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メキシコの貨物・ロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年


Mexico Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

メキシコの貨物・物流市場は、予測期間中に10.53%のCAGRが見込まれています。メキシコでは、他の多くの国と同様に、道路網が最も広く利用されている輸送インフラです。道路網は、移動者に負荷を与える柔軟性と、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

メキシコの貨物・物流市場は、予測期間中に10.53%のCAGRが見込まれています。メキシコでは、他の多くの国と同様に、道路網が最も広く利用されている輸送インフラです。道路網は、移動者に負荷を与える柔軟性と、ドア・ツー・ドアの配送サービスを可能にする大きなサイズを備えています。メキシコの道路網の総延長は約40万8,000kmで、そのうち約17万8,000kmが農村部の道路、133.7kmが州道です。フリーウェイ、ハイウェイ、道路、トレイルなどが統合されており、国内のほぼすべての場所をつなぐことができます。2019年、メキシコには一般貨物輸送用の大型車両が954,000台以上、特殊貨物輸送専用の車両が145,000台近くありました。メキシコの通信運輸省(SCT)のデータによると、2019年の最初の4カ月間で、メキシコの貨物輸送会社の数は、米墨貿易関係の増加という助長された環境を考慮して、前年同期に比べて4.7%増加しました。

主な市場動向

米国とメキシコの健全な貿易関係

米国の対メキシコ財・サービス貿易は、2019年に総額6,773億米ドルと推定される。輸出額は2,895億ドル、輸入額は3,878億ドルでした。メキシコは現在、米国の最大級の物品貿易パートナーであり、2019年の物品貿易総額(双方向)は6,145億米ドルでした。2020年には、メキシコは米国にとって中国に次ぐ第2位の物品貿易相手国となりました。また、米国の輸入品の供給国の中では、中国に次いで第2位となっています。

米国は、メキシコにとって圧倒的に重要な商品の輸出市場であり、メキシコの輸出品の80%は米国向けです。NAFTA(北米自由貿易協定)が発効して以来、両国の商品貿易は飛躍的に増加しました。米国とメキシコの間の農産物貿易は、それぞれの国の輸出市場の中で重要な分野であり、バイデン政権下でも維持・強化される必要があります。米国はメキシコにとって唯一最大の農業貿易相手国であり、メキシコの農産物輸出の78%を購入しています。

メキシコで発展するEコマース分野

メキシコの人口は1億3,000万人を超え、マーケットプレイス業界は活況を呈しています。オンラインマーケットプレイスは、ラテンアメリカで2番目に人口の多いこの国でビジネスを拡大する絶好の機会を得ています。メキシコは、ブラジルに次いでラテンアメリカで2番目に大きなEコマース市場です。

メキシコのインターネットおよびEコマース市場は、すでに数千万人のユーザーを抱えていますが、まだ成熟しているとは言えません。8,800万人のインターネットユーザーを抱えるメキシコのインターネットユーザーは、全人口の67%に過ぎません。ある市場に進出しているユーザー数として知られるユーザー普及率は、2019年には47.2%でしたが、2023年には52.7%になると予想されています。メキシコは中所得国であり、メキシコ人はEコマースとその利便性に比較的慣れています。彼らはしばしばモバイルデバイスを使ってインターネットにアクセスし、いくつかの商品やサービスをオンラインで購入しており、メキシコは成熟したEコマース市場となっています。

ラテンアメリカでは、今後2、3年のうちにEコマースの分野が2桁の伸びを示すことが予想されており、メキシコとブラジルがこの地域のトップパフォーマーとなります。DHLが実施した調査でも、メキシコではEコマースが25%成長することが示唆されています。

競争状況

メキシコの貨物・ロジスティクス市場は、多数の国際的な企業が進出しているため、非常に断片的です。近年、サービス競争から価格競争への移行が進んでいます。国内で事業を展開している主な国際企業は、DHL、DB Schenker、Penske Logisticsなどで、国内企業はSolistica、Grupo TMM、Grupo SIDなどがあります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察力とダイナミクス
4.1 市場の概要
4.1.1 ドライバー
4.1.2 制約要因
4.1.3 機会
4.2 技術革新とその影響
4.3 市場におけるEコマースの成長についての洞察
4.4 規制がロジスティクス分野に与える影響
4.5 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.6 運賃についての考察
4.7 CEP市場に関する見識
4.8 コールドチェーン・ロジスティクス、ラストワンマイル・ロジスティクス、リターン・ロジスティクス、その他の新興分野に関する概要
4.9 COVID-19の市場への影響

5 市場区分
5.1 機能別
5.1.1 貨物輸送
5.1.1.1 道路
5.1.1.2 鉄道
5.1.1.3 海・内水面
5.1.1.4 航空
5.1.2 フレイトフォワーディング
5.1.3 ウェアハウジング
5.1.4 付加価値サービスおよびその他の機能
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 建設
5.2.2 石油・ガス・採石業
5.2.3 農業、漁業、林業
5.2.4 製造業および自動車
5.2.5 流通業
5.2.6 その他のエンドユーザー(医薬品・ヘルスケア)

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度分析と主要プレーヤー
6.2 企業プロファイル
6.2.1 ドイツポストDHLグループ
6.2.2 DBシェンカー
6.2.3 Ryder System Inc.
6.2.4 ペンスキー・ロジスティクス
6.2.5 フェデックス
6.2.6 Grupo Transportes Monterrey (GTM)
6.2.7 アエロメヒコ・カーゴ
6.2.8 CEVAロジスティクス
6.2.9 アジリティ・ロジスティクス
6.2.10 アクセル・ロジスティクス
6.2.11 トラクシオン
6.2.12 ソリスティカ
6.2.13 ヘルマン・ワールドワイド・ロジスティクス
6.2.14 SEKOロジスティクス
6.2.15 日本通運
6.2.16 Grupo Mexico Ferromex
6.2.17 グルーポTMM
6.2.18 グルーポ・SID
6.3 その他の物流企業一覧

7 市場の将来性

8 APPENDIX
8.1 アクティビティ別のGDP分布
8.2 市場における資本の流れについての洞察
8.3 経済統計-運輸・倉庫業の経済への貢献度
8.4 対外貿易統計-製品別輸出・輸入
8.5 主要輸出先に関する洞察
8.6 主な輸入元国に関する考察

 

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Summary

The Mexico freight and logistics market is expected to witness a CAGR of 10.53% during the forecast period. In Mexico, as in many other countries, the road network is the most widely used transport infrastructure, given the flexibility it gives the movers load and its large size, allowing services door-to-door delivery. The national road network in México had a total length of around 408 thousand kilometers, from which approximately 178 thousand kilometers were rural roads and 133.7 kilometers were state roads. It has integrated freeways, highways, roads, and trails that allow connectivity between almost all locations in the country. In 2019, Mexico had more than 954,000 heavy vehicles for general cargo transportation and nearly 145,000 vehicles dedicated to specialized cargo transportation. In the first four months of 2019, the number of freight transportation companies in Mexico increased 4.7% compared to the same period the previous year, according to the data from Mexico’s Ministry of Communications and Transportation (SCT) given the conducive environment of increasing U.S.A. Mexico trade relations.

Key Market Trends

Healthy Trade Relations between US and Mexico

U.S. goods and services trade with Mexico totaled an estimated US 677.3 billion dollars in 2019. Exports were US 289.5 billion dollars and imports were US 387.8 billion dollars. Mexico is currently the U.S.A's one of largest goods trading partners with US 614.5 billion in total (two way) goods trade during 2019. In 2020, Mexico was the United States’ second-largest merchandise trade partner, after China. It also ranks second, after China, among suppliers of U.S. imports.

The United States is by far Mexico’s most important export market for goods, with 80% of Mexican exports destined for the United States. Merchandise trade between the two countries increased exponentially since NAFTA (North American Free Trade Agreement) entered into force. Agricultural trade between the United States and Mexico is a significant sector of each country’s export markets that will need to be preserved and strengthened under the Biden administration. The United States is Mexico’s single largest agricultural trading partner purchasing 78% of Mexican agricultural exports.

Ecommerce Sector Developing in the Country

Mexico has a population of over 130 million, and the marketplace industry is booming, offering online marketplaces an incredible opportunity to expand its business in the country with the second-largest population in Latin America. Mexico is the second largest e-commerce market in Latin America, after Brazil.

The Mexican internet and e-commerce landscape already counts tens of millions of users, but it is still far from being mature. With 88 million internet users, Mexican internet users are still only 67% of the total population. User penetration, otherwise known as the number of users expanding into a market, was 47.2% in 2019 and is expected to hit 52.7% by 2023. Mexico is a medium-income country, and Mexicans are relatively accustomed to e-commerce and its convenience. They often use mobile devices to access the internet and shop online for several goods and services, making Mexico a maturing e-commerce market.

The e-commerce segment is expected to see a double-digit boost in Latin America within the next couple of years, with Mexico and Brazil being the top performers in the region. The research carried out by DHL also suggests that e-commerce will grow by 25% in Mexico.

Competitive Landscape

The Mexico freight and logistics market is highly fragmented with the presence of a large number of international players operating in the country. In recent years there has been a shift from services to price-based competition. The major international players operating in the country are DHL, DB Schenker, and Penske Logistics, while the domestic players are Solistica, Grupo TMM, and Grupo SID, among others.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.1.1 Driver
4.1.2 Restraints
4.1.3 Opportunities
4.2 Technology Innovation and its Impact
4.3 Insights on Ecommerce Growth in the Market
4.4 Impact of Regulations on Logistics Sector
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6 Insights on Freight Rates
4.7 Insights on CEP Market
4.8 Brief on Cold Chain Logistics, Last Mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 ByFunction
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland Water
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil and Gas and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing and Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Other End Users (Pharmaceutical and Healthcare)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration Analysis and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 DB Schenker
6.2.3 Ryder System Inc.
6.2.4 Penske Logistics
6.2.5 FedEx
6.2.6 Grupo Transportes Monterrey (GTM)
6.2.7 Aeromexico Cargo
6.2.8 CEVA Logistics
6.2.9 Agility Logistics
6.2.10 Accel Logistics
6.2.11 Traxion
6.2.12 Solistica
6.2.13 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.14 SEKO Logistics
6.2.15 Nippon Express
6.2.16 Grupo Mexico Ferromex
6.2.17 Grupo TMM
6.2.18 Grupo SID
6.3 List of Other Logistics Players

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows in the Market
8.3 Economic Statistics-Transport and Storage Sector Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics-Export and Import, by Product
8.5 Insight into Key Export Destinations
8.6 Insight into Key Import Origin Countries

 

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