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台湾の電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Taiwan E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

台湾のEコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR9.6%を記録すると予想されています。同地域の市場成長を牽引する主な要因は、スマートフォンの普及率の高さや流通サービスの充実などです。 主なハイライ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

台湾のEコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR9.6%を記録すると予想されています。同地域の市場成長を牽引する主な要因は、スマートフォンの普及率の高さや流通サービスの充実などです。

主なハイライト
台湾のEコマース市場は成長を続けており、オンラインショップで買い物をする若年層が増えています。食料品などの日用品をタイムリーに届けることに注力することで、Eコマース・チャネルでの売上が大きく伸びています。さらに、これらのオンラインプラットフォームは、消費者の期待を再定義し、新たな基準を設定することで、市場のベンダーに新たな成長の可能性をもたらしています。
サプライチェーンシステムの進化と消費者行動の変化に伴い、オンライン消費者は食品・飲料製品のオンライン購入に自信を深めていますが、生鮮食品については課題が残されています。さらに、実店舗を持つ小売業者も、オンラインとオフラインのリソースを統合し、この地域の消費者により使いやすいショッピング環境を提供するために、多額の投資を行っています。
この地域のオンライン消費者は、モバイル決済、クレジットカード、現金、電子マネーカードなど、さまざまな決済手段を利用してeコマースで買い物をします。さらに、モバイル決済はEコマースでの購入に最も好まれるオプションであり、カード決済がそれに続いています。この地域では、スマートフォンの普及率が非常に高いため、モバイル決済が人気を集めています。
Eコマース市場の成長に最も大きな影響を与える要因は、オンラインショッピングに関連するセキュリティやプライバシーの問題が認識されていないことです。台湾の企業は特にこの問題に慎重で、おそらく文化的な理由と、電子ショッピングを保護する法的枠組みが未発達であることがその理由でしょう。これらの要因は、この地域のEコマース市場の成長を阻害する可能性があります。
COVID-19の流行期間中、より多くの物理的消費がオンラインに移行せざるを得なくなり、より多くの物理的小売業者やブランドオーナーが積極的にオンラインショッピングチャンネルを展開し、より多くの消費者を引き付けて移行を続け、消費者のオンラインショッピング行動に長期的変化をもたらし、この地域のショッピング頻度、アイテム、金額に広く影響を与えています。


主な市場動向

Eショッパーの増加によりEコマース市場の拡大が見込まれる


この地域では、スマートフォンやインターネットの普及により、オンラインショッパーが急速に増加しています。さらに、整備された通信インフラと充実した物流網が、この地域のオンラインショッパーをオンラインチャネルでの売買にさらに引き込んでいます。
さらに、オンライン買い物客の増加により、過去数年間、総売上高に占めるEコマースの割合が増加しています。例えば、台湾経済部(MOEA台湾)の発表によると、台湾の小売総収入に占めるEコマース収入のシェアは、2017年から2021年にかけて飛躍的に伸びているとのことです。
台湾でオンライン販売される製品のマーケティングにおいて、ソーシャルメディアは非常に重要なものとなっています。デジタルマーケティングの手法としてはFacebookが好まれており、オンライン業者のほとんどが効果的なマーケティングツールとしてFacebookを選択しています。これは、Facebookを通じたプロモーションのコストが低いことと、ソーシャルメディアプラットフォームを通じて幅広いオーディエンスにリーチできることが理由です。また、電子商取引業者は、トラフィックを生み出すために、Facebook上で素早く広がる口コミによる推薦に大きく依存しています。
さらに、ダブル11(11月11日)とダブル12(12月12日)は、台湾で有名なネット販売イベントです。台湾の主要な電子商取引企業は、これらのイベント期間中、オンライン媒体での購入に対して多額の割引や特典を提供し、その結果、台湾ではオンラインショッピングの利用者が増加しています。さらに、これらの販売イベントは、Eコマース企業にとって大きな収益源となっています。
これらの要因により、台湾のEコマース市場は予測期間中にさらに拡大すると予想されます。


革新的なデジタル決済ソリューションに支えられたMコマース文化が、Eコマース市場を後押しする


スマートフォンやタブレット端末の普及に伴い、台湾ではモバイルインターネットを含むワイヤレスインターネットを利用する人が急増しています。このため、台湾ではモバイルコマースサービスやアプリケーションの利用者数が急増しています。
また、アジア太平洋地域の多くの国々と比較しても、この地域のモバイル接続数は非常に多く、台湾のMコマースの堅調な需要のもう一つの地域となっています。例えば、GSMAによると、台湾のモバイル接続数は、2019年第4四半期の2820万件に対し、2021年第4四半期は2865万件となりました。台湾のモバイル接続の普及率は120%に迫る勢いです。
さらに、この地域の多くの大手Eコマース企業では、モバイルショッピングアプリが急速に増加しており、この地域のモバイルコマースにさらなる追い風となっています。例えば、国際貿易局によると、モバイルショッピングアプリケーションの月間訪問者のうち、台湾のオンラインショッピング消費者は主にShopee(5236万ページビュー/月)を使用しており、PChome(3244万ページビュー/月)、Momo shop(3117万ページビュー/月)、Ruten(3017万ページビュー/月)と続いています。
さらに、デジタル決済ソリューションが提供する利便性の高さがこの地域で人気を博し、台湾のEコマース市場の成長をさらに後押ししています。さらに、モバイル決済はオンライン・ショッピングで好まれる選択肢として台頭してきています。このため、LINE Pay、Apple Pay、Google Pay、Jko Pay、PX Pay、台湾政府が支援するTaiwan Payなど、多くの大手企業がすでにモバイル決済ソリューションを発表しています。


競合他社の状況

台湾の電子商取引市場では、オンライン小売の需要が高まるにつれ、競争が激化しています。台湾のEコマース市場は、少数の有力プレイヤーが大きな市場シェアを占めているため、適度に統合されています。台湾のEコマース市場における主なプレーヤーは、Shopee Pte.Ltd.、PChome Online、Momo Com Inc、Rutenなどがあります。


2021年7月 - 韓国のEコマース大手、Coupangが台湾でサービスを開始。韓国のEコマース企業が台北市中山地区でサービスを開始し、消費者がアプリを通じて商品を注文すると、午前8時から午後11時の間にオンデマンドで配達され、配達料は19NTD(台湾元)となる。幅広い商品カテゴリーに展開することで、台湾のECプラットフォーム「Momo」や「PChome」など、24時間配送を提供する企業とも競合していくことになる。
2022年2月 - Eコマースの大手であるアワーループは、台北、台中、台南の3ヶ所に新オフィスを開設し、事業を拡大したと発表した。これらの新オフィスは、アワーループが地域横断的に運営能力を拡大する計画の一環である。


その他のメリット

市場推定(ME)シートのExcel形式での提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 M-commerce Culture Supported by Innovative Digital Payment Solutions to Boost the E-commerce Market
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Lack of Security and Privacy Associated with Online Shopping.
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Taiwan (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Taiwan (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Taiwan (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Taiwan in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Shopee Pte. Ltd.
7.1.2 PChome Online
7.1.3 Ruten
7.1.4 Momo Com Inc
7.1.5 BigGo
7.1.6 Books.com.tw
7.1.7 Yahoo! Taiwan Shopping
7.1.8 PCstore.com.tw
7.1.9 GoHappy
7.1.10 GoMaji

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Taiwan E-commerce market is expected to register a CAGR of 9.6% during the period 2022-2027. The primary factor driving the growth of the market in the region is the high smartphone penetration and well-developed distribution services, among others.

Key Highlights
As Taiwan's E-commerce market continues to grow, an increasing number of younger shoppers choose to shop at online retailers. The focus on timely deliveries of household items, including the likes of groceries, has significantly driven their sales on the e-commerce channels. Furthermore, these online platforms have redefined and set new standards of consumer expectations creating new growth prospects for the vendors of the market.
With advancements in supply chain systems and a change in consumers behavior, online shoppers are gaining more confidence in purchasing food and beverage products online, though challenges persist for perishable products. Furthermore, More brick-and-mortar retail vendors are investing heavily to integrate their online and offline resources to provide consumers with a more user-friendly shopping environment in the region.
Online shoppers in the region have several payment options for their e-commerce purchases, such as mobile payment, credit card, cash, and Electronic stored value cards. Furthermore, mobile payment is the most preferred option for E-commerce purchases, followed by card payments. Mobile payment is gaining popularity as the smartphone penetration rate in the region is very high.
The most significant factor impacting the growth of the E-commerce market is the perceived lack of security and privacy issues associated with online shopping. Taiwanese firms are particularly wary of this issue, probably more for cultural reasons and the underdeveloped legal framework protecting electronic shopping. These factors can hamper the growth of the E-commerce market in the region.
During the COVID-19 pandemic, more physical consumption was forced to be transferred online, and more Physical retailers and brand owners are actively deploying online shopping channels, attracting more consumers to continue to shift, causing long-term changes in consumers online shopping behavior and widely affecting their shopping frequency, items and amount in the region.


Key Market Trends

Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market


The online shoppers in the region are rapidly increasing in the area owing to strong smartphone and internet penetration. Furthermore, a well-developed telecom infrastructure and a well-developed logistics network further attract the region's online shoppers to buy and sell through online channels.
Moreover, due to the increase in the number of online shoppers, the share of E-commerce in total revenue is increasing over the past few years. For instance, as per the Ministry of Economic Affairs Taiwan (MOEA Taiwan), the share of E-commerce revenue in total retail revenue in Taiwan has grown by leaps and bounds in 2021 from 2017.
Social media has become extremely important for marketing products sold online in Taiwan. Facebook is the preferred method of digital marketing, with most of the online vendors choosing to use it as an effective marketing tool. This is due to the low cost of promoting through Facebook and the ability to reach a broad audience through the social media platform. E-merchants also highly depend upon word-of-mouth recommendations, which spread quickly on Facebook, to generate traffic.
Furthermore, Double 11 (11 November) and Double 12 (12 December) are the famous online sales event in Taiwan. Major E-commerce companies in the region offer hefty discounts and offer on purchasing through online mediums during these events, resulting in the increasing number of online shoppers in the region. Furthermore, these sales events generate significant revenue for E-commerce companies.
All of the aforementioned factors are further expected to boost the e-commerce market in Taiwan over the forecast period.


M-commerce Culture Supported by Innovative Digital Payment Solutions to Boost the E-commerce Market


With the rising popularity of the smartphones and tablets, the number of people who use wireless internet, including mobile internet, is increasing rapidly in the region. Owing to this, the number of mobile commerce services and applications used by customers in Taiwan is rising rapidly.
Moreover, the increasing number of mobile connections in the region is very high compared to many of the Asia Pacific countries, which is another region for solid demand for M-commerce in Taiwan. For instance, as per GSMA, the number of mobile connections in Taiwan stood at 28.65 million in Q4 2021 compared to 28.2 million mobile connections in Q4 2019. The mobile connection penetration rate is close to 120% in Taiwan.
Furthermore, mobile shopping apps are increasing rapidly for many major E-commerce companies in the region, further providing a boost to mobile commerce in the region. For instance, as per Internation Trade Administration, among the monthly visitors of mobile shopping applications, Taiwan’s online shopping consumers mainly use Shopee (52.36 million pageviews/month), followed by PChome (32.44 million pageviews/month), Momo shop (31.17 million pageviews/month), and Ruten (30.17 million pageviews/month).
Furthermore, the ease of convenience provided by digital payment solutions is gaining popularity in the region and further boosting the growth of the E-commerce market in Taiwan. Additionally, mobile payment is emerging as the preferred option for online shopping. Owing to this, many major players have already launched their mobile payment solutions, such as LINE Pay, Apple Pay, Google Pay, Jko Pay, PX Pay, and Taiwanese Government-backed Taiwan Pay.


Competitive Landscape

Competition is intensifying in Taiwan’s E-commerce market as demand for online retail grows. The Taiwan E-commerce market is moderately consolidated because of the few prominent market players who hold a significant amount of market share. Major players in the Taiwan E-commerce market include Shopee Pte. Ltd., PChome Online, Momo Com Inc, and Ruten.


July 2021 - South Korean E-commerce giant, Coupang launched its service in Taiwan. The South Korean E-commerce company began offering its services in Taipei City’s Zhongshan neighborhood, allowing consumers to order products through its app for on-demand delivery between 8 a.m. to 11 p.m., charging a delivery fee of 19 NTD. As the company expands into broad product categories, it will also compete with Taiwan's E-commerce platforms like Momo and PChome, offering 24-hour deliveries.
February 2022 - Hour Loop, Inc., a leading E-commerce retailer, announced it had expanded its operations with the opening of three new offices in Taipei, Taichung, and Tainan. These new offices are part of Hour Loop’s expansion plans to broaden its operational capabilities across geographies.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 M-commerce Culture Supported by Innovative Digital Payment Solutions to Boost the E-commerce Market
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Lack of Security and Privacy Associated with Online Shopping.
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Taiwan (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Taiwan (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Taiwan (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Taiwan in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Shopee Pte. Ltd.
7.1.2 PChome Online
7.1.3 Ruten
7.1.4 Momo Com Inc
7.1.5 BigGo
7.1.6 Books.com.tw
7.1.7 Yahoo! Taiwan Shopping
7.1.8 PCstore.com.tw
7.1.9 GoHappy
7.1.10 GoMaji

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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