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中東の動物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Middle East Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

中東の動物性タンパク質市場規模は2024年に5億8,000万米ドルと推定され、2029年には7億8,206万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.16%である。 タンパク質強化食品・飲料の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中東の動物性タンパク質市場規模は2024年に5億8,000万米ドルと推定され、2029年には7億8,206万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.16%である。

タンパク質強化食品・飲料の需要が圧倒的で、パーソナルケア・化粧品からの収益が見込まれる。

  • 動物性タンパク質市場は、主に食品・飲料部門が牽引している。この地域の消費者は、あらゆる製品を消費する際に健康要素を考慮しようとしているため、乳清タンパク質、カゼインおよびカゼイネート、乳タンパク質などの動物性タンパク質の使用を促進している。食品と飲料の需要は、金額ベースでは主にベーカリー部門が牽引しており、2022年のシェアは42%である。このセグメントには、カゼインやカゼイネート、ゼラチン、コラーゲン、その他の乳タンパク質や乳清タンパク質のような動物性タンパク質の膨大な用途がある。2022年の金額ベースのシェアは57.18%で、ゼラチンが大部分を占めている。
  • サプリメント分野も市場の主要セグメントの一つであり、2018年から2022年にかけて数量ベースで6%の成長を記録している。同分野の成長は主に、同地域全体における肥満の増加によるものである。例えば、アラブ首長国連邦では2021年に15歳以上の男性の約70%、女性の67%が肥満であった。セクター別の成長を大きく牽引するのはベビーフードと乳児栄養のサブセグメントで、予測期間中に金額ベースでCAGR 6.63%を記録すると予測されている。
  • しかし、ケラチン、エラスチン、乳清タンパク質などのタンパク質の適用性が高まっているため、動物性タンパク質を強化したパーソナルケアと化粧品セグメントは、予測期間中に金額ベースで7.39%のCAGRを記録すると予測されている。例えば、乳清タンパク質は、皮膚を滑らかにし、髪を整える剤として使用されている。高タンパク・コラーゲンペプチド・エネルギー・美容ドリンクは、アラブ首長国連邦、チュニジア、アルジェリアでも絶大な人気を集めている。

サウジアラビア、イランといった国々が、同地域における代替肉需要の高まりに伴い、セグメント収益を牽引している。

  • 2022年の市場は主にサウジアラビアが牽引。同国では、タンパク質の種類別に見ると、乳タンパク質をベースとした機能性食品・飲料の需要が最も高く、2022年の市場シェアは金額ベースで66.3%と、乳タンパク質が市場を支配している。この需要の増加は主に、サウジアラビアにおける乳製品(乳タンパク質のような乳成分を含む)の価格が、同国が2021年に乳製品に対する補助金を撤廃するという閣議決定を行った後に30~50%上昇し、バーレーンのような輸入国の消費者が乳製品により多くの費用を支払うことになったためである。
  • しかし、予測期間中、イランでは代替肉に対する需要が高まっていることから、動物性タンパク質、特にゼラチンとコラーゲンのCAGRは8.71%となり、最も高い成長の可能性があると予測されている。例えば、イランにおける1人当たりの肉消費量は2021年には50%減少し、年間平均わずか2.9kgにとどまるため、代替肉の消費に膨大な余地が残され、動物性タンパク質強化食品の使用が促進される。
  • 中東以外の地域は、2022年にサウジアラビアに次いで最大の地域セグメントとなり、カタールのような国々が自給自足を達成するために乳製品生産を拡大している。加工部門、特に乳タンパク質は恩恵を受けるだろう。その結果、プレーヤーは徐々に中小企業を買収したり、製造ラインに投資して供給能力を拡大したりしている。例えば、2019年、NZMPは、この地域の企業の多様なニーズに対応する高タンパク質ソリューションを紹介することで、その乳製品コンポーネントラインを促進した。2022年、アーラ・フーズはバーレーンでの生産拡大のために6,300万米ドルを投資したが、これは同社にとって欧州外では最大の金額である。

中東動物性タンパク質市場の動向

消費拡大を支えるため、タンパク質が豊富な食事に傾斜

  • イランの酪農産業は中東最大の規模を誇る。2014年の一人当たりの乳製品消費量は60kgで、これは極めて低く、世界平均の半分である。サウジアラビアは最大の乳製品市場で、中東における市場シェアの70%以上を占めている。同地域の動物性タンパク質市場の成長を促す主な要因は、乳製品原料に対する需要の高まり、健康的な食生活に対する消費者の意識、スポーツや栄養に対する若者の関心の高さである。フレーバー、栄養価、持ち運びのしやすさ、腐りにくいという性質により、ホエイ・スナックは、フルミール用の手軽なスナック・オプションを求めるミレニアル世代や、タンパク質豊富な食事を求める高齢者に人気の選択肢となっている。
  • パーソナル・トレーニングや最新のフィットネス機器を備えたフィットネス・クラブやジムの数が増えていることが、こうしたクラブに消費者を惹きつけている。同地域では可処分所得が高いため、消費者はフィットネスにより多くの支出を行っている。アラブ首長国連邦では、15歳以上の男性の約70%、女性の67%が肥満である。そのため、この地域全体で肥満が増加していることを主な理由として、スポーツ栄養が消費の70%を占めている。
  • 中東諸国の中では、アラブ首長国連邦がコラーゲンベースの機能性食品・飲料の消費と需要が最も高いことを記録した。アラブ首長国連邦、チュニジア、アルジェリアでは、高タンパク質コラーゲンペプチドのエネルギー飲料や美容飲料が人気を集めており、カフェイン含有量が多いことからレジャー飲料の代替品と見なされることが多い。同国は日本やオーストラリアからコラーゲンを輸入しており、中でも羊由来のコラーゲンの輸入率が高い。海洋由来の製品は1kgあたり46.3米ドルと高価格で、ゼラチンより30~35%ほど高い。

GCC諸国、牛乳と食肉の生産能力向上にさらに注力へ

  • 動物性タンパク質の生産量は、他の種類に比べて少ない。動物性タンパク質製造に使用される原料は牛乳であり、この地域で最も生産量が少ない。アラブ首長国連邦の2020年の牛乳生産量は164,934TTである。同国の生乳生産量は1971年から2020年の間に大幅に増加し、17,550TTから164,934TTまで増加し、年率は2009年の22.05%をピークに増加し、2020年には1.06%まで減少した。しかし、この地域では厳しい気候条件とコールドチェーン技術が未熟であることが、このセグメントの抑制要因となっている。
  • 酪農技術における最新の進歩を活用することに加え、重要な牛群と農場の管理技術もまた、これらの障壁を克服するために不可欠である。乳製品の最低価格は、大量の注文があった場合に確保される。しかし、アフリカのバイヤーは通常、先行投資資金がないため、寛大な信用条件の延長を求めながら、このような大量注文を行うだけである。動物性タンパク質の成長率は、2016年と比較して2020年には10%増加する。コラーゲンやゼラチンなどの他の動物性タンパク質は、食肉や水産業の廃棄物を利用して製造される。しかし、中東の屠殺場に対する評判は、同地域の動物福祉運動家の間では芳しくない。
  • 中東への生きた動物の輸出は過去20年間、特にヨーロッパとオーストラリアから着実に増加している。2019年、西オーストラリア州は、主に中東の9カ国に100万頭の生きた羊を輸出し、1億3,600万豪ドルに相当した。量的に3大市場は、クウェート(35%)、カタール(25%)、ヨルダン(19%)であり、主に肉と乳製品の需要の高まりと、急速に温暖化する気候が水不足の国々を圧迫しているためである。

中東動物性蛋白質産業概要

中東の動物性タンパク質市場は断片化されており、上位5社で7.64%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Hilmar Cheese Company Inc.、Kerry Group PLC、MEGGLE GmbH & Co.KG、Ornua Co-operative Limited、Royal FrieslandCampina NVである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.4 規制の枠組み
3.4.1 UAEとサウジアラビア
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインの種類
4.1.1 カゼインとカゼイネート
4.1.2 コラーゲン
4.1.3 卵タンパク質
4.1.4 ゼラチン
4.1.5 昆虫プロテイン
4.1.6 ミルクプロテイン
4.1.7 ホエイプロテイン
4.1.8 その他の動物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 RTE/RTC食品
4.2.2.1.8 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアおよび化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
4.3 国
4.3.1 イラン
4.3.2 サウジアラビア
4.3.3 アラブ首長国連邦
4.3.4 その他の中東地域

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.2 ケリー・グループPLC
5.4.3 ラクトプロット・ドイッチュラント社
5.4.4 MEGGLE GmbH & Co.KG
5.4.5 オルヌア・コオペラティヴ・リミテッド
5.4.6 プロラクタル
5.4.7 ロイヤル・フリースランド・カンピーナ NV

蛋白質原料業界の経営陣に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The Middle East Animal Protein Market size is estimated at USD 580 million in 2024, and is expected to reach USD 782.06 million by 2029, growing at a CAGR of 6.16% during the forecast period (2024-2029).

Dominant demand for protein fortified food and beverages and anticipated revenue from personal care and cosmetic products lead the segmental growth

  • The animal protein market is largely driven by the food and beverage sector. Consumers in the region are trying to consider the health factors when consuming every product, thus driving the use of animal proteins such as whey proteins, casein and caseinates, and milk proteins. Food and beverage demand is majorly driven by the bakery segment on a value basis, with a share of 42% in 2022. This segment has immense applications of animal proteins such as casein and caseinates, gelatin, collagen, and other milk and whey proteins. It is majorly dominated by gelatin, with a share of 57.18%, by value, in 2022.
  • The supplements segment is also one of the major segments in the market, registering a growth of 6%, by volume, from 2018 to 2022. The segment's growth is primarily due to the rising obesity across the region. For instance, around 70% of men over the age of 15 and 67% of women in the United Arab Emirates were obese in 2021. The sectoral growth is largely driven by the baby food and infant nutrition sub-segment, which is anticipated to register a CAGR of 6.63%, by value, during the forecast period.
  • However, the animal protein-enriched personal care and cosmetics segment is projected to witness a CAGR of 7.39%, by value, during the forecast period, owing to the increasing applicability of proteins such as keratin, elastin, and whey protein in the segment. For instance, whey protein is used as a skin-smoothening and hair-conditioning agent. High protein collagen peptide energy and beauty drinks are also gaining immense popularity in the United Arab Emirates, Tunisia, and Algeria, as they are often seen as substitutes for leisure drinks due to their 20% high caffeine content.

Countries like Saudi Arabia, Iran drive the segmental revenue with growing demand for meat alternatives in the region

  • Saudi Arabia primarily led the market in 2022. In the country, by protein type, milk protein dominates the market with the highest demand for milk protein-based functional foods and beverages, with a market share of 66.3% by value in 2022. This increased demand was primarily because prices of dairy products (which include dairy ingredients like dairy proteins) in Saudi Arabia rose by 30-50% following the Kingdom's Cabinet decision to remove subsidies on them in 2021, leaving consumers in importing countries like Bahrain paying more for dairy products.
  • However, during the forecast period, Iran is projected to witness the highest growth potential for animal proteins, particularly gelatin and collagen, with a CAGR of 8.71%, owing to the rising demand for meat alternatives in the country. For instance, per capita meat consumption in Iran fell by 50% in 2021 to an average of just 2.9 kg a year, leaving immense scope for the consumption of meat alternatives, thus driving the use of animal protein-fortified foods.
  • The Rest of the Middle East segment emerged as the largest geographical segment in 2022 after Saudi Arabia, with countries like Qatar expanding dairy output to attain self-sufficiency. The processing sector, notably dairy protein, stands to benefit. As a result, players are gradually purchasing smaller businesses or investing in their manufacturing lines to extend their supply capabilities. In 2019, for example, NZMP promoted its dairy component line by showcasing high-protein solutions to address the diverse needs of the region's enterprises. In 2022, Arla Foods invested USD 63 million to expand its production in Bahrain, the largest sum for the company outside Europe.

Middle East Animal Protein Market Trends

Inclination towards protein rich diet to support growing consumption

  • The Iranian dairy industry is the largest in the Middle East. In 2014, dairy consumption per capita was 60 kg, which was extremely low and half the world's average. Saudi Arabia is the biggest dairy market, holding more than 70% of the market share in the Middle East. The key factors driving the growth of the animal protein market in the region are the rising demand for dairy ingredients, consumer awareness of a healthy diet, and the keen interest of youngsters in sports and nutrition. Flavors, nutritional values, ease of carrying, and perishable nature are making whey snacks a popular choice for millennials looking for quick snack options for full meals and older people looking for a protein-rich diet.
  • The growing number of fitness clubs and gyms with personal training and the latest fitness equipment is attracting consumers to these clubs. Consumers are spending more on their fitness due to high disposable income in the region. Around 70% of men over the age of 15 and 67% of women in the United Arab Emirates are obese. Thus, sports nutrition accounted for 70% of consumption, primarily due to the rising obesity across the region.
  • Among the Middle Eastern countries, the United Arab Emirates recorded the highest consumption of and demand for collagen-based functional food and beverages. High-protein collagen peptide energy and beauty drinks are gaining popularity in the United Arab Emirates, Tunisia, and Algeria, as they are often seen as substitutes for leisure drinks due to their high caffeine content. The country imports collagen from Japan and Australia, with a high import rate of sheep-based collagen. The marine-based products are priced heavily at USD 46.3 per kg, which is around 30-35% more than gelatin.

GCC countries to focus more on increasing production capabilities of milk and meat

  • The production of animal proteins is less compared to other types. The raw material used for animal protein manufacturing is milk, which is produced in the least amount in the region. The United Arab Emirates produced 164,934 TT of milk in 2020. The country's milk production increased significantly between 1971 and 2020, rising from 17,550 TT to 164,934 TT, with an increasing annual rate that peaked in 2009, at 22.05%, before declining to 1.06% in 2020. However, harsh climatic conditions and the infancy of cold chain technology in the region are some restraining factors for the segment.
  • Besides leveraging the latest advancements in dairy farming technology, key herd and farm management techniques are also critical to overcoming these barriers. The lowest prices on dairy products are secured when large volumes are ordered. However, African buyers usually only place these large orders while asking for generous extended credit terms since they lack the up-front capital. The growth rate of animal protein increased by 10% in 2020 compared to 2016. Other animal proteins, such as collagen and gelatin, are manufactured using meat and marine industry waste. However, the reputation of slaughterhouses in the Middle East is poor among animal welfare campaigners in the region.
  • Live animal exports to the Middle East have risen steadily over the past two decades, particularly from Europe and Australia. In 2019, Western Australia exported 1.0 million live sheep to nine countries, mostly in the Middle East, worth AUD 136 million. The three largest markets by volume were Kuwait (35%), Qatar (25%), and Jordan (19%), mainly due to the rising demand for meat and dairy products and the rapidly warming climate pressuring the water-stressed nations.

Middle East Animal Protein Industry Overview

The Middle East Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 7.64%. The major players in this market are Hilmar Cheese Company Inc., Kerry Group PLC, MEGGLE GmbH & Co. KG, Ornua Co-operative Limited and Royal FrieslandCampina NV (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 UAE and Saudi Arabia
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Casein and Caseinates
4.1.2 Collagen
4.1.3 Egg Protein
4.1.4 Gelatin
4.1.5 Insect Protein
4.1.6 Milk Protein
4.1.7 Whey Protein
4.1.8 Other Animal Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.8 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
4.3 Country
4.3.1 Iran
4.3.2 Saudi Arabia
4.3.3 United Arab Emirates
4.3.4 Rest of Middle East

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Hilmar Cheese Company Inc.
5.4.2 Kerry Group PLC
5.4.3 Lactoprot Deutschland GmbH
5.4.4 MEGGLE GmbH & Co. KG
5.4.5 Ornua Co-operative Limited
5.4.6 Prolactal
5.4.7 Royal FrieslandCampina NV

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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