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米国の蒸留酒:市場シェア分析、産業動向と統計、2019~2029年の成長予測


United States Spirits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

米国のスピリッツ市場規模は2024年に789.4億米ドルと推定され、2029年には1008.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.02%である。 主なハイライト 米国では、プレミアム... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国のスピリッツ市場規模は2024年に789.4億米ドルと推定され、2029年には1008.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.02%である。

主なハイライト

  • 米国では、プレミアム製品に対する需要の高まりから市場が拡大している。消費者の飲酒量は減少しているが、より美味しくプレミアムな飲料を消費している。これは、消費者の味覚が古い世代よりも洗練されているため、スーパープレミアムブランドにとって理想的な市場ポジションを作り出している。ブランド体験を強化したスピリット・ブランドは、消費者の間でますます人気が高まっている。
  • さらに、パンデミック後、米国ではオムニチャネルのオフプレミス・バイヤーが積極的に流入している。これは、オフプレミス・チャネルの利便性と使いやすさが好まれるようになったためである。こうして、酒販店と蒸留酒のオンライン販売が急増した。例えば、米国蒸留酒協会(USDSC)によると、ウォッカの売上は2021年に4.9%増加した。
  • さらに、アメリカの消費者は、クラフトや職人的な品種を含むエスニック風味のスピリッツに対する需要を高めており、これがここ数年のスピリッツ市場の成長に寄与している。クラフト・スピリッツ・ブームにより、市場には何千もの新しいブランドが溢れ、それらは刺激的なデザインと手作りの感性によって品質を約束するパッケージ・デザインを活用することで、ニッチを切り開くことに成功している。
  • さらに、独創的な広告キャンペーンや市場における技術革新の結果、同市場の小規模プレーヤーが売り上げを伸ばし、国内での市場シェアを拡大している。

米国スピリッツ市場動向

高級アルコール飲料の需要拡大

  • ディスティルド・スピリッツ・カウンシル(DSC)によると、米国では2021年、スピリッツ市場におけるアメリカン・ライのシェアが前年比1.7%増、過去10年間で7.27%増となった。このため、9リットルケースのプレミアムウォッカとスーパープレミアムウォッカの需要が伸びた。酒精強化ワインにおける新しいエキゾチックな風味への需要の高まりが市場を牽引している。
  • 米国では、消費者のほとんどが、大麦と麦芽の含有量が高い「より少ないがより良い」アルコールを飲んでいる。この市場で事業を展開する大手企業は、世界中に足跡を広げ、高級アルコール飲料市場を開拓するために、醸造所の戦略的買収や他の企業との提携によって製品ポートフォリオを拡大している。
  • 例えば、2022年7月、飲料用アルコールの世界的大手のひとつであるディアジオ社と、ノンアルコール飲料会社のビタココ社は、協業の一環として、キャプテン・モルガン・ラムとビタココ・ココナッツウォーターを使ったプレミアム缶カクテルのラインを発売した。

ウォッカが最大の市場シェアを占める

  • プレミアム・ウォッカに対する需要の増加、スーパープレミアム・ブランドの増加、急成長するカクテル市場が、米国ウォッカ市場の成長を促す主な要因である。
  • ウォッカはその多用途性から、米国の蒸留酒業界で最も人気のある蒸留酒セグメントの1つを形成している。ウォッカ市場は、国産ブランド、輸入ブランドともに競争が激しい。そのため、ウォッカを販売する主要企業は、この地域の消費者をより惹きつけるために新しいフレーバーを発売している。
  • とはいえ、市場の主要プレーヤーによる独創的な広告キャンペーンやイノベーションのおかげで、クラフト・ウォッカの売上は活況を呈している。例えば、2022年3月、蒸留酒メーカーのビーム・サントリーと提携し、ボストンビール会社傘下のブランドであるハード・セルツァーは、真に風味豊かなウォッカを市場に投入した。

米国スピリッツ業界概要

米国の蒸留酒業界は複数のプレーヤーが存在し、断片化されている。新製品開発、合併・買収戦略、事業拡大は、米国のスピリッツ業界にとって最も好ましい戦略のひとつである。調査対象市場は、Diageo PLC、Pernod Ricard、Suntory Holdings Limited、Bacardi Limited、Sazerac and Company Inc.残りの市場シェアは、E & J Gallo WineryやBrown-Forman Corporationといったプレーヤーに分散している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 種類
5.1.1 ウイスキー
5.1.2 ウォッカ
5.1.3 ラム
5.1.4 ブランデー
5.1.5 ジン
5.1.6 その他のスピリッツ
5.2 流通チャネル
5.2.1 オフ・トレード
5.2.1.1 専門小売店
5.2.1.2 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.1.3 オンライン小売
5.2.1.4 その他のチャネル
5.2.2 オン・トレード

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 ディアジオPLC
6.3.2 サントリーホールディングス
6.3.3 バカルディ・リミテッド
6.3.4 ペルノ・リカール
6.3.5 Sazerac Company Inc.
6.3.6 コンステレーション・ブランズ
6.3.7 ブラウン・フォーマン・コーポレーション
6.3.8 E&Jガロワイナリー
6.3.9 アサヒグループホールディングス
6.3.10 ヘブンヒル・ディスティラリーズ・インク

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The United States Spirits Market size is estimated at USD 78.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 100.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.02% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The market has been growing in the United States due to the growing demand for premium products. Consumers are drinking less but consuming better and more premium drinks, which creates an ideal market position for a super-premium brand due to the sophistication of their palates over those of older generations. Spirit brands with enhanced brand experiences have become increasingly popular among consumers.
  • Additionally, after the pandemic, there has been a major influx of active omnichannel off-premise buyers in the United States. This is due to the convenience and ease of using an off-premise channel that has become more preferred. Thus, liquor stores and online sales of spirits surged. For instance, according to the United States Distilled Spirits Council (USDSC), vodka sales increased by 4.9% in 2021.
  • Additionally, American consumers have increased their demand for ethnic-flavored spirits, which include craft and artisanal varieties, which has contributed to the growth of the spirits market in the last few years. The craft spirits boom has flooded the market with thousands of new brands that have successfully carved out a niche by leveraging package designs that promise quality through evocative design and hand-crafted sensibilities.
  • Furthermore, as a result of creative advertising campaigns and innovations in the market, small players in the market are increasing their sales and expanding their market share in the country.

US Spirits Market Trends

Growing Demand for Premium Alcoholic Beverages

  • According to Distilled Spirits Council (DSC), in the United States, American Rye's share of the spirits market increased in 2021 by 1.7% from the previous year and 7.27 over the preceding ten years. This led to the growth in demand for premium and super-premium vodka in 9-liter cases. The increasing demand for new and exotic flavors in fortified wine drives the market.
  • In the United States, most consumers drink 'less but better' alcohol with higher barley and malt contents. The major players operating in the market are expanding their product portfolio with strategic acquisitions of breweries and partnerships with other players to spread their footprints worldwide and tap the premium alcoholic beverage market.
  • For instance, in July 2022, as part of their collaboration, Diageo, one of the major global players in beverage alcohol, and Vita Coco Company, a non-alcoholic beverage company, launched a line of premium canned cocktails crafted with Captain Morgan rum and Vita Coco coconut water.

Vodka Holds the Largest Market Share

  • The increasing demand for premium vodkas, the rising number of super-premium brands, and the fast-growing cocktail market are the key factors driving the growth of the US vodka market.
  • Vodka forms one of the most popular spirits segments in the United States spirits industry due to its versatility. The vodka market is highly competitive for both domestic and imported brands. Thus, key players selling vodka introduced new flavors to attract more consumers in the region.
  • Nevertheless, there has been a boom in the sales of craft vodka, owing to creative advertising campaigns and innovations by the key players in the market. For instance, in March 2022, in a partnership with spirits producer Beam Suntory, Hard Seltzer, a Boston beer company-owned brand, introduced its truly flavored vodka to the market.

US Spirits Industry Overview

The United States spirit industry is fragmented with the presence of several players. New product development, merger and acquisition strategies, and expansion are some of the most preferred strategies for the spirit industry in the United States. The market studied is mostly dominated by players like Diageo PLC, Pernod Ricard, Suntory Holdings Limited, Bacardi Limited, and Sazerac and Company Inc., followed by the rest. The remaining market share is scattered among players such as E & J Gallo Winery and the Brown-Forman Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Whiskey
5.1.2 Vodka
5.1.3 Rum
5.1.4 Brandy
5.1.5 Gin
5.1.6 Other Spirits
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Off-trade
5.2.1.1 Specialist Retailers
5.2.1.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.1.3 Online Retail
5.2.1.4 Other Channels
5.2.2 On-trade

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Diageo PLC
6.3.2 Suntory Holdings Limited
6.3.3 Bacardi Limited
6.3.4 Pernod Ricard
6.3.5 Sazerac Company Inc.
6.3.6 Constellation Brands Inc.
6.3.7 The Brown-Forman Corporation
6.3.8 E & J Gallo Winery
6.3.9 Asahi Group Holdings, Ltd.
6.3.10 Heaven Hill Distilleries Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/12/20 10:28

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