倉庫スペースの減少、貨物ターミナル動脈の詰まりは、新たなパンデミック経済において北米の荷主が直面する課題の一つです。COVID-19の期間中、鉄道の輸送量は20%減少し、現在も完全に回復していません。ラストマイル配送は10倍以上に急増したが、海上輸送は25%減少した。物流業界への波及は2020年2月に始まり、米国の港への輸送量は大幅に減少した。

北米の物流市場は細分化されている。輸送や物流サービスのほか、多数のニッチプレーヤーがリバースロジスティクス、ITサービス、コンサルティングなどの専門サービスを提供している。

また、環境問題への関心の高まりから、近年はグリーン・ロジスティクス・ソリューションの採用が進んでいます。現在、米国は、航空・速達便、貨物鉄道、海上輸送、トラック輸送など、複数の輸送手段を用いて生産者と消費者を結ぶ高度に統合されたサプライチェーンネットワークを持つ、この地域の物流における主要市場の1つとなっています。

貿易は着実に改善され続け、経済は現在一貫して成長しています。しかし、ドライバー不足、輸送能力の逼迫、インフラ、規制などが業界に影響を与えています。港湾や空港では、継続的な需要に対応するため、新たな設備投資が行われています。

パナマ運河の拡幅や地域の産業活動の拡大により、米国南東部の物量が増幅しています。

鉄道と複合一貫輸送サービスは活況を呈しているが、地域全体の荷主は鉄道貨物サービスの悪さ、輸送能力の不足、労働争議に不満を抱いている。大手運送会社のオーナーは新型トラックに多額の投資を行っており、これが関連するサプライチェーンの原動力となっている。

北米の港湾間競争は熾烈を極めている。米国の港湾は、トン数の増加に伴い、場合によってはメガシップに対応できないこともあり、苦境に立たされています。このため、過去5年間に何度か、カナダのライバル港に船が迂回する事態が発生している。多くの港湾は、港湾を深くするための浚渫や、大型化するメガシップに対応するための設備を求めており、特に米国西海岸の港湾は混雑問題の原因になっていると言われている。

北米自由貿易協定(NAFTA)に代わり、2020年7月1日にUSMCA(米国・メキシコ・カナダ協定)が発効した。USCMAは、輸送事業者に課題と機会の両方をもたらす。USMCAは、自動車や農業などの産業と比較して、トラック輸送に最大の直接的影響を与えない可能性が高い。より多くの製品を生産・出荷する可能性のある産業によるトリクルダウン効果は、運送事業者が恩恵を受ける可能性が高いところです。

主な市場動向

この地域における電子商取引の拡大

Covid-19が大流行した際、米国内外の政府が感染拡大を抑制するために鎖国を行ったため、消費者はより多くの商品・サービスをオンラインで購入するようになりました。特にショッピングモールに出店しているような大手小売業は損失を被っています。一方、アマゾンやターゲット社などのオンライン小売業者は、消費者のオンラインショッピングへの依存度が高まるにつれ、業績を伸ばした。

2021年3月、ウォルト・ディズニーは、2021年に北米全域で少なくとも60店舗のディズニーストアを閉鎖すると発表した。同社は、実店舗の数を減らす一方で、eコマースにより注力するとしている。

米国トラック輸送業界のスポットライト

2020年、トラック運送業界は、その操業方法と市場スペースに進出するトラックの種類に関して、大きな変化を目の当たりにしました。米国では、2020年の間、業界は浮き沈みを経験し、そのすべてがこの空間における全体的な生産と開発に影響を及ぼしました。

この業界の機能に影響を与えたものは数多くあり、この業界における仕事の受け取り方を変えた要素も数多くあります。この業界では、厳しい市場環境の中で多くの企業が倒産する一方で、他社と合併するという別の道を選ぶ企業も少なくありません。

競合の状況

北米の貨物・物流市場は断片的である。DHL、XPOロジスティクス、UPS、フェデックス、ライダーシステムズなどが、この市場における有力企業である。経済成長、人口増加、工業化の進展により、市場の拡大が見込まれています。しかし、海港や道路網の整備、サプライチェーンの再構築に対する政府の取り組みが不十分であり、地産地消の拡大が市場の成長を阻害しています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Spotlight on the E-commerce Market (Regional Trends of Domestic, as well as Cross-border E-commerce, along with Key Performance Indicators, will be Provided)
4.6 Insights into the Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (market trends and major players)
4.7 Brief on the 3PL Market in North America
4.8 Insights on Cross-border Trucking and Intermodal Transportation
4.9 Impact of COVID - 19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Functions
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications and Pharmaceuticals)
6.3 By Country
6.3.1 US
6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 XPO Logistics Inc.
7.2.2 J B Hunt Transport Services
7.2.3 Deutsche Post DHL
7.2.4 UPS Supply Chain Solutions
7.2.5 C H Robinson Worldwide
7.2.6 Expeditors International of Washington
7.2.7 Ryder Supply Chain Solutions
7.2.8 Americold Logistics
7.2.9 FedEx Corporation
7.2.10 Ceva Logistics*

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 GDP Distribution, by Activity
9.2 Insight into Capital Flows (investments by sector)
9.3 Economic Statistics -Transport and Storage Sector
9.4 External Trade Statistics- Export and Import, by Product
9.5 Insight into Key Export Destinations
9.6 Insight into Key Import Origin Countries

 

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Summary

The North America freight and logistics market is anticipated to register a growth rate of 3% during the period (2021-2026).

COVID-19 has severely impacted the market studied. North American airlines saw demand decrease by 1.8% in February 2020, compared to the same period a year earlier where capacity increased by 4.1%. Cargo traffic on the Asia-North America trade lanes decreased by 2.4% year-on-year as a result of factory closures in Asia due to COVID-19. Rising air freight rates, dwindling warehouse space and clogged cargo terminal arteries are among the challenges North American shippers face in the new pandemic economy. During COVID - 19, Railroad volumes declined by 20 % and have not recovered totally. Last-mile deliveries have surged more than ten times over, but ocean shipping is down by 25 %.The spillover to the logistics industry began in February 2020 as volume into US ports dropped significantly.

The North American logistics market is fragmented. Besides transportation and distribution services, numerous niche players offer specialized services such as reverse logistics, IT services, and consulting.

Moreover, owing to the rising environmental concerns, the adoption of green logistics solutions has been witnessed in recent years. At present, the United States represents one of the key markets for logistics in the region with highly integrated supply chain network that links producers and consumers through multiple transportation modes, such as air and express delivery services, freight rail, maritime transport, and truck transport.

Trade continues to improve steadily and the economy is growing consistently now. However, driver shortage, tight capacity, infrastructure, and regulations are affecting the industry. Ports and airports are investing in new capacity in order to cope with on-going demand.

The widening of the Panama Canal and the expansion of regional industrial activities are amplifying volumes in the southeast of the United States.

Rail and intermodal services are booming, although shippers across the region complain of poor rail freight service, tight capacity and labour disputes. Large fleet owners are investing heavily in new trucks, which is driving associated supply chains.

Competition is fierce among the North American ports. The United States ports are straining under increasing tonnage and in some cases the inability to service mega-ships. This has led, at several times in the past five years, to ships diverting to Canadian rivals. Many of the ports are seeking funding for dredging to deepen harbours and obtain the equipment needed to support the increasingly large mega-ships blamed, by United States West Coast ports in particular, for congestion problems.

USMCA (US-Mexico-Canada Agreement) entered into force on 1 July 2020, replacing the North American Free Trade Agreement (NAFTA). USCMA presents both challenges and opportunities for transport operators. USMCA likely will not have the biggest direct impact on trucking compared with industries such as automotive and agriculture. The trickle-down effect of industries potentially producing and shipping more products is where carriers likely benefit.

Key Market Trends

Growing E-Commerce in the region:

During the pandemic, consumers have increasingly shifted to purchasing more goods and services online as governments both in the United States and abroad implemented lockdowns in an attempt to curb the spread of Covid-19. Some major retailers, especially those located in shopping malls, have suffered losses. Meanwhile online retailers, such as Amazon or Target Corp, which has scaled up its e-commerce business, have seen their fortunes soar as consumers became more dependent on online shopping.

In March 2021, Walt Disney announced that it will close at least 60 Disney Stores throughout North America in 2021. The company said it would focus more on e-commerce while reducing the number of bricks-and-mortar locations it operates.

Spotlight on United States Trucking Industry

In 2020, the trucking industry has witnessed tremendous changes when it comes to the manner in which they operate and the kind of trucks that are making their way to the market spaces. In the United States alone, the industry has witnessed ups and downs during the year 2020, all of which have impacted the overall production and development within this space.

There have been numerous things that have impacted in which the industry has functioned, and there have been numerous elements that have changed the way work is received within this industry. While a large number of companies within this industry are going under as a result of the harsh market conditions, many companies are choosing to go down the alternative route and merge with other companies.

Competitive Landscape

The North America freight and logistics market is fragmented. DHL, XPO Logistics, UPS, FedEx, Ryder Systems are some of the prominent players in the market. The market is expected grow due to economic growth, growing population, growing industrialization. However, Lack of the government’s commitment to the development of seaports or road networks and reconfigured supply chains, with the growing local production and consumption units are thereby hampering the market growth.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Spotlight on the E-commerce Market (Regional Trends of Domestic, as well as Cross-border E-commerce, along with Key Performance Indicators, will be Provided)
4.6 Insights into the Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (market trends and major players)
4.7 Brief on the 3PL Market in North America
4.8 Insights on Cross-border Trucking and Intermodal Transportation
4.9 Impact of COVID - 19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Functions
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications and Pharmaceuticals)
6.3 By Country
6.3.1 US
6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 XPO Logistics Inc.
7.2.2 J B Hunt Transport Services
7.2.3 Deutsche Post DHL
7.2.4 UPS Supply Chain Solutions
7.2.5 C H Robinson Worldwide
7.2.6 Expeditors International of Washington
7.2.7 Ryder Supply Chain Solutions
7.2.8 Americold Logistics
7.2.9 FedEx Corporation
7.2.10 Ceva Logistics*

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 GDP Distribution, by Activity
9.2 Insight into Capital Flows (investments by sector)
9.3 Economic Statistics -Transport and Storage Sector
9.4 External Trade Statistics- Export and Import, by Product
9.5 Insight into Key Export Destinations
9.6 Insight into Key Import Origin Countries

 

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