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欧州の中型および大型トラックのレンタル/リース市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Europe Medium and Heavy-duty Truck Rental/Leasing Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

欧州の中型・大型トラックのレンタル/リース市場は、2020年に1,360億米ドルとなりました。予測期間(2021年~2026年)には約8%のCAGRを記録し、2026年には2,170億米ドルに達すると予想されています。 COVID-1... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

欧州の中型・大型トラックのレンタル/リース市場は、2020年に1,360億米ドルとなりました。予測期間(2021年~2026年)には約8%のCAGRを記録し、2026年には2,170億米ドルに達すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、政府による継続的なロックダウンや旅行制限により、欧州の中型・大型トラックのリース/レンタル市場の成長を妨げています。また、パンデミックに伴うサプライチェーンの混乱やドライバーの労働力不足により、同地域のトラックのリース・レンタル需要が減少しました。

しかし、中型・大型トラックのレンタル/リースは、商用トラックの所有に代わる費用対効果に優れた効率的な手段であるため、予測期間中に市場は再び勢いを取り戻すと予想されます。また、電子商取引や物流の急速な拡大、自動車の排ガス規制の強化、自動車の安全性の向上、自動車への運転支援システムの導入などが、この地域のトラック需要を押し上げると考えられます。

さらに、短期リースは、違約金や約束事なしに短期間で仕事に適したトラックを提供することで、EU企業が季節的な需要の山と谷に対応するのに役立つことから、市場の需要を牽引すると考えられます。

EUの共通運輸政策による排気ガス規制の強化により、トラックのコストが上昇し、走行中のトラックに排気装置を後付けすることが求められています。欧州の運送会社では、トラックのアップグレードの手間や関連コストの節約のために、トラックのレンタルサービスを好む傾向にあります。

主な市場動向

道路貨物への依存度の高まり

欧州連合(EU)では、貨物輸送の主流は道路であり、道路網の総交通量に占めるトラックの割合は非常に高くなっています。そのため、物流会社やリース会社は、道路貨物輸送の動態を把握することに特に関心を持っています。

さらに、この地域の道路網の周辺には、製薬、製鉄などの主要な製造業が存在するため、道路貨物への依存度は日増しに高まっています。さらに、FMCG、建設、鉱業、その他の分野で事業を展開する企業や会社が、道路輸送の成長に貢献すると考えられます。

例えば、ドイツはヨーロッパにおける国際道路貨物輸送のトップ国であり、全トンキロ貨物の27%を占めています。そのため、道路貨物への依存度の高まりが、今後数年間の中型・大型リース市場の成長を促進すると予想されます。また、物流や電子商取引において重要な役割を果たしていることから、道路輸送におけるトラックの利用率の上昇が、中型・大型トラックの需要を押し上げると予想されます。

オフラインでの予約よりも割引の可能性が高い

中型・大型トラックのリースをご利用になるお客様の約7割は、製造業、製紙業、小売業など、主に産業・非建設業のお客様です。中型・大型トラックのリースを必要とするお客様は、輸送する商品によって異なります。例えば、輸送する商品のトン数が16トン未満の場合は中型トラックを、16トンを超える場合は大型トラックをリースします。

さらに、産業界では、トラックの容量や保険の有無などを問い合わせた上でリースを希望する。さらに、上記のような問い合わせを明確にするために、顧客と借り手の間では、電話や対面でのやり取りが主なコミュニケーション手段となっています。以上のような背景から、リース料金の交渉は、オンライン予約よりもオフライン予約の方が、お客様にとって大きな可能性を秘めています。

パンデミックの際には、一部の大手企業が顧客のニーズに合わせてオンライン予約を行った。しかし、世界的に経済活動が再開されると、顧客はオンライン予約よりもオフライン予約を好むようになる。そのため、市場の主要プレーヤーは、顧客を惹きつけるために、オフライン予約よりも割引の可能性を高くしています。このような新しい消費者動向は、予測期間中の欧州の中型・大型リース市場の成長を後押しするものと思われます。

競争状況

欧州の中型・大型トラックのレンタル・リース市場は、同地域の大手企業によって集約されています。トラックのレンタル・リース市場では、企業が診断技術やアプリケーションをトラックに導入する取り組みを強化しています。これらの技術は、ターンアラウンドタイムを大幅に短縮し、システムのダウンタイムに関するリアルタイムな情報を提供します。例えば

- 2021年3月、Penske Truck Rental社は、電話ベースのトラックレンタル中央予約コールセンターにAvaamo社の音声駆動型インテリジェントバーチャルアシスタント(IVA)を採用しました。その目的は、Penske社の電話によるトラックレンタルの予約プロセスをさらに強化し、コールセンターの運営効率を高めることです。

トラックメーカーとしては、Daimler AG、Volvo group、Isuzu motors、IVECO SpAなどがあります。調査対象となった市場では、レンタルサービスを提供しているトラックレンタル会社やトラックOEMが、自社のフリートマネジメントサービスを顧客に熱心にアピールしているため、競争の激化が見られます。

本レポートの購入理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 予約タイプ別
5.1.1 オフライン予約
5.1.2 オンライン予約
5.2 レンタルタイプ別
5.2.1 短期リース
5.2.2 ロングタームリース
5.3 国別
5.3.1 ヨーロッパ
5.3.1.1 ドイツ
5.3.1.2 イギリス
5.3.1.3 フランス
5.3.1.4 イタリア
5.3.1.5 その他のヨーロッパ諸国

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業の概要
6.2.1 トラックレンタル企業
6.2.1.1 PEMAヨーロッパ
6.2.1.2 ユナイテッド・レンタル・インク
6.2.1.3 ペンスキー・トラック・リーシング
6.2.1.4 パックリース
6.2.1.5 ハイスターカンプ・トラック・レンタル
6.2.1.6 イージーレント・トラック&トレーラー社
6.2.1.7 Man Financial Services/Euro-leasing
6.2.1.8 ライダーグループ
6.2.1.9 Fraikin
6.2.2 トラックメーカー
6.2.2.1 PACCAR
6.2.2.2 ダイムラーAG
6.2.2.3 ボルボグループ
6.2.2.4 Traton SE
6.2.2.5 ISUZU Motors Ltd.
6.2.2.6 IVECO SpA

7 市場機会と将来のトレンド

8 免責事項

 

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Summary

The European Medium and Heavy-duty Truck Rental/Leasing Market was valued at USD 136 billion in 2020. It is expected to reach USD 217 billion by 2026, registering a CAGR of around 8% during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 pandemic has hindered the growth of the European medium and heavy-duty truck leasing/rental market due to the government's continuous lockdowns and travel restrictions. In addition, disruptions in the supply chain and shortage of drivers to work amid pandemic declined demand for leasing/rental of trucks in the region.

However, the market is expected to regain its momentum during the forecast period as medium and heavy-duty truck rental/leasing offers a cost-effective and efficient alternative to commercial truck ownership. In addition, the rapidly growing e-commerce sector and logistics, rising regulations on vehicle emissions, advancement in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in vehicles are likely to boost the demand for trucks in the region.

Moreover, short-term leasing is expected to drive the demand in the market as it aids the EU businesses in meeting the peaks and troughs of seasonal demand by providing a suitable truck for the job at short notice, without any penalties or commitments.

An increase in stringency of emission norms through the EU Common Transport Policy has raised the cost of trucks and the demand for retro-fitment of emission devices on on-road trucks. Transport companies in Europe increasingly prefer truck rental services to avoid the hassle of upgrading the truck fleet and saving on associated costs.

Key Market Trends

Growing Dependence on Road Freight

The road is the most dominant mode of freight transport in the European Union, and trucks account for a significant proportion of the total traffic on the road network. Therefore, logistic companies and leasing firms have a particular interest in understanding the dynamics of road freight traffic.

Moreover, owing to the presence of major manufacturing industries such as pharmaceutical, steel mills, and others around the road network in the region to fuel dependence on road freight day by day. Furthermore, firms and companies operating in FMCG, construction, mining, and other domains are likely to contribute to the growth of road transportation.

For instance, Germany is the top country for Europe-wide international road freight transport, compromising 27% of all ton-kilometer freight. Therefore, a rise in dependence on road freight is expected to fuel the growth of the medium and heavy-duty leasing market in the coming years. Thus, the rising utilization of trucks in road transport is anticipated to boost demand for medium and heavy-duty trucks as it plays a significant role in logistic and e-commerce activities.

High Possibility of Discount Over Offline Booking

Almost 70% of customers for medium and heavy-duty truck leasing are mainly industrial and non-construction sectors such as manufacturing, paper mills, retailers, and others. The consumers require medium or heavy trucks leasing based on the goods to be transported. For instance, when the tonnage of goods to be transported is less than 16 tons, medium trucks will be leased; however, when the tonnage exceeds 16 tons, heavy trucks are leased.

Furthermore, industries prefer to lease the trucks after an inquiry regarding capacity, insurance cover, and others. Moreover, to clarify the above inquiries, phone calls followed by face-to-face interactions have been the major modes of communication between the customers and renters before renting the trucks. Owing to the aspects mentioned and the negotiations on the leasing fares, customers have a greater potential to negotiate through offline booking when compared to online bookings.

During the pandemic, some major players offered online booking to meet customer needs. However, as economic activities resumed worldwide, customers prefer offline booking over online booking due to its varied advantages. Therefore, to attract customers, major players in the market have a higher possibility of discount over offline booking. This new consumer trend is is anticipated to boost the European medium and heavy-duty leasing market growth during the forecast period.

Competitive Landscape

The European medium and heavy-duty truck rental/leasing market is consolidated due to major players in the region. In the truck rental/ leasing market, companies are increasing efforts to introduce diagnostic technologies and applications in trucks that can greatly reduce the turnaround time and deploy real-time insights about system downtime. For instance,

- In March 2021, Penske Truck Rental has selected Avaamo's voice-driven Intelligent Virtual Assistant (IVA) for its phone-based truck rental central reservations call center. The goal is to further enhance Penske's truck rental reservation process by phone and drive its call center operations efficiencies.

Some of the truck manufacturers include Daimler AG, Volvo group, Isuzu motors, and IVECO SpA. The intensity of competition in the market studied is high, as truck rental firms and truck OEMs who offer rental services have been rigorously promoting their fleet management services to customers.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Booking Type
5.1.1 Offline Booking
5.1.2 Online Booking
5.2 By Rental Type
5.2.1 Short term leasing
5.2.2 Long term leasing
5.3 By Country
5.3.1 Europe
5.3.1.1 Germany
5.3.1.2 United Kingdom
5.3.1.3 France
5.3.1.4 Italy
5.3.1.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Truck Rental Firms
6.2.1.1 PEMA Europe
6.2.1.2 United Rentals Inc.
6.2.1.3 Penske Truck Leasing
6.2.1.4 PacLease
6.2.1.5 Heisterkamp Truck Rental
6.2.1.6 Easy Rent Truck and Trailer GmbH
6.2.1.7 Man Financial Services/Euro-leasing
6.2.1.8 Ryder Group
6.2.1.9 Fraikin
6.2.2 Truck Manufacturers
6.2.2.1 PACCAR
6.2.2.2 Daimler AG
6.2.2.3 Volvo Group
6.2.2.4 Traton SE
6.2.2.5 ISUZU Motors Ltd
6.2.2.6 IVECO SpA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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