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食品添加物の世界市場


The Global Market for Food Additives

レポート範囲 本レポートでは、2024年から2029年までの食品添加物市場の市場予測を行い、主要企業の市場シェアを分析している。食品添加物市場は、種類別に香料、酸味料、非栄養性甘味料、着色料、風味調味料、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BCC Research
BCCリサーチ
2024年10月9日 US$5,500
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130 英語

 

サマリー

レポート範囲
本レポートでは、2024年から2029年までの食品添加物市場の市場予測を行い、主要企業の市場シェアを分析している。食品添加物市場は、種類別に香料、酸味料、非栄養性甘味料、着色料、風味調味料、保存料、酵素、その他に区分される。さらに、供給源別に天然と合成に、用途別に飲料、製パン・製菓、ソース・ドレッシング・調味料、乳製品・冷菓、甘味・塩味スナック、その他の用途に区分される。地域別の推定と予測には、北米、欧州、アジア太平洋地域、南米、中東・アフリカが含まれる。
レポート内容
- 110のデータ表と42の追加表
- 食品添加物の世界市場の概要
- 2023年のデータ、2024年の予測、2029年までの複合年間成長率(CAGR)の予測による世界市場動向の分析
- 種類、用途、原産地、地域に基づく食品添加物の市場規模および市場シェアの評価
- 食品添加物の研究開発および技術開発に関する考察
- 流通チャネル、大手食品加工業者の影響、エンドユーザーの選択基準など、食品添加物のマーケティングの検討
- 天然食品添加物と人工/合成食品添加物の比較、および人工/合成製品に関連する懸念事項とその使用に関する厳しい規制のハイライト。
- 食品添加物に影響を及ぼす環境面および規制面の考慮事項と、それらが製品および市場に及ぼす影響についての議論
- 業界における持続可能性のトレンドとESGの進展の概要。主要企業が実践しているESGの実践、ESG格付け、消費者の態度に重点を置く。
- 各社の市場シェア、最近のM&A活動、ベンチャー資金調達などの競合情報
- BASF、ジボダン、ADM、味の素株式会社、インターナショナル・フレーバーズ・アンド・フレグランス・インクなど、主要企業のプロフィール

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目次

目次
第1章 はじめに
市場展望
レポートの範囲
市場概要
第2章 市場概要
概要
PESTEL分析
ポーターのファイブフォース分析
買い手の交渉力中程度
サプライヤーの交渉力サプライヤーの交渉力:中程度
新規参入の可能性中程度
代替品の脅威:高い
業界の競争力高い
規制分析
第3章 市場ダイナミクス
世界市場のダイナミクス
市場促進要因
天然食品添加物に対する需要の高まり
発展途上国による市場需要の増加
加工食品の需要増加
市場の阻害要因
合成/人工添加物に対する懸念の高まり
誤解を招く表示と厳しい規制枠組み
市場機会
小売店舗数と電子商取引プラットフォームの増加
第4章 特許分析
特許分析
ステータス別特許
地域/国別特許
出願人に付与された特許
特許付与の選択
第5章 市場細分化分析
セグメンテーションの内訳
タイプ別市場分析
香料
酸味料
非栄養甘味料
着色料
フレーバー強化剤
保存料
酵素
その他
ソース別市場内訳
天然
合成
用途別市場
製パン・製菓
飲料
ソース、ドレッシング、調味料
乳製品・冷凍デザート
スイート&セイボリースナック
その他の用途
地域別内訳
地域別市場分析
北米
アジア太平洋
ヨーロッパ
南米
中東・アフリカ
第6章 コンペティティブ・インテリジェンス
主要企業
各社の製品ポートフォリオ
第7章 食品添加物市場における持続可能性ESGの視点
ESGの紹介
業界のESGパフォーマンス分析
BCCからのまとめ
第8章 付録
方法論
出典
略語
会社概要
ADM
味の素株式会社株式会社味の素
アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ・ピーエルシー
BASF
カーギル
CHR.ハンセンA/S、ノボネシス傘下
DSM
ジバウダン
インターナショナル・フレーバー&フレグランス社
ケリーグループ
シミラーゼ
テート&ライル

 

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Summary

Report Scope
The report provides market projections for the food additives market from 2024 through 2029 and analyzes the market shares of leading companies. The food additives market is segmented by type into flavors, acidulants, non-nutritive sweeteners, colorants, flavor enhancers, preservatives, enzymes, and others. It is further segmented by source into natural and synthetic, and by application into beverages, bakery and confectionery, sauces, dressings and condiments, dairy and frozen desserts, sweet and savory snacks, and other applications. Regional estimates and forecasts include North America, Europe, the Asia-Pacific region, South America, and the Middle East and Africa.
Report Includes
- 110 data tables and 42 additional tables
- An overview of the global markets for food additives
- Analyses of the global market trends, with data from 2023, estimates for 2024, and projections of compound annual growth rates (CAGRs) through 2029
- Evaluation of market size and market shares of food additives based on type, application, source of origin and region
- Discussion of developments in food additive R&D and technologies
- Examination of the marketing of food additives, including distribution channels, the impact of large food processors and end-user selection criteria
- Description of natural vs. artificial/ synthetic food additives and highlights of concerns related to artificial/ synthetic products and stringent regulations on their use
- Discussion of environmental and regulatory considerations affecting food additives and their impact on products and markets
- Overview of the sustainability trends and ESG developments in the industry, with emphasis on the ESG practices followed by leading companies, their ESG ratings, and consumer attitudes
- Competitive intelligence, including companies’ market shares, recent M&A activity and venture funding
- Profiles of the leading companies, including BASF, Givaudan, ADM, Ajinomoto Co. Inc., and International Flavors & Fragrances Inc.



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Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1 Introduction
Market Outlook
Scope of Report
Market Summary
Chapter 2 Market Overview
Overview
PESTEL Analysis
Porter’s Five Forces Analysis
Bargaining Power of Buyers: Moderate
Bargaining Power of Suppliers: Moderate
Potential of New Entrants: Moderate
Threat of Substitutes: High
Competitiveness in the Industry: High
Regulatory Analysis
Chapter 3 Market Dynamics
Global Market Dynamics
Market Drivers
Rising Demand for Natural Food Additives
Increasing Market Demand by Developing Economies
Increasing Demand for Processed Food Products
Market Restraints
Increasing Concerns Over Synthetic/Artificial Additives
Misleading Labeling and Stringent Regulatory Framework
Market Opportunities
Increasing Number of Retail Outlets and E-Commerce Platforms
Chapter 4 Patent Analysis
Patent Analysis
Patents by Status
Patents by Region/Country
Patents Granted to Applicants
Select Patent Grants
Chapter 5 Market Segmentation Analysis
Segmentation Breakdown
Market Analysis, by Type
Flavors
Acidulants
Non-Nutritive Sweeteners
Colorants
Flavor Enhancers
Preservatives
Enzymes
Others
Market Breakdown by Source
Natural
Synthetic
Market Breakdown by Application
Bakery and Confectionery
Beverages
Sauces, Dressing, and Condiments
Dairy and Frozen Desserts
Sweet and Savory Snacks
Other Applications
Geographic Breakdown
Market Analysis by Region
North America
Asia-Pacific
Europe
South America
Middle East and Africa
Chapter 6 Competitive Intelligence
Leading Companies
Company Product Portfolios
Chapter 7 Sustainability in the Food Additives Market: An ESG Perspective
Introduction to ESG
Industry ESG Performance Analysis
Concluding Remarks from BCC
Chapter 8 Appendix
Methodology
Sources
Abbreviations
Company Profiles
ADM
AJINOMOTO CO. INC.
ASSOCIATED BRITISH FOODS PLC
BASF
CARGILL INC.
CHR. HANSEN A/S, PART OF NOVONESIS
DSM
GIVAUDAN
INTERNATIONAL FLAVORS & FRAGRANCES INC.
KERRY GROUP PLC
SYMRISE
TATE & LYLE

 

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