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米国のホエイタンパク質原料 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2017年~2029年の成長予測


United States Whey Protein Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

米国のホエイタンパク質原料市場規模は、2024年には8.8億米ドルと推定され、2029年には11.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.75%である。 スポーツとパフォーマンス栄... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国のホエイタンパク質原料市場規模は、2024年には8.8億米ドルと推定され、2029年には11.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.75%である。

スポーツとパフォーマンス栄養業界の急成長と美容クリニックの増加が、市場におけるホエイプロテインの使用を促進した。

  • ホエイプロテイン市場は、食品・飲料とサプリメントの2つの主要用途で構成されている。2019年には、サプリメントの消費量が食品・飲料の消費量を上回り、すべてのエンドユーザー用途の中でトップの座を占めた。この成長は、筋肉愛好家やフィットネス愛好家の増加によるものと考えられる。この状況は、ホエイプロテインベースのスポーツ飲料、特殊な栄養製品、運動能力を最適化するように設計されたその他の製品に対する消費者の需要を高めている。2016年から2019年にかけて、全米のフィットネスセンターの会員数は12.04%の伸びを示し、2019年には6,420万人に達する。しかし、米国の食品・飲料業界は2019年に10.57%の成長を遂げた。
  • サプリメント分野は成長率で他の用途を上回り、予測期間中のCAGRは6.51%を記録する見込みである。急成長しているスポーツおよびパフォーマンス栄養産業は、最も速いCAGR 6.70%を記録すると予測される。この状況はさらに、全国のサプリメント業界におけるホエイプロテインの販売を促進すると予想される。
  • ホエイプロテインのもう一つの急成長エンドユーザー分野はパーソナルケアと化粧品であり、予測期間中にCAGR 5.13%を記録すると予測されている。ホエイプロテインは、アンチエイジング製品、ヘアケア製品、ネイルケア製品などに使用されている。美容クリニックの増加、身だしなみに対する一人当たりの支出の増加、強固な規制の枠組み、美容・化粧品産業の成長は、将来の需要全体を押し上げる可能性がある。2016年から2021年にかけて、美容・パーソナルケア製品への年間平均支出額は米国全体で7.04%上昇した。

米国ホエイプロテイン原料市場動向

スポーツ/パフォーマンス栄養は予測期間中に大きな成長を遂げる

  • 健康への関心の高まりとヘルスクラブ全体の会員数が、主にスポーツ/パフォーマンス栄養業界を牽引している。2009年から2019年にかけて、米国のジム数は39%増加した。しかし、2020年のCOVID-19パンデミックによる全国的な封鎖の間、ジムの閉鎖により業界は大幅な減少を目の当たりにした。ヘルスクラブはスポーツサプリメントの最もポピュラーな販売チャネルである。ヘルスクラブの閉鎖はサプリメントの販売に悪影響を及ぼした。2020年には、ゴールドジム、フライホイール・スポーツ、タウンスポーツ・インターナショナル、24アワー・フィットネスといった複数のジムが破産を宣言した。2020年のスポーツ栄養製品の売上は減少し、業界全体の前年比成長率は3.37%低下した。
  • 活動的なライフスタイルを送ることの重要性が、スポーツ栄養市場に拍車をかけている。2021年には、6歳以上の米国消費者の67%がフィットネス活動に参加し、そのうち43.3%が個人スポーツ、52.9%がアウトドアスポーツ、22.1%がチームスポーツに従事している。消費者は最適な栄養とより健康的なライフスタイルの価値を認識するようになっており、これらはすべてスポーツ栄養サプリメント市場にプラスの影響を与える。
  • スポーツ/パフォーマンス栄養は、米国の乳清タンパク質原料市場で最も急成長しているエンドユーザー分野であり、そのうち動物性タンパク質は金額ベースで91.1%と大きなシェアを占めている。フィットネス業界では、運動後の筋肉や組織の修復に使用される栄養補助食品において、乳清、コラーゲン、ミルクタンパク質などの動物性タンパク質成分の使用量が急速に増加している。プロテインサプリメントの入手可能性の増加、これらの製品のレクリエーションやライフスタイルユーザーの増加、健康意識の高まりが、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。

ドライホエイ生産量の増加が予測期間中のホエイプロテイン価格を安定させる

  • ホエー生産は主にチーズ生産工場から得られる供給が牽引しており、国内の液体ホエー生産の大半を占めている。2022年4月現在、米国には500を超えるチーズ生産工場がある。ホエイパウダーがホエイ製品市場を支配し、WPCが僅差で続く。国内では約9億3,400万ポンドの乾燥ホエイが生産されており、そのうち濃縮ホエイタンパクが5億900万ポンドを占めている。需要は主に、同国の食品・飲料市場におけるプロテインや高タンパク製品への強い傾倒によって牽引されている。
  • 大手各社は、ホエイ工場の増設に向けて取り組んでいる。ホエイは乳製品市場における重要な資源となっている。スポーツおよびパフォーマンス栄養製品は、ハイエンドタンパク質原料セクターの力強い成長を牽引している。WPCの需要増加に伴い、ドライホエイからWPCへの嗜好転換が進んでいる。しかし、価格の変動は市場におけるWPC生産の妨げになるかもしれない。WPC 34%の平均価格は、2020年の0.9124米ドルに対し、2021年11月には1.2149米ドルとなっている。
  • 2020年、パンデミックの影響により、ホエイ全体の生産量は減少した。ドライホエイの生産量は約9億5,100万ポンドで、2.7%減少した。WPCの生産量は約4億7,800万ポンドで、2019年の生産量より2.7%減少した。逆に、ミルク工場の生産量はパニック買いにより急増し、2020年4月以降は安定した。飼料セクター向けドライホエイの生産は、価格が横ばいで安定している。WPCの生産は安定しているが、一部の市場関係者は今後数四半期に高濃度WPCの価格上昇を予想しており、生産に好影響を与える可能性が高い。

米国ホエイプロテイン原料産業概要

米国のホエイタンパク質原料市場は断片化されており、上位5社で24.57%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Arla Foods amba、Fonterra Co-operative Group Limited、Glanbia PLC、Groupe Lactalis、Koninklijke FrieslandCampina NV(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 米国
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮物
4.1.2 加水分解物
4.1.3 分離物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品・飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.6 RTE/RTC食品
4.2.2.1.7 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アグロプール乳業協同組合
5.4.2 Arla Foods amba
5.4.3 Carbery Food Ingredients Limited(カーベリー・フード・イングリーディエンツ・リミテッド
5.4.4 デイリー・ファーマーズ・オブ・アメリカ
5.4.5 フォンテラ協同組合グループ・リミテッド
5.4.6 グランビアPLC
5.4.7 グランデ・チーズ・カンパニー
5.4.8 グループ・ラクタリス
5.4.9 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.10 ホーグヴェルト・グループ
5.4.11 コニンクライク・フリースランド・カンピーナ NV
5.4.12 MEGGLE GmbH & Co.KG
5.4.13 森永乳業株式会社森永乳業
5.4.14 タリーズ・グループ・リミテッド
5.4.15 タツア協同乳業株式会社

蛋白質原料業界のCEOにとって重要な6つの戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The United States Whey Protein Ingredients Market size is estimated at USD 0.88 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.75% during the forecast period (2024-2029).

Surging sports and performance nutrition industry coupled with growing number of beauty clinics benefitted the use of whey proteins in the market

  • The whey protein market comprises food and beverage and supplements as the two major applications. In 2019, the consumption volume of supplements surpassed the consumption volume of food and beverage to claim the top position among all end-user applications. This growth can be attributed to the rising number of muscle and fitness enthusiasts. This situation is increasing consumers' demand for whey protein-based sports beverages, specialized nutritional products, and other products designed to optimize athletic performance. From 2016 to 2019, the total number of memberships at fitness centers across the United States witnessed a growth of 12.04%, reaching 64.2 million memberships in 2019. However, the food and beverage industry in the United States grew by 10.57% in 2019.
  • The supplements segment is likely to outpace other applications in terms of growth rate, recording a projected CAGR of 6.51% during the forecast period. The surging sports and performance nutrition industry is projected to register the fastest CAGR of 6.70%. This situation is further anticipated to drive the sales of whey protein in the supplements industry across the country.
  • The other fastest-growing end-user segment for whey protein is personal care and cosmetics, which is projected to register a CAGR of 5.13% during the forecast period. Whey protein is used in anti-aging products, hair-care products, and nail-care products, among other things. The increasing number of beauty clinics, increasing per capita expenditure on personal appearance, a robust regulatory framework, and the growing beauty and cosmetics industry may boost overall demand in the future. Between 2016 and 2021, the average annual expenditure on beauty and personal care products rose by 7.04% across the United States.

United States Whey Protein Ingredients Market Trends

Sport/performance nutrition to witness significant growth during forecast period

  • Rising health concerns and memberships across health clubs are primarily driving the sport/performance nutrition industry. From 2009 to 2019, the number of gyms in the United States rose by 39%. However, the industry witnessed a significant decline due to gym closures during the COVID-19 pandemic-induced nationwide lockdown in 2020. Health clubs are among the most popular sales channels for sports supplements. The closure of health clubs had a negative impact on the sales of supplements. In 2020, several gyms like Gold's Gym, Flywheel Sports, Town Sports International, and 24-Hour Fitness declared bankruptcy. Sales of sports nutrition products decreased in 2020, and the industry's overall Y-o-Y growth rate reduced by 3.37%.
  • The importance of leading an active lifestyle is fueling the sports nutrition market. In 2021, 67% of US consumers aged six and above participated in fitness activities, of which 43.3% of consumers engaged in individual sports, 52.9% in outdoor sports, and 22.1% in team sports. Consumers are becoming more aware of the value of optimal nutrition and healthier lifestyles, all of which positively impact the sport nutrition supplements market.
  • Sports/performance nutrition is the fastest-growing end-user segment in the US whey protein ingredients market, of which animal protein accounts for a major share of 91.1% in terms of value. The fitness industry is rapidly increasing the usage of animal protein ingredients, such as whey, collagen, and milk proteins, in nutritional supplements used for muscle or tissue repair after workouts. The rise in the availability of protein supplements, a growth in the number of recreational and lifestyle users of these products, and an increase in health awareness are expected to foster market growth over the forecast period.

Increasing dry whey production to stabilize whey protein prices during forecast period

  • Whey production is mainly driven by the supply obtained from cheese production plants, accounting for a majority of the country's liquid whey production. As of April 2022, there were over 500 cheese production plants in the United States. Whey powder dominates the whey products market, closely followed by WPC. Around 934 million pounds of dry whey is produced in the country, out of which whey protein concentrate accounts for 509 million pounds. The demand is mainly driven by a strong inclination toward protein and high-protein products across the country's food and beverage market.
  • Major companies are working toward securing additional whey plants. Whey has become a key resource in the dairy market. Sports and performance nutrition products are driving strong growth in the high-end protein ingredients sector. With the rising demand for WPC, there is a shift in preference from dry whey to WPC. However, the fluctuating prices may hinder the production of WPC in the market. The average price of WPC 34% was USD 1.2149 in November 2021, compared to USD 0.9124 in 2020.
  • In 2020, the overall whey production declined due to the pandemic because production plants had shut down across the nation. The production volume of dry whey was nearly 951 million pounds, which was down by 2.7%. The production volume of WPC was about 478 million pounds, which was down by 2.7% from that of 2019. On the contrary, production in milk plants witnessed a surge due to panic buying, which stabilized after April 2020. The production of dry whey for the animal feed sector is stable as prices remain unchanged. Although WPC production is stable, some market players are expecting higher prices for higher-concentration WPC in the next few quarters, which is likely to have a positive impact on production.

United States Whey Protein Ingredients Industry Overview

The United States Whey Protein Ingredients Market is fragmented, with the top five companies occupying 24.57%. The major players in this market are Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Groupe Lactalis and Koninklijke FrieslandCampina NV (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Hydrolyzed
4.1.3 Isolates
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.6 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.7 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Agropur Dairy Cooperative
5.4.2 Arla Foods amba
5.4.3 Carbery Food Ingredients Limited
5.4.4 Dairy Farmers of America
5.4.5 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.6 Glanbia PLC
5.4.7 Grande Cheese Company
5.4.8 Groupe Lactalis
5.4.9 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.10 Hoogwegt Group
5.4.11 Koninklijke FrieslandCampina NV
5.4.12 MEGGLE GmbH & Co.KG
5.4.13 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
5.4.14 Talley's Group Limited
5.4.15 Tatua Co-operative Dairy Company Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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