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トラックプラトーン市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Truck Platooning Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

トラックプラトーン市場は、2020年に1億4,500万米ドル、2026年には6億7,700万米ドルに達し、予測期間(2021年~2026年)には約32%のCAGRを記録すると予想されています。 COVID-19のパンデミックは、ウイルス... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

トラックプラトーン市場は、2020年に1億4,500万米ドル、2026年には6億7,700万米ドルに達し、予測期間(2021年~2026年)には約32%のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、ウイルスの蔓延を抑えるために世界各国の政府が渡航制限やロックダウンを実施したことで、トラックプラトーニング市場の成長を妨げています。また、現在利用可能な技術の導入や実装に伴うコストの高さも、市場の成長に影響を与える要因となっています。しかし、トラックプラットーニングに対する政府の支援政策により、市場は安定した成長が見込まれています。

ドライバーのミスによる交通事故が増加していることや、輸送コストの削減に注力していることが、トラックプラットーニング市場の需要を促進すると考えられます。トラックプラットーニングは、自動化技術への需要の高まりから、道路開発、輸送、物流、情報技術などの分野で需要が増加すると予想されます。また、モノのインターネット(IoT)の導入が進んでいることも、予測期間における市場の成長を後押しする要因となっています。

北米では、自律走行車の技術が急速に進化していることや、道路交通の安全性に対する関心が高まっていることから、トラックプラトーニング市場を世界的にリードすると予想されています。また、欧州市場はトラックプラットーニング市場で大きな収益シェアを占めると予測されます。アジア太平洋地域のトラックプラットーニング市場は、予測期間中のCAGRにおいて大きな成長率を記録すると予想されています。

主な市場動向

トラックプラットーニングの技術的進歩が市場を牽引している

燃費が良く、安全な自動車への需要が高まっており、自動車メーカーは最新の自動車技術に多額の投資を行っています。トラックプラットーニングは、自動車メーカーがトラックの効率化と安全性向上のために採用している先進技術の一つです。トラックプラットーニングに採用されている先進機能には、アダプティブ・クルーズ・コントロール、前方衝突回避・軽減システム、車線逸脱警告、アクティブ・ブレーキ・システムなどがあります。

これらの機能がトラックに搭載されれば、半自律走行が可能になり、輸送中のヒューマンエラーによる事故の確率を下げることができると期待されます。また、V2V(車車間通信)、V2I(車車間インフラ)、GPS(衛星通信)など、トラックプラトーニングに関連するインフラシステムが開発されたことで、車両とその他の情報ネットワークとの安全な接続が確保され、貨物輸送業者は輸送管理をスムーズに監視することができます。

アダプティブ・クルーズ・コントロール(ACC)は、トラックプラトーニング市場の中で最も急速に成長している分野と予測されています。ACCは、トラックプラットーニングの運用に不可欠なシステムです。ACCは、V2V通信を利用してトラックの速度を自動化するのに役立ちます。SARTRE、PATH、GCDC(Grand Cooperative Driving Challenge)、SCANIA、ENERGY-ITS(Intelligent Transport Systems)など、自動車(主にトラック)のプラトーニングシステムを試験・検証するためのプロジェクトがさまざまな地域で開始・実施されています。

トラックプラットーニング市場は先進地域が牽引する

欧州や北米などの先進地域では、人々のさまざまなニーズに応えるために、トラックプラットーニング技術に多額の投資を行っています。Eurostatによると、欧州連合内の内陸貨物輸送の75%以上、すなわち約1兆7,500億トンキロ(tkm)が道路で輸送されています。一方、欧州の一部の国では、この割合が90%以上に達しています。

市場の成長を促進する主な要因としては、トラックプラトーニングへの先駆的な取り組み、技術の進歩、この地域における厳格な車両安全基準などが挙げられます。欧州市場の成長を牽引している主な要因は、IoTの統合的な適用などの技術的進歩と、ACEAのEU一般安全規則規範などの車両安全性に関わる厳しい規制の実施です。

北米では、ダイムラー社やボルボ社などの大手自動車メーカーがトラックプラトーンに向けた活動に投資しています。米国では、NHTSA(米国道路交通安全局)やNTSB(米国運輸安全委員会)による、説明責任、安全性、コンプライアンスを重視した有利な規制政策が展開されており、これが市場成長の潜在的な要因となっています。さらに、北米の輸送用トラックは、物流業務において重要な役割を果たしており、輸送業界に大きく貢献しています。

競争状況

トラックプラトーニング市場は、Peloton Technology社、Daimler AG社、Volvo Group社、Scania AB社、Continental AG社、DAF Trucks社などが主な参入企業となっています。トラックプラットーニング市場には、トラックのOEMやテクノロジープロバイダーが含まれており、投資の増加に加えて、M&Aの数が増えていることが主な特徴です。例えば-

ボルボ・グループの子会社であるボルボ・グループ・ベンチャー・キャピタルは、プラットーニング技術の開発のためにペロトン・テクノロジーズに投資し、技術提供の多様化のために他の企業と提携しました。

ダイムラー社は、交通安全の強化に注力しており、トラックプラットーニングの導入を促進するための技術革新に継続的に取り組んでいます。このような取り組みにより、ダイムラーAGは、トラックプラットーニング市場における有力企業の一つとして浮上することが期待されます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 テクノロジータイプ
5.1.1 アダプティブ・クルーズ・コントロール
5.1.2 前方衝突防止機能
5.1.3 車線逸脱警報
5.1.4 アクティブ・ブレーキ・アシスト
5.2 インフラタイプ
5.2.1 車両対車両(V2V)タイプ
5.2.2 車両対インフラ(V2I)タイプ
5.2.3 全地球測位システム(GPS)
5.3 自律レベル
5.3.1 半自律型
5.3.2 完全自律型
5.4 地理的条件
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北アメリカ地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 スペイン
5.4.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 インド
5.4.3.2 中国
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 南アメリカ
5.4.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール*について
6.2.1 ペロトン・テクノロジー
6.2.2 ダイムラーAG
6.2.3 ボルボ・グループ
6.2.4 DAF Trucks (Paccar Company)
6.2.5 スカニアAB
6.2.6 コンチネンタルAG
6.2.7 WABCO Holdings Inc.
6.2.8 Bendix Commercial Vehicles Systems LLC (Knorr-Bremse AG)

7 市場機会と将来のトレンド

8 covid-19による市場への影響の評価

 

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Summary

The truck platooning market was valued at USD 1405 million in 2020, and it is expected to reach USD 6077 million by 2026, registering a CAGR of about 32% during the forecast period (2021-2026).

The COVID-19 pandemic has hindered the growth of the truck platooning market due to travel restrictions and lockdowns imposed by various governments across the world to contain the spread of the virus. In addition, high costs associated with the adoption and implementation of the currently available technology are another factor affecting the market growth. However, the market is expected to witness steady growth due to supportive government policies for truck platooning.

The rise in the number of road accidents due to driver errors and increasing focus on reducing transportation operating costs are expected to fuel the demand in the truck platooning market. Truck platooning is expected to increase the demand in sectors such as road development, transportation, logistics, and information technology because of the rise in demand for automated technologies. The rising adoption of the Internet of Things (IoT) is another factor that will help the growth of the market over the forecast period.

North America is expected to lead the truck platooning market globally, owing to the rapidly evolving autonomous vehicle technology and the growing concerns over safety in road transportation in the region. The European market is also projected to account for significant revenue share in the truck platooning market. The Asia-Pacific truck platooning market is expected to register a significant growth rate in terms of CAGR over the forecast period.

Key Market Trends

Growing Technological Advancements in Truck Platooning are Driving the Market

There is an increase in demand for more fuel-efficient and safer vehicles, owing to which automobile manufacturers are heavily investing in the latest vehicle technologies. Truck platooning is one of the advanced technologies that automobile manufacturers are using to make trucks more efficient and safer. Some of the advanced features deployed in truck platooning include adaptive cruise control, forward collision avoidance and mitigation system, lane departure warning, and active braking systems.

All these features, if availed in the trucks, are expected to enable them to enter into the semi-autonomous level of driving and reduce the probability of human error accidents during their transit. Other developed infrastructure systems involved in truck platooning, including vehicle-to-vehicle communications (V2V), vehicle-to-infrastructure (V2I), and satellite communications (GPS), have ensured secure connectivity between vehicles and other information networks, where freight fleet operators can smoothly monitor the transportation administrations.

Adaptive cruise control (ACC) is projected to be the fastest-growing segment of the truck platooning market. ACC is an essential system for truck platooning operations. ACC helps to automate the speed of the trucks with the help of V2V communication. A few projects, such as SARTRE, PATH, GCDC (Grand Cooperative Driving Challenge), SCANIA, and ENERGY-ITS (Intelligent Transport Systems), have been initiated and implemented across various regions to test and verify automotive (majorly truck) platooning systems.

The Truck Platooning Market is Led by Developed Regions

The developed regions, like Europe and North America, are heavily investing in truck platooning technology to cater to various needs of people. According to Eurostat, over 75% of inland cargo transport within the European Union, i.e., about 1,750 billion ton-kilometers (tkm), travel by road. Whereas, in some European countries, this percentage reached 90% or more.

The major factors driving the growth of the market include pioneering efforts in truck platooning, technological advancements, and stringent vehicle safety norms in the region. The primary factors responsible for driving the growth in the European markets are the technological advancements such as the integrated application of IoT and the implementation of strict regulations such as ACEA’s EU General Safety Regulation norms pertaining to vehicle safety.

North America is also investing in activities toward truck platoons, which primarily began with efforts from automotive giants, such as Daimler AG, Volvo, and other firms. The development of favorable regulatory policies in the United States from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and National Transportation Safety Board (NTSB) that feature accountability, safety, and compliance are the potential factors contributing to the market growth. Moreover, North American transportation trucks play a vital role in logistical operations and have a significant contribution to the transportation industry.

Competitive Landscape

The truck platooning market is majorly dominated by Peloton Technology, Daimler AG, Volvo Group, Scania AB, Continental AG, and DAF Trucks, among others. The truck platooning market includes truck OEMs and technology providers and is primarily characterized by the growing number of mergers and acquisitions, in addition to increasing investments. For instance-

Volvo Group Venture Capital, a subsidiary of the Volvo Group, invested in Peloton Technologies for the development of platooning technologies and partnered with other companies to diversify its technology offerings.

Daimler AG is focusing on enhancing road safety and is continuously involved in technological innovations to boost truck platooning adoption. Such developments are anticipated to help the company emerge as one of the prominent players in the truck platooning market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Technology Type
5.1.1 Adaptive Cruise Control
5.1.2 Forward Collision Avoidance
5.1.3 Lane Departure Warning
5.1.4 Active Brake Assist
5.2 Infrastructure Type
5.2.1 Vehicle-to-Vehicle (V2V)
5.2.2 Vehicle-to-Infrastructure (V2I)
5.2.3 Global Positioning System (GPS)
5.3 Autonomous Level
5.3.1 Semi-autonomous
5.3.2 Full-autonomous
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Spain
5.4.2.5 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 South America
5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Peloton Technology
6.2.2 Daimler AG
6.2.3 Volvo Group
6.2.4 DAF Trucks (Paccar Company)
6.2.5 Scania AB
6.2.6 Continental AG
6.2.7 WABCO Holdings Inc.
6.2.8 Bendix Commercial Vehicles Systems LLC (Knorr-Bremse AG)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ASSESSMENT OF THE COVID-19 IMPACT OF THE MARKET

 

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