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ポーランド コールドチェーン・ロジスティクス市場 - 成長、トレンド、Covid-19インパクト、(2022 - 2027)


Poland Cold Chain Logistics Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, (2022 - 2027)

ポーランドのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、予測期間中に5%以上のCAGRで成長することが見込まれています。ポーランドは、世界的に見てもヨーロッパの中でも農産品の生産量が多い国です。 中欧第2... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ポーランドのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、予測期間中に5%以上のCAGRで成長することが見込まれています。ポーランドは、世界的に見てもヨーロッパの中でも農産品の生産量が多い国です。

中欧第2位の国であるポーランドは、あらゆる種類の食品の専門家にとって非常に魅力的な市場であり、コールドチェーン・ロジスティクス分野の発展に大きな余地を与えています。北欧と中央アジアを結ぶ2つの主要輸送回廊を持つポーランドは、EUを越えて中東、北アフリカ、アジアにまで及ぶ地域のフードハブとなっています。恵まれた立地条件により、サービスの行き届いた道路、航空、鉄道のリンクに完全にアクセスすることができます。

食品の輸出は、ポーランドの数十億ドル規模の経済に不可欠です。ポーランドの輸出業者は、冷凍車、冷蔵設備、倉庫設備などの優れたコールドチェーン・ロジスティクス・サービスを常に求めています。

COVID-19はポーランドの輸出業者を止めませんでした。世界経済が実に大規模な混乱に見舞われているにもかかわらず、彼らの業績は極めて良好である。ポーランドは、ドイツ全体では第4位、ヨーロッパでは第2位の財貨の供給国である。2020年のモノの輸出は2桁の10%増で2375億ユーロに達し、輸入側では2020年に4.8%減の2255億ユーロとなっている。

ポーランドの物流市場は、数年前からダイナミックに発展しています。道路インフラの整備により、道路輸送が格段に容易になりました。新しいコンテナターミナル、グディニア・コンテナターミナルとグダニスクのディープウォーター・コンテナターミナルの拡張のおかげで、コンテナの流れの中でポーランドの役割は高まっています。倉庫やオフィススペースの増加に関連する多くの投資に注目する価値があります。鉄道輸送は大きく成長しており、PKPカーゴはEUで第2位の鉄道輸送会社となっている。したがって、ポーランドの物流市場の成長見通しは有望である。他のEU諸国と比較しても、ポーランドはヨーロッパで最も長いネットワークを持っている国の一つです。

主な市場動向

ポーランドの農業食品の外国貿易。

ポーランドは、大規模で発展した欧州市場への自由なアクセスを獲得し、世界で最も要求の厳しい農業食品市場の一つとなっています。輸出は、食料の余剰を処理するための重要なチャネルとなっており、国内の食品産業の重要な収益源となっています。ポーランドの輸出に占める農業食品の割合は、2020年は輸出が16%、輸入が10.2%、2019年は輸出が15.4%、輸入が9.4%、2018年は輸出が13.3%、輸入が8.7%となっています。食糧経済を提供することの重要性を示すもう一つの指標は、生産額に占める輸出額の割合でもあり、2020年の農業食品部門では45%以上に達している。農業食品の外国貿易は、ポーランドの貿易収支において非常に重要である。

農業食品の輸出は、余剰生産物の効果的な流通経路となっているだけでなく、国内の農業・食品市場を安定させる重要な要因となっている。その結果、ポーランドの農業・食品産業のいくつかの分野で経済状況が改善された。ポーランドが15年近くにわたって欧州連合の機関に参加してきたことは、農業・食品貿易の成長にプラスの効果をもたらした。食品の国際貿易が非常に良い結果を出していることがそれを証明している。ポーランドのEU加盟期間中、農業食品の輸出額は5倍以上の350億ユーロ近くに、輸入額は4倍の240億ユーロ近くに増加し、貿易収支は11倍の106億ユーロ(2020年)に達しています。

物流市場における生鮮品の成長。

ポーランドの飼料消費量は食肉需要に大きく影響され、価格変動のほとんどを占めています。量的には、食肉の生産量と消費量は一定しており、その結果、飼料需要も安定している。COVID-19のパンデミックは、牛乳生産プロセスにわずかな影響しか与えませんでした。牛乳生産は人口密度の低い地域で行われており、農家とドライバーの間で直接やりとりすることなく行うことができます。生乳生産量の増加に伴い、高水準の購入が続き、その結果、価格は2019年と変わらずに推移しました。

COVID-19のパンデミックは、ポーランドの乳製品消費にプラスの影響を与え、飲用乳やハードチーズの需要が増加しました。COVID-19の流行開始時には、一部の生鮮野菜、タマネギ、ジャガイモの需要が大幅に増加しましたが、これは生鮮品の大量購入と同じ要因が動機となっています。国内では高い需要が維持されましたが、2019年の収穫量が少なかったため、輸出レベルが低下しました。

競合他社の状況

ポーランドのコールドチェーンロジスティクス市場のランドスケープは、グローバルプレイヤーとローカルプレイヤーが混在する断片的な性質を持っています。輸出入製品のほとんどは、冷蔵輸送でモニターする必要があります。ポーランドの有力プレイヤーには、Green Yard、Pago Logistics、Frigo Logistics、New Cold Logistics、Eco Containersなどがあります。市場は、パンデミック後に積極的に成長し、パンデミックから復活し始めました。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technological Trends and Automation
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.6 Spotlight on Ambient/Temperature-controlled Storage
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.8 Impact of Emission Standards and Regulations on Cold Chain Industry
4.9 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Storage
5.1.2 Transportation
5.1.3 Value-added Services (Blast Freezing, Labeling, Inventory Management, etc.)
5.2 By Temperature
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.3 By End User
5.3.1 Horticulture (Fresh Fruits & Vegetables)
5.3.2 Dairy Products (Milk, Ice-cream, Butter, etc.)
5.3.3 Meats, Fish, Poultry
5.3.4 Processed Food Products
5.3.5 Pharma, Life Sciences, and Chemicals
5.3.6 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Green Yard
6.2.2 Pago Logistics
6.2.3 Frigo Logistics
6.2.4 New Cold Logistics
6.2.5 Eco Containers
6.2.6 Silvan Logistics
6.2.7 Mandersloot
6.2.8 Loginex
6.2.9 Chenczke Group
6.2.10 Uni Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy)
8.2 Insights on Capital Flows (investments in Transport and Storage Sector)
8.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
8.4 External Trade Statistics - Export and Import

 

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Summary

The Polish Cold Chain Logistics market is expected to grow at a CAGR of more than 5% during the forecast period. Poland is a significant producer of agri-food products in the world and in Europe.

As Central Europe’s second-largest country, Poland is a hugely attractive market for all types of food professionals creating a huge scope for the development of the cold chain logistics sector. The two major transport corridors linking the country to Northern Europe and Central Asia makes it the regional food hub, reaching beyond the European Union and into the Middle East, North Africa, and Asia. The favourable location of the country allows it the full accessibility to well-serviced road, air and rail links.

Food exports are vital to Poland’s multi-billion dollar economy. Poland’s exporters are on a continuous lookout for excellent cold chain logistics services in terms of reefer trucks, chiller equipment and warehousing facilities.

COVID-19 has not stopped Polish exporters. Despite a truly large scale of disturbances in the global economy, they have been doing extremely good. Poland was the fourth supplier of goods to Germany in general and the second in Europe. In 2020 exports of goods increased at a two-digit rate of 10%, reaching 237.5 billion euros, on the imports side, there was a decrease of 4.8% in 2020 to 225.5 billion euros.

Polish logistics market has been developing dynamically for several years. The development of road infrastructure has made road transport much easier. Thanks to the expansion of new container terminals, Gdynia Container Terminal and Deepwater Container Terminal in Gdansk, Poland's role in the flow of containers is increasing. It is worth paying attention to the many investments related to the increase in warehouse and office space. Rail transport is growing significantly, PKP Cargo has become the second largest rail carrier in the European Union. The growth prospects for the logistics market in Poland are therefore promising. Compared to other European Union countries, Poland has one of the longest networks in Europe.

Key Market Trends

Poland’s Foreign Trade in Agri-Food Products:

Poland gained free access to a large and developed European market, which is one of the most demanding agri-food markets in the world. Export has become an important channel for managing food surplus, and thus it constitutes an important source of revenue for the national food industry. The share of exports of agri-food products in Polish exports in 2020 worth 16% and imports worth 10.2%, in 2019 exports worth 15.4% and imports worth 9.4%, 2018 worth 13.3%, and imports is 8.7%. Another measure of the importance of providing a food economy is also a proportion of the export value in the production value, which for the agri-food sector in 2020 amounted above 45%. Foreign trade in agri-food products is of great importance in the trade balance of Poland.

Exporting agri-food products has become an effective distribution outlet for production surpluses, as well as a key factor in stabilizing domestic agricultural and food markets. As a result, the economic situation in several sectors of Poland's agriculture and food industry has improved. Poland's nearly 15 years of participation in European Union institutions have had a positive effect on the growth of agri-food trade. The very positive outcomes of international trade in food products attest to this. Over the course of Poland's EU membership, the value of agri-food exports has increased more than fivefold, to nearly EUR 35 billion, while imports have increased fourfold, to nearly EUR 24 billion, and the trade balance has increased elevenfold, to EUR 10.6 billion in 2020.

Growth of Perishable Goods in Logistics Market:

Polish feed consumption is heavily influenced by meat demand, which accounts for most price fluctuations. In terms of volume, meat production and consumption have remained constant, resulting in stable feed demand. The COVID-19 pandemic has had only a minor impact on the milk production process; milk production takes place in areas with low population density and can be done without direct interaction between farmers and drivers. The increase in milk production was followed by a continued high level of purchases, resulting in prices remaining unchanged from the year 2019.

The COVID-19 pandemic had a positive effect on dairy product consumption in Poland, with a rise in demand for drinking milk and hard cheese. There was a substantial rise in demand for some fresh vegetables, onions, and potatoes at the start of the COVID-19 outbreak, motivated by the same factors driving massive purchases of perishable goods. High domestic demand was maintained, but lower export levels were a result of a poor harvest in 2019.

Competitive Landscape

The cold chain logistics market landscape of Poland is fragmented in nature with a mix of global and local players. Most of the imports and exports products need to be monitored in refrigerated transports. Some of the strong players of the country include Green Yard, Pago Logistics, Frigo Logistics, New Cold Logistics, Eco Containers. The market started reviving from pandemic by growing positively post-pandemic.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technological Trends and Automation
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.6 Spotlight on Ambient/Temperature-controlled Storage
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.8 Impact of Emission Standards and Regulations on Cold Chain Industry
4.9 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Storage
5.1.2 Transportation
5.1.3 Value-added Services (Blast Freezing, Labeling, Inventory Management, etc.)
5.2 By Temperature
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.3 By End User
5.3.1 Horticulture (Fresh Fruits & Vegetables)
5.3.2 Dairy Products (Milk, Ice-cream, Butter, etc.)
5.3.3 Meats, Fish, Poultry
5.3.4 Processed Food Products
5.3.5 Pharma, Life Sciences, and Chemicals
5.3.6 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Green Yard
6.2.2 Pago Logistics
6.2.3 Frigo Logistics
6.2.4 New Cold Logistics
6.2.5 Eco Containers
6.2.6 Silvan Logistics
6.2.7 Mandersloot
6.2.8 Loginex
6.2.9 Chenczke Group
6.2.10 Uni Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy)
8.2 Insights on Capital Flows (investments in Transport and Storage Sector)
8.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
8.4 External Trade Statistics - Export and Import

 

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