ニュージーランドの貨物・物流市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)New Zealand Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) ニュージーランドの貨物・物流市場は、2020年には154.2億米ドルとなり、2026年には188.1億米ドルに達すると予測され、予測期間を通じてCAGR3.37%を記録しています。 コロナウイルスは、丸太や食肉などの輸出... もっと見る
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サマリーニュージーランドの貨物・物流市場は、2020年には154.2億米ドルとなり、2026年には188.1億米ドルに達すると予測され、予測期間を通じてCAGR3.37%を記録しています。コロナウイルスは、丸太や食肉などの輸出品を港に輸送するニュージーランドのトラック運送会社や、ニュージーランドの倉庫や小売店に輸入品を輸送する中国企業に影響を与えています。国内では多くの林業が操業を停止しており、林業請負業協会の報告によると、国内の伐採活動の約30%がサプライチェーンの途絶により停止しています。このことは、物流業界にも影響を与えるでしょう。 ニュージーランドにおける貨物輸送の主流は道路貨物であり、国内貨物輸送のほぼ70%(トンキロベース)、90%以上(容積/トンベース)を占めている。 鉄道は、より広い輸送、物流、流通部門における雇用と付加価値の点では小さいが、例えばオークランド、タウランガ、ハミルトン間をつなぐ重要な役割を担っている。 主な市場動向 人口増加が市場を牽引 ハミルトンはニュージーランド北島で3番目に大きな都市で、オークランドから南に約125kmに位置しています。オークランド、タウランガ、ハミルトンの3都市を結ぶ「ゴールデントライアングル」の南端を形成している。同国の経済生産の約50%を占め、総人口の半分が居住している。 ニュージーランドでは、90%以上の貨物が陸路で輸送されており、全貨物(トン数ベース)の42%がゴールデントライアングル内で輸送されています。今後25年間、人口増加に伴い、貨物は増加すると思われる。現在、ゴールデントライアングル地域の人口は約247万人である。2043年には31%増の324万人になると予測されています。このことは、この地域にかつてないほどの貨物取扱施設に対する需要を生み出す可能性があります。 ニュージーランドの産業・物流部門は、過去数年間、経済のファンダメンタルズを背景に力強い成長を遂げてきました。人口の増加に伴い、オンラインショッピングの需要も継続的に増加しています。2019年、ニュージーランドのオンラインショッピング利用者数は200万人を突破し、大きな節目を迎えました。これは成人人口のほぼ半分に相当します。つまり、買い物客1,000人のうち、500人がお気に入りのオンライン小売店に足を運ぶことになります。オンラインショッパー1人あたりの平均消費額は、2019年には2,134米ドルから2,349米ドルへと10%増加しています。 ニュージーランドの道路交通セクターの優位性 ニュージーランドにおける貨物輸送の主流は道路貨物であり、国内貨物輸送の約7割(トンキロ)、9割以上(数量/トン)を占めている。道路貨物輸送は、国内のほぼ全ての場所に道路で行くことができるため、時間に制約のある貨物の輸送に多く利用されている。これは、内航海運や鉄道など他の輸送手段に対する道路貨物輸送の競争優位性である。 道路はニュージーランドの国内輸送システムの基幹である。ニュージーランドでは、主要な高速道路は、政府が運輸省を通じて所有し、運営している。地方自治体は一般に、中央政府の資金援助を受けて、地元の道路を所有し、維持している。経済の成長、貿易の増加、人口の増加が、今回調査した道路貨物輸送分野の原動力となっている。 貨物のほとんどは100キロメートル未満しか移動しないため、一般に鉄道よりも道路輸送が好まれる。家畜、食料品、果物、野菜などの生鮮品、冷蔵品、LPGなどの危険物などの商品は、輸送を繰り返す鉄道には適さないため、一般に道路で輸送されている。 競合他社の状況 ニュージーランドの貨物・物流市場は、国際的なプレーヤーと地元のプレーヤーの両方が存在するため、断片化されています。市場には、Mainfreight Limited、Carrolls Cartage Limited、First Global Logistics、TIL Logistics Group Limited など、多数の地元企業が存在する。道路貨物市場には多くの企業が参入しており、この分野での競争が激化している。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 2.1 Analysis Methodology 2.2 Research Phases 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview (Current Scenario of Logistics Market and Economy) 4.2 Technological Developments in the Market 4.3 Government Regulations and Initiatives 4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis 4.5 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in New Zealand (includes Trucking Rates by Main Lanes, and Warehousing Rents in Key Locations) 4.6 Spotlight on E-commerce Market (Trends of Domestic as well as Cross-border E-commerce, and Key Performance Indicators will be Provided) 4.7 Brief on 3PL Market in New Zealand 4.8 Insights on Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (Market Trends, and Key Players) 4.9 Demand and Supply Analysis (Trucks, Drivers, Labor, etc.) 4.10 Commentary on Trucking Operating Costs (Fuel Costs, Wages, Vehicle Maintenance Costs, etc.) 4.11 Spotlight on Key Logistics Hubs and Cities? in New Zealand 4.12 Spotlight on Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership and Its Effect on the Logistics Sector 4.13 Insights on Intermodal Transportation 4.14 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.2 Market Restraints 5.3 Market Opportunities 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 5.4.1 Threat of New Entrants 5.4.2 Bargaining Power of Consumers 5.4.3 Bargaining Power of Suppliers 5.4.4 Threat of Substitutes 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry 6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value) 6.1 BY FUNCTION 6.1.1 Freight Transport 6.1.1.1 Road 6.1.1.2 Shipping and Inland Water 6.1.1.3 Air 6.1.1.4 Rail 6.1.2 Freight Forwarding 6.1.3 Warehousing 6.1.4 Value-added Services and Other Functions 6.2 BY END USER 6.2.1 Manufacturing and Automotive 6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying 6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry 6.2.4 Construction 6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments (FMCG Included) 6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, F&B) 7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players) 7.2 Company Profiles 7.2.1 International Companies 7.2.1.1 Deutsche Post DHL Group 7.2.1.2 Yusen Logistics Co. Ltd 7.2.1.3 Hellmann Worldwide Logistics Limited 7.2.1.4 CEVA Logistics 7.2.1.5 Agility Logistics Pvt. Ltd 7.2.1.6 Linfox Pty Ltd 7.2.1.7 Kuehne + Nagel International AG 7.2.1.8 FedEx Corporation 7.2.1.9 DB Schenker 7.2.1.10 DSV 7.2.2 Local Companies 7.2.2.1 Mainfreight Limited 7.2.2.2 Cardinal Logistics 7.2.2.3 Carrolls Cartage Limited 7.2.2.4 First Global Logistics 7.2.2.5 TIL Logistics Group Limited 7.2.2.6 Toll Group 7.2.2.7 K&S Corporation Limited 7.2.2.8 Online Distribution Ltd 7.2.2.9 Freightways Ltd 7.2.2.10 New Zealand Post Ltd* 7.2.3 Other Companies (Key Information/Overview) 7.2.3.1 Bollore Logistics, Nexus Logistics, Goddards Cartage, March Logistics (NZ) Ltd, PBT, Mondiale Freight Services Ltd, Owens Transport Ltd, Fliway Group Ltd, Scales Logistics, Crown Worldwide, BPW Transport Efficiency NZ Ltd, Champion Freight, Central Transport Limited, Charter Transport, Rohlig New Zealand Limited, Malcolm Total Logistics, Burnard International Limited, Alderson, Bulk Lines Limited 8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET 9 APPENDIX 9.1 GDP Distribution, by Activity and Region 9.2 Insights on Capital Flows 9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy 9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product 9.5 Insights on Key Export Destinations 9.6 Insights on Key Import Origin Countries 9.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers
SummaryThe New Zealand Freight and Logistics Market were valued at USD 15.42 billion in 2020, and it is expected to reach USD 18.81 billion by 2026, witnessing a CAGR of 3.37% through the forecast period. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 2.1 Analysis Methodology 2.2 Research Phases 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview (Current Scenario of Logistics Market and Economy) 4.2 Technological Developments in the Market 4.3 Government Regulations and Initiatives 4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis 4.5 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in New Zealand (includes Trucking Rates by Main Lanes, and Warehousing Rents in Key Locations) 4.6 Spotlight on E-commerce Market (Trends of Domestic as well as Cross-border E-commerce, and Key Performance Indicators will be Provided) 4.7 Brief on 3PL Market in New Zealand 4.8 Insights on Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (Market Trends, and Key Players) 4.9 Demand and Supply Analysis (Trucks, Drivers, Labor, etc.) 4.10 Commentary on Trucking Operating Costs (Fuel Costs, Wages, Vehicle Maintenance Costs, etc.) 4.11 Spotlight on Key Logistics Hubs and Cities? in New Zealand 4.12 Spotlight on Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership and Its Effect on the Logistics Sector 4.13 Insights on Intermodal Transportation 4.14 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.2 Market Restraints 5.3 Market Opportunities 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 5.4.1 Threat of New Entrants 5.4.2 Bargaining Power of Consumers 5.4.3 Bargaining Power of Suppliers 5.4.4 Threat of Substitutes 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry 6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value) 6.1 BY FUNCTION 6.1.1 Freight Transport 6.1.1.1 Road 6.1.1.2 Shipping and Inland Water 6.1.1.3 Air 6.1.1.4 Rail 6.1.2 Freight Forwarding 6.1.3 Warehousing 6.1.4 Value-added Services and Other Functions 6.2 BY END USER 6.2.1 Manufacturing and Automotive 6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying 6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry 6.2.4 Construction 6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments (FMCG Included) 6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, F&B) 7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players) 7.2 Company Profiles 7.2.1 International Companies 7.2.1.1 Deutsche Post DHL Group 7.2.1.2 Yusen Logistics Co. Ltd 7.2.1.3 Hellmann Worldwide Logistics Limited 7.2.1.4 CEVA Logistics 7.2.1.5 Agility Logistics Pvt. Ltd 7.2.1.6 Linfox Pty Ltd 7.2.1.7 Kuehne + Nagel International AG 7.2.1.8 FedEx Corporation 7.2.1.9 DB Schenker 7.2.1.10 DSV 7.2.2 Local Companies 7.2.2.1 Mainfreight Limited 7.2.2.2 Cardinal Logistics 7.2.2.3 Carrolls Cartage Limited 7.2.2.4 First Global Logistics 7.2.2.5 TIL Logistics Group Limited 7.2.2.6 Toll Group 7.2.2.7 K&S Corporation Limited 7.2.2.8 Online Distribution Ltd 7.2.2.9 Freightways Ltd 7.2.2.10 New Zealand Post Ltd* 7.2.3 Other Companies (Key Information/Overview) 7.2.3.1 Bollore Logistics, Nexus Logistics, Goddards Cartage, March Logistics (NZ) Ltd, PBT, Mondiale Freight Services Ltd, Owens Transport Ltd, Fliway Group Ltd, Scales Logistics, Crown Worldwide, BPW Transport Efficiency NZ Ltd, Champion Freight, Central Transport Limited, Charter Transport, Rohlig New Zealand Limited, Malcolm Total Logistics, Burnard International Limited, Alderson, Bulk Lines Limited 8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET 9 APPENDIX 9.1 GDP Distribution, by Activity and Region 9.2 Insights on Capital Flows 9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy 9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product 9.5 Insights on Key Export Destinations 9.6 Insights on Key Import Origin Countries 9.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers
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