世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

オーストラリアの貨物・物流市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Australia Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オーストラリアの貨物・物流市場は、2020年には750億米ドル以上となり、予測期間である2021~2026年のCAGRは4.5%以上と予測されています。同市場は、物流インフラへの投資の増加により、同国の生産能力が長年に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

オーストラリアの貨物・物流市場は、2020年には750億米ドル以上となり、予測期間である2021~2026年のCAGRは4.5%以上と予測されています。同市場は、物流インフラへの投資の増加により、同国の生産能力が長年にわたって向上していることが要因となっています。

COVID-19の大流行により、Eコマース配送を含む小包の移動が急激に増加し、オーストラリアポストの既存の配送モデルに負担がかかっています。同様に、貨物・物流業界も、特にパンデミック時の食料品や医療用品の宅配需要を通じて、こうした影響を全国的に感じています。

道路貨物は都市、都市間、地域間貨物の主要な輸送手段であり、オーストラリアにおけるほとんどの輸入品のサプライチェーンの一部となっています。生産物や重要な投入物の輸送を鉄道や内航海運に大きく依存している資源産業でさえ、機械、輸送機器、その他の物資などの重要な投入物の輸送は道路運送に頼っている。

新規参入の脅威は、初期設定コストが高く、既存プレーヤー間の競争も激しいため、低いと考えられる。また、政府はオーストラリア全土の貨物輸送網の整備を支援し、貨物・物流市場の発展に重要な役割を果たしています。

主な市場動向

都市人口の増加による都市部の貨物輸送の繁忙化

ネット通販の拡大が、近い将来、小口貨物輸送に影響を与えるかもしれません。業界データによると、2006年から2014年の間に、小型商用車は35%増加し、乗用車(19.1%)とリジッドトラック(20.78%)のほぼ2倍の割合となった。これは、成長するサービス経済における都市のサプライチェーンの重要性を示していました。

オーストラリアの全都市で予測される人口増加とインフラ需要は、ロジスティクス部門にとって大きな関心事である。オーストラリア・インフラストラクチャー・オーディットによると、2011年の首都の経済貢献は8540億豪ドルであり、2031年には1兆621億豪ドルになると予測されている。経済活動の大部分は大都市で行われているため、都市部の貨物も従来の長距離貨物と同様に将来の成長にとって重要な意味を持つ可能性がある。

一部の都市部や都市内の一部の回廊における貨物の潜在的な成長規模は、オフピーク時に貨物ネットワークをより集中的に運用する必要性が高まる可能性があるほどだ。これは影響を受ける地域社会から強い抵抗を受ける可能性が高い。つまり、この戦略は、変化する経済の中で業界が「営業許可」を確立する方法、すなわち事業者が地域社会の期待と顧客需要のバランスを取る方法についても、何らかの指針を示すべきであるということである。

オーストラリアで急速に進化する電子商取引

オーストラリアのeコマースは、COVID-19の流行前と流行中に消費者がオンライン購入に大きく依存していたため、急速に進化しています。オーストラリアのB2C電子商取引市場は、2019年に220億米ドルを占めた。Woolworths.com.auは、2019年のオーストラリアの純売上高(1,402百万米ドル)でオンラインストアのリストをリードしています。オーストラリア市場におけるその他の大規模かつ著名なプレーヤーは、apple.com、coles.com.au、bunnings.com.au、およびdanmurphys.com.auである。オーストラリアの上位5つのオンラインストアは、2019年の上位100のオンラインストアの純売上高の35%を占めています。

オーストラリアのGDPに占める電子商取引のシェアは1.80%。オーストラリアは、世界の電子政府指数で2位、ビジネスのしやすさ指数で13位、物流パフォーマンス指数で16位にランクインしています。

オーストラリアのeショップ利用者の33%は、商品の入手しやすさを理由に海外から購入し、32%は魅力的なオファーを理由に購入しています。このように、オーストラリアの電子商取引は、国内外の企業にとって魅力的な市場となっています。

競合の状況

同国の大手企業は、倉庫管理システム、自動化、ドローン配送、輸送管理システムなど、さまざまな最新技術を採用し、より優れた計画や追跡設備を実現した結果、生産性の向上と価値提案の増加を実現しています。

国際的なプレーヤーが多数存在し、市場シェアを獲得するために激しく競争しているため、市場は適度に断片化されています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends (Overview of Industry 4.0 in Australia and its Impact on the Logistics Sector)
4.7 Insights into the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights into Areas such as Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry and Contract Logistics (Including Market Sizes)
4.9 Spotlight - Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership and its Effect on the Logistics Sector
4.10 Elaboration on Intermodal Transportation in Australia
4.11 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in Australia
4.12 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value and Volume)
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG Included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, and Food and Beverage)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (Including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 Yusen Logistics Co. Ltd
6.2.3 DB Schenker
6.2.4 CEVA Logistics
6.2.5 Agility Logistics Pvt. Ltd
6.2.6 Mainfreight Limited
6.2.7 Kuehne + Nagel International AG
6.2.8 FedEx Corporation
6.2.9 DSV
6.2.10 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.11 Linfox Pty Ltd
6.2.12 SCT Logistics
6.2.13 Aurizon Holdings Limited
6.2.14 Qube Holdings Ltd
6.2.15 Kings Transport
6.2.16 Toll Group
6.2.17 K&S Corporation Limited
6.2.18 Lindsay Australia
6.2.19 AirRoad Group
6.2.20 Glen Cameron Group
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Fastway Couriers, Direct Couriers Pty Ltd, Qantas, Chalmers Ltd, Australian Postal Corporation, Endeavour Delivery Pty Limited, Brambles Ltd, Pacific National, DGL Group Pty Ltd, QLS Group, Invenco Pty Ltd, eStore Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights into Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sectors, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights into Key Export Destinations
8.6 Insights into Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Australia freight and logistics market was valued at more than USD 75 billion in 2020, and it is estimated to witness a CAGR of more than 4.5% over the forecast period, 2021-2026. The market is driven by increasing investments in the logistics infrastructure, which has helped boost the country's capacity over the years.

The COVID-19 pandemic has led to an exponential increase in parcel movements, including e-commerce deliveries, putting strain on Australia Post’s pre-existing delivery model. Similarly, the freight and logistics industry has felt these impacts nationwide, particularly through the demand for the home delivery of groceries and medical supplies during the pandemic.

Road freight is the predominant mode of transport for urban, inter-urban, and regional freight, and it is a part of the supply chain for most imports in Australia. ​Even resource industries, which may be heavily reliant on rail or coastal shipping for transport of outputs or key inputs, rely on road freight to transport critical inputs, such as machinery, transport equipment, and other supplies.​​

The threat of new entrants in the market is low due to the high initial set-up cost and intense rivalry among the present players. Also, the government has played an important role in the development of the freight and logistics market by helping improve the freight network throughout Australia.

Key Market Trends

Growing Urban Population leads to Busy Urban Freight Transport

Growth in online shopping may affect small goods transportation in the near future. Industry data shows that between 2006 and 2014, the number of light commercial vehicles grew by 35%, almost twice the rate of passenger vehicles (19.1%) and rigid trucks (20.78%). This indicated the importance of urban supply chains in a growing services economy.

The projected population growth and infrastructure demand in all Australian cities are significant concerns for the logistics sector. The Australia Infrastructure Audit found that the capital cities contributed AUD 854 billion to the economy in 2011, and they are projected to contribute AUD 1,621 billion in 2031. The majority of economic activities occur in the major cities, so urban freight may be as important for future growth as traditional long-distance freight.

The scale of potential growth in freight in some urban areas and along some corridors in cities is such that there may be a greater need to operate freight networks much more intensively in off-peak periods. This is likely to encounter strong resistance from the affected communities, which means that the strategy should also provide some guidance on how the industry can establish a ‘license to operate’ in the changing economy, i.e., how operators can strike a balance between meeting the community expectations and customer demand.

E-commerce is Rapidly Evolving in Australia

Australian e-commerce is rapidly evolving, as consumers have been depending heavily on online buying prior to and during the COVID-19 pandemic. The Australian B2C e-commerce market accounted for USD 22 billion in 2019. Woolworths.com.au lead the list of online stores by net sales (USD 1,402 million) in Australia in 2019. Other large and prominent players in the Australian market are apple.com, coles.com.au, bunnings.com.au, and danmurphys.com.au. The top five online stores in Australia accounted for 35% of the net sales of the top 100 online stores in 2019.

E-commerce holds a 1.80% share of Australia’s GDP. Australia ranks second on the global e-government index, 13th in the ease of doing business index, and 16th in the logistics performance index.

As many as 33% of Australian e-shoppers buy from abroad due to better availability of products while 32% buy due to the appealing offers. This makes Australian e-commerce an attractive market for both local and international businesses.

Competitive Landscape

The major companies in the country have adopted various modern technologies, such as warehousing management systems, automation, drone delivery, and the transportation management system, which has enabled better planning and tracking facilities, resulting in increased productivity and increased value proposition.

The market is moderately fragmented due to a large number of international players and their intense rivalry to gain market share.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends (Overview of Industry 4.0 in Australia and its Impact on the Logistics Sector)
4.7 Insights into the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights into Areas such as Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry and Contract Logistics (Including Market Sizes)
4.9 Spotlight - Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership and its Effect on the Logistics Sector
4.10 Elaboration on Intermodal Transportation in Australia
4.11 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in Australia
4.12 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value and Volume)
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG Included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, and Food and Beverage)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (Including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 Yusen Logistics Co. Ltd
6.2.3 DB Schenker
6.2.4 CEVA Logistics
6.2.5 Agility Logistics Pvt. Ltd
6.2.6 Mainfreight Limited
6.2.7 Kuehne + Nagel International AG
6.2.8 FedEx Corporation
6.2.9 DSV
6.2.10 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.11 Linfox Pty Ltd
6.2.12 SCT Logistics
6.2.13 Aurizon Holdings Limited
6.2.14 Qube Holdings Ltd
6.2.15 Kings Transport
6.2.16 Toll Group
6.2.17 K&S Corporation Limited
6.2.18 Lindsay Australia
6.2.19 AirRoad Group
6.2.20 Glen Cameron Group
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Fastway Couriers, Direct Couriers Pty Ltd, Qantas, Chalmers Ltd, Australian Postal Corporation, Endeavour Delivery Pty Limited, Brambles Ltd, Pacific National, DGL Group Pty Ltd, QLS Group, Invenco Pty Ltd, eStore Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights into Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sectors, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights into Key Export Destinations
8.6 Insights into Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/30 10:25

143.73 円

160.93 円

195.03 円

ページTOPに戻る