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英国グリーン・ロジスティクス市場予測 2024-2032


UNITED KINGDOM GREEN LOGISTICS MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 イギリスのグリーンロジスティクス市場は、2032年までにCAGR 6.85%で成長し、予測期間2024年から2032年にかけて8,692万ドルの収益に達すると予測される。 市場インサイト 英国は、政府のイニシ... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年7月19日 US$1,100
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148 英語

 

サマリー

主な調査結果
イギリスのグリーンロジスティクス市場は、2032年までにCAGR 6.85%で成長し、予測期間2024年から2032年にかけて8,692万ドルの収益に達すると予測される。
市場インサイト
英国は、政府のイニシアティブと持続可能な慣行に対する消費者の需要の高まりに後押しされ、グリーン・ロジスティクス市場において顕著な発展を遂げている。ロンドンやバーミンガムなどの主要都市は、低排出ガスゾーンや渋滞料金を導入し、物流企業にクリーンな輸送ソリューションの導入を促している。
さらに英国政府は、2035年までに販売されるすべての新車をゼロ・エミッション車にする計画を発表し、2030年までに80%を暫定目標に掲げている。この構想は、20億ポンドを超える政府投資と充電インフラの強化によって支えられており、メーカーと消費者の双方にとって電気自動車への移行が促進される。さらに、この政策には、ゼロ・エミッション車(ZEV)の義務化や、EV所有者のコストを下げるためのさまざまなインセンティブも含まれている。この戦略は、グリーン技術への投資を通じて二酸化炭素排出量を削減し、経済成長を促進するという英国の広範な目的に沿ったものである。
ウィンカントンやクーネ+ナーゲルといった英国の大手物流企業は、グリーン・ロジスティクス戦略を採用し、電気やハイブリッドの配送車両に投資し、輸送ルートを最適化し、環境に優しい梱包ソリューションを導入している。DPDやエルメスなどの企業も、電気自動車メーカーと提携し、ラストマイルの配送車両を電動化することで、都市部での排出量を削減している。
さらに英国政府は、代替燃料車の導入や、電気自動車充電ステーションや低炭素倉庫施設などの持続可能な物流インフラ整備を促進するため、財政的インセンティブや補助金を提供している。したがって、これらの要因は予測期間中、英国におけるグリーン物流市場の拡大に極めて重要な役割を果たすと予想される。
セグメンテーション分析
イギリスのグリーン物流市場のセグメンテーションには、組織規模、エンドユーザー産業、サプライチェーンプロセスが含まれる。エンドユーザー産業セグメントはさらに、小売・消費財、半導体・エレクトロニクス、自動車、エネルギー・公益事業、製造、化学・素材、ヘルスケア、農業・農業、その他のエンドユーザー産業に分類される。
半導体・エレクトロニクス業界では、複雑なサプライチェーンを持続的に管理する必要性から、グリーン・ロジスティクスへのシフトが進んでいる。アップルやサムスンのような大手企業は、物流業務における二酸化炭素排出量の削減に積極的に取り組んでいる。これには、製造・配送センターで再生可能エネルギーを活用したり、高度なロジスティクス・ソフトウェアを採用して業務を合理化したりすることが含まれる。
再生可能エネルギーやリサイクルの取り組みだけでなく、業界はデータセンターや物流ハブのエネルギー消費量の削減にも注力している。また、有害な化学物質の使用を減らし、水の使用量を最小限に抑えるグリーン製造プロセスへの投資も行われている。さらに企業は、再生可能エネルギーを動力源とする自動搬送車(AGV)など、よりエネルギー効率の高い物流機器を開発し、二酸化炭素排出量をさらに減らしている。このような包括的なアプローチは、環境の持続可能性をサポートするだけでなく、半導体・エレクトロニクス部門における業務効率と回復力を高めるものである。
競合他社の洞察
イギリスのグリーン・ロジスティクス市場で事業を展開している主な企業は、DSV、フェデックス、ジオディス、KLGヨーロッパ、クーネ+ナーゲルなどである。
イギリスに本社を置くKuehne + Nagelは、コントラクト・ロジスティクス、陸上事業、航空貨物輸送、海上貨物輸送サービスに従事し、世界中の顧客にサービスを提供している。世界109カ国以上に拠点を持ち、1,395カ所にオフィスを構える同社は、海上貨物輸送の第一人者である。医薬品・ヘルスケア、小売、自動車、石油・ガス、航空宇宙、工業、消費財など、多様な分野にサービスを提供している。
統合されたグローバルネットワークを通じて、洗練されたエンド・ツー・エンドのサプライチェーン・ソリューションに特化し、サプライチェーンの効率性と透明性を高めている。高度なロジスティクス・コントロール・タワーと統合ロジスティクス・ソリューションによって顧客とパートナー間の情報の流れを改善することで、顧客のバリューチェーンをサポートし、大きな競争力を提供している。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.5.1. Covid-19がイギリスのグリーン物流市場に与える影響
2.6. 主な市場調査結果
2.6.1. 大企業が主にグリーン物流を実施している。
2.6.2. 付加価値サービスがグリーン物流サプライチェーンプロセスの持続可能な変革を推進する。
2.6.3. 小売業と消費財がグリーン物流と持続可能性の推進においてエンドユーザー業界をリードしている。
3. 市場ダイナミクス
3.1.主な推進要因
3.1.1. 人工知能技術の統合と進歩
3.1.2. 厳しい環境規制と持続可能な実践が市場成長を促進
3.1.3. ロジスティクス企業によるCSRへの取り組みの強化
3.1.4. ロジスティクス業界におけるEV導入の増加
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. グリーン調達のコスト高が市場需要を妨げる
3.2.2. インフラ不足が市場成長の課題
3.2.3. 輸送における化石燃料への依存
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 持続可能性と環境に優しい慣行を通じた競争優位性のためのグリーン・ロジスティクスの採用
4.1.2. グリーン・ロジスティクスと持続可能な慣行による収益性の向上
4.1.3. グリーン倉庫に対する需要の高まり
4.2. ポーターの5つの力分析
4.2.1. 買い手の力
4.2.2. サプライヤーの力
4.2.3. 代替
4.2.4. 新規参入
4.2.5. 業界のライバル関係
4.3. 成長見通しマッピング
4.3.1. イギリスの成長見通しマッピング
4.4. 市場成熟度分析
4.5. 市場集中度分析
4.6. バリューチェーン分析
4.6.1. 原材料・投入物サプライヤー
4.6.2. ロジスティクス・サービス・プロバイダー
4.6.3. 製造・生産
4.6.4. 流通・小売
4.6.5. 消費者
4.6.6. 規制・制度的枠組み
4.6.7. サポートサービス
4.7. 規制の枠組み
4.7.1. 国際的規制
4.7.1.1. パリ協定(2015年)
4.7.1.2. 国際海事機関(IMO)の規制
4.7.2. 地域規制
4.7.2.1. 欧州連合(EU)
4.8. 主要な購入基準
4.8.1. 環境への影響
4.8.2. コスト効率
4.8.3. 技術とイノベーション
4.8.4. サービス品質
4.8.5. 顧客サポートと協力
4.8.6. 認証と評判
4.8.7. 社会的責任
4.8.8. 市場動向とイノベーション
4.8.9. リスクマネジメント
5. 組織規模別市場
5.1. 大企業
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 中小企業
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
6. サプライチェーンプロセス別市場
6.1. 輸送と物流
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.倉庫
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3. 廃棄・リバースロジスティクス
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
6.4. 付加価値サービス
6.4.1. 市場予測図
6.4.2. セグメント分析
6.5.包装
6.5.1. 市場予測図
6.5.2. セグメント分析
7. エンドユーザー産業別市場
7.1. 小売・消費財
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. 半導体・エレクトロニクス
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
7.自動車
7.3.1. 市場予測図
7.3.2. セグメント分析
7.4. エネルギーと公益事業
7.4.1. 市場予測図
7.4.2. セグメント分析
7.5. 製造業
7.5.1. 市場予測図
7.5.2. セグメント分析
7.6. 化学と素材
7.6.1. 市場予測図
7.6.2. セグメント分析
7.7.ヘルスケア
7.7.1. 市場予測図
7.7.2. セグメント分析
7.8. 農業と農業
7.8.1. 市場予測図
7.8.2. セグメント分析
7.9. その他のエンドユーザー産業
7.9.1. 市場予測図
7.9.2. セグメント分析
8. 競争環境
8.1. 主要市場戦略
8.1.1. 合併と買収
8.1.2. 製品の発売と開発
8.1.3. パートナーシップと契約
8.1.4. 事業拡大・売却
8.2. 会社プロファイル
8.2.1. アジリティ・ロジスティクス
8.2.1.1. 会社概要
8.2.1.2. 製品ポートフォリオ
8.2.1.3. 強みと課題
8.2.2. セバ・ロジスティクス
8.2.2.1. 会社概要
8.2.2.2. 製品ポートフォリオ
8.2.2.3. 強みと課題
8.2.3. ドイツポストDHLグループ
8.2.3.1. 会社概要
8.2.3.2. 製品ポートフォリオ
8.2.3.3. 強みと課題
8.2.4. DSV
8.2.4.1. 会社概要
8.2.4.2. 製品ポートフォリオ
8.2.4.3. 強みと課題
8.2.5. FEDEX
8.2.5.1. 会社概要
8.2.5.2. 製品ポートフォリオ
8.2.5.3. 強みと課題
8.ジオディス
8.2.6.1. 会社概要
8.2.6.2. 製品ポートフォリオ
8.2.6.3. 強みと課題
8.2.7. 欧州KLG
8.2.7.1. 会社概要
8.2.7.2. 製品ポートフォリオ
8.2.7.3. 強みと課題
8.2.8. クーネ+ナーゲル
8.2.8.1. 会社概要
8.2.8.2. 製品ポートフォリオ
8.2.8.3. 強みと課題
8.2.9. ユナイテッド・パーセル・サービス(UPS)
8.2.9.1. 会社概要
8.2.9.2. 製品ポートフォリオ
8.2.9.3. 強みと課題
8.2.10. エクスポ・ロジスティクス
8.2.10.1. 会社概要
8.2.10.2. 製品ポートフォリオ
8.2.10.3. 強みと課題
8.2.11. 郵船ロジスティクス
8.2.11.1. 会社概要
8.2.11.2. 製品ポートフォリオ
8.2.11.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The United Kingdom green logistics market is predicted to grow with a CAGR of 6.85% by 2032 and is set to reach a revenue of $86.92 million during the projection period 2024 and 2032.
MARKET INSIGHTS
The United Kingdom has achieved notable advancements in the green logistics market, propelled by government initiatives and increasing consumer demand for sustainable practices. Key cities such as London and Birmingham have introduced low-emission zones and congestion charges, encouraging logistics companies to implement cleaner transportation solutions.
Additionally, the UK government has announced a plan to ensure all new cars sold are zero-emission by 2035, with an interim target of 80% by 2030. This initiative is supported by over £2 billion in government investment and enhanced charging infrastructure, facilitating the transition to electric vehicles for both manufacturers and consumers. Moreover, the policy includes a zero-emission vehicle (ZEV) mandate and various incentives to lower costs for EV owners. This strategy aligns with the UK’s broader objective of reducing carbon emissions and fostering economic growth through investment in green technology.
British logistics giants like Wincanton and Kuehne + Nagel have adopted green logistics strategies, investing in electric and hybrid delivery vehicles, optimizing transportation routes, and implementing eco-friendly packaging solutions. Companies such as DPD and Hermes have partnered with electric vehicle manufacturers as well, to electrify their last-mile delivery fleets, thereby reducing emissions in urban areas.
Further, the United Kingdom government has provided financial incentives and subsidies to promote the adoption of alternative fuel vehicles and the development of sustainable logistics infrastructure, including electric vehicle charging stations and low-carbon warehousing facilities. Hence, these factors are anticipated to play a pivotal role in influencing the green logistics market expansion in the United Kingdom during the forecasted period.
SEGMENTATION ANALYSIS
The United Kingdom green logistics market segmentation includes organization size, end-user industry, and supply chain process. The end-user industry segment is further classified into retail and consumer goods, semiconductor and electronics, automotive, energy and utilities, manufacturing, chemical and materials, healthcare, farming and agriculture, and other end-user industries.
In the semiconductor and electronics industry, the shift towards green logistics is driven by the imperative to manage complex supply chains sustainably. Leading companies like Apple and Samsung are actively working to reduce the carbon footprint of their logistics operations. This includes leveraging renewable energy sources for their manufacturing and distribution centers and employing advanced logistics software to streamline operations.
Beyond renewable energy and recycling initiatives, the industry is focused on lowering the energy consumption of data centers and logistics hubs. Investments are also being made in green manufacturing processes, which involve using less harmful chemicals and minimizing water usage. Additionally, companies are developing more energy-efficient logistics equipment, such as automated guided vehicles (AGVs) powered by renewable energy, to further decrease their carbon footprint. This comprehensive approach not only supports environmental sustainability but also enhances operational efficiency and resilience within the semiconductor and electronics sector.
COMPETITIVE INSIGHTS
Major companies operating in the United Kingdom green logistics market are DSV, FedEx, Geodis, KLG Europe, Kuehne + Nagel, etc.
Kuehne + Nagel, headquartered in the United Kingdom, is engaged in contract logistics, overland businesses, air freight forwarding, and sea freight services, catering to clients worldwide. With a presence in over 109 countries and offices in 1,395 locations globally, it stands as the premier sea freight forwarding firm. The company serves diverse sectors, including pharmaceuticals and healthcare, retail, automotive, oil and gas, aerospace, industrial, and fast-moving consumer goods.
Specializing in sophisticated, end-to-end supply chain solutions through an integrated global network, the company enhances supply chain efficiency and transparency. By improving the information flow between customers and partners with advanced logistics control towers and integrated logistics solutions, it supports its clients’ value chains, thereby providing a significant competitive edge.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE UNITED KINGDOM GREEN LOGISTICS MARKET
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. LARGE ENTERPRISES ARE MAJORLY IMPLEMENTING GREEN LOGISTICS
2.6.2. VALUE-ADDED SERVICES DRIVE THE SUSTAINABLE TRANSFORMATION OF GREEN LOGISTICS SUPPLY CHAIN PROCESS
2.6.3. RETAIL AND CONSUMER GOODS LEAD END-USER INDUSTRIES IN DRIVING GREEN LOGISTICS AND SUSTAINABILITY
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INTEGRATION AND ADVANCEMENT OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE TECHNOLOGIES
3.1.2. STRICT ENVIRONMENTAL REGULATIONS AND SUSTAINABLE PRACTICES PROPELLING THE MARKET GROWTH
3.1.3. AMPLIFYING CSR EFFORTS BY THE LOGISTICS COMPANIES
3.1.4. RISING EV ADOPTION IN LOGISTICS INDUSTRY
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH COST OF GREEN PROCUREMENT TO HINDER MARKET DEMAND
3.2.2. LACK OF INFRASTRUCTURE CHALLENGES MARKET GROWTH
3.2.3. DEPENDENCY ON FOSSIL FUELS FOR TRANSPORTATION
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. EMBRACING GREEN LOGISTICS FOR COMPETITIVE ADVANTAGE THROUGH SUSTAINABILITY AND ECO-FRIENDLY PRACTICES
4.1.2. BOOSTING PROFITABILITY THROUGH GREEN LOGISTICS AND SUSTAINABLE PRACTICES
4.1.3. RISING DEMAND FOR GREEN WAREHOUSES
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM
4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.6.1. RAW MATERIALS AND INPUT SUPPLIERS
4.6.2. LOGISTICS SERVICE PROVIDERS
4.6.3. MANUFACTURING AND PRODUCTION
4.6.4. DISTRIBUTION AND RETAIL
4.6.5. CONSUMERS
4.6.6. REGULATORY AND INSTITUTIONAL FRAMEWORK
4.6.7. SUPPORT SERVICES
4.7. REGULATORY FRAMEWORK
4.7.1. INTERNATIONAL REGULATIONS
4.7.1.1. PARIS AGREEMENT (2015)
4.7.1.2. INTERNATIONAL MARITIME ORGANIZATION (IMO) REGULATIONS
4.7.2. REGIONAL REGULATIONS
4.7.2.1. EUROPEAN UNION (EU)
4.8. KEY BUYING CRITERIA
4.8.1. ENVIRONMENTAL IMPACT
4.8.2. COST EFFICIENCY
4.8.3. TECHNOLOGY AND INNOVATION
4.8.4. SERVICE QUALITY
4.8.5. CUSTOMER SUPPORT AND COLLABORATION
4.8.6. CERTIFICATION AND REPUTATION
4.8.7. SOCIAL RESPONSIBILITY
4.8.8. MARKET TRENDS AND INNOVATIONS
4.8.9. RISK MANAGEMENT
5. MARKET BY ORGANIZATION SIZE
5.1. LARGE ENTERPRISES
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES (SMES)
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY SUPPLY CHAIN PROCESS
6.1. TRANSPORTATION AND LOGISTICS
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. WAREHOUSING
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. DISPOSAL AND REVERSE LOGISTICS
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6.4. VALUE-ADDED SERVICES
6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.4.2. SEGMENT ANALYSIS
6.5. PACKAGING
6.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.5.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY END-USER INDUSTRY
7.1. RETAIL AND CONSUMER GOODS
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. SEMICONDUCTOR AND ELECTRONICS
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7.3. AUTOMOTIVE
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENT ANALYSIS
7.4. ENERGY AND UTILITIES
7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.4.2. SEGMENT ANALYSIS
7.5. MANUFACTURING
7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.5.2. SEGMENT ANALYSIS
7.6. CHEMICAL AND MATERIALS
7.6.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.6.2. SEGMENT ANALYSIS
7.7. HEALTHCARE
7.7.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.7.2. SEGMENT ANALYSIS
7.8. FARMING AND AGRICULTURE
7.8.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.8.2. SEGMENT ANALYSIS
7.9. OTHER END-USER INDUSTRIES
7.9.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.9.2. SEGMENT ANALYSIS
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY MARKET STRATEGIES
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. AGILITY LOGISTICS
8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.1.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.2. CEVA LOGISTICS
8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.2.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.3. DEUTSCHE POST DHL GROUP
8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.3.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.4. DSV
8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.4.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.5. FEDEX
8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.5.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.6. GEODIS
8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.6.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.7. KLG EUROPE
8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.7.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.8. KUEHNE + NAGEL
8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.8.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.9. UNITED PARCEL SERVICE (UPS)
8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.9.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.10. XPO LOGISTICS
8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.10.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.11. YUSEN LOGISTICS CO
8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.11.2. PRODUCT PORTFOLIO
8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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