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米国の動物性タンパク質 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


United States Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

米国の動物性タンパク質市場規模は2024年に19.5億米ドルと推定され、2029年には24.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.59%である。 国内における健康志向の高まりは、様... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国の動物性タンパク質市場規模は2024年に19.5億米ドルと推定され、2029年には24.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.59%である。

国内における健康志向の高まりは、様々なセグメントにおける高タンパク質原料の使用に影響を与える。

  • F&B分野は、主にスナックのサブセグメントが成長率で市場を支配しており、予測期間中のCAGRは金額ベースで2.28%を記録すると予想される。特に動物性タンパク質は消費者の間で人気が高まっており、あらゆる食品・飲料分野に影響を与えている。プロテイン・スナックに対する需要は特に強く、米国の消費者の4人に1人が2022年に消費するスナックを決定する際に「タンパク質が多いこと」を非常に重要な属性として回答しており、これは特にミレニアル世代の消費者に当てはまる。消費者がプロテイン・スナックを求める理由はさまざまで、満腹感、エネルギー、筋肉サポート、減量、健康的な加齢、一般的な栄養などが含まれる。
  • サプリメント分野はF&Bに次ぐ市場の主要分野であり、予測期間中のCAGRは金額ベースで5.55%を記録すると予想されている。サプリメントの種類別では、筋肉組織の成長、修復、強化といった機能性から、スポーツ栄養剤の需要が最も高い。米国では、成人の36.5%が肥満であり、32.5%が過体重である。2021年には、米国の成人の3分の2以上が過体重または肥満となる。2021年には、約4,500万人の成人(人口の約14%)がジムの会員かフィットネスセンターの会員になっている。健康への関心の高まり、肥満率の上昇、ヘルスクラブの増加により、これらの製品に対する需要が増加した。
  • 2021年のF&Bセグメントの前年比成長率は金額ベースで0.68%に増加した。これは主に、肉・鶏肉・魚の米国食品価格指数が4.3%上昇したことと、シリアル・ベーカリー指数が2021年に2.9%上昇したことによるものである。

米国動物性タンパク質市場の動向

動物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • ビーガン人口の増加にもかかわらず、アメリカでは動物性タンパク質の需要は安定している。米国人の食生活におけるタンパク質の大部分は牛肉と鶏肉から摂取されており、次いで乳製品が多い。市場は、その水結合特性により機能性食品業界でゼラチンの使用量が増加していることが主な要因となっている。しかし、菜食主義の高まりと植物性製品に対する需要が、食品用ゼラチン市場の成長における主な阻害要因となっている。国内ではベジタリアンがかなりの割合を占めており、菜食主義に切り替える人々はゼラチンなどの動物性タンパク質原料を避ける可能性が高い。しかし、いくつかの植物性原料はゼラチンの直接的な代替品として機能する。
  • 幅広い用途と健康的なライフスタイルを志向する消費者の嗜好により、多くの米国原料メーカーがコラーゲン市場への参入を試みており、これが一人当たりの消費パターンを増加させる大きな要因となっている。2021年には、全成人の約25%にあたる5800万人が、関節炎に関連する重度の関節痛と診断された。この地域における関節炎の有病率のおかげで、骨と関節の健康のためのコラーゲンベースのサプリメントに対する需要が増加している。
  • 動物性タンパク質の方が植物性タンパク質よりも生物学的価値が高いことは、長年にわたる研究によって証明されている。食品農業機関が提唱しているタンパク質消化率補正アミノ酸スコアでは、牛乳と乳清タンパク質はともにスコア1であり、これはそのタンパク質が食事に必要なアミノ酸を100%(またはそれ以上)供給することを示している。逆に、植物性タンパク源は1つ以上のアミノ酸が不足し、消化が遅れる。この要因が、アスリートやフィットネス愛好家を動物性プロテインの摂取に駆り立てている。

食肉と牛乳の生産は、動物性タンパク質原料として大きく貢献している。

  • ホエーとカゼインの生産は、主にチーズの2大副産物であるチーズ生産工場からの供給によって行われている。しかし、カゼイン/カゼイネートの場合、国内工場が脱脂粉乳の生産からカゼインの生産に流動性スキムミルクを転用するよう誘導するには、1ポンドあたり約2.40米ドルの価格が必要である。イナズマウチの輸入カゼインは米国で1ポンドあたり約90セントで販売されており、国内供給されるスキムミルクをカゼインに転換し、現在の価格水準で輸入カゼインと競合させることはできない。したがって、カゼインは需要に関係なく、現在アメリカではあまり生産されていない。
  • 2020年、COVID-19のパンデミックにより生乳生産量は減少し、生産工場は全国的に操業を停止した。しかし、生乳工場はパニック買いにより急増し、2020年4月以降は落ち着いた。2020年には米国の固形乳生産量の16.3%が輸出された。2020年の最初の10ヶ月間に米国に輸入された固形乳の33%以上は、カゼイン、乳タンパク質濃縮物、乳清タンパク質濃縮物、乳タンパク質分離物、乳清タンパク質分離物を含む濃縮乳タンパク質の形態であった。
  • ゼラチン・タンパク質の生産は、国内市場を大きく支配している。この生産は食肉産業工場、特に動物産業(牛、豚、魚肉)からの供給によって維持されている。2019年、米国は2億9,200万米ドル相当のゼラチンを輸入し、世界第1位のゼラチン輸入国となった。しかし、2021年5月、ゼラチンの輸入は前年同月比で大幅に減少したが、これは主にカナダ(-26.2%)とスロバキア(-95.9%)からの輸入の減少によるものである。

米国動物性蛋白質産業概要

米国の動物性タンパク質市場は細分化されており、上位5社で24.21%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Arla Foods amba、Darling Ingredients Inc.、Fonterra Co-operative Group Limited、Glanbia PLC、Kerry Group PLCである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要産業動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 米国
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 カゼインとカゼイネート
4.1.2 コラーゲン
4.1.3 卵タンパク質
4.1.4 ゼラチン
4.1.5 昆虫プロテイン
4.1.6 ミルクプロテイン
4.1.7 ホエイプロテイン
4.1.8 その他の動物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアおよび化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アグロプール乳業協同組合
5.4.2 味の素株式会社
5.4.3 アムコプロテインズ
5.4.4 Arla Foods amba
5.4.5 Baotou Dongbao Bio-tech Co.Ltd.
5.4.6 ダーリング・イングリーディエンツ・インク
5.4.7 エンターラ・コーポレーション
5.4.8 ETChem
5.4.9 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
5.4.10 フォンテラ・コーペラティブ・グループ・リミテッド
5.4.11 Gelita AG
5.4.12 グランビアPLC
5.4.13 ラクタリス・グループ
5.4.14 ケリー・グループ PLC
5.4.15 ミルクスペシャリティーズグローバル
5.4.16 シムライズAG

蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The United States Animal Protein Market size is estimated at USD 1.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.44 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.59% during the forecast period (2024-2029).

Rising health concerns in the country influence the use of high-protein ingredients in various segments

  • The F&B segment, majorly the snacks sub-segment, dominated the market in terms of growth rate, and it is expected to register a CAGR of 2.28%, by value, during the forecast period. Animal protein, in particular, is becoming more and more popular with consumers, impacting all food and beverage sectors. The demand for protein snacks is particularly strong, with 1 in 4 US consumers indicating “high in protein” as a very important attribute in 2022 when deciding which snacks to consume, which is especially true for millennial consumers. Consumers seek protein snacks for various reasons, including satiety, energy, muscle support, weight loss, healthy aging, and general nutrition.
  • The supplement segment is the major segment in the market after F&B, and it is expected to record a CAGR of 5.55%, by value, during the forecast period. By supplement type, sports nutrition saw the highest demand due to its functionalities like growth, repair, and strengthening of muscular tissue. In the United States, 36.5% of adults are obese, and 32.5% are overweight. More than two-thirds of adults in the United States were overweight or obese in 2021. Around 45 million adults (approximately 14% of the population) had a gym membership or fitness center membership in 2021. Rising health concerns, higher obesity prevalence, and a rise in health clubs led to increased demand for these products.
  • The Y-o-Y growth rate of the F&B segment increased to 0.68%, by value, in 2021. It was mainly due to the US food price index for meat, poultry, and fish, which increased by 4.3%, and the cereal and bakery index increased by 2.9% in 2021.

United States Animal Protein Market Trends

Animal protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • Despite the rising vegan population, the demand for animal protein has been steady in the United States. The majority of protein in the American diet comes from beef and poultry, followed by dairy. The market is majorly driven by the growing usage of gelatin in the functional food industry due to its water-binding properties. However, growing veganism and demand for plant-based products are the major restraints in the growth of the food gelatin market. A significant share of the country is vegetarian, and those switching to a vegan diet are likely to avoid animal-based protein ingredients, such as gelatin. However, several plant-based ingredients act as a direct substitute for gelatin.
  • With a wide range of applications and consumer preferences toward a healthy lifestyle, many US ingredient manufacturers are trying to enter the collagen market, which is the major reason for the increase in per capita consumption patterns. In 2021, around 25% of all adults, or 58 million people, were diagnosed with severe joint pain in the country, which is linked to arthritis. Owing to the prevalence of arthritis in the region, there is an increasing demand for collagen-based supplements for bone and joint health.
  • Over the years, considerable research has proven that animal protein has a higher biological value than plant protein. In the Protein Digestibility-corrected Amino Acid Score proposed by the Food and Agricultural Organization, both milk and whey protein are scored 1, indicating that the protein will provide 100% (or more) of all the amino acids required in the diet. On the contrary, plant sources lack one or more amino acids, with delayed digestibility. This factor is driving athletes and fitness enthusiasts to consume animal-based protein.

Meat and milk production contributes majorly as raw material for animal protein ingredients

  • Whey and casein production is mainly driven by the supply from cheese production plants, which are the two major byproducts of cheese. However, in the case of caseins/caseinates, a price of about USD 2.40 per pound is necessary to induce domestic plants to divert fluid skim milk from the production of non-fat dry milk to the production of caseins. Inasmauch’s imported casein is being marketed in the United States at about 90 cents per pound, and domestic supplies of skim milk cannot be converted to casein and compete with imported casein at the current level of prices. Hence, casein is not currently much under production in the United States, regardless of the demand.
  • In 2020, milk production declined due to the COVID-19 pandemic as production plants shut down operations nationwide. However, milk plants witnessed a surge due to panic buying, which settled down after April 2020. In 2020, 16.3% of total US milk solids production was exported. More than 33% of total milk solids imported into the United States during the first 10 months of 2020 were in the form of concentrated milk proteins, including casein, milk protein concentrate, whey protein concentrate, milk protein isolate, and whey protein isolate.
  • The production of gelatin proteins significantly dominated the market in the country. This production is maintained by the supply from the meat industry plants, especially from the animal industry (cattle, pig, and fish meat). In 2019, the United States imported USD 292 million worth of gelatin, becoming the first-largest importer of gelatin in the world. However, in May 2021, Y-o-Y imports of gelatins decreased significantly, primarily due to a fall in imports from Canada (-26.2%) and Slovakia (-95.9%).

United States Animal Protein Industry Overview

The United States Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 24.21%. The major players in this market are Arla Foods amba, Darling Ingredients Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Casein and Caseinates
4.1.2 Collagen
4.1.3 Egg Protein
4.1.4 Gelatin
4.1.5 Insect Protein
4.1.6 Milk Protein
4.1.7 Whey Protein
4.1.8 Other Animal Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Agropur Dairy Cooperative
5.4.2 Ajinomoto Co. Inc.
5.4.3 AMCO Proteins
5.4.4 Arla Foods amba
5.4.5 Baotou Dongbao Bio-tech Co. Ltd
5.4.6 Darling Ingredients Inc.
5.4.7 Enterra Corporation
5.4.8 ETChem
5.4.9 Farbest-Tallman Foods Corporation
5.4.10 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.11 Gelita AG
5.4.12 Glanbia PLC
5.4.13 Groupe Lactalis
5.4.14 Kerry Group PLC
5.4.15 Milk Specialties Global
5.4.16 Symrise AG

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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