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ブラジルの道路貨物輸送市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、および予測(2022 - 2027)


BRAZIL ROAD FREIGHT TRANSPORT MARKET - GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT, AND FORECAST(2022 - 2027)

ブラジルでコロナウイルス(COVID-19)の発生が進むにつれ、さまざまな消費財・サービス産業で経済的な影響が見られるようになりました。これは、2014年から2018年にかけての同国の経済危機後、産業界が回復の兆... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ブラジルでコロナウイルス(COVID-19)の発生が進むにつれ、さまざまな消費財・サービス産業で経済的な影響が見られるようになりました。これは、2014年から2018年にかけての同国の経済危機後、産業界が回復の兆しを見せてから間もなくのことです。即時的な影響は乗客の輸送においてより顕著でしたが、貨物輸送会社もパンデミックの反射的な影響をすでに認識しています。商業施設の閉鎖や産業・土木工事の停止による経済活動の鈍化は、同社のサービスに対する需要を激減させました。したがって、都市の不足と輸送業者の閉鎖という二重のリスクがあります。COVID-19のパンデミックでは、医薬品市場と冷凍食品市場が成長し、ブラジルのコールドチェーン・ロジスティクス市場を牽引しました。2020年3月17日から3月31日まで、COVID-19の流行により、ブラジルの主要都市の道路交通量が減少しました。最も影響が大きかったのはサンパウロ市とリオデジャネイロ市で、自動車交通量は前年同期に比べて62%減少しました。

道路貨物輸送とは、2つの場所(荷積み場所と荷降ろし場所)の間を道路で貨物を輸送することと定義されています。ブラジルでは、道路が最大の貨物・物流市場セグメントであり、市場全体の約60%を占めています。しかし、2020年4月には、家電製品などの製造品の道路輸送が38%も減少しました。

トラック販売台数の増加は、需要が増加していることを示しており、このセグメントのプレーヤーは、フリートサイズを増やすために多額の投資を行っています。同時に、この市場のプレーヤーは、物流プロセスを改善し、コストを削減するための技術に徐々に投資しています。

ラテンアメリカでは、複合一貫輸送のインフラ整備に着実に取り組んでいます。ラテンアメリカでは、ブラジルが主要な貨物・物流国の一つであり、広大な面積と高い人口、大きな経済規模を持つラテンアメリカの最も重要な物流拠点の一つです。

2019年、ブラジルのトラック輸送部門は、1kmあたり1兆3,730億トンの貨物を輸送しました。これは、国内の輸送量の約65%を占めています。

主な市場動向

同国におけるEコマースの拡大

MercadoLibreやAmazon.comなどの大手Eコマース企業は、ブラジル北東部の物流インフラの強化に投資しており、Magazine Luiza、B2W Companhia Digital、Via Varejoなどの地元小売業者に対抗して、配送の迅速化を図っています。

ブラジルは、ラテンアメリカの中でも重要なEコマース市場です。この地域のEコマース市場の3分の1以上を占めていると言われています。

地域全体のマーケットプレイスであるMercado Libre(ポルトガル語ではMercado Livre)の他に、最も人気のあるEコマースプラットフォームには、Americanas.comやSubmarinoなどのブランドを所有するB2W Digitalや、オンライン環境でますます繁栄している伝統的な小売業者であるMagazine Luizaなど、現地発のものがあります。

年末は間違いなくEコマースにとって重要なシーズンであり、ブラックフライデー、サイバーマンデー、クリスマスを合わせると、2019年のオンライン売上高は200億BRLを超えました(2019年12月31日の為替レートで約50億米ドル)。

COVID-19パンデミックからの経済的リバウンドによる産業活動の上昇

2020年の第3四半期に経済活動が回復し始めたことは、ブラジルにとって歓迎すべきニュースでした。同国は、COVID-19が人々を感染させ、命を奪い続けた悲劇的な年を振り払おうとしていました。

まず、ワクチンに関するポジティブなニュースがある一方で、人口のかなりの割合を確実に接種するには、物流面での課題があり、時間がかかることが予想されます。

第二に、内需の見通しは引き続き厳しいものとなるでしょう。労働市場の低迷と経済の先行きが不透明であることから、消費者の信頼感、ひいては消費意欲が低下します。その結果、企業にも影響が及び、中にはすでにパンデミックで大きな打撃を受けている企業もあります。

外需については、世界経済が早期に回復する見込みがないことから、シナリオは良くありません。

最後に、景気回復から経済のファンダメンタルズに焦点が移る中で、ブラジルは、パンデミックの際に政府が不況の影響を受けた人々への支援に乗り出したことで打撃を受けた財政の健全性との折り合いをつけなければなりません。

経済の3分の2弱を占める個人消費は、第3四半期に7.6%の伸びを示し、これまでの4分の2の縮小とは対照的でした。

また、政府消費と投資も、第3四半期には回復に寄与しましたが、いずれも逆風にさらされました。政府支出は財政状態の悪化に対処しなければならない一方で、企業投資の軌道は経済における消費者需要の回復に大きく依存します。

競争状況

この業界は断片的であり、2018年にブラジルの輸送・物流部門では、約217.84千社が「National Register of Freight Haulers」に基づいて法的に登録されています。

この業界は、JSL SA、Transportes Bertolini Ltda、Braspress Logistics、RTE Rodonaveなど、自営業のトラックドライバーに業務を委託している地場の国内プレイヤーが大半を占めています。

また、DHL Global Forwarding、Kuehne +Nagel、CEVA Logisticsなどの国際的なプレーヤーも、自社のフリートや連絡先のために地元企業と提携している。

その他のメリット

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3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview (Current Market Scenario of the Road Freight Transport Market and Economy)
4.2 Government Regulations and Initiatives (Rules and Regulations Related to Road Transport, Driver Wages, etc.)
4.3 Technological Trends
4.4 Impact of COVID-19 on the Market (Short-term and Long-term Effects on the Market and Economy)
4.5 Overview of Logistics Market in Brazil (Brief Analysis by Each Mode of Transport and Related Statistics)
4.6 Spotlight on Freight Rates/Transportation Costs
4.7 Commentary on Operating Costs (Share of Fuel Costs, Wages, Vehicle Maintenance, and Trends)
4.8 Commentary on Fuel Costs (Fuel Price Movement and its Impact on the Trucking Industry)
4.9 Demand and Supply Analysis – Trucks, Drivers, and Labor
4.10 Brief on Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics
4.11 Market Trends in FTL vs. LTL

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints/Challenges
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Threat of New Entrants
5.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.4.3 Bargaining Power of Suppliers
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 Destination
6.1.1 Domestic Road Freight Transport
6.1.2 International/Cross-border Road Freight Transport
6.2 End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Trade)
6.2.6 Pharmaceutical and Healthcare
6.2.7 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration Overview, Major Players, Ranking/Comparison of Companies Based on Transport Fleet)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Domestic Companies
7.2.1.1 JSL SA
7.2.1.2 Braspress
7.2.1.3 Transportes Bertolini Ltda
7.2.1.4 RTE Rodonave
7.2.1.5 Patrus urgentes Transportes LTDA
7.2.1.6 Transpanorama Transportes LTDA
7.2.1.7 HU Transporte Rodoviário LTDA
7.2.1.8 Jamef Transportes
7.2.1.9 Expresso Nepomuceno SA
7.2.1.10 AMTrans Logistics
7.2.1.11 Transben Transportes
7.2.1.12 Roda Brasil Logística
7.2.1.13 Tegma Gestao Logistica SA
7.2.2 International Companies
7.2.2.1 Deutsche Post DHL Group
7.2.2.2 Ceva Logistics
7.2.2.3 Kuehne + Nagel
7.2.2.4 Agility Logistics
7.2.2.5 Yusen Logistics
7.3 Other Companies (Road Freight Transport Companies, Fleet Providers, etc. - Key Information/Overview)
7.3.1 Centro Oeste Logística, ABT-Log Transport EIRELI, Alfa Transportes, Ativa Logística, Bauer Express

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP by Industry, Contribution of Transport and Storage to Economy, etc.)
9.2 Trade Statistics (Exports and Imports by Products and by Country of Destination/Origin)

 

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Summary

As the coronavirus (COVID-19) incidence advances in Brazil, economic fallout and major impacts are witnessed in different consumer goods and services industries. This comes not long after industries showed signs of recovery following the country’s economic crisis in 2014-2018. Although the immediate impacts were more noticeable in the transportation of passengers, cargo transportation companies are also already aware of the reflexes of the pandemic. The slowdown in economic activity due to the closing of commercial establishments and the shutdown of industries and civil construction drastically reduced the demand for its services. There is, therefore, a double risk: shortages of cities and closing of carriers. The pharmaceutical and frozen food markets witnessed growth during the COVID-19 pandemic, thus driving the Brazilian cold chain logistics market. From March 17 to March 31, 2020, the road traffic in major cities in Brazil decreased due to the COVID-19 outbreak. The cities of São Paulo and Rio de Janeiro showed the greatest impact, with a vehicle traffic drop of 62% compared to the same period a year earlier.

Road freight transport is defined as the transportation of goods by road between two places (a place of loading and a place of unloading). The road is the largest freight and logistics market segment in Brazil, amounting to about 60% of the total market. But in April 2020, road transport of manufactured goods, such as household appliances, declined by 38%.

The rise in truck sales shows that the demand is increasing and that the players in the segment are heavily investing to increase the fleet size. At the same time, players in the market are gradually investing in technologies to improve the logistics process and reduce costs.

Latin America is steadily making efforts to improve its multimodal transportation infrastructure. In Latin America, Brazil is among the major freight and logistics countries and is one of the most important logistics hubs in Latin America, with a vast area, high population, and a large economy.

In 2019, the Brazilian trucking sector transported 1,373 billion metric ton of goods per kilometer. This represented about 65% of the volume transported in the country.

Key Market Trends

Growing E-commerce in the Country

Major e-commerce firms, such as MercadoLibre and Amazon.com, have been investing in bolstering their logistics infrastructure in the Northeast of Brazil in a push to expedite deliveries and challenge local retailers, such as Magazine Luiza, B2W Companhia Digital, and Via Varejo.

Brazil is an essential e-commerce market in Latin America. It has been estimated that the country accounts for over one-third of the region’s e-commerce market.

Aside from the region-wide marketplace, Mercado Libre (known in Portuguese as Mercado Livre), some of the most popular e-commerce platforms are of local origin, namely B2W Digital, which owns brands such as Americanas.com and Submarino, and Magazine Luiza, a traditional retailer that has been increasingly thriving in the online environment.

The end of the year is undoubtedly a crucial season for e-commerce; altogether, Black Friday, Cyber Monday, and Christmas generated over BRL 20 billion in online sales in 2019 (nearly USD 5 billion at December 31, 2019, exchange rates).

Rising Industrial Activities due to Economic Rebound from COVID-19 Pandemic

The economic activity started recovering in the third quarter of 2020, which was welcome news for Brazil. The country was trying to shake off a tragic year as COVID-19 continued to infect people and claim lives.

Firstly, while there is positive news about vaccines, ensuring that a sizable share of the population is vaccinated involves logistical challenges and will take time.

Secondly, the domestic demand outlook is likely to remain challenging. A weak labor market and uncertain economic prospects will weigh on consumer confidence, and hence, spending. This, in turn, will impact businesses, some of which have already been hit hard by the pandemic.

The scenario for external demand is not better, as the global economy appears unlikely to rebound quickly.

Finally, as the focus shifts from recovery to economic fundamentals, Brazil will have to reconcile with its fiscal health, which has taken a hit during the pandemic as the government stepped in to support those impacted by the downturn.

Private consumption, which accounts for a little less than two-thirds of the economy, grew by 7.6% in the third quarter, a contrast to the previous two-quarters of contraction.

Government consumption and investments also aided the recovery in Q3, although both faced headwinds. While government spending will have to contend with deterioration in fiscal health, the trajectory of business investment will depend much on the recovery in consumer demand in the economy.

Competitive Landscape

The industry is fragmented, with approximately 217.84 thousand companies legally registered in Brazil's transportation and logistics sector in 2018 under the National Register of Freight Haulers.

The industry is dominated by local domestic players, including JSL SA, Transportes Bertolini Ltda, Braspress Logistics, RTE Rodonave, and many more that outsource their work to self-employed truck drivers.

International players such as DHL Global Forwarding, Kuehne +Nagel, and CEVA Logistics also partner with local companies for their fleet and contacts.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview (Current Market Scenario of the Road Freight Transport Market and Economy)
4.2 Government Regulations and Initiatives (Rules and Regulations Related to Road Transport, Driver Wages, etc.)
4.3 Technological Trends
4.4 Impact of COVID-19 on the Market (Short-term and Long-term Effects on the Market and Economy)
4.5 Overview of Logistics Market in Brazil (Brief Analysis by Each Mode of Transport and Related Statistics)
4.6 Spotlight on Freight Rates/Transportation Costs
4.7 Commentary on Operating Costs (Share of Fuel Costs, Wages, Vehicle Maintenance, and Trends)
4.8 Commentary on Fuel Costs (Fuel Price Movement and its Impact on the Trucking Industry)
4.9 Demand and Supply Analysis – Trucks, Drivers, and Labor
4.10 Brief on Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics
4.11 Market Trends in FTL vs. LTL

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints/Challenges
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Threat of New Entrants
5.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.4.3 Bargaining Power of Suppliers
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 Destination
6.1.1 Domestic Road Freight Transport
6.1.2 International/Cross-border Road Freight Transport
6.2 End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Trade)
6.2.6 Pharmaceutical and Healthcare
6.2.7 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration Overview, Major Players, Ranking/Comparison of Companies Based on Transport Fleet)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Domestic Companies
7.2.1.1 JSL SA
7.2.1.2 Braspress
7.2.1.3 Transportes Bertolini Ltda
7.2.1.4 RTE Rodonave
7.2.1.5 Patrus urgentes Transportes LTDA
7.2.1.6 Transpanorama Transportes LTDA
7.2.1.7 HU Transporte Rodoviário LTDA
7.2.1.8 Jamef Transportes
7.2.1.9 Expresso Nepomuceno SA
7.2.1.10 AMTrans Logistics
7.2.1.11 Transben Transportes
7.2.1.12 Roda Brasil Logística
7.2.1.13 Tegma Gestao Logistica SA
7.2.2 International Companies
7.2.2.1 Deutsche Post DHL Group
7.2.2.2 Ceva Logistics
7.2.2.3 Kuehne + Nagel
7.2.2.4 Agility Logistics
7.2.2.5 Yusen Logistics
7.3 Other Companies (Road Freight Transport Companies, Fleet Providers, etc. - Key Information/Overview)
7.3.1 Centro Oeste Logística, ABT-Log Transport EIRELI, Alfa Transportes, Ativa Logística, Bauer Express

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP by Industry, Contribution of Transport and Storage to Economy, etc.)
9.2 Trade Statistics (Exports and Imports by Products and by Country of Destination/Origin)

 

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