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北米動物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


North America Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米の動物性タンパク質市場規模は2024年に24.4億米ドルと推定され、2029年には30.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.70%である。 サプリメント分野は、地域全体で健康... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米の動物性タンパク質市場規模は2024年に24.4億米ドルと推定され、2029年には30.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.70%である。

サプリメント分野は、地域全体で健康志向の高まりとともに大きなシェアを占めており、同分野は2023年から2024年にかけて前年比4.92%の成長を記録する。

  • F&Bエンドユーザー分野、特にスナックのサブセグメントが市場を牽引しており、予測期間中のCAGRは金額ベースで3.10%を記録すると予想されている。特に動物性タンパク質に対する消費者の嗜好は、その高い栄養価と、すべてのF&Bサブセグメントが求める起泡性、乳化性、ゲル化性などの機能性により高まっている。2021年には、米国の消費者の4人に1人が、食べるスナックを選ぶ際に「タンパク質が豊富であること」が非常に重要な品質であると回答しており、タンパク質スナックに対する需要の高さがうかがえる。これは特にミレニアル世代の消費者に当てはまる。消費者は、快適さ、エネルギー、筋肉サポート、減量、健康的な加齢など、さまざまな理由でタンパク質スナックを求めている。
  • サプリメント分野は、スポーツ・パフォーマンス栄養のサブセグメントに支えられて最も急速に成長しており、予測期間中のCAGRは金額ベースで6.47%を記録すると予想される。これは、ジムやフィットネスセンターでの活動を強化するために動物性タンパク質を使用する消費者が増加していることに支えられている。ホエイ・プロテインは、スポーツおよびパフォーマンス栄養製品に最も一般的に使用される動物性タンパク質である。ホエイ・プロテインには、筋肉の発達を助けるアミノ酸の一種である分岐鎖アミノ酸が含まれている。
  • 一方、乳児用食品は、新生児の乳糖不耐症と消化器系の弱さに起因するサブセグメントにおける植物性タンパク質の隆盛のため、レビュー期間中、市場シェアの獲得に苦戦した。米国では、2021 年には 3 歳未満の子供の約 2.5%が牛乳アレルギーであり、これは市場にとって後退となった。

動物性肉・乳製品の消費が旺盛な米国が、2022年のシェアの大半を占める

  • 北米諸国の中で、米国は動物性タンパク質、特に乳製品タンパク質の一人当たり消費量が高く、2018-2019年には75.06から76.22g/人/日に増加したため、2022年に最大の市場シェアを占めた。しかし、米国は、スポーツサプリメント産業からのタンパク質需要の減少により、2020-2021年の数量ベースの前年比成長率は1.54%の減少を記録した。この減少は、消費者がフィットネスレジームを中止し、タンパク質サプリメントへの依存度が低下したことに起因しており、その結果、スポーツ栄養サブセグメントを通じた動物性タンパク質消費量は-3.34%減少した。
  • 2022年のF&Bセグメントの前年比成長率は、肉・鶏肉・魚の米国食品価格指数が4.3%上昇し、シリアル・ベーカリー指数が2021年に2.9%上昇したため、金額ベースで1.18%に傾いた。
  • しかし、予測期間中、メキシコは主にF&B部門に牽引され、金額ベースでは5.94%と最も高いCAGRを記録すると予測されている。貿易を促進し、関税を引き下げ、経済成長を高めるために2020年7月1日に発効したカナダ・米国・メキシコ協定(CUSMA)などのイニシアチブを通じた政府の支援が、動物性タンパク質市場の成長を大きく後押ししている。
  • しかし、カナダが第2位の市場シェアを占め、2016年から2022年にかけて数量ベースで約15%の大幅な成長を観察している。国内の生産量が多いため、カナダでは2019年の65,320トンから2020年には約72,360トンのプロセスチーズが生産された。昆虫タンパク質は、動物飼料セグメントで人気を集めており、2022年には1kgあたり5.9米ドルに達すると推定される低価格のため、2021年には7.90%というレビュー期間全体で最も高い前年比成長率を観測した。

北米動物性タンパク質市場の動向

動物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • 米国における一人当たりの乳タンパク質消費量は2017年から2022年にかけて増加した。米国の乳タンパク質消費量は、2017年から2022年にかけて73.9gから79.7g/人・日に増加した。米国の乳製品業界は、顧客の要望に沿った新製品を革新的に発売している。米国の乳製品サプライヤーは、濾過工程に続く噴霧乾燥などの技術を強化し続けている。また、バイヤーの品質と官能仕様に一貫して対応するための投資も行っている。乳タンパク質のスナックへの応用が2020年の市場を牽引した。2020年には間食が10~20%増加し、COVID-19の流行期にこのセグメントの成長に貢献した。
  • 酪農産業はカナダの農業セクターの中で、赤身肉に次いで第2位にランクされている。酪農産業は主に、計画的な国内供給、管理された価格設定、乳製品の輸入規制に基づく供給管理システムによって運営されている。また、カナダの牛乳・乳製品は品質が高いことでも知られている。これは、酪農場や加工工程において、動物福祉の徹底と環境の持続可能性に沿った厳格な品質基準が守られているためである。カナダ酪農情報センターによると、2020年のカナダの生産量は約9,351万hlで、カナダ最大の加工業者はSaputo、Agropur、Lactalisである。
  • カナダは米国と並び、肥満率が世界で最も高い国のひとつである。2022年6月現在、カナダの成人の約25%が肥満とされ、40~69歳では30%を超えている。これに対抗するため、人々は健康を維持する方法を模索し、健康的なライフスタイルを選ぶようになっている。プロテインは、減量やスポーツの栄養補給に最も好まれるサプリメントである。

食肉と牛乳の生産は、動物性タンパク質原料として大きく貢献している。

  • 北米地域では、カゼインなどの動物性タンパク質の生産は米国が独占している。しかし、国内の工場に脱脂粉乳からカゼインに切り替えるよう説得するためには、1ポンドあたり約2.40米ドルの追加料金が必要になる可能性がある。米国では輸入カゼインが1ポンド当たり約90セントで販売されているため、国内のスキムミルクをカゼインに転換し、現在の価格水準で輸入カゼインと競争することはできない。したがって、現在米国では需要にかかわらずカゼインはあまり生産されていない。2019年、米国はニュージーランド、アイルランド、オランダ、フランス、ポーランドから4億4100万米ドル相当のカゼインを輸入し、世界最大の輸入国となった。しかし、2021年5月には、オランダ(-39.8%)とウガンダ(-81.3%)からの輸入の減少が主な原因で、カゼインの輸入量は前年比で減少した。
  • コラーゲン・ゼラチンタンパクの生産も米国が圧倒的に多く、屠畜場からの供給が主な要因となっている。2019年の北米の牛肉生産量は、カナダの牛肉生産量の増加(2.38%)により0.32%増加した。しかし、豚肉生産量は2020年に-2.42%減少した。これは米国とカナダでの生産量がそれぞれ-1.87%と-5.52%減少したためである。
  • 乳製品業界では、カナダの乳製品メーカーがチーズ、脱脂粉乳、乳清・乳タンパク質濃縮物を製造するために、固形乳を含む他の乳製品を使用することが増加している。この地域の生乳総生産量は2020年には10.095トン増加し、前年比1%増を記録すると予想される。さらに、生乳生産量の増加は、オンタリオ州の多くの加工施設からの追加需要を満たすと予想される。

北米動物性蛋白質産業概要

北米動物性タンパク質市場は細分化されており、上位5社で22.58%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、味の素株式会社、Arla Foods amba、Darling Ingredients Inc.、Glanbia PLC、Kerry Group PLCである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 カナダ
3.4.2 米国
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 カゼインとカゼイネート
4.1.2 コラーゲン
4.1.3 卵タンパク質
4.1.4 ゼラチン
4.1.5 昆虫プロテイン
4.1.6 ミルクプロテイン
4.1.7 ホエイプロテイン
4.1.8 その他の動物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアおよび化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 カナダ
4.3.2 メキシコ
4.3.3 米国
4.3.4 その他の北米地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アグロプール乳業協同組合
5.4.2 味の素株式会社
5.4.3 Arla Foods amba
5.4.4 ダーリング・イングリーディエンツ社
5.4.5 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
5.4.6 グランビアPLC
5.4.7 グループ・ラクタリス
5.4.8 ケリーグループPLC
5.4.9 ミルクスペシャリティーズグローバル
5.4.10 テッセンダーロ・グループ

蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The North America Animal Protein Market size is estimated at USD 2.44 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.70% during the forecast period (2024-2029).

Supplements segment holds significant share with growing health conscious consumer across the region, the segment will register y-o-y growth of 4.92% from 2023-2024

  • The F&B end-user segment, particularly the snacks sub-segment, drives the market and is expected to register a CAGR of 3.10% by value during the forecast period. Consumer preference for animal protein, in particular, is growing owing to its high nutritional value and functional qualities like foaming, emulsification, gelling, etc., which are sought after by all F&B sub-segments. In 2021, one in four US consumers said that "rich in protein" is a very important quality when choosing which snacks to eat, indicating the high demand for protein snacks. This holds for millennial consumers in particular. Consumers are looking for protein snacks for various reasons, including comfort, energy, muscle support, weight loss, and healthy aging.
  • The supplements segment, aided by the sports and performance nutrition sub-segment, is the fastest-growing sub-segment and is expected to record a CAGR of 6.47% by value during the forecast period. This is supported by the growing number of consumers using animal protein to enhance their activities at gyms and fitness centers. Whey protein is the most commonly used animal protein in sports and performance nutrition products. Whey protein contains branched-chain amino acids, a type of amino acid that aids in muscle development.
  • On the other hand, infant foods struggled to gain market share over the review period, owing to the prominence of plant protein in the sub-segment, which stemmed from newborns' lactose intolerance and weaker digestive systems. In the United States, about 2.5% of children under the age of three were allergic to milk in 2021, which was a setback for the market.

United states accounted for majority of the share in 2022 due to strong consumption of animal-based meat and dairy products

  • Among countries in North America, the United States accounted for the largest market share in 2022 due to the high per capita consumption of animal proteins, especially dairy proteins, which increased from 75.06 to 76.22 g/capita/day in 2018-2019. However, the United States recorded a reduced Y-o-Y growth rate of 1.54% by volume in 2020-2021 due to decreased protein demand from the sports supplement industry. This decrease was attributed to consumers' halted fitness regimes and reduced dependence on protein supplements, resulting in a -3.34% decline in animal protein consumption through the sports nutrition sub-segment.
  • The Y-o-Y growth rate of the F&B segment inclined to 1.18% by value in 2022 due to the US food price index for meat, poultry, and fish, which increased by 4.3%, and the cereal and bakery index that increased by 2.9% in 2021.
  • However, during the forecast period, Mexico is projected to record the highest CAGR of 5.94% by value, primarily driven by the F&B sector. Government support through initiatives such as the Canada-United States-Mexico Agreement (CUSMA), which went into effect on July 1, 2020, to promote trade, lower tariffs, and increase economic growth, has significantly boosted the animal protein market growth.
  • However, Canada accounts for the second-largest market share, observing a significant growth of around 15% by volume from 2016 to 2022. Due to the high domestic production in the country, about 72,360 ton of processed cheese were produced in Canada in 2020, up from 65,320 ton in 2019. Insect proteins are gaining popularity in the animal feed segment and observed the highest Y-o-Y growth rate during the entire review period of 7.90% in 2021 due to their low prices, estimated to reach USD 5.9 per kg in 2022.

North America Animal Protein Market Trends

Animal protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • The per capita milk protein consumption increased in the United States from 2017 to 2022. Milk protein consumption in the United States increased from 73.9 g to 79.7 g/capita/day in 2017-2022. The US dairy industry has been innovating and launching new products in line with customer requirements. US dairy suppliers continue to enhance their technology, including the filtration process followed by spray drying. They also invest to meet buyers' quality and sensory specifications consistently. The application of milk proteins in snacks led the market in 2020. The rise in snacking by 10-20% in 2020 contributed to the segment's growth during the COVID-19 pandemic.
  • The dairy industry ranks second in the Canadian agricultural sector, followed by red meat. The dairy industry operates mainly through the supply management system based on planned domestic, administered pricing, and dairy import controls. Along with this, Canadian milk and dairy products are known for their high quality because of the strict quality standards followed on dairy farms and during processing in line with strong animal welfare practices and environmental sustainability. According to the Canadian Dairy Information Center, in 2020, Canada produced around 93.51 million hl, and the largest processors in Canada are Saputo, Agropur, and Lactalis.
  • Along with the United States, Canada has among the highest obesity rates in the world. As of June 2022, about 25% of Canadian adults were considered obese, and the prevalence surpasses 30% for those aged between 40 and 69. In order to counter this, people are exploring ways to stay fit and opting for healthy lifestyles. Proteins are the most preferred supplement consumed for weight loss and sports nourishment.

Meat and milk production contributes majorly as raw material for animal protein ingredients

  • The United States dominates the production of animal proteins, such as casein, in the North American region. However, it could be necessary to charge an additional roughly USD 2.40 per pound to persuade domestic factories to switch from using fluid skim milk to non-fat dry milk to casein. As imported casein is being marketed in the United States at about 90 cents per pound, domestic skim milk supplies cannot be converted to casein and compete with imported casein at the current price levels. Hence, casein is not being produced much currently in the United States, regardless of the demand. In 2019, the United States imported USD 441 million worth of casein from New Zealand, Ireland, the Netherlands, France, and Poland, becoming the world's largest importer. However, by May 2021, casein's Y-o-Y imports decreased primarily due to the decrease in imports from the Netherlands (-39.8%) and Uganda (-81.3%).
  • The United States also dominates the production of collagen and gelatin proteins, majorly driven by the slaughterhouse supply. Bovine meat production in North America increased by 0.32% in 2019, owing to the increased bovine production in Canada (2.38%). However, porcine meat production dropped in 2020 by -2.42%, owing to the drop in production in the United States and Canada by -1.87% and -5.52%, respectively.
  • In the dairy industry, there has been an increase in Canadian dairy product manufacturers using other milk products, including milk solids, to manufacture cheese, skim milk powder, and whey and milk protein concentrate. The total milk production in the region was expected to increase by 10.095 ton in 2020, recording a 1% increase over the previous year. Moreover, the increased milk production is anticipated to meet additional demand from many Ontario processing facilities.

North America Animal Protein Industry Overview

The North America Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 22.58%. The major players in this market are Ajinomoto Co. Inc., Arla Foods amba, Darling Ingredients Inc., Glanbia PLC and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Canada
3.4.2 United States
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Casein and Caseinates
4.1.2 Collagen
4.1.3 Egg Protein
4.1.4 Gelatin
4.1.5 Insect Protein
4.1.6 Milk Protein
4.1.7 Whey Protein
4.1.8 Other Animal Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Canada
4.3.2 Mexico
4.3.3 United States
4.3.4 Rest of North America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Agropur Dairy Cooperative
5.4.2 Ajinomoto Co. Inc.
5.4.3 Arla Foods amba
5.4.4 Darling Ingredients Inc.
5.4.5 Farbest-Tallman Foods Corporation
5.4.6 Glanbia PLC
5.4.7 Groupe Lactalis
5.4.8 Kerry Group PLC
5.4.9 Milk Specialties Global
5.4.10 Tessenderlo Group

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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