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モロッコの貨物・ロジスティクス市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Morocco Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

モロッコの経済は、2008年から年平均4%で成長しています。政治的に安定しており、地政学的にも有利な位置にあるため、アフリカ北部の他の国々と比べて競争力があります。モロッコは、製造業、不動産、観光業に重... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

モロッコの経済は、2008年から年平均4%で成長しています。政治的に安定しており、地政学的にも有利な位置にあるため、アフリカ北部の他の国々と比べて競争力があります。モロッコは、製造業、不動産、観光業に重点的に投資しており、アフリカ地域で最も多くの外国直接投資を受けているが、運輸・物流部門への外国直接投資は比較的限られており、外国直接投資全体に占める割合は3%未満である。アフリカと地中海の中でモロッコが地理的に重要な位置を占めていること、EU、米国、トルコとの間で自由貿易協定が締結されたこと、一人当たりの所得が増加したことなどから、過去15年間で国際貿易量が増加しました。モロッコの外国貿易の大部分は海路で行われており、さらなる経済成長のためには、国内の35の商業港への投資が不可欠です。海上輸送の成功に伴い、モロッコの航空、鉄道、道路による貨物輸送や物流部門も高い成長率を示しています。モロッコ政府が導入した「国家物流戦略2030」は、GDP成長率の向上、二酸化炭素排出量の削減、36,000人の雇用創出に貢献するため、物流コストの削減に焦点を当てており、同国の物流部門の強化が期待されています。

主な市場動向

モロッコでのインフラ投資の増加が市場を牽引すると予想される

現在、モロッコの運輸・物流部門は、GDPの約4%を占め、100万人以上に雇用を提供しています。調査期間中、国内の物理的インフラへの公共投資が増加したことが、国内の輸送・物流部門の拡大に寄与しています。1,800kmに及ぶ高速道路の新設、鉄道網の拡充、物流・工業地帯の開発などにより、輸送・物流事業に携わる企業数が急増しました。過去20年間で、インフラプロジェクトへの公共投資は総額3,000億MADに達し、2012年から2016年の間だけでも1,660億MADの投資が行われました。

エンドユーザーセグメントへのFDIの増加が市場を牽引している

アフリカとヨーロッパの間という戦略的な地理的位置にあるため、モロッコの対外貿易は国の発展に重要な役割を果たしています。海外直接投資の増加は、物流業界の急速な拡大に貢献しています。2008年から2016年の間に、モロッコの主要な経済セクターは外国直接投資(FDI)において最大のシェアを獲得しました。不動産部門は約25.4%と最も高いFDIを獲得し、急速に成長している製造業は約22%のFDIを獲得しました。また、自動車、航空、再生可能エネルギーなどの分野で活躍する外国企業の誘致にも成功しています。

競争状況

モロッコの貨物・物流市場は、大多数の国際的なキープレイヤーとヨーロッパ生まれの企業によって支配されています。物流企業の大半は、様々な貨物輸送と倉庫サービスの両方を行っています。予測期間中は、電子商取引の拡大やインフラ分野への投資の増加により、市場の成長が見込まれています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Market Opportunities
4.3 Industry Attractiveness and Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the e-commerce Industry
4.8 Insights on the Proposed Railway Development Strategy
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Services
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Construction
5.2.4 Distributive Trade (Wholesale and Retail)
5.2.5 Healthcare and Pharmaceutical
5.2.6 Other End Users (Chemicals, Telecommunications, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Bolloré Africa Logistics Maroc
6.2.2 SMTR Carre
6.2.3 DB SCHENKER
6.2.4 KUEHNE & NAGEL
6.2.5 LOGICOLD
6.2.6 Gulf Agency Co
6.2.7 La Voie Express
6.2.8 ID Logistics
6.2.9 Egyptair Cargo
6.2.10 UPS
6.2.11 IPSEN Logistics
6.2.12 Qualitair & Sea International Logistics
6.2.13 Ceva Logistics
6.2.14 CMA CGM*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

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Summary

Morocco’s economy has been growing at an annual average of 4% from 2008. The political stability and the geostrategic location are offering a competitive advantage compared to other countries in northern Africa. The country receives the highest foreign direct (FDI) investments in the African region with focused investments in the manufacturing industry, real estate, and tourism sectors yet FDIs in the transport and logistics sector are relatively limited in the country and account for less than 3% in total FDIs. The geostrategic location of Morocco within Africa and the Mediterranean, the signing of free trade arrangements with the EU, USA, Turkey, together with a rise in income per capita, has resulted in increased volumes of international trade during the past fifteen years. The vast majority of Morocco’s foreign trade comes by sea making it crucial for further economic growth to invest in the country’s 35 commercial ports. Along with successful Maritime, Morocco’s air, rail, and road freight transport and the logistics sector has shown strong growth rates as well. National Logistics Strategy 2030 an initiative that was introduced by the government of Morocco is focusing on decreasing logistics costs to contribute to higher GDP growth rates, reduction of Carbon dioxide emissions and the creation of 36,000 jobs is anticipated to strengthen the logistics sector in the country.

Key Market Trends

Increasing Infrastructure Investments in the Country are Anticipated to Drive the Market

Currently, Morocco’s transport and logistics sector contributes about 4% to GDP and provides jobs to more than 1 million people. Increasing public investments in the country's physical infrastructure during the study period has contributed to the expansion of the domestic transport and logistics sector. The construction of 1,800 km of new expressways, expansion of the rail network, and the development of logistic and industrial zones led to a sharp rise in the number of companies active in the transport and logistics business. During the last 20 years, public investments in infrastructure projects totaled MAD 300 billion, and the investments during 2012 – 2016 alone were MAD 166 billion.

Increasing FDIs in the End-User Segments is Driving the Market

Due to the strategic geographical location between Africa and Europe, Morocco’s foreign trade plays a significant role in developing the country. The rising FDIs are helping the logistics industry to expand rapidly. During 2008- 2016 the key economic sectors of the country received the largest shares in foreign direct investments (FDI) with the real estate segment received the highest FDI with around 25.4% and the rapidly growing manufacturing industry received around 22% FDI. The country also managed at attracting foreign companies active in the automotive, aeronautics, and renewable energy sectors to expand their business in the country.

Competitive Landscape

The freight and logistics market in Morocco is dominated by the majority of international key players and European born companies. The majority of the logistics companies are active both in various freight transports and warehousing services as well. The market is anticipated to grow during the forecast period with the growing e-commerce, and increasing investments into the infrastructure sector of the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Market Opportunities
4.3 Industry Attractiveness and Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the e-commerce Industry
4.8 Insights on the Proposed Railway Development Strategy
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Services
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Construction
5.2.4 Distributive Trade (Wholesale and Retail)
5.2.5 Healthcare and Pharmaceutical
5.2.6 Other End Users (Chemicals, Telecommunications, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Bolloré Africa Logistics Maroc
6.2.2 SMTR Carre
6.2.3 DB SCHENKER
6.2.4 KUEHNE & NAGEL
6.2.5 LOGICOLD
6.2.6 Gulf Agency Co
6.2.7 La Voie Express
6.2.8 ID Logistics
6.2.9 Egyptair Cargo
6.2.10 UPS
6.2.11 IPSEN Logistics
6.2.12 Qualitair & Sea International Logistics
6.2.13 Ceva Logistics
6.2.14 CMA CGM*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

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