世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スロバキア共和国の電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Slovak Republic E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

電子商取引とは、インターネットなどのコンピュータネットワークを利用し、商品やサービスを売買するために特別に設計された方法による取引を指します。スロバキア共和国は、中央ヨーロッパの中でも電子商取引で... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
105 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

電子商取引とは、インターネットなどのコンピュータネットワークを利用し、商品やサービスを売買するために特別に設計された方法による取引を指します。スロバキア共和国は、中央ヨーロッパの中でも電子商取引で急成長している地域の一つです。デジタルインフラと物流網の整備が進めば、同国の成長の可能性は明らかです。

主なハイライト
同国における急速な都市化は、Eコマース市場を牽引する主要な要因です。例えば、世界銀行によると、2022年にはスロバキアの人口の53.76%が都市部に居住し、46.24%が農村部に居住しています。スロバキアには都市化率において大きな発展余地があり、このことは調査対象市場の成長の強い可能性を示しています。
スロバキア共和国では、過去数年間にB2C電子商取引が大きく成長したため、スロバキアの企業や市民にとってインターネットがビジネスやショッピングを行うのに適した場所になっています。インターネットの普及、スマートフォンやモバイルブロードバンドへの高いアクセスは、スロバキア共和国の電子商取引市場の成長の原動力となっています。Eurostatによる情報通信技術に関する欧州アンケートによると、2021年にはスロバキアのインターネットユーザーの80%が1日に少なくとも1回はインターネットを利用しています。
中小企業(SME)は、経済の成長、多くの人々の雇用、技術革新に不可欠な役割を担っています。Eurostatによると、2020年にはインターネットユーザーの68%がオンラインで商品やサービスを購入しています。同国では、インターネット普及率の上昇に伴い、調査対象市場の牽引力が増すと予想されます。
また、OECDによると、スロバキア共和国の中小企業は、企業の99.9%、雇用の72%、付加価値の58%を占めています。製造業はスロバキア共和国最大のセクターで、約500,000人を雇用し、そのうち約54%は中小企業で働いています。
COVID-19の大流行が、調査対象市場にポジティブな影響を及ぼしました。さらに、同国ではソーシャルメディアの普及率が高く、COVID-19の大流行時に中小企業が大衆に手を差し伸べるための重要な貢献者となっています。ソーシャルメディアのプラットフォームは、ユーザーにさまざまな支払い方法で便利に買い物をさせています。このような要因は、調査対象市場の成長に寄与しています。


主な市場動向

デジタルトランスフォーメーションにより、Eコマースの大幅な成長が期待される


デジタル化は、現在のコヴィッド-19の状況にとって、とてつもないチャンスであり、チャレンジでもある。それは、職業、ビジネス構造、バリューチェーンの世界、そしてイノベーションと市場構造に革命を起こしている。ほとんどの産業が、ビジネスにデジタルモードの小売業を使う方向に切り替わっています。World Dank Dataによると、2020年時点でソルバク共和国の人口の約90%がインターネットを利用しているという。インターネットの利用やアクセスにより、さまざまな電子機器が使われるようになり、電子商取引が促進されるようになりました。
デジタル化を推進するために、スロバキア共和国政府は「2030年デジタル・トランスフォーメーション戦略」を打ち出しました。このデジタルトランスフォーメーション戦略は、革新的な技術とデジタル時代のグローバルトレンドの強化により、経済と社会の継続的なデジタル変革に沿ったスロバキア共和国の政策の優先順位を定義するための枠組みを提供するものです。
2021年3月、スロバキア政府は新しい国家ブロードバンド計画を採択しました。この計画では、都市部、農村部を問わず、すべての家庭が少なくとも100Mbpsのインターネット接続を利用できるようにし、ギガビット速度へのアップグレードも可能にすること、また、主要な社会経済推進者がギガビット接続を利用できるようにすることを目標としています。
同様に、スロバキア政府による復興・強靭化計画(RRP)は13.3億ユーロにのぼります。この計画では、電子政府ソリューションのアクセシビリティと質の向上を目的とした部門別改革と分野横断的措置の両方として、公共部門のデジタル化に強い重点が置かれています。このようなデジタル変革の大きな前進は、チャネルへの容易なアクセスを提供し、市場ベンダーの技術革新を支援することで、同国の研究市場の成長を助けると期待されています。


ファッションが主要なシェアを占めると予想


Eコマースのコンセプトは、ファッション業界に様々な革命を起こしている。バイヤーは自宅から買い物ができ、しかも自分の好きなブランドをクローゼットの中に入れておくことができるのです。スロバキアでは、デジタルショッピングが商品の購入方法として最も好まれています。
例えば、国際貿易局によると、2020年には、国内には約12,600のeショップがあり、20億ユーロの売上を計上しています。スロバキアの人々の大半は、オンラインで購入する際にモバイル機器を使用しています。このため、スロバキアではショッピングサイトのモバイル版を充実させる必要性が高まっています。
スロバキアでは、Eコマース市場において、ファッション分野の継続的な成長が見込まれており、世界各地からの新規参入が期待されています。例えば、2021年6月、Eコマースのフルフィルメントソリューションとサードパーティロジスティクスを提供するIngram Micro Commerce & Lifecycle Servicesは、欧州のオンラインファッション小売・Eコマース企業であるABOUT YOUとの提携を発表しました。この提携により、スロバキアにおける大規模なビジネスを提供し、ABOUT YOUが膨大な需要に応えるために事業を急速に拡大することを支援します。
スロバキア共和国では、金融ソリューションを提供する多くの企業が、オンラインショッピングの顧客の需要増に対応するため、事業を拡大しています。例えば、金融サービスプロバイダーのKlarnaは、スロバキア共和国を含むヨーロッパ諸国において、新しい比較ショッピングサービスの開始を発表しました。このサービスは、ブランドが自社の製品をオンライン消費者に届ける機会を提供するものです。


競合他社の状況

スロバキア共和国の電子商取引市場は、企業間の競争力が高まっています。市場はAlza.sk、Mall.sk、Itesco.sk、H&M、Nay.skなど、さまざまな大手企業で構成されている。市場シェアの面では、現在、これらの主要企業がソルヴァク共和国のeコマース市場を支配しています。しかし、Eコマースの技術革新が進むにつれて、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓によって市場での存在感を高めています。


2021年6月 - Zalandoは、スロバキア共和国でのオンラインストアとプラットフォームの立ち上げを発表した。Zalandoは、スロバキア共和国にオンラインストアとプラットフォームを開設し、顧客へのリーチを拡大するとともに、現地のベンダーがヨーロッパ全域でオンライン販売を行うためのパートナープログラムも提供します。
2021年10月 - ジヤブカはスロバキア共和国に10店舗目をオープンすることを発表しました。この店舗は、Žabkaのお客様が簡単にアクセス、配送できるよう支援し、スロバキア共和国でのお客様のアクセスを強化する予定です。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Emphasis on Fashion
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Regarding Security Breach
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Slovak Republic (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Slovak Republic (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Slovak Republic (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Slovak Republic in the ecommerce industry in region Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Alza.sk
7.1.2 MALL.SK
7.1.3 Itesco.sk
7.1.4 H&M
7.1.5 Nay.sk
7.1.6 drmax.sk
7.1.7 Nextdirect Germany GmbH
7.1.8 Mercurymarket.sk
7.1.9 Hornbach.sk
7.1.10 Sportisiomo.sk

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

E-commerce refers here to the trading of goods or services over computer networks such as the internet by methods specifically designed for the purpose buying and selling commodities and services. Slovak Republic is one of the fastest-growing regions in Central Europe in e-commerce. As the digital infrastructure and logistics network improve, the potential of growth in the country is obvious.

Key Highlights
Rapid urbanization in the country is a major factor which drives the e-commerce market. For instance, in 2022, according to World Bank, 53.76% of Slovakia’s population were living in urban areas, while 46.24% were living in rural areas. The country has huge areas of development in the urbanization rate indicating the strong potential of growth of the studied market.
The strong growth of B2C e-commerce in Slovak Republic in the past years means that the Internet is now a good place for Slovak enterprises and Slovak citizens to do their businesses and shopping. The widespread use of the Internet and high access to smartphones and mobile broadband is a the drving factor for the growth of e-commerce market in Slovak Republic. According to the European questionnaire on Information and Communication Technologies by Eurostat, 80% of internet users in Slovakia used the internet at least once a day in 2021.
Small and Medium Enterprises (SMEs) are accountable for an essential role in the economy's growth, employment of a large number of people, and helps in innovation. According to Eurostat, 68% of internet users bought goods or services online in 2020 in the country. The country is expecetd to witness increasing traction in teh studied market with increased internet penetration.
Moreover, according to OECD, SMEs account for 99.9% of firms, 72% of jobs, and 58% of value-added in the Slovak Republic. Manufacturing is the biggest sector in the Slovak Republic, which employs around 500 000 people, of which approximately 54% work in SMEs.
The COVID-19 pandemic has significantly impacted the studied market in a positive manner. Further, the social media penetration is high in the country and has become a key contributor to the SMEs during the COVID-19 pandemic to reach out to the masses. The social media platforms are letting the users shop conveniently with different modes of payment. Such factors are contributing to the growth of the studied market.


Key Market Trends

Significant Growth in E-Commerce is Expected due to Digital Transformation


Digitalization is a tremendous opportunity and challenge for the current Covid -19 situation. It is revolutionizing the world of the profession, business structures, and value chains, as well as innovation and market structures. Most industries are switching toward using digital modes of retailing for their business. According to World Dank Data, approximately 90% of Solvak Republic's population is using the internet as of 2020. Internet usage and access have driven the usage of various electronic devices, which facilitates e-commerce.
To promote digitalization, the government of the Slovak Republic has come up with the 2030 Strategy for Digital Transformation. This Digital transformation strategy offers a framework for defining the policy priorities of the Slovak Republic that is aligned with the continuing digital transformation of the economy and society with the enhancement of innovative technologies and global trends of the digital era.
In March 2021, the government of Slovak has adopted the new national broadband plan. This plan aims s for all households, whether urban or rural, to have access to internet connection of at least 100 Mbps, with the possibility of upgrading to gigabit speeds, as well as for major socio-economic drivers to have access to gigabit connectivity.
Similarly, the Recovery and Resilience Plan (RRP) by the Slovak government amounts to EUR 1.33 billion. This plan has a strong emphasis on the digitalization of the public sector, both as part of sectoral reforms and cross-cutting measures aimed at improving the accessibility and quality of e-government solutions. Such strong strides in the digital transformation is expected to aid the growth of the studied market in the country by providing easy access to the channels and supporting the technological innovation of the market vendors.


Fashion is Expected to Hold a Major Share


The concepts of e-commerce have revolutionized the fashion industry in multiple ways. The buyers can shop from their homes, but they can also ensure that they can still keep their favored brands in their closets. Digital shopping is the most preferred way of buying goods in Slovakia.
For Instance, according to the International Trade Administration, in 2020, there were about 12,600 e-shops in the country that generated sales of EUR 2 billion. The majority of Slovak people use their mobile devices when purchasing online. This highlights to the need of upgarded mobile versions of shopping sites in the country.
The country is expecting new entrants from different parts of the world as the market expects continuous growth in the fashion sector in the e-commerce market. For instance, In June 2021, Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services, a provider of e-commerce fulfillment solutions and third-party logistics, announced its partnership with ABOUT YOU, an online fashion retailer and e-commerce company in Europe. This partnership will offer large-scale business in Slovakia and help ABOUT YOU rapidly expand its operations to meet enormous demands.
Many companies which provide financial solutions in the Slovak Republic have increased their operations to meet the growing demand of online shopping customers. For instance, Klarna, a financial service provider, has announced the launch of its new Comparison Shopping Service in European countries, including the Slovak Republic. This service offers brands the opportunity to reach their online consumers with their products.


Competitive Landscape

Slovak Republic E-commerce Market is witnessing a rise in competitiveness among companies. The market consists of various major players, such as Alza.sk, Mall.sk, Itesco.sk, H&M and Nay.sk. In terms of market share, these significant players are presently dominating the e-commerce market in Solvak Republic. However, with increasing innovations in e-commerce, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.


June 2021 - Zalando announced the launch of its online store and platform in Slovak Republic. It will hep the company to increse its customer reach and it also offeres partner program for the local vendors if they want to use the platform to sell their products online across Europe.
October 2021 - Žabka announced the launch of its 10th store n Slovak Republic. This store will help the Žabka customers to get easy access and delivery options and will enhance the reach of their customers in Slovak Republic.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Emphasis on Fashion
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Regarding Security Breach
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Slovak Republic (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Slovak Republic (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Slovak Republic (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of Slovak Republic in the ecommerce industry in region Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Alza.sk
7.1.2 MALL.SK
7.1.3 Itesco.sk
7.1.4 H&M
7.1.5 Nay.sk
7.1.6 drmax.sk
7.1.7 Nextdirect Germany GmbH
7.1.8 Mercurymarket.sk
7.1.9 Hornbach.sk
7.1.10 Sportisiomo.sk

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/20 10:26

143.76 円

160.81 円

193.57 円

ページTOPに戻る