世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ブラジルのコールドチェーン・ロジスティクス市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響と予測(2(2022 - 2027)


Brazil Cold Chain Logistics Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact and Forecasts (2(2022 - 2027)

ブラジルのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、2020年には1616.43百万米ドルの規模でしたが、予測期間中に12.57%のCAGRを記録しながら、2026年には3289.12百万米ドルの規模に達すると予想されています。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
150 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ブラジルのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、2020年には1616.43百万米ドルの規模でしたが、予測期間中に12.57%のCAGRを記録しながら、2026年には3289.12百万米ドルの規模に達すると予想されています。

ブラジルは世界で最も急速に成長している経済大国の一つであり、グローバルコールドチェーンアライアンス(GCCA)によれば、約600万立方メートルの貯蔵能力を持つ冷蔵倉庫業界では世界のトップ20に入る市場です。

ブラジルのコールドチェーン市場は、冷蔵製品の輸出が増加していること、肉類や魚介類、果物や野菜などの消費量が増加していること、最新技術や自動化の導入、インフラ設備の改善などにより、予測期間中に成長すると予想されています。

この物流分野の発展を妨げる主な要因の一つは、地域によって大きく異なる輸送インフラであり、道路や鉄道網の未発達や高い人件費につながっています。

ブラジルは、果物、肉、砂糖、大豆の主要な輸出国の一つであり、市場で期待される成長を支えるために、コールドチェーン・ロジスティクスと保管施設の開発を進めています。

コロナウイルスの発生により、2020年の第2四半期と第3四半期には米国と中国への輸出量が減少しましたが、第4四半期には前年同期と比較してほぼ横ばいとなりました。一方、COVID-19によるパンデミックは、国内のe-retailingセクターや加工食品・飲料の消費を大きく押し上げ、冷蔵倉庫や物流の需要を押し上げています。

主な市場動向

生鮮品の輸出増加がコールドチェーン・ロジスティクス・サービスの需要を牽引

ブラジル商業施設食品協会(ABIAD)によると、ブラジルは中国、インドに次ぐ世界第3位の果物生産国でありながら、生産量の3%しか輸出していません。一方、ブラジルで生産される牛肉の大部分(76%)は現在も国内で消費されていますが、輸出は着実に増加しており、主な輸出先は中国、香港、エジプト、チリ、米国、EUです。生鮮品を最大限に輸出できない主な理由は、インフラや技術開発の不足により、在庫切れの恐れ、輸送温度管理、配送の遅れ、ルートの見通しが立たないこと、貨物の安全性が確保されていないことなどでした。

生鮮食品の保存に関しては、これらの制限を解消するために、積み込み、積み降ろし、輸送の面で努力しています。また、適切な温度を維持しながら商品の保存性を高めるために、各社は専用のパッケージにも力を入れています。

2020年上半期は、主に欧州諸国のロックダウンの影響でフルーツの輸出が減少しましたが、第3四半期は2019年の同四半期と同じ輸出額を確保することができました。

製薬・化学分野の需要が市場の成長を支える

nコールドチェーン・ロジスティクス市場の観点から見ると、ブラジルの市場成長に大きく貢献しているのは、化学・製薬業界です。

ブラジルは2020年に414億米ドルの化学製品を輸入し、その支払総額は5,150万トン以上となり、同国の輸入量の記録となりました。 n2019年の結果と比較すると、輸入の金銭的価値は6.3%減少しましたが、取得した物理的数量は8.2%と大幅に増加しており、特にコヴィド-19パンデミックに起因する深刻な世界および国家の経済状況を考慮しています。

ブラジルの医薬品貿易は主要な活動であり、同国は医薬品の原材料や製品の輸入を必要としています。2020年以降、COVID-19パンデミックの影響で製薬業界の輸送需要が急速に増加しています。2020年、製薬業界による輸出は10億7800万米ドル。完成品、半完成品、ワクチン、血液製剤、その他の医薬品の輸入額は70億5900万米ドルに達した。

競争状況

ブラジルのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、多くの国際的な企業や小規模な地元企業が存在するため、非常に断片的な市場となっています。市場の主要プレーヤーには、Friozem Armazens Frigorificos Ltda.、Superfrio Armazens Gerais Ltda.、Arfrio Armazens Gerais Frigorificos、Brado Logistica S/A、Brasfrigo S/Aなどがありますが、市場全体の収益に占めるシェアはごくわずかです。これらの企業は、温度範囲、保管容量、パレットあたりの価格、立地、提供する統合サービスなどのパラメータに基づいて競争しています。

その他の利点

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Overview of Cold Chain Logistics Market in Brazil
4.6 Brief on Freight Rates
4.7 Impact of COVID-19 on Brazil cold chain logistics market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Market
6.1.1 Cold Storage
6.1.2 Cold Transport
6.2 By Temperature Type
6.2.1 Chilled
6.2.2 Frozen
6.3 By End User
6.3.1 Fruits and Vegetables
6.3.2 Dairy Products (Milk, Butter, Cheese, Ice Cream, etc.)
6.3.3 Fish, Meat, and Seafood
6.3.4 Processed Food
6.3.5 Pharmaceutical (Includes Biopharma)
6.3.6 Bakery and Confectionery
6.3.7 Other Applications

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Localfrio S/A
7.2.2 Brado Logistica S/A
7.2.3 Comfrio
7.2.4 Martini Meat S/A
7.2.5 Friozem Armazens Frigorificos Ltda.
7.2.6 Superfrio Armazens Gerais Ltda.
7.2.7 Arfrio Armazens Gerais Frigorificos
7.2.8 Abreu e Lima Logistica
7.2.9 CAP Logistica Frigorificada Ltda.
7.2.10 AP Logistica Group*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Cold Chain Logistics Sector to economy)
9.2 Insights on Capital Flows (investments in Cold Chain Logistics Sector)
9.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product and by Country

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Brazil Cold Chain Logistics Market was valued at USD 1616.43 Million in 2020, and it is expected to reach a value of USD 3289.12 Million by 2026, while registering a CAGR of 12.57% during the forecast period.

Brazil is one of the world’s fastest-growing economies and among the top 20 markets in the world for the cold storage industry with a storage capacity of about 6 million cubic meters a per the Global Cold Chain Alliance (GCCA).

The Brazil Cold Chain market is expectd to grow over the forecast period owing to the rising exports of refrigerated products from the country, increasing consumption of meat and seafood, fruits and vegetables and others, adopting modern technologies and automation and improved infrastructure facilities.

One of the major limitations to the development in this logistics sector is the transportation infrastructure that varies vividly from one region to another leading to underdeveloped road and rail network and high labour fees.

Brazil is one of the major exporters of fruits, meat, sugar and soya beans and is developing its cold chain logistics and storage facilities to support the growth expected in the market.

The outburst of the Corona virus reduced the export volume to the United States and China in the Q2 & Q3 of 2020 but has almost levelled back in Q4 when compared to same quarter of previous year. Meanwhile the COVID-19 led pandemic has significantly boosted the domestic e-retailing sector and the consumption of processed food and beverages, pushing the demand for refrigerated storage space and logistics.

Key Market Trends

Rise in Exports of Perishable goods driving the demand for cold chain logistics services

As per the Brazilian Association of Food for Commercial Establishments (ABIAD), Brazil is the third largest fruit producer in the world after China and India while it exported only 3% of what it produced. On the other hand, a majority (76 percent) of beef produced in Brazil is still consumed domestically, but exports have steadily increased, with key destinations being China, Hong Kong, Egypt, Chile, United States, and the EU. The main reason for the country not being able to export perishable goods to the maximum of its capacity was because of the lack of infrastructure and technological developments leading to the fear of loss of stock, transport temperature control, delivery delays, lack of route visibility and cargo security.

Efforts are being made to square these limitations with respect to the preservation of perishable food in terms of loading, unloading and transportation of these items. The companies are also focusing on specialized packaging in order to increase the shelf life of the product while maintaining the appropriate temperature.

Although the First half of 2020, did saw a decline in Fruit exports, mainly due to lockdown in European countries, Q3 was able to generate the same export figure as there was in 2019 of the same quarter.

Demand from Pharma and Chemicals sectors to support the growth of the market

nFrom the point of view of the cold chain logistics market, the chemical and pharmaceutical industries are among the significant contributors to the market growth in Brazil.

Brazil imported USD 41.4 billion in chemical products in 2020, the total amount paid for the acquisition of more than 51.5 million tons, a record in volume imported by the country. nIn comparison with the results for 2019, there was a 6.3% reduction in the monetary value of imports, but a significant increase of 8.2% in the physical quantities acquired, especially in view of the serious global and national economic conditions resulting from the Covid-19 pandemic.

Pharmaceutical trade in Brazil is a major activity and the country demands on imports of pharmaceutical raw material and products. Post 2020, the demand from pharmaceutical industry for transportation has rapidly increased due to the COVID-19 pandemic. In 2020, exports by the pharmaceutical industry were USD 1.078 billion. Imports of finished products, semi-finished products, vaccines, blood products and other pharmaceutical products reached USD 7.059 billion.

Competitive Landscape

With the presence of many international players as well as a large number of local players with small fleet, Brazilian Cold Chain Logistics Market is highly fragmented. Some of the key players in the market include Friozem Armazens Frigorificos Ltda., Superfrio Armazens Gerais Ltda., Arfrio Armazens Gerais Frigorificos, Brado Logistica S/A, Brasfrigo S/A among others acquiring very less share of the total market revenue. These companies compete on the basis ofparameters such as temperature range, storage capacity, price per pallet, location and integrated services offered.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Overview of Cold Chain Logistics Market in Brazil
4.6 Brief on Freight Rates
4.7 Impact of COVID-19 on Brazil cold chain logistics market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Market
6.1.1 Cold Storage
6.1.2 Cold Transport
6.2 By Temperature Type
6.2.1 Chilled
6.2.2 Frozen
6.3 By End User
6.3.1 Fruits and Vegetables
6.3.2 Dairy Products (Milk, Butter, Cheese, Ice Cream, etc.)
6.3.3 Fish, Meat, and Seafood
6.3.4 Processed Food
6.3.5 Pharmaceutical (Includes Biopharma)
6.3.6 Bakery and Confectionery
6.3.7 Other Applications

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Localfrio S/A
7.2.2 Brado Logistica S/A
7.2.3 Comfrio
7.2.4 Martini Meat S/A
7.2.5 Friozem Armazens Frigorificos Ltda.
7.2.6 Superfrio Armazens Gerais Ltda.
7.2.7 Arfrio Armazens Gerais Frigorificos
7.2.8 Abreu e Lima Logistica
7.2.9 CAP Logistica Frigorificada Ltda.
7.2.10 AP Logistica Group*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Cold Chain Logistics Sector to economy)
9.2 Insights on Capital Flows (investments in Cold Chain Logistics Sector)
9.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product and by Country

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/25 10:28

144.33 円

161.91 円

196.41 円

ページTOPに戻る