世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

小売用バッグ市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Retail Bags Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

小売用バッグ市場は、2021年から2026年までの予測期間において、5.2%のCAGRで成長すると予想されています。ショッピングモールやスーパーマーケットの急増、小売業の発展などにより、小売用バッグの需要は世界的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
122 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

小売用バッグ市場は、2021年から2026年までの予測期間において、5.2%のCAGRで成長すると予想されています。ショッピングモールやスーパーマーケットの急増、小売業の発展などにより、小売用バッグの需要は世界的に大きく伸びています。小売業界の成長に伴い、環境に優しいパッケージを求めるお客様が増えていることから、小売用バッグ市場は急激に拡大しています。

- 世界的に見て、労働者階級の女性の間でハンドバッグの使用が増えていることは、今後も重要な傾向であると考えられます。インドをはじめ、中国、韓国、インドネシアなどの国々では、企業や事業所の成長が加速しており、商品の需要が高まっています。
- Grubhub、DoorDash、Uber Eatsなどのサービスが普及すると、食品を安全に顧客に届けるための便利なバッグが必要になります。また、規制に準拠した高品質の小売用プラスチック製キャリーアウトバッグが開発されれば、小売用テイクアウト市場における紙とプラスチックの競争が激化します。
- 日本では、海洋汚染と戦うためにプラスチックの廃棄物を減らすという世界的な目的に沿って、ドラッグストア、コンビニエンスストア、スーパーマーケットなどの小売店にプラスチック製の買い物袋の価格を求めるようになりました。
- ほとんどの小売店は、特に紙袋を利用した現代的なバッグポリシーを持っています。現在、最も注目を集めているのがプラスチック製の袋であり、多くの禁止や制限の対象となっていることから、小売店が店内で使用する買い物袋としては、紙製のものが信頼できる選択肢であると考えられます。
- 小売店でのプラスチック製バッグの使用に関する明確な政策の実施は、市場に影響を与えると予想されます。とはいえ、再利用可能なプラスチックへのニーズの高まりや、一部の州ではプラスチックの使用が禁止されていることから、この分野は予測期間中に成長すると想定されています。
- 例えば、多くのレストラン(特にウェンディーズ、バーガーキング、マクドナルドなどのファストフードチェーン)では、すでに主に紙袋に頼っており、再利用可能な袋はレストラン全般にとって合理的な選択ではありません。
- 可処分所得の高さがショッピングバッグの需要を高めています。しかし、ショッピングバッグ市場は、予測期間中に売上が減少することが予想されています。これは、COVID-19のパンデミックが世界各地で引き起こした混乱によるものです。いくつかの国からの観光客が過去数年のように旅行に行かない可能性があるため、成長率が抑えられているのです。
- コロナウイルスの発症により、使い捨てプラスチックの禁止が後退した。2020年初頭には、感染拡大のリスクが懸念されたため、小売商品の関連消費者は使い捨てパッケージに戻ってしまいました。同時に、消費者の行動に後押しされて、イギリスやアメリカでは使い捨て商品の解禁が遅れました。例えば、カリフォルニア州とオレゴン州はレジ袋の禁止を解除し、メイン州は独自の禁止を延期し、その他の米国の複数の都市や食料品チェーンは再利用可能な袋を禁止しました。これらの挫折は、各国政府がレジ袋の使用を禁止したり、課税したりする数年来の傾向の後に、突然の方向転換をもたらしました。

主な市場動向

プラスチック素材が市場で圧倒的なシェアを占める

- パッケージングに紙袋を使用するケースが増えているのは、消費者やブランドが持続可能な製品を求めるようになったことが背景にあります。その背景には、プラスチックが環境に与える影響に対する意識の高まりや、人類の化石燃料への依存度を下げる必要性があります。
- プラスチック素材は、一般的に小売店のキャリーバッグの製造に利用されています。プラスチック製の小売用キャリーバッグは、快適で手頃な価格の、買い物に適応したオプションです。プラスチック製の小売用キャリーバッグは、雑貨店、スーパーマーケット、アパレル、日用雑貨、専門店など、あらゆる小売業で使用されています。
- プラスチックバッグに使用されている最も一般的なプラスチック素材は、高密度ポリエチレン(HDPE)プラスチックです。また、低密度ポリエチレン(LDPE)やポリプロピレン(PP)なども使用されています。
- 米国エネルギー省によると、ポリプロピレンは、プラスチックストロー、ヨーグルトチューブ、ハンガーなどの日用品によく使われるプラスチックの一種で、海洋汚染の主な原因となっています。さらに、米国国勢調査局によると、米国だけで13億7,000万ポンドのプラスチックを他国に輸出しています。これらのプラスチックのほとんどは、インドネシアやマレーシアなどのアジア諸国で使用されています。
- 身だしなみを整えることへの関心の高まりと、美容製品への意識の高まりが、化粧品会社向けのパッケージソリューションを開発する企業の投資を促しています。

APACが大きな市場成長をもたらす

- アジア太平洋地域は、生産工場の数が増加していることに加え、地域全体で顧客基盤が拡大していることから、小売用バッグ市場の成長に大きく貢献していると考えられます。例えば、2021年の中国国家統計局によると、中国では小売用バッグの素材として最も需要の高いプラスチック素材の総生産能力は723万メートルトンでした。
- また、この地域では小売業の成長が小売用バッグのニーズを後押ししています。例えば、中国などの国では、中国国家統計局によると、2020年5月の中国における消費財の小売事業収入は約3.2兆元に達しています。
- 中国やインドのような国では紙パルプのニーズが高まっているため、APAC地域は最も急速に発展すると考えられています。中国では輸送包装部門が拡大しており、消費者の増加に伴って小売用の紙袋の需要が急速に高まっています。
- このような紙袋の需要に伴い、再生紙のニーズも高まっており、市場に大きな影響を与えています。中国税関の資料によると、2020年に中国は外国から約700万トンの紙を輸入していますが、そのほとんどがリサイクルされ、包装業界で使用されています。
- このAPAC地域では、段ボール箱が市場を支配すると予想されており、発展途上の物流部門では輸出が増加しています。また、化粧品やFMCG(Fast-Moving Consumer Goods)などの産業が大きく成長していることから、中間層の人口が急増しており、紙袋の必要性が高まっていると考えられ、小売用バッグ市場を活性化させるものと思われます。

競争状況

小売用バッグ市場は、地域的にも世界的にもかなりの数の企業が存在し、適度な競争が行われています。これらの企業が採用している主な戦略は、事業拡大、製品の革新、M&Aなどです。世界のハンドバッグ市場を支配している主要プレイヤーは、Attwoods Packaging Company、Mondi Group PLC、El Dorado Packaging, Inc.、SPP Poly Pack Pvt.Ltd.、the Carry Bag Companyなどです。高度な流通ネットワークは、主要な市場のプレーヤーに競争力を与えます。さらに、消費者のニーズや選択肢が急速に変化しているため、市場で活躍し成長するためには、プレーヤーは継続的に革新する必要があります。

- 2020年6月 - モンディは、ハンガリーのニーレギーハーザ工場に最新鋭の紙袋加工機の導入を完了しました。この機械(Windmöller & Hölscher AD 8320 / AM 8115)により、同工場では食品包装用の洗練された紙袋の新ラインを生産できるようになりました。
- 2020年5月 - Novolex社は、新しい非フッ素系の耐油性ラップとクラムシェルを発表しました。Novolex社のブランドであるBagcraft社とBurrows Packaging社が製造するこの新製品には、サンドイッチラップ、サンドイッチバッグ、ベーカリーバッグ、チップバッグ、デリバッグ、マイクロフルートクラムシェルが含まれます。これらの非フッ素系新製品は、いずれも従来の素材を用いた耐油性製品と同等の性能を有しています。

本レポートの購入理由

- 市場推定値(ME)シート(Excel形式
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 マーケット・ドライバー
4.2.1 世界的に高まる紙袋への嗜好
4.2.2 パーソナルケア製品と化粧品の消費の増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 プラスチック製小売袋の使用が制限されている
4.4 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 サプライヤーの交渉力
4.4.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ
4.5 Covid-19の市場への影響
4.6 業界のバリューチェーン分析
4.7 小売用バッグのパターンの種類(テクスチャー、プリント、ソリッド

5 市場区分
5.1 素材タイプ別
5.1.1 プラスチック
5.1.1.1 ポリエチレン(PE)
5.1.1.2 ポリプロピレン(PP)
5.1.1.3 その他のプラスチックタイプ(PET、ポリエステル、rPET
5.1.2 紙
5.1.3 その他の素材(ジュート、コットン、キャンバス)
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 食料品店
5.2.2 フードサービス
5.2.3 その他のエンドユーザー
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.2 欧州
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.5 中近東・アフリカ

6 競争環境
6.1 企業の概要
6.1.1 Smurfit Kappa Group PLC(スマーフィット・カッパ・グループPLC
6.1.2 BioPak Pty Ltd
6.1.3 Mondi Group PLC
6.1.4 El Dorado Packaging, Inc.
6.1.5 インターナショナル・ペーパー・カンパニー
6.1.6 アットウッズ・パッケージング・カンパニー
6.1.7 Global-Pak, Inc,
6.1.8 The Carry Bag Company
6.1.9 ウェルトン・ビビー・アンド・バロン・リミテッド
6.1.10 グリーンパック・リミテッド
6.1.11 Coveris Holdings S.A.
6.1.12 アメリカン・パッケージング・コーポレーション
6.1.13 アイメックス・パッケージング
6.1.14 Atlantic Poly Inc.
6.1.15 Novolex Holdings Inc.
6.1.16 Rainbow Packaging Inc.
6.1.17 Rutan Poly Industries, Inc.

7 投資分析

8 将来の機会

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Retail Bags Market is expected to grow at a CAGR of 5.2% over the forecast period 2021 to 2026. The rapidly increasing number of shopping malls, supermarkets, and developed retail sectors have been significantly feeding the demand for retail bags globally. Owing to grown retail industries linked with growing choice for eco-friendly packaging among customers, the retail bags market is increasing exponentially.

- Increased usage of handbags among working-class women on a global level is expected to remain a key trend. The accelerated growth of the corporate and established sectors has been feeding the demand for goods in the countries, including India, and China, South Korea, and Indonesia.
- As such services as Grubhub, DoorDash, and Uber Eats become more popular, they will need useful bags to get food to customers safely. Also, the development of high-quality retail plastic carryout bags compliant with regulations will increase competition between paper and plastic for the retail takeout market.
- Japan has started to ask drugstores, convenience stores, supermarkets, and other retail outlets to price for plastic shopping bags, in line with a global aim of decreasing plastic waste to fight marine pollution.
- Most retailers are having their contemporary bag policies, especially those utilizing paper bags. As plastic is presently the type of bag making the most notice and being reduced to many bans and restrictions, the paper seems to be the reliable choice for in-store shopping bag use for retailers.
- Implementing explicit policies about the use of plastic bags in retail is anticipated to influence the market. Nevertheless, with the rise in need for reusable plastic and the usage of plastic in some states, the segment is supposed to grow during the forecast period.
- For instance, many restaurants - especially fast-food chains such as Wendy’s, Burger King, and McDonald’s - already rely principally on paper bags, and reusable bags are not a reasonable choice for restaurants in general.
- A high disposable income has increased the demand for shopping bags. However, the shopping bags market is expected to witness a decline in sales during the forecast period. This is due to the disruption caused by the COVID-19 pandemic across the world. As tourists from several countries may not travel as much as in the past few years, the growth rate is subdued.
- The onset of coronavirus has set back the ban of single-use plastics. With early 2020 concerning about the risks of infection spread, the allied consumers of retail goods went back to throwaway packaging. Simultaneously, driven by consumer behavior, the bans on disposable items got delayed in the United Kingdom and the United States. For instance, California and Oregon lifted plastic bag bans, Maine delayed its own ban, and other multiple US cities and grocery chains banned reusable bags. These setbacks have caused an abrupt change of course after a years-long trend of governments banning or taxing the use of plastic bags.

Key Market Trends

Plastic Material to Have a Dominant Share in the Market

- The increase in the use of paper bags for packaging is driven by the increasing demand for sustainable products by consumers and brands. This is primarily driven by the growing awareness of the impact of plastics on the environment and the need to reduce the dependency of the human race on fossil fuels.
- Plastic material is commonly utilized for the production of retail carry bags. These plastic retail carry bags are comfortable, affordable, and adaptable options for shopping. Plastic retail carry bags are prevalent across all retail sectors, covering general stores, supermarkets, apparel, general merchandise, and specialty stores.
- The most popular plastic material type used in plastic bags is high-density polyethylene (HDPE) plastic. Other commonly used plastic material types comprise low-density polyethylene (LDPE) plastic and polypropylene (PP) plastic.
- According to the US Department of Energy, Polypropylene, a kind of plastic often used to create everyday products such as plastic straws, yogurt tubs, and hangers are a major source of ocean pollution. Moreover, according to US Census Bureau, USA alone exported 1.37 billion pounds of plastics to other nations. Most of this plastics ends-up in Asian countries like Indonesia, Malaysia, etc.
- A growing interest in personal grooming and the increasing awareness of beauty products are driving investments from companies that develop packaging solutions for cosmetic companies.

APAC to Have a Significant Market Growth

- Asia-Pacific is supposed to have meaningful growth due to the increasing number of production plants, combined with the growing customer base all over the region, contributing to the growth of the Retail Bags Market. For instance, According to the National Bureau of Statistics of China 2021, China had a total capacity of 7.23 million metric tonnes production of plastic materials, which is one of the most demanded materials for retail bags.
- The growth of the retail sector in the region is also encouraging the need for retail bags. For example, in countries like China, according to the National Bureau of Statistics of China, the retail business revenue of consumer goods in China amounted to around 3.2 trillion yuan in May 2020.
- Due to the growing need for paper pulp in countries like China and India, the APAC region is supposed to be the quickest developing region. There is an expansion in the transit packaging division in China, coupled with mounting consumerism heading to a swiftly building demand for retail paper bags.
- Along with this demand for paper bags, the need for recycled paper is also increasing, which is having a massive impact on the market. According to the Source by China Customs, in 2020, China imported almost 7 million metric tonnes of paper from foreign countries, most of which to be recycled and to be used in packaging indutries.
- There is a growing rate of exports in the developing logistics sector as the corrugated boxes are anticipated to control the market in this APAC region. Due to substantial growth in industries, like cosmetics and fast-moving consumer goods (FMCG), the rapidly-growing middle-class population is presumed to support the need for paper bags and thus fuel the retail bags market region.

Competitive Landscape

The Retail Bags Market studied is moderately competitive, with a considerable number of regional and global players. The primary strategies adopted by these firms include expansions, product innovations, and mergers and acquisitions. The principal players dominating the global handbags market are Attwoods Packaging Company, Mondi Group PLC, El Dorado Packaging, Inc., SPP Poly Pack Pvt. Ltd., and the Carry Bag Company, among others. An advanced distribution network gives a competitive edge to the principal market players. Furthermore, players need to innovate continuously, to work and grow in the market, due to the quickly evolving consumer needs and choices.

- June 2020 - Mondi, has successfully completed the implementation of a new state-of-the-art paper sack converting machine at its Nyíregyháza site in Hungary. The machine – a Windmöller & Hölscher AD 8320 / AM 8115 – allows the plant to produce a new line of sophisticated paper sacks for food packaging.
- May 2020 - Novolex, introduced new non-fluorinated, grease-resistant wraps and clamshells. Manufactured by Novolex brands Bagcraft and Burrows Packaging, the new products include sandwich wraps, sandwich bags, bakery bags, chip bags, deli bags, and micro-flute clamshells. These new non-fluorinated products all offer performance quality comparable to grease-resistant products made with conventional materials.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Preference for Paper Bags Globally
4.2.2 Rising Consumption of Personal Care Products and Cosmetics
4.3 Market Restraints
4.3.1 Restrictions on Using Plastic Retail Bags
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Impact of Covid-19 on the Market
4.6 Industry Value Chain Analysis
4.7 Types of Patterns in Retail Bags (Textured, Printed, Solid)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material Type
5.1.1 Plastic
5.1.1.1 Polyethylene (PE)
5.1.1.2 Polypropylene (PP)
5.1.1.3 Other Plastic Types (PET, Polyester, rPET)
5.1.2 Paper
5.1.3 Other Material Types (Jute, Cotton, Canvas)
5.2 By End-user
5.2.1 Grocery Stores
5.2.2 Food Service
5.2.3 Other End Users
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Smurfit Kappa Group PLC
6.1.2 BioPak Pty Ltd
6.1.3 Mondi Group PLC
6.1.4 El Dorado Packaging, Inc.
6.1.5 International Paper Company
6.1.6 Attwoods Packaging Company
6.1.7 Global-Pak, Inc,
6.1.8 The Carry Bag Company
6.1.9 Welton Bibby And Baron Limited
6.1.10 GreenPack Limited
6.1.11 Coveris Holdings S.A.
6.1.12 American Packaging Corporation
6.1.13 IMEX Packaging
6.1.14 Atlantic Poly Inc.
6.1.15 Novolex Holdings Inc.
6.1.16 Rainbow Packaging Inc.
6.1.17 Rutan Poly Industries, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OPPORTUNITIES

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(retail)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る