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米国の植物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


United States Plant Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

米国の植物性タンパク質市場規模は2024年に42.1億米ドルと推定され、2029年には50.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.58%である。 菜食主義の台頭と、持続可能な代替品... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国の植物性タンパク質市場規模は2024年に42.1億米ドルと推定され、2029年には50.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.58%である。

菜食主義の台頭と、持続可能な代替品としての植物性食品への嗜好の高まりにより、2022年のシェアは、飲食料品と動物飼料を合わせて50%を超えた。

  • 2022年には、食品・飲料セグメントが最も高い需要を目の当たりにし、次いで動物飼料が続く。食品・飲料セグメントは成長し、調査期間中に金額ベースでCAGR 4.11%を記録した。動物飼料と化粧品における植物タンパク質の利用率の上昇が、近年の成長を牽引している。大豆、小麦、エンドウ豆のような飼料組成物におけるタンパク質タイプの高い使用率が、動物飼料市場を牽引している。乳製品や食肉代替品における植物タンパク質の需要の増加は、予測期間中にこのセグメントを牽引するだろう。
  • 食品・飲料セクターの用途が同国の植物性タンパク質需要を牽引し、2022年には54.2%の数量シェアを記録した。これは主に、持続可能な代替品として植物性食品への嗜好が高まっているためである。食肉代替製品サブセグメントは、食品・飲料用途からの莫大な需要を目の当たりにしており、2022年の数量シェアは38.03%、次いで乳製品代替製品サブセグメントとなっている。植物由来の肉が急速に拡大し、食料品店で広く入手できるようになり、ファーストフード・レストランでも提供されるようになったことで、こうした食生活はより便利で維持しやすくなっている。
  • サプリメントは、その計り知れない健康効果により、予測期間中にCAGR 6.30%を記録し、市場で最も急成長する分野と予想される。植物性プロテインパウダーは食物繊維が豊富で、乳製品プロテインパウダーよりも栄養価が高いため、カゼインやホエイパウダーの代替品として適している。米やエンドウ豆などの植物性タンパク質は、低アレルギー性であり、乳糖不耐症に悩む人々の栄養価の高い代替品として人気を集めている。2022年には、米国人口の36%が乳糖不耐症であり、代替タンパク質の高い需要につながっている。

米国の植物性タンパク質市場動向

植物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • 米国では、投資と技術革新に支えられて、植物性タンパク質の一人当たりの消費量がかなりの割合で増加しており、その結果、一日当たりの消費量は40.28グラムに達している。というのも、米国では動物が虐待される工場畜産が常態化しているからだ。多くのアメリカ人は肉や動物性食品の摂取量を減らしているが、完全に排除しているわけではない。また、ビーガンやベジタリアンよりもフレキシタリアンである傾向が強い。米国では12%近くの消費者が植物性の食事を好み、7%の消費者がフレキシタリアンである。米国ではあらゆる世代の消費者が植物ベースの食事に関心を持っているが、20代と30代の消費者が最も植物ベースの食事に熱心である。
  • 肉、鶏肉、ベーカリー製品など、さまざまな食品に幅広く利用されているため、一人当たりのエンドウ豆タンパク質の消費量は増加の一途をたどっている。約41%の消費者がエンドウタンパク由来の植物性食品に関心を持っている。エンドウタンパク質の用途は主にスポーツ栄養と食事代替用途で観察される。エンドウ豆プロテインパウダーの典型的な1食分は30グラムで、消費者には25グラムのタンパク質が推奨されている。
  • 大豆タンパク質と乳清タンパク質は、主に食品・飲料、サプリメント、スポーツ栄養産業で使用されている。2021年には、約36%の消費者が大豆タンパク質を知っており、摂取したことがあるのに対し、米国では31%の個人がホエイプロテインを摂取している。同様に、大豆ベースの食品と飲料の消費は2014年から2019年の間に12.9%増加し、予測期間中も一貫して増加し続けると思われる。

大豆、小麦、エンドウ豆の生産は、植物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。

  • 米国の植物性タンパク質市場には、大豆、小麦、エンドウ豆、オート麦、ジャガイモ、米、麻、レンズ豆、ヒマワリの種、ルパン、トウモロコシ、キヌア、アーモンド、クルミなど、さまざまな植物由来のタンパク質が含まれる。検討期間中に記録された生産量により、同国では植物性タンパク質原料の用途が拡大している。米国は世界の大豆生産量の約3分の1を生産しており、ブラジルとアルゼンチンが僅差でこれに続く。小麦は、作付面積、生産量、農家総収入において、トウモロコシ、大豆に次いで米国の畑作作物の中で第3位である。米国は世界の小麦の約7%を生産し、主要輸出国である。世界の小麦輸出国のトップ3に入る。EUやロシアなど主要な国や地域に小麦を輸出している。
  • 硬質赤色春小麦(HRS)は小麦の主要品種のひとつで、生産量のほぼ20%を占める。主にノースダコタ、モンタナ、ミネソタ、サウスダコタなどの北部平原で栽培されている。硬質赤色春小麦は高タンパク質で、特殊パンや低タンパク質小麦とのブレンドに適している。小麦タンパク質市場の主な阻害要因は、グルテンフリー食品への関心の高まりと低炭水化物ダイエットへの関心の復活である。これらは小麦の消費量を減らす可能性がある。
  • 米国では麻生産者に対する政府の支援が強化され、麻の生産量が増加している。2021年1月、米国農務省(USDA)は米国でのヘンプ生産を規制する最終規則を策定した。フロリダ州では、米国農務省が州ヘンプ・プログラムを設立し、土地登録や許認可を含む農業・消費者サービス省に計画の提出を指示した。

米国植物性タンパク質産業概要

米国の植物性タンパク質市場は適度に統合されており、上位5社で57.25%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Bunge Limited、CHS Inc.、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group PLC(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 米国
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 AGT Food and Ingredients Inc.
5.4.2 AMCO プロテインズ
5.4.3 Anchor Ingredients Co.LLC
5.4.4 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
5.4.5 Axiom Foods Inc.
5.4.6 ブンジ・リミテッド
5.4.7 カーギル・インコーポレイテッド
5.4.8 CHS Inc.
5.4.9 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
5.4.10 フードケム・インターナショナル・コーポレーション
5.4.11 グランビアPLC
5.4.12 イングレディオン・インコーポレーテッド
5.4.13 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.14 ケリー・グループ PLC
5.4.15 MB-Holding GmbH & Co.KG
5.4.16 MGP
5.4.17 ロケット・フレール
5.4.18 Südzucker グループ
5.4.19 スクーラー・カンパニー

蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The United States Plant Protein Market size is estimated at USD 4.21 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.58% during the forecast period (2024-2029).

F&B and Animal feed together accounted for more than 50% of share in 2022, due to rising veganism coupled with growing preference for plant-based foods as a sustainable alternative.

  • The food and beverage segment witnessed the highest demand, followed by animal feed, in 2022. The food and beverages segment grew, registering a CAGR of 4.11% by value during the study period. The rising utilization of plant proteins in animal feed and cosmetics has driven growth in recent years. The high usage of protein types in feed composition, such as soy, wheat, and pea drives the animal feed market. The increase in demand for plant proteins in dairy and meat alternatives will drive the segment during the forecast period.
  • The food and beverages sector applications drive the demand for plant proteins in the country, and they registered a volume share of 54.2% in 2022. This was majorly due to the increasing preference for plant-based foods as a sustainable alternative. The meat alternative products sub-segment is witnessing huge demand from food and beverages applications, with a share of 38.03% by volume in 2022, followed by the dairy alternative products sub-segment. The rapid expansion of plant-based meats, which are now widely available in grocery stores and offered in fast-food restaurants, makes these diets more convenient and easier to maintain.
  • Supplements are anticipated to be the fastest-growing sector in the market, registering a CAGR of 6.30% during the forecast period, owing to their immense health benefits. Plant protein powder is rich in fiber and is more nutrient dense than dairy protein powder, making it a suitable alternative to casein and whey powder. Plant proteins, such as rice and peas, are gaining popularity for being hypoallergenic and a nutritious alternative for people suffering from lactose intolerance. In 2022, 36% of the US population was lactose-intolerant people, leading to high demand for alternative proteins.

United States Plant Protein Market Trends

Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • The per capita consumption rate of plant proteins is increasing at a considerable rate in the United States, supported by investments and innovations, resulting in a consumption rate of 40.28 grams per day, primarily due to a rising number of consumers turning vegan to promote animal welfare. This is because factory farming, where animals are maltreated, is a norm in the United States. Most Americans eat less meat and animal products, but they do not eliminate their consumption entirely. They also tend to be more flexitarian than vegan or vegetarian. Nearly 12% of consumers in the country prefer a plant-based diet, whereas 7% of consumers follow a flexitarian diet. Although consumers of all generations in the United States are interested in plant-based meals, individuals in their 20s and 30s are the keenest to adopt plant-based diets.
  • There is a constant rise in the per capita consumption of pea protein due to its wide applications in different food products, like meat, poultry, and bakery products. Around 41% of consumers are interested in plant-based food derived from pea protein. The usage of pea protein is mainly observed in sports nutrition and meal replacement applications. A typical serving of pea protein powder is 30 grams, with 25 grams of protein recommended to consumers.
  • Soy and whey proteins are used primarily in the food and beverage, supplement, and sports nutrition industries. In 2021, around 36% of consumers were familiar with soy protein and had consumed the same, whereas 31% of individuals consumed whey protein in the United States. Similarly, the consumption of soy-based food and beverages favorably increased by 12.9% during 2014-2019, and it is likely to remain consistent throughout the forecast period.

Soy, wheat, and pea production contributes majorly as raw material for plant protein ingredients manufacturers

  • Plant proteins in the US plant protein market include proteins from different plant sources, such as soybean, wheat, pea, oat, potato, rice, hemp, lentil, sunflower seed, lupin, corn, quinoa, almond, and walnut. There is an increasing scope for plant protein ingredients in the country due to the production recorded during the review period. The United States produces about one-third of the total soybean in the world, followed closely by Brazil and Argentina. Wheat ranks third among US field crops regarding planted acreage, production, and gross farm receipts, after corn and soybean. The United States produces about 7% of the world's wheat and is the major exporter. It ranks among the top three global wheat exporters. It exports wheat to major countries and regions, like the European Union and Russia.
  • Hard red spring (HRS) wheat is one of the major categories of wheat, accounting for almost 20% of the production. It is grown primarily in the northern plains, like North Dakota, Montana, Minnesota, and South Dakota. Hard red spring wheat is valued for its high protein level, making it suitable for specialty bread and blending with lower-protein wheat. The major restraints for the wheat protein market are the rising interest in gluten-free foods and the revived interest in low-carbohydrate diets. These may reduce the level of wheat consumption.
  • Hemp production is rising due to increasing government support for hemp producers in the United States. In January 2021, the US Department of Agriculture (USDA) framed the final rule regulating hemp production in the United States. In Florida, the USDA established the State Hemp Program and directed the Department of Agriculture and Consumer Services, including a land registry and licensing, to submit a plan.

United States Plant Protein Industry Overview

The United States Plant Protein Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 57.25%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Bunge Limited, CHS Inc., International Flavors & Fragrances, Inc. and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Hemp Protein
4.1.2 Pea Protein
4.1.3 Potato Protein
4.1.4 Rice Protein
4.1.5 Soy Protein
4.1.6 Wheat Protein
4.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 AGT Food and Ingredients Inc.
5.4.2 AMCO Proteins
5.4.3 Anchor Ingredients Co. LLC
5.4.4 Archer Daniels Midland Company
5.4.5 Axiom Foods Inc.
5.4.6 Bunge Limited
5.4.7 Cargill Incorporated
5.4.8 CHS Inc.
5.4.9 Farbest-Tallman Foods Corporation
5.4.10 Foodchem International Corporation
5.4.11 Glanbia PLC
5.4.12 Ingredion Incorporated
5.4.13 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.14 Kerry Group PLC
5.4.15 MB-Holding GmbH & Co. KG
5.4.16 MGP
5.4.17 Roquette Frères
5.4.18 Südzucker Group
5.4.19 The Scoular Company

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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