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インド医薬品物流市場予測 2024-2032


INDIA PHARMACEUTICAL LOGISTICS MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 インドの医薬品ロジスティクス市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 9.00%で成長すると予測される。医薬品における温度管理ソリューションのニーズの高まり、医薬品業界における海上輸送サービスの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年5月3日 US$1,100
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146 英語

 

サマリー

主な調査結果
インドの医薬品ロジスティクス市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 9.00%で成長すると予測される。医薬品における温度管理ソリューションのニーズの高まり、医薬品業界における海上輸送サービスの拡大、一般用医薬品に対する消費者の嗜好の高まり、インドCOVID-19パンデミック時の医薬品物流の急増など、多様な実現要因が市場の成長を促進している。
市場インサイト
インドの医薬品ロジスティクス市場は力強く発展しているセクターであり、国全体で医薬品のタイムリーかつ効率的な流通を確保する上で重要な役割を果たしている。インドの医薬品産業は、医療費の増加、人口の増加、高品質なヘルスケア製品への需要の高まりなどの要因によって、力強い成長と多様化を遂げており、信頼性が高く効果的なロジスティクス・ソリューションの必要性が最も高まっている。
インドの医薬品ロジスティクスには、輸送、倉庫保管、在庫管理、温度変化に敏感な製品のためのコールドチェーンロジスティクス、法規制への対応など、さまざまなサービスが含まれる。同市場は、サードパーティ・ロジスティクス(3PL)企業、医薬品販売業者、貨物輸送業者、コールドチェーン物流専門業者などの物流プロバイダーのネットワークによって特徴付けられ、医薬品サプライチェーン特有の要件に対応するために、すべてのプロバイダーが連携しています。
適正流通規範(GDP)の導入と厳しい規制基準が、インドにおける高度な医薬品ロジスティクス・ソリューションの需要をさらに押し上げている。市場関係者は、製品の完全性、規制遵守、サプライチェーンの可視性を確保するため、追跡システム、温度監視装置、デジタルプラットフォームなどの技術主導型ソリューションに投資している。インドの医薬品領域が拡大・革新を続ける中、医薬品ロジスティクス市場は、医療セクターにおけるサプライチェーン業務の複雑化・高度化を背景に、持続的な成長を遂げる構えだ。
競合他社の洞察
インド医薬品ロジスティクス市場の主要企業には、Agility Logistics、Cardinal Health、Cencora(AmerisourceBergen)、CEVA Logisticsなどがあります。
本レポートの内容は以下の通りです:
- 市場全体に関する主要な調査結果の探求
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(推進要因、阻害要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競合環境は、市場シェアなどの要因に基づいて主要企業を理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.6. 主な市場調査結果
2.6.1. 医薬品物流市場で最も一般的に使用されているのはブランド医薬品である。
2.6.2. 治療分野では、感染症が最大の市場シェアを占めている。
2.6.3. コールドチェーンロジスティクスは医薬品ロジスティクス市場で最も急成長しているタイプである。
2.6.4. 医薬品ロジスティクス業務のモニタリングはますます重要な分野になってきている
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 医薬品における温度管理ソリューションへのニーズの高まり
3.1.2. 医薬品業界における海上輸送サービスの拡大
3.1.3. 一般用医薬品に対する消費者の嗜好の高まり
3.1.4. インドのコビッド19パンデミックにおける医薬品物流の急増
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 医薬品物流における厳格な規制要件
3.2.2. 医薬品物流におけるリアルタイムの透明性と信頼性の確保
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 細胞・遺伝子治療ロジスティクスの需要急増
4.1.2. デジタルトランスフォーメーションによる医薬品ロジスティクスの変革
4.1.3. 臨床試験ロジスティクス需要の増加
4.2. ポーターの5つの力分析
4.2.1. バイヤーの力
4.2.2. サプライヤーの力
4.2.3. 代替
4.2.4. 新規参入
4.2.5. 業界のライバル関係
4.3. 成長見通しマッピング
4.3.1. インドの成長見通しマッピング
4.4. 市場集中度分析
4.5. バリューチェーン分析
4.5.1. 製造
4.5.2. 貯蔵
4.5.3. 輸送
4.5.4. 流通
4.5.5. モニタリング・コンポーネント
4.5.6. 消費
4.6. 主要な購入基準
4.6.1. ロジスティクスのタイプ
4.6.2. 提供されるサービス
4.6.3. 輸送形態
4.6.4. 用途
4.6.5. 規制遵守
4.6.6. 技術的能力
4.6.7. コスト
4.6.8. 信頼性
4.6.9.敏捷性
5. 製品別市場
5.1. ブランド医薬品
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. ジェネリック医薬品
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.3. OTC
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
6. 治療領域別市場
6.1. 感染症
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.腫瘍学
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3.糖尿病
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
6.4. 心血管系疾患
6.4.1. 市場予測図
6.4.2. セグメント分析
6.5. 自己免疫疾患
6.5.1. 市場予測図
6.5.2. セグメント分析
6.6. 神経疾患
6.6.1. 市場予測図
6.6.2. セグメント分析
6.7. ペインマネジメント
6.7.1. 市場予測図
6.7.2. セグメント分析
6.8. 呼吸器疾患
6.8.1. 市場予測図
6.8.2. セグメント分析
6.9. その他の治療領域
6.9.1. 市場予測図
6.9.2. セグメント分析
7. タイプ別市場
7.1. 非コールドチェーン物流
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. コールドチェーン物流
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
8. コンポーネント別市場
8.1.倉庫
8.1.1.倉庫
8.1.1.1. 市場予測図
8.1.1.2. セグメント分析
8.冷蔵コンテナ
8.1.2.1. 市場予測図
8.1.2.2. セグメント分析
8.2. 輸送
8.2.1. 陸上物流
8.2.1.1. 市場予測図
8.2.1.2. セグメント分析
8.2.2. 海上貨物物流
8.2.2.1. 市場予測図
8.2.2.2. セグメント分析
8.2.3. 航空貨物物流
8.2.3.1. 市場予測図
8.2.3.2. セグメント分析
8.3. モニタリング・コンポーネント
8.ハードウェア
8.センサー
8.3.1.1.1. 市場予測図
8.3.1.1.2. セグメント分析
8.3.1.2. RFIDデバイス
8.3.1.2.1. 市場予測図
8.3.1.2.2. セグメント分析
8.3.1.3. テレマティクス
8.3.1.3.1. 市場予測図
8.3.1.3.2. セグメント分析
8.3.1.4. ネットワーキング・デバイス
8.3.1.4.1. 市場予測図
8.3.1.4.2. セグメント分析
8.ソフトウェア
8.3.2.1. 市場予測図
8.3.2.2. セグメント分析
9. 競争環境
9.1. 主要な戦略的展開
9.1.1. 合併と買収
9.1.2. 製品の発売と開発
9.1.3. パートナーシップと契約
9.1.4. 事業拡大・売却
9.2. 会社概要
9.2.1. アジリティ・ロジスティクス
9.2.1.1. 会社概要
9.2.1.2. 製品ポートフォリオ
9.2.1.3. 強みと課題
9.2.2. APモラー - マースク
9.2.2.1. 会社概要
9.2.2.2. 製品ポートフォリオ
9.2.2.3. 強みと課題
9.2.3. カーディナル・ヘルス
9.2.3.1. 会社概要
9.2.3.2. 製品ポートフォリオ
9.2.3.3. 強みと課題
9.2.4. センコラ(アメリカソースバーゲン)
9.2.4.1. 会社概要
9.2.4.2. 製品ポートフォリオ
9.2.4.3. 強みと課題
9.2.5. セバ・ロジスティクス
9.2.5.1. 会社概要
9.2.5.2. 製品ポートフォリオ
9.2.5.3. 強みと課題
9.2.6. DBシェンカー
9.2.6.1. 会社概要
9.2.6.2. 製品ポートフォリオ
9.2.6.3. 強みと課題
9.2.7. ドイツポストAG
9.2.7.1. 会社概要
9.2.7.2. 製品ポートフォリオ
9.2.7.3. 強みと課題
9.2.8. DSV
9.2.8.1. 会社概要
9.2.8.2. 製品ポートフォリオ
9.2.8.3. 強みと課題
9.2.9. FEDEX
9.2.9.1. 会社概要
9.2.9.2. 製品ポートフォリオ
9.2.9.3. 強みと課題
9.2.10. クーネ+ナーゲル
9.2.10.1. 会社概要
9.2.10.2. 製品ポートフォリオ
9.2.10.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The India pharmaceutical logistics market is predicted to develop at a CAGR of 9.00% during the forecast period 2024-2032. Diverse enablers foster market growth, like the rising need for temperature-controlled solutions in pharmaceuticals, the expansion of ocean freight services in the pharmaceutical industry, the rise in consumer preference for over-the-counter medicines, and the surge in pharmaceutical logistics during the India COVID-19 pandemic.
MARKET INSIGHTS
The India pharmaceutical logistics market is a strong evolving sector that plays a vital role in ensuring the timely and efficient distribution of pharmaceutical products across the country. With India's pharmaceutical industry experiencing robust growth and diversification, driven by factors such as increasing healthcare spending, a growing population, and rising demand for quality healthcare products, the need for reliable and effective logistics solutions has become paramount.
Pharmaceutical logistics in India includes a range of services including transportation, warehousing, inventory management, cold chain logistics for temperature-sensitive products, and regulatory compliance. The market is characterized by a network of logistics providers, including third-party logistics (3PL) companies, pharmaceutical distributors, freight forwarders, and specialized cold-chain logistics providers, all working together to meet the unique requirements of the pharmaceutical supply chain.
The implementation of Good Distribution Practices (GDP) and stringent regulatory standards have further pushed the demand for advanced pharmaceutical logistics solutions in India. Market players are investing in technology-driven solutions such as track-and-trace systems, temperature monitoring devices, and digital platforms to ensure product integrity, regulatory compliance, and supply chain visibility. As India's pharmaceutical domain continues to expand and innovate, the pharmaceutical logistics market is poised for sustained growth, driven by the increasing complexity and sophistication of supply chain operations in the healthcare sector.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the major companies in the India pharmaceutical logistics market include Agility Logistics, Cardinal Health, Cencora (AmerisourceBergen), CEVA Logistics, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors such as market share.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. BRANDED DRUGS ARE THE MOST COMMONLY USED PRODUCTS IN THE PHARMACEUTICAL LOGISTICS MARKET
2.6.2. COMMUNICABLE DISEASES HOLD THE LARGEST MARKET SHARE IN THE THERAPY AREA
2.6.3. COLD CHAIN LOGISTICS IS THE FASTEST-GROWING TYPE WITHIN THE PHARMACEUTICAL LOGISTICS MARKET
2.6.4. MONITORING OF PHARMACEUTICAL LOGISTICS OPERATIONS IS INCREASINGLY BECOMING A FOCUS AREA
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISING NEED FOR TEMPERATURE-CONTROLLED SOLUTIONS IN PHARMACEUTICALS
3.1.2. EXPANSION OF OCEAN FREIGHT SERVICES IN PHARMACEUTICAL INDUSTRY
3.1.3. RISE IN CONSUMER PREFERENCE FOR OVER-THE-COUNTER MEDICINES
3.1.4. SURGE IN PHARMACEUTICAL LOGISTICS DURING THE INDIA COVID-19 PANDEMIC
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. RIGOROUS REGULATORY REQUIREMENTS IN PHARMACEUTICAL LOGISTICS
3.2.2. ENSURING REAL-TIME TRANSPARENCY AND RELIABILITY IN PHARMACEUTICAL LOGISTICS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. SURGE IN DEMAND FOR CELL & GENE THERAPY LOGISTICS
4.1.2. REVOLUTIONIZING PHARMACEUTICAL LOGISTICS THROUGH DIGITAL TRANSFORMATION
4.1.3. INCREASING CLINICAL TRIALS LOGISTICS DEMANDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR INDIA
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.5.1. MANUFACTURING
4.5.2. STORAGE
4.5.3. TRANSPORTATION
4.5.4. DISTRIBUTION
4.5.5. MONITORING COMPONENTS
4.5.6. CONSUMPTION
4.6. KEY BUYING CRITERIA
4.6.1. TYPE OF LOGISTICS
4.6.2. SERVICES OFFERED
4.6.3. MODE OF TRANSPORTATION
4.6.4. APPLICATION
4.6.5. REGULATORY COMPLIANCE
4.6.6. TECHNOLOGICAL CAPABILITIES
4.6.7. COST
4.6.8. RELIABILITY
4.6.9. AGILITY
5. MARKET BY PRODUCT
5.1. BRANDED DRUGS
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. GENERIC DRUGS
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. OTC
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY THERAPY AREA
6.1. COMMUNICABLE DISEASES
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. ONCOLOGY
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. DIABETES
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6.4. CARDIOVASCULAR DISEASES
6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.4.2. SEGMENT ANALYSIS
6.5. AUTOIMMUNE DISEASES
6.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.5.2. SEGMENT ANALYSIS
6.6. NEUROLOGICAL DISORDERS
6.6.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.6.2. SEGMENT ANALYSIS
6.7. PAIN MANAGEMENT
6.7.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.7.2. SEGMENT ANALYSIS
6.8. RESPIRATORY DISEASES
6.8.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.8.2. SEGMENT ANALYSIS
6.9. OTHER THERAPY AREAS
6.9.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.9.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY TYPE
7.1. NON-COLD CHAIN LOGISTICS
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. COLD CHAIN LOGISTICS
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8. MARKET BY COMPONENT
8.1. STORAGE
8.1.1. WAREHOUSE
8.1.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.1.1.2. SEGMENT ANALYSIS
8.1.2. REFRIGERATED CONTAINERS
8.1.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.1.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8.2. TRANSPORTATION
8.2.1. OVERLAND LOGISTICS
8.2.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.1.2. SEGMENT ANALYSIS
8.2.2. SEA FREIGHT LOGISTICS
8.2.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8.2.3. AIR FREIGHT LOGISTICS
8.2.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3. MONITORING COMPONENTS
8.3.1. HARDWARE
8.3.1.1. SENSORS
8.3.1.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.1.1.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3.1.2. RFID DEVICES
8.3.1.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.1.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3.1.3. TELEMATICS
8.3.1.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.1.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3.1.4. NETWORKING DEVICES
8.3.1.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.1.4.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3.2. SOFTWARE
8.3.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.2.2. SEGMENT ANALYSIS
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. AGILITY LOGISTICS
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. AP MOLLER - MAERSK
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. CARDINAL HEALTH
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. CENCORA (AMERISOURCEBERGEN)
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. CEVA LOGISTICS
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.6. DB SCHENKER
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.7. DEUTSCHE POST AG
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.8. DSV
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.9. FEDEX
9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.9.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.10. KUEHNE + NAGEL
9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.10.2. PRODUCT PORTFOLIO
9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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