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ニュージーランドの貨物・物流市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


New Zealand Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ニュージーランドの貨物・物流市場は、2020年には154.2億米ドルとなり、2026年には188.1億米ドルに達すると予測され、予測期間を通じてCAGR3.37%を記録しています。 コロナウイルスは、丸太や食肉などの輸出... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ニュージーランドの貨物・物流市場は、2020年には154.2億米ドルとなり、2026年には188.1億米ドルに達すると予測され、予測期間を通じてCAGR3.37%を記録しています。

コロナウイルスは、丸太や食肉などの輸出品を港に輸送するニュージーランドのトラック運送会社や、ニュージーランドの倉庫や小売店に輸入品を輸送する中国企業に影響を与えています。国内では多くの林業が操業を停止しており、林業請負業協会の報告によると、国内の伐採活動の約30%がサプライチェーンの途絶により停止しています。このことは、物流業界にも影響を与えるでしょう。

ニュージーランドにおける貨物輸送の主流は道路貨物であり、国内貨物輸送のほぼ70%(トンキロベース)、90%以上(容積/トンベース)を占めている。

鉄道は、より広い輸送、物流、流通部門における雇用と付加価値の点では小さいが、例えばオークランド、タウランガ、ハミルトン間をつなぐ重要な役割を担っている。

主な市場動向

人口増加が市場を牽引

ハミルトンはニュージーランド北島で3番目に大きな都市で、オークランドから南に約125kmに位置しています。オークランド、タウランガ、ハミルトンの3都市を結ぶ「ゴールデントライアングル」の南端を形成している。同国の経済生産の約50%を占め、総人口の半分が居住している。

ニュージーランドでは、90%以上の貨物が陸路で輸送されており、全貨物(トン数ベース)の42%がゴールデントライアングル内で輸送されています。今後25年間、人口増加に伴い、貨物は増加すると思われる。現在、ゴールデントライアングル地域の人口は約247万人である。2043年には31%増の324万人になると予測されています。このことは、この地域にかつてないほどの貨物取扱施設に対する需要を生み出す可能性があります。

ニュージーランドの産業・物流部門は、過去数年間、経済のファンダメンタルズを背景に力強い成長を遂げてきました。人口の増加に伴い、オンラインショッピングの需要も継続的に増加しています。2019年、ニュージーランドのオンラインショッピング利用者数は200万人を突破し、大きな節目を迎えました。これは成人人口のほぼ半分に相当します。つまり、買い物客1,000人のうち、500人がお気に入りのオンライン小売店に足を運ぶことになります。オンラインショッパー1人あたりの平均消費額は、2019年には2,134米ドルから2,349米ドルへと10%増加しています。

ニュージーランドの道路交通セクターの優位性

ニュージーランドにおける貨物輸送の主流は道路貨物であり、国内貨物輸送の約7割(トンキロ)、9割以上(数量/トン)を占めている。道路貨物輸送は、国内のほぼ全ての場所に道路で行くことができるため、時間に制約のある貨物の輸送に多く利用されている。これは、内航海運や鉄道など他の輸送手段に対する道路貨物輸送の競争優位性である。
道路はニュージーランドの国内輸送システムの基幹である。ニュージーランドでは、主要な高速道路は、政府が運輸省を通じて所有し、運営している。地方自治体は一般に、中央政府の資金援助を受けて、地元の道路を所有し、維持している。経済の成長、貿易の増加、人口の増加が、今回調査した道路貨物輸送分野の原動力となっている。
貨物のほとんどは100キロメートル未満しか移動しないため、一般に鉄道よりも道路輸送が好まれる。家畜、食料品、果物、野菜などの生鮮品、冷蔵品、LPGなどの危険物などの商品は、輸送を繰り返す鉄道には適さないため、一般に道路で輸送されている。

競合他社の状況

ニュージーランドの貨物・物流市場は、国際的なプレーヤーと地元のプレーヤーの両方が存在するため、断片化されています。市場には、Mainfreight Limited、Carrolls Cartage Limited、First Global Logistics、TIL Logistics Group Limited など、多数の地元企業が存在する。道路貨物市場には多くの企業が参入しており、この分野での競争が激化している。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview (Current Scenario of Logistics Market and Economy)
4.2 Technological Developments in the Market
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in New Zealand (includes Trucking Rates by Main Lanes, and Warehousing Rents in Key Locations)
4.6 Spotlight on E-commerce Market (Trends of Domestic as well as Cross-border E-commerce, and Key Performance Indicators will be Provided)
4.7 Brief on 3PL Market in New Zealand
4.8 Insights on Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (Market Trends, and Key Players)
4.9 Demand and Supply Analysis (Trucks, Drivers, Labor, etc.)
4.10 Commentary on Trucking Operating Costs (Fuel Costs, Wages, Vehicle Maintenance Costs, etc.)
4.11 Spotlight on Key Logistics Hubs and Cities? in New Zealand
4.12 Spotlight on Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership and Its Effect on the Logistics Sector
4.13 Insights on Intermodal Transportation
4.14 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Threat of New Entrants
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Bargaining Power of Suppliers
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 BY FUNCTION
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Shipping and Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Functions
6.2 BY END USER
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments (FMCG Included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, F&B)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 International Companies
7.2.1.1 Deutsche Post DHL Group
7.2.1.2 Yusen Logistics Co. Ltd
7.2.1.3 Hellmann Worldwide Logistics Limited
7.2.1.4 CEVA Logistics
7.2.1.5 Agility Logistics Pvt. Ltd
7.2.1.6 Linfox Pty Ltd
7.2.1.7 Kuehne + Nagel International AG
7.2.1.8 FedEx Corporation
7.2.1.9 DB Schenker
7.2.1.10 DSV
7.2.2 Local Companies
7.2.2.1 Mainfreight Limited
7.2.2.2 Cardinal Logistics
7.2.2.3 Carrolls Cartage Limited
7.2.2.4 First Global Logistics
7.2.2.5 TIL Logistics Group Limited
7.2.2.6 Toll Group
7.2.2.7 K&S Corporation Limited
7.2.2.8 Online Distribution Ltd
7.2.2.9 Freightways Ltd
7.2.2.10 New Zealand Post Ltd*
7.2.3 Other Companies (Key Information/Overview)
7.2.3.1 Bollore Logistics, Nexus Logistics, Goddards Cartage, March Logistics (NZ) Ltd, PBT, Mondiale Freight Services Ltd, Owens Transport Ltd, Fliway Group Ltd, Scales Logistics, Crown Worldwide, BPW Transport Efficiency NZ Ltd, Champion Freight, Central Transport Limited, Charter Transport, Rohlig New Zealand Limited, Malcolm Total Logistics, Burnard International Limited, Alderson, Bulk Lines Limited

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 GDP Distribution, by Activity and Region
9.2 Insights on Capital Flows
9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
9.5 Insights on Key Export Destinations
9.6 Insights on Key Import Origin Countries
9.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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Summary

The New Zealand Freight and Logistics Market were valued at USD 15.42 billion in 2020, and it is expected to reach USD 18.81 billion by 2026, witnessing a CAGR of 3.37% through the forecast period.

The Coronavirus is affecting New Zealand trucking companies that transport exports such as logs and meat to ports, as well as Chinese imports to New Zealand warehouses and retailers. A number of forestry operations across the country have ceased operations, with the Forest Industry Contractors Association reporting that approximately 30% of the country's logging activities have stopped due to supply chain disruptions. This will have an impact on the logistics industry.

Road freight is the dominant mode of freight transport in New Zealand and accounts for almost 70% of the total domestic freight movement (in terms of ton-km) and over 90% of the freight (in terms of volume/tons).

Rail, although a small player in terms of employment and value-added within the wider transport, logistics, and distribution sector, plays a vital linking role between, for instance, Auckland, Tauranga, and Hamilton.

Key Market Trends

Population Growth Driving the Market

Hamilton is the third-largest city in New Zealand’s North Island, located around 125 kilometers south of Auckland. The city forms the southern point of New Zealand’s ‘golden triangle’, a geographic node, which encompasses Auckland, Tauranga, and Hamilton. It is responsible for approximately 50% of the country’s economic output and is home to half of the country’s total population.

In New Zealand, more than 90% of freight is transported by road, with 42% of the total freight (by tonnage) being moved within the golden triangle. There is likely to be an increase in freight over the next 25 years, in response to the population growth. At present, the population of the golden triangle region is approximately 2.47 million. This is forecast to grow to 3.24 million by 2043, registering a growth of 31%. This may create unprecedented demand for freight handling facilities in the region.

The New Zealand industrial and logistics sector has experienced strong growth over the past few years on the back of the country’s underlying economic fundamentals. with the rise in the population, the demand for online shopping has been growing continuosly. In 2019, the number of online shoppers in New Zealand surpassed two million, marking a significant milestone. This equates to nearly half of the adult population. That means that out of every 1,000 shoppers, 500 will visit their favourite online retailers. The average amount spent per online shopper has increased by 10%, from USD 2,134 to USD 2,349 in 2019.

Road Transport Sector Dominant in New Zealand

Road freight is the dominant mode of freight transport in New Zealand and accounts for almost 70% of the total domestic freight movement (in terms of ton-km) and over 90% of the freight (in terms of volume/ton). Road freight transportation is mostly used for transporting freight, which is time sensitive, as almost all the locations in the country can be reached through road. This is a competitive advantage for road freight transportation from other modes of transportation, such as coastal shipping and rail.
Roads are the backbone of New Zealand’s domestic transport system. In New Zealand, the main highways are owned and operated by the government through the Transport Agency. Local authorities generally own and maintain local roads, with the help of central government funding. The growth in the economy, rise in trade, and the increase in population are the drivers of the road freight transport segment of the market studied.
As most of the freight travel less than 100 kilometers, road transport is generally preferred over rail. The commodities, such as livestock, perishable items, such as groceries, fruit and vegetables, refrigerated, and dangerous goods, like LPG, are not suited to the repeated transshipping rail, thus they are generally transported by road.

Competitive Landscape

The New Zealand Freight and logistics market is fragmented with the presence of both international and local players. The market has a large number of local players like Mainfreight Limited, Carrolls Cartage Limited, First Global Logistics, TIL Logistics Group Limited. The market has a large number of players catering to road freight market which has led to the growing competition in the segment.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview (Current Scenario of Logistics Market and Economy)
4.2 Technological Developments in the Market
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in New Zealand (includes Trucking Rates by Main Lanes, and Warehousing Rents in Key Locations)
4.6 Spotlight on E-commerce Market (Trends of Domestic as well as Cross-border E-commerce, and Key Performance Indicators will be Provided)
4.7 Brief on 3PL Market in New Zealand
4.8 Insights on Courier, Express, and Parcel (CEP) Market (Market Trends, and Key Players)
4.9 Demand and Supply Analysis (Trucks, Drivers, Labor, etc.)
4.10 Commentary on Trucking Operating Costs (Fuel Costs, Wages, Vehicle Maintenance Costs, etc.)
4.11 Spotlight on Key Logistics Hubs and Cities? in New Zealand
4.12 Spotlight on Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership and Its Effect on the Logistics Sector
4.13 Insights on Intermodal Transportation
4.14 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Threat of New Entrants
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Bargaining Power of Suppliers
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 BY FUNCTION
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Shipping and Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Other Functions
6.2 BY END USER
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments (FMCG Included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, F&B)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 International Companies
7.2.1.1 Deutsche Post DHL Group
7.2.1.2 Yusen Logistics Co. Ltd
7.2.1.3 Hellmann Worldwide Logistics Limited
7.2.1.4 CEVA Logistics
7.2.1.5 Agility Logistics Pvt. Ltd
7.2.1.6 Linfox Pty Ltd
7.2.1.7 Kuehne + Nagel International AG
7.2.1.8 FedEx Corporation
7.2.1.9 DB Schenker
7.2.1.10 DSV
7.2.2 Local Companies
7.2.2.1 Mainfreight Limited
7.2.2.2 Cardinal Logistics
7.2.2.3 Carrolls Cartage Limited
7.2.2.4 First Global Logistics
7.2.2.5 TIL Logistics Group Limited
7.2.2.6 Toll Group
7.2.2.7 K&S Corporation Limited
7.2.2.8 Online Distribution Ltd
7.2.2.9 Freightways Ltd
7.2.2.10 New Zealand Post Ltd*
7.2.3 Other Companies (Key Information/Overview)
7.2.3.1 Bollore Logistics, Nexus Logistics, Goddards Cartage, March Logistics (NZ) Ltd, PBT, Mondiale Freight Services Ltd, Owens Transport Ltd, Fliway Group Ltd, Scales Logistics, Crown Worldwide, BPW Transport Efficiency NZ Ltd, Champion Freight, Central Transport Limited, Charter Transport, Rohlig New Zealand Limited, Malcolm Total Logistics, Burnard International Limited, Alderson, Bulk Lines Limited

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 GDP Distribution, by Activity and Region
9.2 Insights on Capital Flows
9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
9.5 Insights on Key Export Destinations
9.6 Insights on Key Import Origin Countries
9.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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