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海上貨物輸送市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Maritime Freight Transport Market – Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

海上貨物輸送分野は、予測期間中に約4%の成長が見込まれています。人口動態、技術、持続可能性の原動力が日々のビジネスに影響を与え、いくつかの重要なトレンドを形成しているため、従来の港湾の世界は変化して... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

海上貨物輸送分野は、予測期間中に約4%の成長が見込まれています。人口動態、技術、持続可能性の原動力が日々のビジネスに影響を与え、いくつかの重要なトレンドを形成しているため、従来の港湾の世界は変化しています。世界の海運業界は、米中貿易交渉やBrexitなどの地政学的な不確実性を含む多くの課題に直面することが予想されます。

中国はいくつかの国の主要な貿易相手国であるため、海運部門に強い影響力を持っています。しかし、中国のコンテナ船市場は、COVID-19の影響で年初から混乱が生じています。2020年までに低硫黄燃料を使用するという燃料規制の変更などにより、2020年1月からバンカー価格が約35~45%上昇しているにもかかわらず、COVID-19による原油価格の暴落でこの効果が無効になっている。

タンカーの運賃は、フローティング・ストレージの需要の高さから、非常に大きな利益を得ている。しかし、経済の低迷がタンカー市場にも波及するため、下半期には傭船料が長期的な平均値に近づくことが予想されます。

主な市場動向

トレンドとして進化しているコンテナ化

UNCTAD(国連貿易開発会議)によると、国際海上貿易は、特にコンテナ貨物、ドライバルク貨物、ガス貨物の増加によって牽引されています。しかし、地政学的な緊張やCOVID-19のような世界的なパンデミックなどの不確実性は、現在の海上輸送環境の最大のテーマであり、リスクは下降線に傾いています。一般貨物のコンテナ化の長期トレンドは上昇傾向にあります。グローバル化したコンテナ貿易の大部分は、アジア-欧州、太平洋、大西洋という東西の主要なコンテナ貿易の大動脈を通って運ばれ続けている。予測期間中、コンテナ船とドライバルク船は、それぞれ4.5%と3.9%の複合年間成長率を記録する見込みです。

アジア太平洋地域が最も急成長している市場

アジア太平洋地域は、中国やインドなど、世界で最も急速に成長している経済圏の一部で構成されています。この成長を支えているのは、国際貿易の大部分が海路で行われているこれらの国々による海上輸送分野での貿易交流です。世界の貿易と海運におけるアジアの中心的な役割は、世界のコンテナ港湾荷役活動の動向によっても強調されています。アジア諸国では域内貿易が大幅に増加していますが、これは主に製造業の貿易に基づくもので、一般的に部品がアジアの複数の場所で製造され、別の場所で組み立てられるという断片的な生産プロセスを反映したものです。これにより、海上輸送に支えられた貿易の増加が見込まれます。需要の伸びは主にアジアで、エネルギー政策の変化やオーストラリアおよび米国の輸出能力の増加に支えられています。

競争状況

海上輸送市場はかなり集中しており、数社の企業が市場で大きなシェアを占めています。MSC社、COSCO社、AP Moller社などが挙げられます。

海上輸送は、海運の本質的に国際的な性質と、複数の利害関係者が関わることから、複雑な活動分野です。この分野の企業は、2020年1月からの国際海事機関による船舶用燃料の硫黄分上限の引き下げ(IMO2020)への対応に注力しており、この分野では、二酸化炭素排出量と汚染への貢献を削減する計画の実施に向けて動いています。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.4 Technological Advancements
4.5 Government Regulations and Key Initiatives
4.6 Insights into Transshipment Trade
4.7 Insights into Containerized and Non-containerized Shipments
4.8 Freight Rates and Maritime Transport Costs
4.9 Insights into Intermodal/Container Utilization
4.10 Demand-Supply Analysis
4.11 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Containerized
5.1.1.1 General
5.1.1.2 Reefer
5.1.2 Non-containerized
5.2 By Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 Russia
5.2.2.3 France
5.2.2.4 United Kingdom
5.2.2.5 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 Japan
5.2.3.3 Australia
5.2.3.4 India
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Middle-East and Africa
5.2.4.1 Saudi Arabia
5.2.4.2 South Africa
5.2.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.2.5 South America
5.2.5.1 Brazil
5.2.5.2 Colombia
5.2.5.3 Argentina
5.2.5.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 AP Moller (Maersk)
6.2.2 Mediterranean Shipping Company SA (MSC)
6.2.3 CMA-CGM
6.2.4 China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO)
6.2.5 Hapag-Lloyd
6.2.6 ONE - Ocean Network Express
6.2.7 Evergreen Line
6.2.8 HMM Co. Ltd
6.2.9 Yang Ming Marine Transport
6.2.10 Zim
6.2.11 Wan Hai Lines
6.2.12 PIL Pacific International Line*

7 FUTURE OF GLOBAL MARINE FREIGHT TRANSPORT MARKET

8 APPENDIX

 

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Summary

The maritime freight transport segment is expected to exhibit a growth of about 4% during the forecast period. The traditional port world is changing, as the demographical, technological, and sustainability drivers affect daily business and shape several important trends. The global shipping industry is expected to face a number of challenges, including geopolitical uncertainties, such as the US-China trade negotiations and Brexit.

China has a strong influence on the shipping sector since it is a major trade partner for several countries. Although, the container shipping market in China is facing some early-year disruption due to COVID-19. Even though the bunker prices have increased about 35-45% from January 2020, largely due to changes in fuel regulation on the usage of Low Sulphur Fuel by IMO 2020, the crash in the oil prices due to COVID-19 have nullified this effect.

Tanker rates have profited tremendously from the high demand for floating storage. Still, the charter rates are expected to return closer to long-run averages in the second half of the year, as broad economic weakness finds its way into the tanker market.

Key Market Trends

Containerization is Evolving as a Trend

According to UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development), international maritime trade is driven in particular by growth in containerized, dry bulk, and gas cargos. However, uncertainties like geopolitical tensions and global pandemics like COVID-19 remain an overriding theme in the current maritime transport environment, with risks tilted to the downside. The long-term trend toward the containerization of general cargo is upward rising. A large share of globalized containerized trade continued to be carried across the major East-West containerized trade arteries, namely Asia–Europe, the Trans-Pacific, and the Transatlantic. Containerized and dry bulk trades are expected to register a compound annual growth rate of 4.5% and 3.9%, respectively, over the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

The Asia-Pacific region consists of some of the fastest-growing economies in the world, like China and India. The trade exchanges support this growth in the maritime transportation sector by these countries, of which the majority of international trade takes place via sea routes. The central role of Asia in global trade and shipping is also highlighted by trends in global container port-handling activities. Asian countries are experiencing a large increase in intra-regional trade, mostly based on manufacturing trades and reflecting fragmented production processes, where parts are generally manufactured in multiple locations across Asia and assembled in another location. This is also expected to increase trade, supported by marine transportation. Demand growth originated mostly in Asia, bolstered by ongoing energy policy shifts and rising export capacity in Australia and the United States.

Competitive Landscape

The maritime transport market is fairly concentrated, with a few players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the market are MSC, COSCO, and AP Moller.

Maritime transport is a complex area of activity, owing to the inherently international nature of shipping and its multi-stakeholder dimension. The companies in the sector are focusing on complying with the International Maritime Organization’s lower global sulfur cap on marine fuels (IMO 2020) from January 2020, as the segment moves toward implementing the plans to reduce its carbon footprint and contribution to pollution.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.4 Technological Advancements
4.5 Government Regulations and Key Initiatives
4.6 Insights into Transshipment Trade
4.7 Insights into Containerized and Non-containerized Shipments
4.8 Freight Rates and Maritime Transport Costs
4.9 Insights into Intermodal/Container Utilization
4.10 Demand-Supply Analysis
4.11 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Containerized
5.1.1.1 General
5.1.1.2 Reefer
5.1.2 Non-containerized
5.2 By Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 Russia
5.2.2.3 France
5.2.2.4 United Kingdom
5.2.2.5 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 Japan
5.2.3.3 Australia
5.2.3.4 India
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Middle-East and Africa
5.2.4.1 Saudi Arabia
5.2.4.2 South Africa
5.2.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.2.5 South America
5.2.5.1 Brazil
5.2.5.2 Colombia
5.2.5.3 Argentina
5.2.5.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 AP Moller (Maersk)
6.2.2 Mediterranean Shipping Company SA (MSC)
6.2.3 CMA-CGM
6.2.4 China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO)
6.2.5 Hapag-Lloyd
6.2.6 ONE - Ocean Network Express
6.2.7 Evergreen Line
6.2.8 HMM Co. Ltd
6.2.9 Yang Ming Marine Transport
6.2.10 Zim
6.2.11 Wan Hai Lines
6.2.12 PIL Pacific International Line*

7 FUTURE OF GLOBAL MARINE FREIGHT TRANSPORT MARKET

8 APPENDIX

 

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