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スペインのコールドチェーン・ロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響と予測(2021年~2026年


Spain Cold Chain Logistics Market - GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT AND FORECASTS (2021 – 2026)

スペインのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、2021年から2026年の予測期間中に4.8%のCAGR(Compound Annual Growth Rate)が見込まれています。同市場の主な成長要因は、国内の倉庫施設の増加、B2C電子商... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

スペインのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、2021年から2026年の予測期間中に4.8%のCAGR(Compound Annual Growth Rate)が見込まれています。同市場の主な成長要因は、国内の倉庫施設の増加、B2C電子商取引の成長、官民企業によるインフラ整備への投資の増加です。冷凍食品業界の大きな変革に伴い、大企業の投資が増えたことで、コールドチェーン・ロジスティクスの重要性が高まっています。スペインのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、政府による投資の増加、顧客の嗜好の変化、同国の製薬産業の成長が主な要因となっています。物流・輸送の改善を加速させるために、スペイン政府は国内の貿易と外国投資を促進するための構造改革を実施しました。

COVID-19は、スペインのコールドチェーン・ロジスティクス市場に好影響を与えました。ロックダウン中は、冷凍食品や医薬品の需要が高かったため、コールドチェーン・ロジスティクス市場の成長に貢献しました。電子商取引分野の急速な成長と、即日配送や1時間以内の配送に対するお客様の期待の高まりから、スペインの物流スペースの需要は今後数年にわたって継続的に増加する可能性があります。また、今後数年間の市場浸透率の増加、オンラインショッピングのセキュリティとプライバシーの向上、配送時間の短縮、物流コストの低下は、スペインの物流業界の発展をさらに促進するでしょう。大手サービスプロバイダーは、市場競争力を維持するために、倉庫管理システム、ビッグデータ分析、輸送管理システムなどを導入すると予想されます。企業はさらに、人工知能、RFID、GPSトラッキング、自動化などの技術に投資し、スペインのコールドチェーン・ロジスティクス業界の全体的な発展に貢献するでしょう。

スペインの商品輸出入の増加、航空貨物の増加、輸送業界の企業数の増加、コンテナ港の輸送費やインフラ支出なども、スペインのコールドチェーン市場にプラスの影響を与える可能性のある重要な要因の一つです。

主な市場動向

Eコマースがスペインの物流を牽引

2020年末までに、COVID-19のパンデミックにより、移動が制限され、商業機関の能力も低下しました。その結果、電子商取引の成長が加速し、この傾向はその後も続いています。2020年の第2四半期(第1四半期はパンデミックと厳重なロックダウンがあった)の電子商取引の量は、2019年の同四半期に比べて増加した。この割合は小さいですが、オンラインで購入される商品の種類は根本的に変化しています。COVID-19以前は、レジャー産業がEコマースの約40%を占めていました。2020年第2四半期と2019年第2四半期のデータを比較すると、家具・家庭用品(+191%)、家電製品(+183%)、スポーツ用品・玩具(+137%)、衣類・履物(+68%)の大幅な伸びに比べて、レジャー消費は85%も減少しています。COVID-19ワクチンが人々の間に広まり、企業が通常の営業時間を再開すると、一部のショッピングは実店舗に戻ってきますが、残りの部分は消費者の習慣やパンデミック中に得た経験のためにまだ手が届かないでしょう。

スペインでは倉庫の占有面積が過去最高に

電子商取引の発展が加速する中で、物流エリアの利用は史上最高水準に達し、その間の取引量は2020年に83万平方メートルに達しました。2019年と比較すると、46%の増加となりました。2つの主要な物流チャネルが吸収量の96%を占めています。そのうち55%はThe Henares Corridor(A-2高速道路)、41%はSouthern Corridor(A-42およびA-4通路)によるものです。合計57件の取引が成立し、そのうち10件は大型ユニット(20,000平方メートル)のリース取引で、そのうち8件は第3物流圏にあります。純粋なEコマース事業者も3PL事業者も、ハイスペックな商品にニーズを集中させている。物流の占有率は70%~80%。過去3年間の建築面積は、グレードAのユニットに相当する。2020年を通して、建設業界は非常に活発な活動を続け、約675,000平方メートルの新しい物流床面積を市場に提供しました。2021年には940,000平方メートルが引き渡されると予想され、そのうち約42%がプレリースされています。2020年12月末時点の空室率は10.6%前後で推移しており、物流倉庫の空き面積は約100万平方メートル(58.5万平方メートルはAクラス)となっています。需要が質に集中しているため、市場の力で空室の総和を吸収することができるということです。2021年にはAクラスの床面積と新規の床面積が引き渡される見込みで、賃料の下落は期待できない。

競合他社の状況

スペインのコールドチェーン・ロジスティクス市場は、国内外の複数の企業が存在し、断片的です。コールドチェーンサービスプロバイダーは、プロセスの標準化を提供する能力の開発に取り組んでいます。市場での競争は、コスト、保管料、スペースに加えて、梱包材や包装材の価格上昇に関連しています。主なプレイヤーは、Frigorifics Gelada SL、Interlogistica Del Frio SA、Ferro-Montajes Albacete S.C.L. De Balazote、Eurocruz、Frillemena SAなどです。

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目次

1 イントロダクション
1.1 調査の成果物
1.2 調査の前提条件
1.3 調査の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場のダイナミクスとインサイト
4.1 現在の市場の状況
4.2 市場力学
4.2.1 推進要因
4.2.2 制約要因
4.2.3 機会
4.3 技術動向と自動化
4.4 政府の規制と取り組み
4.5 業界のバリューチェーン/サプライチェーン分析
4.6 常温・温度制御ストレージへの注目
4.7 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.8 排出基準・規制がコールドチェーン業界に与える影響
4.9 COVID-19の市場への影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 サービス別
5.1.1 保管
5.1.2 輸送
5.1.3 付加価値サービス(ブラストフリージング、ラベリング、在庫管理など
5.2 温度タイプ別
5.2.1 チルド
5.2.2 冷凍
5.3 アプリケーション別
5.3.1 園芸(生鮮果実・野菜
5.3.2 乳製品(牛乳、アイスクリーム、バターなど)
5.3.3 肉類・魚類
5.3.4 加工食品
5.3.5 製薬・ライフサイエンス・化学品
5.3.6 その他の用途

6 競争環境
6.1 市場集中度の概要
6.2 会社概要
6.2.1 Frigorifics Gelada SL
6.2.2 Interlogistica Del Frio SA
6.2.3 Ferro-Montajes Albacete S.C.L. De Balazote
6.2.4 ユーロクルス
6.2.5 Frillemena SA
6.2.6 Frigorificos De Toedo SA
6.2.7 Frigel SL
6.2.8 フリゴリフィコスSOLY
6.2.9 Frigorificos Sanchidrian
6.2.10 Asgasa Servicios Frigorificos*(アスガサ・サービシオス・フリゴリフィコス

7 コールドチェーン物流市場の将来性

8 APPENDIX
8.1 マクロ経済指標(GDP分布、活動別、輸送・保管部門の経済への貢献度
8.2 対外貿易統計-製品別の輸出と輸入の推移

 

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Summary

Spain's cold chain logistics market is expected to witness a CAGR (Compound Annual Growth Rate) of 4.8% during the forecast period of 2021-2026. The main growth drivers of the market are the growth of warehousing facilities across the country, the growth of B2C e-commerce, and the increase in investment by public and private enterprises in infrastructure development. With the significant transformation in the frozen food industry, cold chain logistics has become more and more important due to increased investment by large enterprises in the industry. Spain's cold chain logistics market is mainly driven by increased government investment, changes in customer preferences, and the growth of the country's pharmaceutical industry. To accelerate the improvement of logistics and transportation, the Spanish government has carried out structural reforms to promote trade and foreign investment in the country.

COVID-19 has had a positive impact on Spain's cold chain logistics market. During the lockdown, high demand for frozen food and pharmaceutical products helped in the growth of the cold chain logistics market. Because of the rapid growth of the e-commerce sector and the increasing expectations of customers for same-day delivery and same-hour delivery, Spain’s demand for logistics space may continue to grow in the next few years. The increase in market penetration, the increase in security and privacy of online shopping, the shortening of delivery time and the decrease in logistics costs in the next few years will further promote the development of the logistics industry in Spain. Large service providers are expected to adopt warehouse management systems, big data analysis, and transportation management systems to maintain market competitiveness. Companies will further invest in technologies such as artificial intelligence, RFID, GPS tracking, and automation, which will contribute to the overall development of the Spanish cold chain logistics industry.

The growth of Spanish goods imports and exports, the growth of air cargo, the increase in the number of companies in the transportation industry, and the transportation and infrastructure expenditures of container ports are some of the other key factors that may have a positive impact on the Spain cold chain market.

Key Market Trends

E-commerce is Driving Logistics in Spain

By the end of 2020, the COVID-19 pandemic had restricted movements and the capacity of commercial institutions. It had accelerated the growth of e-commerce, and this trend has been noted in the following years. The volume of e-commerce in the second quarter of 2020 (the first quarter was marked by a pandemic and strict lockdown) increased compared with the same quarter in 2019. Although this percentage is small, the types of products purchased online have undergone a fundamental change. Before COVID-19, the leisure industry accounted for approximately 40% of e-commerce. Comparing the data for the second quarter of 2020 and the second quarter of 2019, we see a decline of 85% of leisure consumption compared with the substantial growth of furniture and household products (+191%), household appliances (+183%), sporting goods and toys (+137%), clothing and footwear (+68%). As the COVID-19 vaccine spreads among the population and businesses resume normal business hours, some shopping will return to the physical store, although the other part will still be out of reach because of consumers’ habits and experience acquired during the pandemic.

Take-Up Area of Warehouses is at All Time High in Spain

In the context of the accelerated development of e-commerce, the use of the logistics area reached the highest level in history, during which the transaction volume reached 830,000 square meters in 2020. Compared with 2019, this is an increase of 46%. The 2 main logistics channels accounted for 96% of the absorption: 55% of which came from The Henares Corridor (A-2 highway) and 41% of the Southern Corridor (A-42 and A-4 passages). A total of 57 transactions were concluded, 10 leasing transactions for large units (20,000 square meters), of which 8 are in the third logistics circle. Both pure e-commerce operators and 3PL focus their needs on high-spec products. 70% to 80% logistics occupation. The building area in the past 3 years is equivalent to a Grade A unit. Throughout 2020, the construction industry remained highly active and delivered approximately 675,000 square meters of new logistics floor area to the market. It is estimated that 940,000 square meters will be delivered by 2021, of which about 42% have been pre-leased. As of the end of December 2020, the vacancy rate was hovering around 10.6%, and there were approximately 1,000,000 square meters of available logistics warehouse space (585,000 square meters is Class A). Since demand is concentrated on quality, the power of the market means that it will be able to absorb the sum of vacancies. It is expected that the A-level floor area and new floor area will be delivered in 2021, and the rent is not expected to drop.

Competitive Landscape

Spain's cold chain logistics market is fragmented with several domestic and international companies present in Spain's cold chain logistics market. The cold chain service providers are still working on developing the ability to provide standardization in the processes. The competition in the market pertains in terms of costs, storage fees, and space along with the rising prices of packing and packaging materials. Major players are Frigorifics Gelada SL, Interlogistica Del Frio SA, Ferro-Montajes Albacete S.C.L. De Balazote, Eurocruz, and Frillemena SA.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technological Trends and Automation
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.6 Spotlight on Ambient/Temperature-controlled Storage
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.8 Impact of Emission Standards and Regulations on Cold Chain Industry
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Storage
5.1.2 Transportation
5.1.3 Value-added Services (Blast Freezing, Labeling, Inventory Management, etc.)
5.2 By Temperature Type
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.3 By Application
5.3.1 Horticulture (Fresh Fruits & Vegetables)
5.3.2 Dairy Products (Milk, Ice-cream, Butter, etc.)
5.3.3 Meats & Fish
5.3.4 Processed Food Products
5.3.5 Pharma, Life Sciences, and Chemicals
5.3.6 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Frigorifics Gelada SL
6.2.2 Interlogistica Del Frio SA
6.2.3 Ferro-Montajes Albacete S.C.L. De Balazote
6.2.4 Eurocruz
6.2.5 Frillemena SA
6.2.6 Frigorificos De Toedo SA
6.2.7 Frigel SL
6.2.8 Frigorificos SOLY
6.2.9 Frigorificos Sanchidrian
6.2.10 Asgasa Servicios Frigorificos*

7 FUTURE OF COLD CHAIN LOGISTICS MARKET

8 APPENDIX
8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution, by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy)
8.2 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product

 

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