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中東の植物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Middle East Plant Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

中東の植物タンパク質市場規模は、2024年には7.9億米ドルと推定され、2029年には10.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.06%である。 中東ではビーガン(完全菜食主義者... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中東の植物タンパク質市場規模は、2024年には7.9億米ドルと推定され、2029年には10.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.06%である。

中東ではビーガン(完全菜食主義者)やフレキシタリアン(柔軟志向者)の消費者が増加しており、その結果、同地域全体の食品・飲料部門の市場シェアが上昇している。

  • 用途別では、食品・飲料産業が同地域における植物性タンパク質の主要用途分野である。F&Bにおけるタンパク質の需要は、主にタンパク質の機能性に対する需要の増加と、タンパク質が豊富な食生活に対する意識などが牽引している。F&Bの分野では、肉/鶏肉/シーフードおよび肉代替製品セグメントが2022年に33.19%の主要数量シェアを占めた。サウジアラビアでは、店やレストランがさまざまな菜食主義者やベジタリアン向けの製品を提供し、人々を肉食から植物性食品へとシフトさせている。また、世界各地からの観光客も同国の代用肉市場の成長に貢献している。さらに、食品加工方法の進歩に伴い、代用肉セクターの需要も大幅に増加している。このサブセグメントは、予測期間中に5.86%のCAGRを記録すると予測される。
  • しかし、スナックのサブセグメントが最も急成長しており、予測期間中のCAGRは金額ベースで10.07%と予測されている。消費者の間食に対する意識も高まっている。消費者は、栄養価の高い天然素材を使用し、健康やウェルネスに役立つ表示や表示を排除した、より健康的なスナックを選ぶようになっている。
  • F&B分野は動物飼料に続き、大豆タンパク質がアプリケーションシェアの大半を占めている。2022年には、動物飼料セグメントにおける植物性タンパク質需要の約81%は、その豊富な入手可能性と低価格のため、大豆タンパク質によって満たされた。レビュー期間中、大豆タンパク質は他の植物タンパク質タイプよりも約50%安かった。さらに、マメ科植物由来の原料は動物飼料用の植物タンパク質の主要な供給源であり、その生産は農場と飼料メーカーの両方にさまざまな利益をもたらす。

大手企業による戦略的投資と地域全体の菜食主義の高まりが相まって、サウジアラビアでのシェアが最も高くなっている。

  • 国別では、サウジアラビアが2022年もトップの座を維持し、イランがそれに続いた。同市場は、特に業界の大手企業による大規模な投資の恩恵を受けており、これが強固な市場構造と組織的な販売につながっている。とはいえ、上位2ヵ国が市場で最も急成長していることに変わりはない。予測期間中の年平均成長率(CAGR)は8.36%で、数量ベースではイランが最速の成長率を記録するとみられる。サウジアラビア政府は、大豆タンパク質ミールなどの動物飼料製品を含む動物飼料補助金の最新リストを発表した。エンドウタンパクは、政府支援の増加に伴い、動物飼料セグメントにおいて予測期間中、数量ベースで8.08%の最高のCAGRを記録すると予測される。
  • 同地域の植物性タンパク質市場は主に食品・飲料分野が牽引しており、同分野のCAGRは数量ベースで6.10%を記録した。中東・アフリカ、特にアラブ首長国連邦では、ビーガン食品と植物性肉に対する需要が増加している。中東のいくつかの主要食品ブランドは、菜食主義の肉やその他の食品を強調している。
  • トルコのビーガン&ベジタリアン協会は、長い間ビーガン食を提唱してきた。ディディムで開催されたものを含め、最近開催されたいくつかの地方祭は、菜食主義の人気を高めるのに一役買っている。クスクス、ファラフェル、フムスなど、伝統的な郷土料理や国民食の多くは、もともと肉を使わないベジタリアン料理である。菜食主義者の増加と、特にアラブ首長国連邦のような近代化しつつある国々におけるアレルゲンフリーのソースに対する需要の高まりが、価値の成長をさらに促進している。その結果、エンドウ豆タンパク質のような供給源は、肉の代用品に組み込まれた場合、大豆タンパク質の優れた代用品として機能する能力により、脚光を浴びている。

中東の植物性タンパク質市場動向

植物性タンパク質の消費は堅調な伸びを示す

  • 様々なプラットフォームを通じて、この地域の人々の間で植物性タンパク質の利点に関する認識が高まるにつれ、多くの人々が健康志向になっている。それに伴い、植物性タンパク質入り食品の需要も高まっている。同地域の消費者の購買力の高さは、消費者を優位に立たせ、予測期間中の植物性タンパク質市場を牽引すると期待されている。植物性タンパク質はまた、食材として多目的な用途がある。同地域の企業は、増え続けるオーガニック製品に対する需要に応えるため、天然由来の製品を使用している。
  • 例えば、Cutetonic社は、100%オーガニックのエンドウ豆プロテインパウダーを、saudi.desertcart.comのようなオンラインショッピングサイトを通じて提供し、多くのオンライン顧客層に対応している。サウジアラビアでは若い人口が増加しているため、栄養補助食品に対する需要が高い。そのうちの一握りは、ラクトースフリーや大豆フリーの製品を選んでいるため、エンドウ豆プロテインに対する需要は今後数年でエスカレートすると予想される。同地域の植物性タンパク質市場は、他国との強力な貿易取引の確立を通じて成長する可能性も高い。現地の人々は西洋の食習慣の影響を強く受けており、肥満に対処するために菜食主義を取り入れようとしている。
  • 中東の消費者は、肥満が蔓延するにつれて菜食主義にシフトしている。そのため、消費者の健康意識はより広まりつつあり、人々はこの予防可能な病気と闘うために植物に目を向けている。同地域における大豆ベースのタンパク質に対する需要の高まりも、主要メーカーに製品配合用の大豆ベースのタンパク質原料を提供するよう促している。

地域は需要を満たすために輸入に依存し続けている

  • 米、小麦、大豆を原料とする植物性タンパク質が、この地域の主要な植物性タンパク質の形態として浮上した。大豆タンパク質は、その低コストと優れた品質により、最も好まれるタイプであり続けた。同地域には穀物生産地域があるが、水不足のため、人口を養うには輸入に頼っている。国際穀物協会(IGC)は、近東アジアにおける2016-17年の穀物総生産量を6,470万トン、イランを2,040万トン、イラクを480万トン、シリアを140万トン、トルコを3,490万トンと予測している。その他は340万トンとなる。例えば、中東のコメ生産量は約290万トンである。
  • この地域は大きな輸入国である。IGCは、近東アジアの穀物輸入総量を5,140万トンと発表している。サウジアラビアの輸入量は1530万トン、イランは920万トン、トルコは670万トンである。そのうち小麦は490万トン。輸入小麦の内訳は、近東アジア向けが2,440万トン、エジプト向けが1,150万トン。トルコの小麦輸入量は490万トン、イラクとイランが250万トン、イエメンが310万トン。
  • 2016年、サウジアラビアは小麦の国内生産を奨励するための長年の政策を放棄した。サウジアラビア政府は、特定の作物の生産で比較優位にある外国に投資し、その製品をサウジアラビアに再輸出することを農業企業に奨励している。このイニシアチブの対象となる作物には、小麦、米、大麦、イエローコーン、大豆、青飼料が含まれる。サウジアラビア政府は、サウジアラビアの投資家(企業および個人)が食料安全保障イニシアチブに参加することを奨励するため、財政的インセンティブを提供している。

中東の植物タンパク質産業概要

中東の植物性タンパク質市場は断片化されており、上位5社で13.10%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Cargill, Incorporated、CHS Inc.、International Flavors & Fragrances, Inc.、Kerry Group PLC、Wilmar International Ltd(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 UAEとサウジアラビア
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 イラン
4.3.2 サウジアラビア
4.3.3 アラブ首長国連邦
4.3.4 その他の中東地域

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 Axiom Foods Inc.
5.4.2 カーギル社
5.4.3 CHS Inc.
5.4.4 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.5 ケリー・グループ PLC
5.4.6 ウィルマー・インターナショナル・リミテッド

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Middle East Plant Protein Market size is estimated at USD 0.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.06 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.06% during the forecast period (2024-2029).

Rising number of vegan and flexitarian consumers in the middle east has resulted increased market share of food and beverage segment across the region

  • By application, the food and beverage industry is the leading application sector for plant proteins in the region. The demand for proteins in F&B is primarily driven by the increasing demand for protein functionalities and awareness about protein-rich diets, etc. Under F&B, the meat/poultry/seafood and meat alternative products segment accounted for the major volume share of 33.19% in 2022. In Saudi Arabia, shops and restaurants offer different vegan and vegetarian products, making people shift from meat to plant-based foods. Tourism in the country from other parts of the world is also contributing to the growth of the meat substitute market in the country. Moreover, as food processing methods are advancing, the demand in the meat substitute sector has risen substantially. The sub-segment is projected to register a value CAGR of 5.86% during the forecast period.
  • However, the snacks sub-segment is the fastest-growing sub-segment and is projected to register a CAGR of 10.07%, by value, during the forecast period. Consumers are also becoming more aware of their snacking choices. They are opting for healthier snacks containing nutritious and natural ingredients and free-from claims and labels that benefit their health and wellness.
  • The F&B segment was followed by animal feed, with the majority of application share recorded from soy proteins. In 2022, about 81% of plant protein demand in the animal feed segment was met by soy protein due to its abundant availability and lower price points. Over the review period, soy proteins were about 50% cheaper than other plant protein types. Further, legume-based ingredients are a key source of plant proteins for animal feed, and their production can provide a range of benefits both on farms and for feed manufacturers.

Strategic investment by leading players coupled with rising veganism across the region has resulted highest share in Saudi Arabia

  • By country, Saudi Arabia maintained its top position, followed by Iran, in 2022, primarily driven by the F&B sector. The market has benefited from large investments, especially by the industry's leading companies, which has led to a solid market structure and organized sales. Nonetheless, the top two countries also remained the fastest-growing in the market. During the forecast period, with a CAGR of 8.36%, Iran is set to record the fastest growth rate by volume. The government of Saudi Arabia released an up-to-date list of animal feed subsidies, including animal feed products, such as soy protein meal. Pea protein is projected to register the highest CAGR of 8.08% by volume, during the forecast period, in the animal feed segment, with increasing government support.
  • The plant-based protein market in the region is mostly driven by the food and beverage segment, and the segment registered a CAGR of 6.10% by volume. Demand for vegan food and plant-based meat is increasing in Middle East & Africa, particularly in the UAE. Several major Middle Eastern food brands emphasize vegan meat and other foods.
  • The Vegan & Vegetarian Association of Turkey has long advocated for a vegan diet. While several recent regional festivals, including one in Didim, have helped to increase veganism's popularity. Many traditional regional and national dishes, like couscous, falafel, and hummus, are already naturally meat-free and vegetarian. Increased veganism and rising demand for allergen-free sources, especially in modernizing countries like the United Arab Emirates, are further driving the value growth. As a result, sources like pea protein have been gaining prominence due to their ability to act as an excellent substitute for soy protein when incorporated into meat substitutes.

Middle East Plant Protein Market Trends

Plant protein consumption to witness steady growth

  • With growing awareness regarding the benefits of plant protein among the population in the region through different platforms, a large section of people has become health conscious. Consecutively, the demand for plant protein-incorporated food products has risen. The high buying power of the consumers in the region gives them an upper hand, which is expected to drive the plant protein market over the forecast period. Plant protein also has versatile uses as an ingredient. Companies in the region are using naturally-derived products to meet the ever-increasing demand for organic products.
  • For instance, Cutetonic offers its 100% organic pea protein powder through online shopping websites, like saudi.desertcart.com, to cater to the large online customer base. The growing young population in the country generates a high demand for dietary supplements. Since a handful of them choose to consume lactose-free and soy-free products, the demand for pea protein is expected to escalate in the coming years. The market for plant protein in the region is also likely to witness growth through the establishment of strong trade deals with other countries. The local population is highly influenced by western food habits and is trying to adopt veganism to tackle obesity, paving the way for the plant protein market's growth.
  • Middle Eastern consumers are shifting toward veganism as obesity reaches epidemic proportions. Therefore, health awareness among consumers is becoming more widespread, and people are turning to plants to combat this preventable disease. The rising demand for soy-based proteins in the region has also urged the key players to provide soy-based protein ingredients for product formulations.

Region continues to depend on import to fulfill demands

  • Plant proteins sourced from rice, wheat, and soybeans emerged as the major plant protein forms in the region. Soy protein remained the most favored type due to its low cost and excellent quality. The region has grain-producing areas, but with water scarcity, the region is dependent on imports to feed its population. The International Grains Council (IGC) projects total grains production in 2016-17 in Near East Asia at 64.7 million tons, with Iran at 20.4 million tons, Iraq at 4.8 million tons, Syria at 1.4 million tons, and Turkey at 34.9 million tons. It puts others at 3.4 million tons to make up the total. For instance, the volume of rice production in the Middle East was approximately 2.9 million metric tons.
  • The region is a big importer. The IGC puts total grain imports by Near East Asia at 51.4 million tons. Saudi Arabia’s imports are put at 15.3 million tons, with Iran’s at 9.2 million tons and Turkey’s at 6.7 million tons. Of the total, 4.9 million tons is wheat. The imports include 24.4 million tons of wheat for Near East Asia and 11.5 million for Egypt. Turkey’s wheat imports are 4.9 million tons, with Iraq and Iran importing 2.5 million tons and Yemen importing 3.1 million tons of wheat.
  • In 2016, Saudi Arabia abandoned a long-standing policy designed to encourage local wheat production. The Saudi government is encouraging agricultural companies to invest in foreign countries that have comparative advantages in producing certain crops and re-export their products back to Saudi Arabia. The crops targeted by this initiative include wheat, rice, barley, yellow corn, soybeans, and green forage. The Saudi government provides financial incentives to encourage Saudi investors (companies and individuals) to participate in food security initiatives.

Middle East Plant Protein Industry Overview

The Middle East Plant Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 13.10%. The major players in this market are Cargill, Incorporated, CHS Inc., International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group PLC and Wilmar International Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 UAE and Saudi Arabia
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Hemp Protein
4.1.2 Pea Protein
4.1.3 Potato Protein
4.1.4 Rice Protein
4.1.5 Soy Protein
4.1.6 Wheat Protein
4.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Iran
4.3.2 Saudi Arabia
4.3.3 United Arab Emirates
4.3.4 Rest of Middle East

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Axiom Foods Inc.
5.4.2 Cargill, Incorporated
5.4.3 CHS Inc.
5.4.4 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.5 Kerry Group PLC
5.4.6 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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