ノンアルコール酒とモクテル市場調査レポート情報:製品タイプ別(ラム、ウォッカ、ウイスキー、ジン、テキーラ、食前酒、モクテル、その他)、カテゴリー別(レギュラー、プレミアム)、形態別(フレッシュ、加工済み)、フレーバー別(ハーブ&ボタニカル、スパイス、エキゾチック&トロピカルフルーツ&野菜、オーク、アガベ、スモーキー、その他)、地域別(中国、マレーシア、ドイツ、ポルトガル、サウジアラビア、GCC) - 2032年までの予測
Non-alcoholic Liquors & Mocktails Market Research Report Information by Product Type (Rum, Vodka, Whiskey, Gin, Tequila, Aperitif, Mocktails, and Others), Category (Regular, and Premium), By Form (Fresh and Processed), By Flavor (Herbal and Botanical, Spiced, Exotic and Tropical Fruits & Vegetables, Oak, Agave, Smoky, and others), And By Region (China, Malaysia, Germany, Portugal, Saudi Arabia, and GCC) - Forecast Till 2032
ノンアルコール酒とモクテル市場調査レポート情報:製品タイプ別(ラム、ウォッカ、ウイスキー、ジン、テキーラ、食前酒、モクテル、その他)、カテゴリー別(レギュラー、プレミアム)、形態別(フレッシュ、加... もっと見る
サマリー ノンアルコール酒とモクテル市場調査レポート情報:製品タイプ別(ラム、ウォッカ、ウイスキー、ジン、テキーラ、食前酒、モクテル、その他)、カテゴリー別(レギュラー、プレミアム)、形態別(フレッシュ、加工済み)、フレーバー別(ハーブ&ボタニカル、スパイス、エキゾチック&トロピカルフルーツ&野菜、オーク、アガベ、スモーキー、その他)、地域別(中国、マレーシア、ドイツ、ポルトガル、サウジアラビア、GCC) - 2032年までの予測
市場概要
2023年、ノンアルコール酒類とモクテル類の市場規模は61.6億米ドルと推定された。予測期間(2024-2032年)中、ノンアルコール酒類・モクテル市場産業は複合年間成長率(CAGR)8.57%を記録し、2023年の127.9億米ドルから2032年には127.9億米ドルに増加すると予測される。
ノンアルコール酒とモクテル市場は主に、より充実した生活を送りたいという消費者の欲求の高まりによって推進されている。消費者が飲酒の有害な影響をより強く認識するようになるにつれ、飲酒に伴う健康リスクを伴わずに同等の料理体験を提供する代替品を求める傾向が強まっている。Z世代とミレニアル世代は、ノンアルコールの代替品を試す意欲が高まり、健康志向を重視しているため、この傾向が特に顕著である。顧客の嗜好は、健康とウェルネスの発展に大きく影響される。知的・身体的健康が重視されるようになったため、人間は食生活や消費行動にますます慎重になっている。
ノンアルコール酒が健康に良いという認識が消費者の間で高まっているため、市場は大きく発展している。このような消費者の嗜好の変化は、主に健康とウェルネスを重視する傾向が強まっていることに起因している。肝臓病、高血圧、中毒など、さまざまな健康問題を頻繁に引き起こす従来のアルコール飲料の消費は、個人の健康意識が高まるにつれて大幅に減少している。しかし、ノンアルコール飲料は、消費者が健康上のリスクを負うことなく飲酒の社会的側面を享受できる、より安全な代替手段を提供している。
市場セグメント別インサイト
ラム、ウォッカ、ウイスキー、ジン、テキーラ、食前酒、モクテル、その他の製品が、製品タイプに基づくノンアルコール・リカー&モクテル市場のセグメンテーションを構成している。
ノンアルコール・リカー&モクテル市場のセグメンテーションでは、レギュラーとプレミアムの2つのカテゴリーがある。
ハーブ&ボタニカル、香り、エキゾチック、トロピカルフルーツ&野菜、オーク、リュウゼツラン、スモーキーなどは、フレーバーに基づく市場セグメンテーションのひとつである。
地域別の視点
中国のノンアルコール・リカー&モクテル市場は、2032年までに96.7億米ドルの規模に達し、2024年から2032年までの年平均成長率(CAGR)は9.12%と予測される。2023年の市場最大額は44.6億米ドルであった。中国のノンアルコール飲料とモクテル市場は、消費者の嗜好が進化し、健康とウェルネスが重視されるようになった結果、急速に拡大している。とはいえ、中国は世界最大のモクテル輸出国であり、世界市場で重要な役割を果たしている。
さらに、RTD(レディ・トゥ・ドリンク)モクテル部門は、利便性と多様性が促進された結果、拡大している。これらの飲料は多くのスーパーマーケットや小売店で容易に入手できるため、消費者は自分で用意しなくてもおいしくて流行の飲料を見つけることができる便利な方法を手に入れることができる。
ドイツのノンアルコール・リカー&モクテル市場は、2024年から2032年にかけて年平均成長率(CAGR)7.40%で拡大すると予想されている。こうした消費者行動の進化は、ドイツのモクテル業界にとっても有利である。消費者の半数近く(47%)が外出の頻度を減らしていることから、自宅での消費体験を向上させることに重点が置かれる可能性がある。
主要プレーヤー
Seedlip、Keurig Dr Pepper Inc.、Curious Elixirs、Proposition Cocktail Co.、Mocktail Beverages Inc.、New London Light、The Free Spirits Company、Welch's、Three Spirits、Sobriiなどがノンアルコール・リカー&モクテル市場の主要企業である。
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目次 目次
1 エグゼクティブ・サマリー
1.1 市場の魅力度分析 17
1.1.1 ノンアルコール酒類・モクテル市場:フレーバー別 18
1.1.2 ノンアルコール酒類・モクテル市場:製品タイプ別 19
1.1.3 ノンアルコール酒類・モクテル市場:カテゴリー別 20
1.1.4 ノンアルコール酒・モクテル市場:地域別 21
2 市場紹介 23
2.1 定義 23
2.2 調査範囲 23
2.3 調査目的 23
2.4 市場構造 24
3 調査方法 25
3.1 概要 25
3.2 データフロー 27
3.2.1 データマイニングプロセス 27
3.3 購入データベース: 28
3.4 二次ソース: 29
3.4.1 二次調査のデータフロー: 31
3.5 一次調査: 32
3.5.1 一次調査のデータフロー: 33
3.5.2 一次調査:実施したインタビューの数 34
3.5.3 一次調査:対象地域 34
3.6 市場規模推定のためのアプローチ: 35
3.6.1 消費と純貿易アプローチ 35
3.6.2 収益分析アプローチ 35
3.7 データ予測 36
3.7.1 データ予測手法 36
3.8 データモデリング 37
3.8.1 ミクロ経済要因分析: 37
3.8.2 データモデリング: 38
3.9 チームとアナリストの貢献 39
4 市場ダイナミクス
4.2 推進要因 42
4.2.1 ノンアルコール飲料の消費に伴う様々な利点により、消費者のノンアルコール飲料への傾 向が高まっている 42
4.2.2 主要プレーヤーによる技術革新の進展 43
4.3 抑制要因 44
4.3.1 原材料価格の不安定性 44
4.4 機会 45
4.4.1 アルコールフリービールの消費拡大 45
4.4.2 主要企業が採用する拡大政策 45
4.5 課題 46
4.5.1 政府の厳しい法律 46
4.6 戦略的洞察 46
4.6.1 技術の更新 46
4.6.2 注目すべき地域市場 47
4.7 規制の最新情報 47
4.8 市場トレンド 48
4.9 消費者感情 48
4.11.1 モクテル・ノンアルコール飲料におけるフルーツフレーバーの需要増加 49
4.12 機能性飲料に使用されるフレーバーの用途別市場動向 50
4.12.1 肌の健康増進を目的としたオレンジフレーバーの増加傾向 50
4.12.2 腸の健康を目的としたモクテルにおけるジンジャーの使用に関する利点の増加 50
4.13 植物エキスを混合したフレーバーの市場動向 51
4.14 エキゾチックフルーツをミックスしたフレーバーの市場動向 51
4.15 根を混ぜたフレーバーに関する市場動向 52
4.16 野菜ミックスフレーバーの市場動向 52
5 機能性飲料の用途別市場分析 53
5.1.1 エネルギーと持久力 53
5.1.2 筋肉の健康(体重管理を含む) 53
5.1.3 腸の健康(免疫・消化器の健康) 54
5.1.4 皮膚の健康 54
5.1.5 脳の健康 54
5.1.6 その他
5.2 主要原材料の定性分析 56
5.2.1 ジンセン 56
5.2.2 キノコ 56
5.2.3 コラーゲン 57
5.2.4 グアラナ 57
5.2.5 プレバイオティクス/プロバイオティクス 57
5.2.6 その他の特定原材料 58
6 ノンアルコール酒類&モクテル市場:フレーバー別 60
6.1 はじめに
6.2 ハーブと植物性 63
6.2.1 ミント 63
6.2.2 バジル 64
6.2.3 ローズマリー 64
6.2.4 レモングラス 64
6.2.5 その他
6.3 スパイシー 65
6.3.1 ジンジャー 65
6.3.2 シナモン 66
6.3.3 カルダモン 66
6.3.4 クローブ 66
6.4 エキゾチック&トロピカルフルーツ&野菜 67
6.4.1 パイナップル 67
6.4.2 グアバ 67
6.4.3 パッションフルーツ 68
6.4.4 ドラゴンフルーツ 68
6.4.5 ライチ 68
6.4.6 マンゴー 69
6.4.7 ベリー 69
6.4.8 オレンジ 69
6.4.9 トマト 70
6.4.10 その他 70
6.5 オーク 71
6.6 アガベ 72
6.7 スモーキー 73
6.8 その他
7 ノンアルコール酒類&モクテル市場:製品タイプ別 75
7.1 はじめに
7.2 ラム 78
7.3 テキーラ 78
7.4 ウオッカ 79
7.5 ウイスキー 80
7.6 ジン 81
7.7 アペリティフ 82
7.8 モクテル 83
7.8.1 バージン・モヒート
7.8.2 シャーリー・テンプル
7.8.3 バージン・ピニャ・コラーダ 84
7.8.4 バージン・ブラッディ・メアリー 84
7.8.5 その他
7.9 その他 85
8 ノンアルコール酒類・モクテル市場:カテゴリー別 86
8.1 はじめに
8.2 レギュラー
8.3 プレミアム 88
9 ノンアルコール酒類・モクテル類市場:地域・国別 89
9.1 概要
9.2 中国 90
9.3 マレーシア 93
9.4 ドイツ 96
9.5 ポルトガル 99
9.6 サウジアラビア 102
9.7 GCC 105
10 競争環境 109
10.1 はじめに 109
10.2 競争ダッシュボード 110
10.2.1 製品ポートフォリオ 110
10.2.2 地域プレゼンス 111
10.2.3 戦略的提携 111
10.2.4 業界経験 111
10.3 2023年の市場シェア分析 112
10.4 ディスラプターとイノベーターの主要企業はどこか 112
10.5 市場リーダーはどのような戦略を採用しているか 112
10.6 比較分析:主要プレーヤーの財務 113
10.7 主要プレイヤー/ブランド一覧(地域別) 113
10.8 主要開発と成長戦略 114
10.8.1 製品発売 114
10.8.2 香料の上市 114
10.8.3 市場拡大 115
10.9 データ引用 117
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Summary Non-alcoholic Liquors & Mocktails Market Research Report Information by Product Type (Rum, Vodka, Whiskey, Gin, Tequila, Aperitif, Mocktails, and Others), Category (Regular, and Premium), By Form (Fresh and Processed), By Flavor (Herbal and Botanical, Spiced, Exotic and Tropical Fruits & Vegetables, Oak, Agave, Smoky, and others), And By Region (China, Malaysia, Germany, Portugal, Saudi Arabia, and GCC) - Forecast Till 2032
Market Overview In 2023, the market size of non-alcoholic liquors and mocktails was estimated to be USD 6.16 billion. During the forecast period (2024-2032), the Non-alcoholic Liquors & Mocktails market industry is anticipated to experience a compound annual growth rate (CAGR) of 8.57%, increasing from USD 12.79 billion in 2023 to USD 12.79 billion by 2032. The market for non-alcoholic liquors and mocktails is primarily propelled by the increasing desire of consumers to lead more fulfilling lives. As consumers become more cognizant of the detrimental effects of alcohol consumption, they are increasingly seeking alternatives that provide comparable culinary experiences without the health risks associated with alcohol consumption. Gen Z and millennials are particularly prominent in this trend due to their increased willingness to experiment with non-alcoholic alternatives and their emphasis on well-being. Customers' preferences are significantly affected by developments in health and wellness. Humans have become increasingly cautious about their dietary and consumption behaviors because of the increasing emphasis on intellectual and physical health. The market is experiencing substantial development because of the increasing awareness among consumers regarding the health benefits of non-alcoholic liquor. This transition in consumer preference is primarily driven by the increasing emphasis on health and wellness. The consumption of traditional alcoholic beverages, which are frequently associated with a variety of health issues, including liver disease, high blood pressure, and addiction, has experienced a significant decrease as individuals become more health conscious. However, non-alcoholic liquors provide a safer alternative that enables consumers to partake in the social aspects of imbibing without the corresponding health risks.
Market segment insights Rum, vodka, whiskey, gin, tequila, aperitifs, mocktails, and other products comprise the non-alcoholic liquors & mocktails market segmentation, which is based on product type. In the Non-alcoholic Liquors & Mocktails market segmentation, there are two categories: regular and premium. Herbal and botanical, fragrant, exotic, and tropical fruits and vegetables, oak, agave, and smoky are among the market segmentations that are based on flavor.
Regional Perspectives The Non-alcoholic Liquors & Mocktails market in China is projected to reach a value of USD 9.67 billion by 2032, with a compound annual growth rate (CAGR) of 9.12% from 2024 to 2032. In 2023, the market's largest value was USD 4.46 billion. The market for non-alcoholic beverages and mocktails in China is rapidly expanding as a result of evolving consumer preferences and an increasing emphasis on health and wellness. Nevertheless, China is the world's largest exporter of mocktails, which is why it plays a significant role in the global market. Additionally, the ready-to-drink (RTD) mocktails sector is expanding as a result of the convenience and variety that are being promoted. These beverages are readily accessible in numerous supermarkets and retail establishments, providing consumers with a convenient method of locating a delectable and trendy beverage without the need to prepare it themselves. It is anticipated that the Non-alcoholic Liquors & Mocktails market in Germany will expand at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.40% between 2024 and 2032. These evolving consumer behaviors are also advantageous to the mocktail industry in Germany. There is a potential for a greater emphasis on improving the at-home consumption experience, as nearly half of consumers (47%) engage in less frequent outings.
Major Players Seedlip, Keurig Dr Pepper Inc., Curious Elixirs, Proposition Cocktail Co., Mocktail Beverages Inc., New London Light, The Free Spirits Company, Welch's, Three Spirits, and Sobrii are among the key companies in the Non-alcoholic Liquors & Mocktails market.
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Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1 EXECUTIVE SUMMARY 16 1.1 MARKET ATTRACTIVENESS ANALYSIS 17 1.1.1 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY FLAVOR 18 1.1.2 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY PRODUCT TYPE 19 1.1.3 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY CATEGORY 20 1.1.4 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY REGION 21 2 MARKET INTRODUCTION 23 2.1 DEFINITION 23 2.2 SCOPE OF THE STUDY 23 2.3 RESEARCH OBJECTIVE 23 2.4 MARKET STRUCTURE 24 3 RESEARCH METHODOLOGY 25 3.1 OVERVIEW 25 3.2 DATA FLOW 27 3.2.1 DATA MINING PROCESS 27 3.3 PURCHASED DATABASE: 28 3.4 SECONDARY SOURCES: 29 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: 31 3.5 PRIMARY RESEARCH: 32 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: 33 3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED 34 3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE 34 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: 35 3.6.1 CONSUMPTION & NET TRADE APPROACH 35 3.6.2 REVENUE ANALYSIS APPROACH 35 3.7 DATA FORECASTING 36 3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE 36 3.8 DATA MODELING 37 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: 37 3.8.2 DATA MODELING: 38 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION 39 4 MARKET DYNAMICS 42 4.2 DRIVERS 42 4.2.1 INCREASING CONSUMERS INCLINATION TOWARDS NON-ALCOHOLIC LIQUORS DUE TO THE RANGE OF BENEFITS ASSOCIATED WITH THEIR CONSUMPTION 42 4.2.2 GROWING INNOVATION BY KEY PLAYERS 43 4.3 RESTRAINTS 44 4.3.1 INSTABILITY OF THE PRICES OF RAW MATERIALS 44 4.4 OPPORTUNITY 45 4.4.1 GROWING CONSUMPTION OF ALCOHOL-FREE BEER 45 4.4.2 EXPANSION POLICIES ADOPTED KEY PLAYERS 45 4.5 CHALLENGES 46 4.5.1 STRICT GOVERNMENT LAWS 46 4.6 STRATEGIC INSIGHTS 46 4.6.1 TECHNOLOGY UPDATE 46 4.6.2 REGIONAL MARKETS TO LOOKOUT FOR 47 4.7 REGULATORY UPDATE 47 4.8 MARKET TRENDS 48 4.9 CONSUMER SENTIMENTS 48 4.11.1 INCREASING DEMAND OF FRUITS FLAVORS IN MOCKTAILS & NON-ALCOHOLIC LIQUORS 49 4.12 MARKET TRENDS FOR THE FLAVORS USED IN FUNCTIONAL BEVERAGES BY APPLICATION AREA 50 4.12.1 GROWING TREND OF ORANGE FLAVORS FOR BETTER SKIN HEALTH 50 4.12.2 INCREASING BENEFIT ASSOCIATED WITH THE USAGE OF GINGER IN MOCKTAILS FOR GUT HEALTH 50 4.13 MARKET TRENDS ASSOCIATED WITH FLAVORS MIXED WITH BOTANICAL EXTRACTS 51 4.14 MARKET TRENDS ASSOCIATED WITH FLAVORS MIXED WITH EXOTIC FRUITS 51 4.15 MARKET TRENDS ASSOCIATED WITH FLAVORS MIXED WITH ROOTS 52 4.16 MARKET TRENDS ASSOCIATED WITH FLAVORS MIXED WITH VEGETABLES 52 5 FUNCTIONAL BEVERAGES MARKET ANALYSIS BY APPLICATION AREA 53 5.1.1 ENERGY & ENDURANCE 53 5.1.2 MUSCLE HEALTH (INCL. WEIGHT MANAGEMENT) 53 5.1.3 GUT HEALTH (IMMUNE & DIGESTIVE HEALTH) 54 5.1.4 SKIN HEALTH 54 5.1.5 BRAIN HEALTH 54 5.1.6 OTHERS 55 5.2 QUALITATIVE ANALYSIS OF KEY RAW MATERIALS 56 5.2.1 GINSENG 56 5.2.2 MUSHROOM 56 5.2.3 COLLAGEN 57 5.2.4 GUARANA 57 5.2.5 PREBIOTIC/PROBIOTIC 57 5.2.6 OTHER SPECIFIC INGREDIENTS 58 6 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY FLAVOUR 60 6.1 INTRODUCTION 60 6.2 HERBAL AND BOTANICAL 63 6.2.1 MINT 63 6.2.2 BASIL 64 6.2.3 ROSEMARY 64 6.2.4 LEMONGRASS 64 6.2.5 OTHERS 64 6.3 SPICED 65 6.3.1 GINGER 65 6.3.2 CINNAMON 66 6.3.3 CARDAMOM 66 6.3.4 CLOVE 66 6.4 EXOTIC AND TROPICAL FRUITS & VEGETABLES 67 6.4.1 PINEAPPLE 67 6.4.2 GUAVA 67 6.4.3 PASSIONFRUIT 68 6.4.4 DRAGON FRUIT 68 6.4.5 LYCHEE 68 6.4.6 MANGO 69 6.4.7 BERRY 69 6.4.8 ORANGE 69 6.4.9 TOMATO 70 6.4.10 OTHERS 70 6.5 OAK 71 6.6 AGAVE 72 6.7 SMOKY 73 6.8 OTHERS 73 7 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY PRODUCT TYPE 75 7.1 INTRODUCTION 75 7.2 RUM 78 7.3 TEQUILA 78 7.4 VODKA 79 7.5 WHISKEY 80 7.6 GIN 81 7.7 APERITIF 82 7.8 MOCKTAILS 83 7.8.1 VIRGIN MOJITO 83 7.8.2 SHIRLEY TEMPLE 83 7.8.3 VIRGIN PINA COLADA 84 7.8.4 VIRGIN BLOODY MARY 84 7.8.5 OTHERS 84 7.9 OTHERS 85 8 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY CATEGORY 86 8.1 INTRODUCTION 86 8.2 REGULAR 87 8.3 PREMIUM 88 9 NON-ALCOHOLIC LIQUORS & MOCKTAILS MARKET, BY REGION/COUNTRY 89 9.1 OVERVIEW 89 9.2 CHINA 90 9.3 MALAYSIA 93 9.4 GERMANY 96 9.5 PORTUGAL 99 9.6 SAUDI ARABIA 102 9.7 GCC 105 10 COMPETITIVE LANDSCAPE 109 10.1 INTRODUCTION 109 10.2 COMPETITION DASHBOARD 110 10.2.1 PRODUCT PORTFOLIO 110 10.2.2 REGIONAL PRESENCE 111 10.2.3 STRATEGIC ALLIANCES 111 10.2.4 INDUSTRY EXPERIENCES 111 10.3 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 112 10.4 WHO ARE THE MAJOR DISRUPTORS & INNOVATORS 112 10.5 WHAT STRATEGIES ARE BEING ADOPTED BY MARKET LEADERS 112 10.6 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANCIAL 113 10.7 LIST OF KEY PLAYERS/BRANDS, BY REGION 113 10.8 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 114 10.8.1 PRODUCT LAUNCH 114 10.8.2 FLAVOR LAUNCH 114 10.8.3 MARKET EXPANSION 115 10.9 DATA CITATIONS 117
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