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日本 運送・物流市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


JAPAN FREIGHT AND LOGSITICS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

日本の貨物・物流市場は、国内のeコマース産業の好調と製造業や自動車産業の成長によって牽引されています。日本の物流業界は、増大する需要に対応するため、急速な発展と構造改革が進んでいます。日本の貨物・物... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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78 英語

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サマリー

日本の貨物・物流市場は、国内のeコマース産業の好調と製造業や自動車産業の成長によって牽引されています。日本の物流業界は、増大する需要に対応するため、急速な発展と構造改革が進んでいます。日本の貨物・物流市場には、既存の地元企業と競合する主要な国際的企業の存在がある。

主なハイライト
日本は現在、世界第3位であり、世界で最も急速に成長している電子商取引市場の1つです。しかし、その成長率はやや安定してきています。2017年の日本のEコマースユーザーは8259万人で、2021年には633万人のユーザーがオンラインで買い物をすると予想されています。また、日本は2017年のインターネット普及率が主流人口の90.87%に達しています。
過去数年間減少を観察した後、2017年には自動車の輸出入が増加し、この傾向は今後も続くと予想されます。
日本は輸入に大きく依存しており、海上輸送は貨物・物流業界にとって重要なセグメントです。日本の主要港には、大阪、神戸、横浜などがあり、国際貿易のゲートウェイとして機能しています。


主な市場動向

Eコマースの急成長


2017年の日本のB2C-EC市場は16.5兆円(前年比9.1%増)となっています。ファッションや家電が最も主要なECカテゴリーとなっています。UPS、FedEx、JB Hunt、C.H Robinson、Deutshe Post、CJ Korea Express、Kerry Logisticsなど、日本のEコマース・宅配便市場には様々な国際企業が進出している。
国内Eコマース市場は、収益拡大を続けている。アマゾンや楽天などの大手企業は2013年以降、日本での年間売上高を一貫して伸ばしており、後者は2017年度の国内EC事業の売上高を前年度比25%以上伸ばしている。
さらに、最近日本でも普及したメルカリなどのピアツーピアのフリマアプリをはじめ、中小企業のネット販売への進出が進んでいる。
それに伴う配送サービスの需要増は、物流業界にとって新たな課題であると同時にチャンスでもあります。
日本のeコマース輸送は、3つの巨大な組織が国内宅配便市場の90%以上を支配しています。最大手のヤマト運輸は、毎年18億個以上の荷物を配送しています。拮抗する佐川急便はアマゾンを含む主要顧客に物流サービスを提供し、日本郵便は第3位のプレーヤーである。


好調な製造業と自動車産業が市場を支える


日本は製造機械と自動車産業において、世界的なリーダーの一人と見なされています。日本の素材・製造業には、機械、石油・ガス、林産物、金属・鉱業の4つの分野があります。
日本が最も成功を収めている製造業の分野は、家電製品、自動車製造、半導体製造、光ファイバー、オプトエレクトロニクス、光学メディア鉄鋼、コピー機である。
日本は長い間、世界有数の自動車輸出国であり、その製造品質と効率的なロジスティクス・サービスで有名である。輸出大国としての地位を支えているのは、高度に発達したインフラストラクチャーと港湾ネットワーク、そして船会社の密集である。
英国における日本車ブランドへの消費者需要は過去5年間で38.2%増加し、2017年第1~3四半期には35万台以上の登録が行われました。それでも、日本の自動車市場の2017年の成長率は約2%であり、2018年には成長率が0.2%に低下すると予想されています。
日本の製造業は、GDPと労働人口の双方で約20%を占める重要な基幹産業です。日本の鉄鋼業は、主要な製鉄原料である鉄鉱石と石炭をすべて輸入に依存しています。


競合他社の状況

日本の貨物・物流市場には、Kuehne Nagel、DHL、DB Schenker などの大手国際企業や、ヤマトホールディングス、SGH Global、日本郵政などの地元有力企業が存在しています。市場は、特定のセグメントに特化した少数のプレーヤーによって断片化されることが予想されます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Constraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain
4.6 Insights on Freight Rates
4.7 Insights on China Japan Trade Relations
4.8 Insights on Economic Partnership Agreement (EPA)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last Mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END-USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil & Gas and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing & Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Others (Pharmaceutical and Healthcare)

6 INVESTMENT IN THE COUNTRY

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 International Players
7.1.1 DHL
7.1.2 Kuenhe Nagel
7.1.3 Ceva Logistics
7.1.4 DB Schenker
7.1.5 United Parcel Service, Inc.
7.1.6 Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd.
7.1.7 Kintetsu World Express, Inc.
7.1.8 CMA CGM
7.1.9 Agility
7.1.10 Sinotrans Ltd.*
7.2 Local Players
7.2.1 Japan Post Holdings Co. Ltd.
7.2.2 Japan Freight Railway Company
7.2.3 Mitsui O.S.K. Lines, Ltd.
7.2.4 SGH Global Japan Co., Ltd.
7.2.5 KONOIKE TRANSPORT
7.2.6 SENKO Group Holdings Co., Ltd.
7.2.7 Nippon Express Co., Ltd.
7.2.8 Yamato Holdings Co., Ltd.
7.2.9 Nippon Yusen KK*
7.3 Mergers and Acquisitions

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

9 DISCLAIMER

 

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Summary

The Japan freight and logistics market is driven by the strong performance of the ecommerce industry and the growth of the manufacturing and automotive industry in the country. Japan’s logistics industry is undergoing rapid development and structural change in order to meet increasing demand. The Japan freight and logistics market has the presence of major international player competing with established local players.

Key Highlights
Japan is currently the world’s third largest and one of the fastest growing e-commerce markets in the world. The growth rate has become a bit stable though. There were 82.59 million e-commerce users in Japan in 2017, while 6.33 million users are expected to be shopping online by 2021. Japan also had an internet penetration of 90.87% of the mainstream population in 2017.
After observing a decline for the past few years, in the year 2017 the automotive imports and exports increased this trend is expected to continue in the future.
Japan is highly dependent on imports and sea freight is an important segment for the freight and logistics industry. Some of the major ports in Japan are Osaka, Kobe, and Yokohama among others which serve as the gateway for international trade.


Key Market Trends

Rapid growth of E-commerce


Japan's B2C-ECommerce market in 2017 is JPY16.5 trillion (up 9.1% YoY). Fashion and consumer electronics are among the most major ecommerce categories. Various international players are active in the Japan E-commerce and parcel delivery market, like UPS, FedEx, JB Hunt, C.H Robinson, Deutshe Post, CJ Korea Express, Kerry Logistics, etc.
The domestic e-commerce market continues to expand revenue. Major firms such as Amazon and Rakuten have consistently increased annual sales in Japan since 2013, with the latter increasing sales in its domestic e-commerce segment by over 25% YoY for FY2017.
Further, small to medium-sized companies are increasingly moving into online sales, including peer-to-peer flea-market applications, such as Mercari, which have recently become popularized in Japan.
The increasing demand for shipping services accompanying this expansion has presented new challenges and opportunities to the logistics industry, alike.
Japan’s e-commerce shipping landscape is dominated by three expansive organizations that control more than 90% of the domestic package delivery market. The largest, Yamato Transport, delivers over 1.8 billion packages every year. Sagawa Express, a close competitor, provides logistics services for key customers including Amazon, with Japan Post as the third largest player.


Strong Manufacturing and Automotive Industry Supporting the Market


Japan is considered to be one of the global leaders in the manufacturing machinery and automobile industries. The materials and manufacturing industry of Japan include the four different areas of machinery, oil and gas, forest products, & metals and mining.
The areas in manufacturing where Japan enjoys the most success are consumer electronics, automobile manufacturing, semiconductor manufacturing, optical fibers, optoelectronics, optical media steel & iron, and copy machines.
Japan has been one of the top exporters of Automotive Vehicles in the world for a long time and is renowned for its manufacturing quality and efficient logistics services. Supporting its status as an exporting giant are its highly developed infrastructure and port network and its dense concentration of shipping lines.
Consumer demand for Japanese car brands in United Kingdom rose by 38.2% in the past five years, with more than 350,000 registrations done in first three quarters of 2017. Still, the Japanese Automobile market grew at about 2% in 2017 and the growth rate is expected to decrease to 0.2% in 2018.
Japan's manufacturing industry is an important key industry, which accounts for about 20% in, both, the GDP and the working population. The Japanese steel industry depends entirely on imports for the main steelmaking raw materials of iron ore and coal.


Competitive Landscape

The Japan freight and logistics market has the presence of major international players like Kuehne Nagel, DHL, and DB Schenker along with dominant local players like Yamato Holdings, SGH Global, and Japan Post to name some. The market is expected to be fragmented with few players specialized in certain segments.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Constraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain
4.6 Insights on Freight Rates
4.7 Insights on China Japan Trade Relations
4.8 Insights on Economic Partnership Agreement (EPA)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last Mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END-USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil & Gas and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing & Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Others (Pharmaceutical and Healthcare)

6 INVESTMENT IN THE COUNTRY

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 International Players
7.1.1 DHL
7.1.2 Kuenhe Nagel
7.1.3 Ceva Logistics
7.1.4 DB Schenker
7.1.5 United Parcel Service, Inc.
7.1.6 Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd.
7.1.7 Kintetsu World Express, Inc.
7.1.8 CMA CGM
7.1.9 Agility
7.1.10 Sinotrans Ltd.*
7.2 Local Players
7.2.1 Japan Post Holdings Co. Ltd.
7.2.2 Japan Freight Railway Company
7.2.3 Mitsui O.S.K. Lines, Ltd.
7.2.4 SGH Global Japan Co., Ltd.
7.2.5 KONOIKE TRANSPORT
7.2.6 SENKO Group Holdings Co., Ltd.
7.2.7 Nippon Express Co., Ltd.
7.2.8 Yamato Holdings Co., Ltd.
7.2.9 Nippon Yusen KK*
7.3 Mergers and Acquisitions

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

9 DISCLAIMER

 

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