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米国のエンドウ豆プロテイン - 市場シェア分析、産業動向と統計、2017~2029年の成長予測


United States Pea Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

米国のエンドウ豆プロテイン市場規模は2024年に1億6457万米ドルと推定され、2029年には2億1283万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.28%である。 エンドウタンパク質の構... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国のエンドウ豆プロテイン市場規模は2024年に1億6457万米ドルと推定され、2029年には2億1283万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.28%である。

エンドウタンパク質の構造的機能性を利用した製造業者により、様々な産業でエンドウタンパク質の利用が広がっている。

  • 動物飼料に次いで、F&Bは依然として第2位のセクターであり、主に食肉代替産業が牽引している。2022年にF&Bセクターで消費されたエンドウタンパク質の38.3%はこの業界によるものである。これは、肉と同様のアミノ酸プロファイルや、大豆のような主流ソースとは一線を画す低アレルギー性品質など、エンドウ豆タンパク質が提供する特性に起因している。ライトライフ・フーズ(Lightlife Foods)やビヨンド・ミート(Beyond Meat)のような主要な製剤メーカーは、エンドウ豆タンパク質を主原料とする植物由来の代替肉製品をますます開発している。
  • 数多くの機能性に加え、エンドウ豆タンパク質は高温下でも構造的機能性を失わないことが、F&B市場での需要を促進する主な要因である。また、この分野は最も急速に成長しており、予測期間中の予想数量CAGRは8.56%である。エンドウタンパク質の利用は、米国のスナック業界で大きな成長が見込まれる。高タンパク、低脂肪、低炭水化物は、スナック企業が製品特性に加えようとする新しいトレンドキーワードである。エンドウタンパク質を原料にしたスナックを提供する主要ブランドには、Siren Snacks、Larabar、Simply Proteinなどがある。
  • エンドウタンパク質のもう一つの急成長サブセグメントは、スポーツ・パフォーマンス栄養製品カテゴリーであり、2023年から2029年にかけてCAGR 8.12%を記録すると予測されている。一部のフィットネス支持者は、菜食主義者やベジタリアンのタンパク質消費量を増やすためにエンドウ豆タンパク質を推奨している。また、エンドウ豆タンパク質に含まれるアミノ酸は、動物性タンパク質に含まれるアミノ酸とほぼ同様に利用できる。乳製品や大豆に比べ、エンドウ豆はアレルギーを起こしにくく、乳糖不耐症を悪化させない。

米国のエンドウ豆プロテイン市場動向

植物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • 米国では、投資と技術革新に支えられて、植物性タンパク質の一人当たりの消費量がかなりの割合で増加しており、その結果、一日当たりの消費量は40.28グラムに達している。というのも、米国では動物が虐待される工場畜産が常態化しているからだ。多くのアメリカ人は肉や動物性食品の摂取量を減らしているが、完全に排除しているわけではない。また、ビーガンやベジタリアンよりもフレキシタリアンである傾向が強い。米国では12%近くの消費者が植物性の食事を好み、7%の消費者がフレキシタリアンである。米国ではあらゆる世代の消費者が植物ベースの食事に関心を持っているが、20代と30代の消費者が最も植物ベースの食事に熱心である。
  • 肉、鶏肉、ベーカリー製品など、さまざまな食品に幅広く利用されているため、一人当たりのエンドウ豆タンパク質の消費量は増加の一途をたどっている。約41%の消費者がエンドウタンパク由来の植物性食品に関心を持っている。エンドウタンパク質の用途は主にスポーツ栄養と食事代替用途で観察される。エンドウ豆プロテインパウダーの典型的な1食分は30グラムで、消費者には25グラムのタンパク質が推奨されている。
  • 大豆タンパク質と乳清タンパク質は、主に食品・飲料、サプリメント、スポーツ栄養産業で使用されている。2021年には、約36%の消費者が大豆タンパク質を知っており、摂取したことがあるのに対し、米国では31%の個人がホエイプロテインを摂取している。同様に、大豆ベースの食品と飲料の消費は2014年から2019年の間に12.9%増加し、予測期間中も一貫して増加し続けると思われる。

米国は世界的なエンドウ豆の主要生産国のひとつである。

  • ほとんどの農家が輪作を助けるためにエンドウ豆を植えているからだ。ビヨンド・ミート社やインポッシブル・バーガーを筆頭に、多くのメーカーが主要原料の一つとしてエンドウ豆タンパク質を使用している。その結果、米国におけるエンドウ豆の生産量は2017年から2020年にかけて約42%増加した。エンドウ豆の生産量は2017年の889,320トンから2020年には1,265,126トンに増加する。エンドウ豆タンパク質は、スナック菓子やシリアルの安定剤としてグルテンの代わりにもなる。グルテンは場合によっては腸の炎症を引き起こすと考えられているため、広範な研究の後、エンドウ豆タンパク質はグルテンフリー市場にも参入している。
  • このデータによると、米国の生産者は、前年より約20%多くソラマメを播種する見込みである。また、米国の農家はトウモロコシ、大豆、小麦などの主要作物の栽培面積を約3%削減した。2019年、モンタナ州のドライエンドウ栽培面積は198,300haと推定され、前年より44%増加した。ノースダコタ州の乾燥エンドウ豆栽培面積は163,900haと推定され、前年より8%増加した。北中米では、エンドウ豆は70%が黄色、30%が緑色で、エンドウタンパクの原料として黄色エンドウ豆が最も多く使用されている。
  • USA Dry Pea and Lentil Councilによると、米国では、ひよこ豆にシフトした生産者の一部が、代わりに乾燥苗エンドウ豆を生産するようになったという。エンドウ豆プロテイン業界のメーカーも、消費者の変化するニーズや需要を満たすため、先進技術を駆使して新しく革新的な製品の開発に力を入れている。エンドウ豆には大豆に比べて高いレベルのアミノ酸が含まれているため、各メーカーは技術革新によってもたらされる可能性を利用する機会を得ることができる。

米国エンドウ豆プロテイン産業概要

米国のエンドウ豆プロテイン市場は適度に統合されており、上位5社で56.55%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Bunge Limited、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group PLC、The Scoular Companyである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 米国
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 形状
4.1.1 濃縮物
4.1.2 分離液
4.1.3 テクスチャー/加水分解物
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品および飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 AGT Food and Ingredients Inc.
5.4.2 Anchor Ingredients Co.LLC
5.4.3 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
5.4.4 Axiom Foods Inc.
5.4.5 ブンジ・リミテッド
5.4.6 カーギル・インコーポレイテッド
5.4.7 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
5.4.8 グランビアPLC
5.4.9 イングレディオン・インコーポレーテッド
5.4.10 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.11 ケリー・グループ PLC
5.4.12 ロケット・フレール
5.4.13 ザ・スクーラー・カンパニー

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The United States Pea Protein Market size is estimated at USD 164.57 million in 2024, and is expected to reach USD 212.83 million by 2029, growing at a CAGR of 5.28% during the forecast period (2024-2029).

Manufacturers taking advantage of pea protein's structural functionality is allowing immense use pea protein in various industries

  • After animal feed, F&B remains the second largest sector, majorly led by the meat alternative industry. The industry alone accounted for over 38.3% of pea protein volume consumed by the F&B sector in 2022. This can be attributed to properties offered by pea protein, including a similar amino acid profile as meat and its hypoallergenic quality that sets it apart and above mainstream sources such as soy. Key formulators like Lightlife Foods and Beyond Meat are increasingly coming up with plant-based meat alternatives, with pea protein being a major ingredient.
  • Apart from its numerous functionalities, pea protein does not lose structural functionality under high temperatures, which is the primary factor driving its demand in the F&B market. The sector also remained the fastest growing, with a projected volume CAGR of 8.56% during the forecast period. The utilization of pea protein is expected to see significant growth in the US snacks industry. High-protein, low-fat, and low-carb are the new trending keywords that snack companies look to add to their product characteristics. Some major brands offering snacks with pea protein as an ingredient are Siren Snacks, Larabar, and Simply Protein.
  • Another fast-growing sub-segment for pea proteins is the sports and performance nutrition products category, which is projected to register a CAGR of 8.12% from 2023-2029. Some fitness proponents recommend pea protein to increase vegans' and vegetarians' protein consumption. Also, the amino acids in pea proteins can be utilized almost as well as those found in animal proteins. Compared to dairy and soy, peas are less likely to cause allergies, do not worsen lactose intolerance, and, unlike soy, are usually not made from GMO plants.

United States Pea Protein Market Trends

Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • The per capita consumption rate of plant proteins is increasing at a considerable rate in the United States, supported by investments and innovations, resulting in a consumption rate of 40.28 grams per day, primarily due to a rising number of consumers turning vegan to promote animal welfare. This is because factory farming, where animals are maltreated, is a norm in the United States. Most Americans eat less meat and animal products, but they do not eliminate their consumption entirely. They also tend to be more flexitarian than vegan or vegetarian. Nearly 12% of consumers in the country prefer a plant-based diet, whereas 7% of consumers follow a flexitarian diet. Although consumers of all generations in the United States are interested in plant-based meals, individuals in their 20s and 30s are the keenest to adopt plant-based diets.
  • There is a constant rise in the per capita consumption of pea protein due to its wide applications in different food products, like meat, poultry, and bakery products. Around 41% of consumers are interested in plant-based food derived from pea protein. The usage of pea protein is mainly observed in sports nutrition and meal replacement applications. A typical serving of pea protein powder is 30 grams, with 25 grams of protein recommended to consumers.
  • Soy and whey proteins are used primarily in the food and beverage, supplement, and sports nutrition industries. In 2021, around 36% of consumers were familiar with soy protein and had consumed the same, whereas 31% of individuals consumed whey protein in the United States. Similarly, the consumption of soy-based food and beverages favorably increased by 12.9% during 2014-2019, and it is likely to remain consistent throughout the forecast period.

United States is one of the major pea producer globally

  • Pea is a booming crop in the United States, as most farmers are planting pea to help crop rotation. Many manufacturers have been using pea protein as one of the major ingredients, especially Beyond Meat Inc. and Impossible Burgers. As a result, the production of peas in the United States increased by around 42% from 2017 to 2020. The production of peas increased from 889,320 tons in 2017 to 1,265,126 tons in 2020. Pea protein can also substitute gluten as a stabilizer in snacks and cereals. After extensive research, pea protein is also entering the gluten-free market, as gluten is believed to cause intestine inflammation in some cases.
  • The data shows that growers in the United States are expected to seed about 20% more field peas than the previous years. The US farmers also cut acres of principal crops, including corn, soy, and wheat, by about 3%. In 2019, Montana's cultivated dry pea area was estimated at 198,300 ha, up by 44% from the previous year. The cultivated dry pea area in North Dakota was estimated at 163,900 ha, up by 8% from the previous year. In North Central America, pea crops are of 70% yellow and 30% green categories, where yellow peas are the most used raw material to produce pea protein.
  • According to the USA Dry Pea and Lentil Council, in the United States, some of the growers that shifted to chickpeas ended up dry seedling peas instead. Manufacturers in the pea protein industry are also more focused on developing new and innovative offerings to fulfill consumers' changing needs and demands by using advanced technologies. As there is a higher level of certain amino acids in peas compared to soy, it provides an opportunity for the players to tap into the potential posed by innovation.

United States Pea Protein Industry Overview

The United States Pea Protein Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 56.55%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Bunge Limited, International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group PLC and The Scoular Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Form
4.1.1 Concentrates
4.1.2 Isolates
4.1.3 Textured/Hydrolyzed
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 AGT Food and Ingredients Inc.
5.4.2 Anchor Ingredients Co. LLC
5.4.3 Archer Daniels Midland Company
5.4.4 Axiom Foods Inc.
5.4.5 Bunge Limited
5.4.6 Cargill Incorporated
5.4.7 Farbest-Tallman Foods Corporation
5.4.8 Glanbia PLC
5.4.9 Ingredion Incorporated
5.4.10 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.11 Kerry Group PLC
5.4.12 Roquette Frères
5.4.13 The Scoular Company

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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