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日本のコールドチェーン・ロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Japan Cold Chain Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

日本のコールドチェーン・ロジスティクス市場は、2020-2025年の予測期間中、2%以上の成長率が見込まれています。現在、日本では惣菜化が進み、PB(プライベートブランド)商品が強化されており、お弁当やお惣菜な... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

日本のコールドチェーン・ロジスティクス市場は、2020-2025年の予測期間中、2%以上の成長率が見込まれています。現在、日本では惣菜化が進み、PB(プライベートブランド)商品が強化されており、お弁当やお惣菜などの伝統的な日本食の普及が進んでいます。

また、農業分野では高齢化が全国的に進んでおり、農業従事者の数が減少していることも、日本人の食生活が肉・魚介類・冷凍食品にシフトしている大きな要因となっています。

COIVD-19が施行された2020年3月のドラッグストアの売上高は、前年同月比7.5%増となったと日本貿易省が発表しました。これに伴い、日本スーパーマーケット協会は、自粛や家庭での調理の必要性から、2020年3月のスーパーマーケットにおける食料品の需要と売上が前年同月比7.4%増になると予測しています。

主な市場動向

現代の家庭が冷凍食品の需要を牽引

冷蔵・冷凍食品の需要は、自立した高齢者、共働き世帯や単身者の増加、食品ロスの危険性、食品・飲料業界における全体的な労働力不足など、現代の家庭におけるソリューションとして増加しています。

日本冷凍食品協会によると、2018年の冷凍食品の国内消費量は2,893,299トン(前年比1.3%増)、一人当たりの消費量は22.9kgとなっています。これに伴い、近年は農産物を中心とした日本食が世界的に爆発的に増加しています。日本では高齢化が進み、健康寿命への移行が国民の共通の願いとなっていることから、スーパーやハイパーマーケット、ドラッグストアなどで冷凍食品の販売量が大幅に増加しています。

日本の医薬品業界の成長

日本は世界最大の医薬品市場の一つであり、特に高齢化社会を迎えている。また、ジェネリック医薬品の普及に向けた政府の積極的な取り組みを背景に、先進的な医療機器の生産・輸入国でもあります。

また、生物製剤の分野では、米国に次ぐ第2位の地位を確立しています。政府が低価格の模倣品を支援することに注力していることと相まって、バイオシミラーにとっては大きなチャンスとなります。日本では、革新的な医薬品メーカーが長い間、寛大な独占期間の恩恵を受けてきましたが、ジェネリック医薬品の普及という点では、他の成熟した市場に追いつきつつあり、模倣品によるシェアが急速に拡大しています。国内の医薬品メーカーが製品をグローバルに展開するようになり、日本のトップ企業の海外売上高比率が上昇し、コールドチェーンの保管・輸送施設の需要が着実に増加していることは、このシステムの信頼性を反映しています。

競争状況

市場はかなり細分化されており、日本通運、ヤマト、近鉄エクスプレスなど、国内外の多くの企業が参入しています。

この市場での競争は、コスト、保管料、スペース、そして梱包材や包装材の価格上昇という点に関連しています。サービスプロバイダーは、プロセスの標準化を実現するための開発に取り組んでいます。

その他のメリット

エクセル形式のマーケットエスティメイト(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technological Trends and Automation
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.6 Spotlight on Ambient/Temperature-controlled Storage
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.8 Impact of Emission Standards and Regulations on Cold Chain Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Storage
5.1.2 Transportation
5.1.3 Value-added Services (Blast Freezing, Labeling, Inventory Management, etc.)
5.2 By Temperature Type
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.3 By Application
5.3.1 Horticulture (Fresh Fruits & Vegetables)
5.3.2 Dairy Products (Milk, Ice-cream, Butter, etc.)
5.3.3 Meats, Fish, Poultry
5.3.4 Processed Food Products
5.3.5 Pharma, Life Sciences, and Chemicals
5.3.6 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Nippon Express
6.2.2 Yamato Holdings
6.2.3 Sagawa
6.2.4 Kintetsu World Express
6.2.5 Itochu Logistics Corp.
6.2.6 DHL
6.2.7 Kuehne Nagel
6.2.8 K line Logistics
6.2.9 Nichirei Logistics Group, Inc.
6.2.10 Sojitz Corporation
6.2.11 CEVA Logistics
6.2.12 Kokubu Goup
6.2.13 Agility
6.2.14 SF Express*

7 FUTURE OF JAPAN COLD CHAIN LOGISTICS MARKET

8 APPENDIX

 

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Summary

The Japanese cold chain logistics market is expected to exhibit a growth rate of more than 2% during the forecast period 2020-2025. As per the current movement of ready-made meals and strengthening of PB products (private label products whose brand is owned by a supplier who gets the goods made by a contract manufacturer under his own label) promoting traditional Japanese cuisine in form of bento and side dishes.

The ageing population in the agriculture sector is maximum as compared to rest of Japan leading to a pacing reduction in the active number of farmers in the country and is one of the major reasons leading the Japanese population to shift to meat, seafood and frozen products.

With COIVD-19 in effect, the Japanese Trade Ministry reported a 7.5% Y-o-Y increase in the sale at drugstores in March 2020. Along with this, the Japan Supermarkets Association, in response to the self-imposed quarantines and need to cook at home, reflected a 7.4% Y-o-Y increase in the demand and sales of groceries at the supermarkets in March 2020.

Key Market Trends

Modern Households Leading to Demand for Frozen Foods

The Demand for chilled/frozen foods is increasing as a solution for the modern age families, such as the independent elderly citizens, increase in dual-income households and single people along with the danger of food loss, and increasing overall labour shortages in the food and beverage industry.

According to the Japan Frozen Foods Association, the domestic consumption of frozen foods in 2018 was 2,893,299 tons (up 1.3% year-on-year) while the per capita consumption was 22.9 kg. Along with this, there is a worldwide explosion in Japanese food, especially agricultural products in recent years. As the population of Japan ages, the shift on healthy life expectancy is a common desire of the people aiding the overall sale of frozen products significantly increase in the supermarkets, hypermarkets and drugstores.

Growth of Pharmaceutical Sector in Japan

Japan is one of the largest pharmaceutical markets in the world, especially due to its ageing population. It is also among the major producers and importers of advanced medical facilities backed by the active government initiatives for the promotion of generic drugs.

The country’s native biologics sector has now gained the second position after the USA. Coupled with the government’s focus on supporting lower-cost copycat products, this entails a huge opportunity for bio-similars. While innovative drugmakers have long benefited from generous exclusivity periods in Japan, the country is catching up with other mature markets in terms of generics penetration, with a rapidly increasing share of the market held by copycats. The confidence of the system is reflected by the fact that domestic drugmakers are increasingly going global with their products, with the share of overseas sales of the top Japanese companies rising steadily increasing the demand for cold chain storage and transportation facilities.

Competitive Landscape

The market is fairly fragmented with a high number of local and international players in the market including Nippon Express, Yamato and Kintetsu World Express.

The competition in the market pertains in terms of costs, storage fees and space along with the rising prices of packing and packaging materials. The service providers are still working on developing the ability to provide standardisation in the processes.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technological Trends and Automation
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
4.6 Spotlight on Ambient/Temperature-controlled Storage
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.8 Impact of Emission Standards and Regulations on Cold Chain Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Storage
5.1.2 Transportation
5.1.3 Value-added Services (Blast Freezing, Labeling, Inventory Management, etc.)
5.2 By Temperature Type
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.3 By Application
5.3.1 Horticulture (Fresh Fruits & Vegetables)
5.3.2 Dairy Products (Milk, Ice-cream, Butter, etc.)
5.3.3 Meats, Fish, Poultry
5.3.4 Processed Food Products
5.3.5 Pharma, Life Sciences, and Chemicals
5.3.6 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Nippon Express
6.2.2 Yamato Holdings
6.2.3 Sagawa
6.2.4 Kintetsu World Express
6.2.5 Itochu Logistics Corp.
6.2.6 DHL
6.2.7 Kuehne Nagel
6.2.8 K line Logistics
6.2.9 Nichirei Logistics Group, Inc.
6.2.10 Sojitz Corporation
6.2.11 CEVA Logistics
6.2.12 Kokubu Goup
6.2.13 Agility
6.2.14 SF Express*

7 FUTURE OF JAPAN COLD CHAIN LOGISTICS MARKET

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