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シンガポールの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Singapore E-Commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

シンガポールEコマース市場は、予測期間中(2022年~2027年)に年平均成長率8.35%で成長すると予測されています。インターネット上でライブ映像を配信し、商品やサービスを宣伝・販売することを、Eコマース事業... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

シンガポールEコマース市場は、予測期間中(2022年~2027年)に年平均成長率8.35%で成長すると予測されています。インターネット上でライブ映像を配信し、商品やサービスを宣伝・販売することを、Eコマース事業ではライブストリーミングと呼びます。ShopeeやLazadaは、ライブストリーミングを活用したEコマースプラットフォームです。移動や物理的な集会に制限がある場合でも、ライブストリーミングを利用することで、マーケターや企業は顧客とうまくエンゲージすることができます。ライブストリーミングは、従来のテレビショッピングと比較することができます。しかし、小売業者は、潜在的な顧客に到達するために、多くの放送時間を購入したり、テレビ広告にお金をかけたりする必要はないのです。

主要なハイライト
Ipriceグループによると、2021年第4四半期の月間オンライン訪問者数は1615万人で、Shopeeは最も頻繁に利用されるEコマースサイトとなりました。それぞれ920万回、520万回の訪問で、Shopeeはシンガポールに拠点を置くEコマース企業LazadaとAmazonに次いでいます。
Tazapayによると、シンガポールはデジタルリテラシーの高い国であり、インターネット普及率は88.9%、同国民587万人の金融包摂率は97.9%に達しているとのことです。さらに、貿易産業省によると、2021年時点でシンガポール人全体のおよそ52.3%がインターネット経由で商品を購入しており、2019年の電子商取引全体のうちビジネスサービス部門が約3.6%と電子商取引のパイに占める割合が最も小さいことから、電子商取引事業の導入が増加していることがわかります。
現地のオンライン小売業者の多くは、すでにこのチャネルを通じた成長に慣れ、準備を整えています。シンガポールの有名なEコマース企業数社は、モバイルファースト戦略を採用しています。前述のシンガポールのEコマースサイトであるCarousellは、モバイル専用のサービスとして始まり、最近ではオンラインのデスクトップショッパーにも対応するようになりました。携帯電話で商品の画像を撮影し、興味を持った購入者とインスタントメッセンジャーでやり取りをすることで、素早く商品を販売することができる。
また、カードが決済手段であるということは、ユーザーが詐欺に遭うリスクが高いことを意味します。なぜなら、悪意のある行為者が必要とするのは、通常、ユーザーカード番号、CVVコード、有効期限といった、顧客カードに付随するいくつかの情報だけだからです。これらはオンライン取引に必要な情報です。また、熟練した詐欺師は、オンライン取引のためのほとんどの銀行の2段階認証プロセスを回避するために、ワンタイムパスワード(OTP)を提供するようユーザーを説得することも可能です。
シンガポール企業は、COVID-19が実店舗の企業に与えたダメージに対処するため、ますますデジタルを採用するようになっています。パンデミックが発生すると、それまでオンライン事業に消極的だった中小企業も、戦術を見直す必要に迫られました。COVID-19の発生以来、シンガポール政府は国内企業のデジタルアジェンダの推進を支援しています。


主な市場動向

インターネットが市場成長に重要な役割を果たす


Ooklaのデータによると、シンガポールのインターネットユーザーは2022年の開始時点で以下の接続速度を予想していた可能性があります。 184.65 Mbpsは、平均的な固定インターネット接続速度です。Ooklaのデータによると、シンガポールのモバイルインターネット接続速度の中央値は、2022年の開始までの1年間で8.38 Mbps上昇(+15.2%)しています。
シンガポールのeコマース産業は、その戦略的位置、高度なデジタル経済エコロジー、高度に発達したインターネット市場に加え、地域本部を建設することを決定した複数のASEANユニコーンによって支えられています。シンガポールは最も多くのユニコーンを擁し、その数は15社にのぼります。Grab、Carousell、Lazada、Ninja Van、Shoppeeなどが有名で、それぞれ評価額が10億ドル以上となっています。
シンガポールは、流行から「よりよく回復」し、長期的な回復力を獲得するために、デジタルインフラを変更する必要があります。この考えは、シンガポールのポスト・パンデミック・レジリエンスを強化するための最近の政府の施策に反映されています。これには、テクノロジーを活用した代替手段の採用を拡大し、研究開発を強化することで、デジタルトランスフォーメーションとイノベーションを推進することが含まれます。シンガポールグリーンプラン2030は、テクノロジー主導のソリューションを活用し、「シンガポール人の何世代にもわたって、環境に優しく、住みやすく、持続可能な住まいを確保する」ことを意図しており、これも持続可能性を重視しています。
通信事業者は、いくつかの国で5G接続の提供を拡大しています。例えば、2021年3月、フィリピンを拠点とするGlobe Telecomは、中東とアジアの他の国への5G Roaming展開を加速させると発表した。Globeは、シンガポールのSingtelの訪問客に5G接続を開放する予定である。このような5Gの拡大は、市場を牽引する。
この地域では、ブロードバンドの高速化とオンライン決済の増加により、インターネットの利用が拡大しており、さらに、5Gの開発が進んでいる。5Gでは、より高い周波数の電波(mmWave)を使用することで、人口密集地での大容量化、拡張性の向上、移動中の車内でのサービスに対するユーザーの移動性の向上、あらゆる場所での接続性の向上が可能になります。5Gで強化されたモバイルブロードバンドは、これまで困難または禁止されていた条件下でも高品質なサービスのインターネットアクセスを提供できるため、5Gの利点をより多くの人々に提供することができます。


食品・飲料業界は市場を牽引する要因のひとつ


シンガポール統計局によると、2021年のシンガポールの飲食サービスの国内総生産(GDP)は約43億2000万SGDで、前年から微増した。2020年の減少は、COVID-19の大流行による食品サービス部門の不利な影響に起因するものです。パンデミックによって一部の企業は調整を余儀なくされ、誰もが新常態.目撃を待ち望んでいます。
シンガポール顧客満足度指数(CSISG)の調査データによると、ダイニングインに対する顧客の好みは変わっていないが、安全管理上の制限の一定の調整に対する反応は今年動いたようだ。意外なことに、ダイニン グインが減少した分、テイクアウトがかなり増加し、デリバリーの比率は安定したままである。
シンガポール統計局によると、2022年3月の飲食サービス売上高は前年同月比4.7%増となり、2022年2月の0.7%減から一転して増加した。前月比では、2022年3月の飲食サービス売上高は季節調整済みで8.0%上昇した。2022年3月の飲食サービスの総販売額は8億600万米ドルに達すると予測された。オンライン飲食売上は、2022年2月に記録した割合と同様、30.4%を占めると予想される。
Value championによると、シンガポールにおける主要な食事デリバリーアプリを検証した結果、GrabFoodは注文の総コストに対する配達料の比率が最も高く、21%であることがわかりました。また、Foodpandaは手数料比率が9%と、平均手数料比率が最も低くなっています。平均配達料合計を配達注文の平均総費用で割ることで、手数料比率を求めた。
コーヒーやスナックの店舗数の増加は、ファーストフードやコーヒービジネスの成長の主な要因の一つである。スペシャルティコーヒーは、嗜好の多様化により様々な種類のプレミアムコーヒーが登場し、市場の成長を後押ししています。米国農務省によると、2020/2021年6月にシンガポールが消費したコーヒーは60kg袋で10万個。近年では、カフェやチェーン店のコーヒーショップ、スペシャルティコーヒーハウスの増加が、コーヒー消費量の増加に寄与しています。


競合他社の状況

シンガポールでは、顧客のオンライン販売チャネル導入の増加に伴い、Eコマース市場の競争は激化しています。市場は穏やかです。インターネット普及率の増加により、この成長を後押ししています。また、Lazada、Shopeeなどのブランドは、顧客のオンラインショッピング体験を向上させる顧客中心のサービスを提供することで、その範囲を拡大しています。


2022年3月:シンガポールを拠点とし、マレーシアとインドネシアにオフィスを構えるソーシャルEコマース事業のWEBUYは、インドネシア最大かつ最も人気のあるコミュニティ・グループ・バイ・プラットフォームであるChilibeliを買収しました。WEBUYはこの買収により、シンガポールとインドネシアの両国でソーシャルEコマースのリーディングカンパニーとなります。ChilibeliはWEBUYと同様に、ソーシャルグループバイのコンセプトを用い、サプライチェーンを最適化し、グループプレイヤーの収益を創出します。
2021年9月シンガポールの物流会社Ninja Vanは、業務インフラと技術システムの拡張のため、シリーズE投資で5億7800万米ドルを調達した。同社の声明によると、投資家には中国のアリババ・グループのほか、現在の出資者であるDPDgroupのGeoPost、Facebookの共同創業者であるEduardo SaveringのB Capital Group、Monk's Hill Ventures、ブルネイの政府系ファンドであるZamrudが含まれている。ニンジャヴァンは、今回の資金をもとに、東南アジアの電子商取引の可能性を最大限に引き出すためのマイクロサプライチェーンソリューションなど、活動の拡大を図る予定です。


その他の特典

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Internet Penetration Across the Country
5.1.2 Increased Adoption of Smartphones
5.2 Market Challenges
5.2.1 Data Security
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Singapore (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Singapore (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in Singapore (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of Singapore in the E-commerce Industry in Region Asia

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Lazada
7.1.2 Shopee
7.1.3 EZbuy
7.1.4 Amazon.com Inc
7.1.5 Sephora
7.1.6 E Bay
7.1.7 Alibaba Group Holding Ltd.
7.1.8 Flipkart
7.1.9 Carousell
7.1.10 RedMart

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Singapore E-Commerce Market is anticipated to grow with a CAGR of 8.35% during the forecast period (2022- 2027). Live video broadcast over the internet to promote and sell goods and services is known as live streaming in the e-commerce business. Shopee and Lazada are two e-commerce platforms that leverage live streaming. Even when there are restrictions on movement and physical gathering, live streaming allows marketers and businesses to engage well with their customers. Livestreaming can be compared to traditional TV shopping. However, retailers don't need to buy a lot of airtime or spend money on TV advertising to reach potential customers.

Key Highlights
According to the Iprice group, With 16.15 million monthly online visits in the fourth quarter of 2021, Shopee was the most frequented e-commerce website. With 9.2 and 5.2 million visits, respectively, Shopee is followed by Singapore-based e-commerce companies Lazada and Amazon.
According to Tazapay, Singapore is a digitally literate country, with an internet penetration rate of 88.9% and a financial inclusion rate of 97.9% among the country's 5.87 million residents. Furthermore, According to the Ministry of Trade and Industry, roughly 52.3% of all Singaporeans have purchased goods via the internet as of 2021, indicating an increase in the adoption of e-commerce businesses, with the business services sector accounting for the smallest slice of the e-commerce pie at about 3.6 % of all e-commerce trade in 2019.
Many local online retailers are already used to and prepared for growth through this channel. Several well-known Singaporean e-commerce companies have adopted a mobile-first strategy. Carousell, the aforementioned Singaporean e-commerce site, began as a mobile-only service and has recently grown to accommodate online desktop shoppers. It allows users to quickly sell items by taking images of the item on their phones and communicating with interested purchasers via instant messenger.
The nature of the cards as payment methods also means that the user is at greater risk of fraud since all a malicious actor needs is a few pieces of information attached to customer cards, which are usually user card number, CVV code, and expiry date. These are the details required for making an online transaction. A skilled fraudster could also persuade the user to give up their one-time password (OTP) to circumvent most banks' two-step authentication processes for online transactions.
Singapore companies are increasingly embracing digital to deal with the damage COVID-19 has caused to their brick-and-mortar enterprises. When the pandemic arrived, even small and medium-sized businesses, which were previously less inclined to operate online, had to rethink their tactics. Since COVID-19 broke out, the Singapore government has supported pushing digital agendas for domestic enterprises.


Key Market Trends

Internet Plays a Significant Role in Market Growth


According to data from Ookla, internet users in Singapore might have expected the following connection speeds at the start of 2022, 63.41 Mbps is the average mobile internet connection speed via cellular networks. 184.65 Mbps is the average fixed internet connection speed. According to Ookla's data, Singapore's median mobile internet connection speed rose by 8.38 Mbps (+15.2%) in the year leading up to the start of 2022.
Singapore's e-Commerce industry is powered by several ASEAN unicorns who have decided to build their regional headquarters there, in addition to its strategic position, advanced digital economic ecology, and highly developed Internet market. Singapore has the most unicorns, with 15 on its credit. Grab, Carousell, Lazada, Ninja Van, and Shoppee are well-known, each with a valuation of more than USD1 billion.
Singapore will need to alter its digital infrastructure in order to "recover better" from the epidemic and acquire long-term resilience. This idea is mirrored in recent government measures to strengthen Singapore's post-pandemic resilience. This includes driving digital transformation and innovation by expanding the adoption of technology-enabled alternatives and increasing R&D. The Singapore Green Plan 2030 intends to leverage technology-driven solutions to "ensure a green, liveable, and sustainable home for generations " Singaporeans," also emphasizes on sustainability.
Telecom operators are expanding the offering of their 5G connection for several countries. For instance, in March 2021, Philippines-based Globe Telecom announced that it would accelerate its 5G Roaming rollout to other countries in the Middle East and Asia. Globe is set to open its 5G connection to visiting customers of Singtel of Singapore. Such 5g expansions will drive the market.
The region is witnessing the growth in usage of the internet with the increase in the broadband speeds and the online payments; further, the developments in 5g. 5 G's use of higher spectrum waves (mmWaves) enables higher capacity in densely populated areas, greater scalability, higher user mobility for services in moving vehicles, and enhanced connectivity everywhere. 5G enhanced mobile broadband provides the benefits of 5G to the broader public, as it can deliver high quality of service internet access in previously challenging or prohibitive conditions.


Food and Beverage Industry is One of the Factor Driving the Market


According to Singapore Department of Statstics, Singapore's food and beverage services' gross domestic product (GDP) was around SGD 4.32 billion in 2021, up slightly from the previous year. The reduction in 2020 is attributable to the foodservice sector's unfavourable impact from the COVID-19 pandemic. The pandemic has compelled some businesses to adjust, and everyone is looking forward to a new normal.witnessing.
While customer preferences for dining in have stayed unchanged, the response to constant adjustments in safe management limits appears to have moved this year, according to data from Customer Satisfaction Index of Singapore (CSISG) study. Surprisingly, the fall in dine-in numbers was met with a considerable increase in takeout, while delivery proportions remained steady.
According to SIngapore department of statistics, Food and beverage service sales increased by 4.7% year over year in March 2022, reversing a 0.7% dip in February 2022. Over the previous month, food and beverage service sales climbed 8.0%, seasonally adjusted in March 2022. In March 2022, the total sales value of food and beverage services was anticipated to reach USD 806 million. Online food and beverage sales accounted for an expected 30.4%, similar to the percentage recorded in February 2022.
According to Value champion,GrabFood has the highest ratio of delivery fee to total cost of order, at 21%, according to a review of leading meal delivery apps in Singapore. With a fee ratio of 9%, Foodpanda has the lowest average fee ratio. By dividing the average delivery fee total by the average total cost of the delivery order, the fee ratio was obtained.
The increase in the number of coffee and snack outlets is one of the main drivers for the growth of the fast food and coffee business. Specialty coffees have emerged due to the diversity of tastes and preferences for various varieties of premium coffee, which is driving the growth of the market. According to US Department of agriculture, In June2020/2021, Singapore consumed 100,000 60kg bags of coffee. In recent years, the increase in cafes, chain coffee shops, and specialty coffee houses has contributed to rising coffee consumption.


Competitive Landscape

In Singapore, the competition in the E-commerce market has increased as the customer's adoption of online sales channels has grown. The market is moderate. An increase aids this growth in internet penetration. Further, brands such as Lazada, Shopee, and many more expand their reach by providing customer-centric services that enhance customers' online shopping experience.


March 2022: WEBUY, a Singapore-based social e-commerce business with offices in Malaysia and Indonesia, has acquired Chilibeli, Indonesia's largest and most popular community group buy platform. WEBUY will become the leading social e-commerce company in both Singapore and Indonesia as a result of this purchase. Chilibeli, like WEBUY, uses a social group buys concept to optimize the supply chain and create revenue for group players.
September 2021: Ninja Van, a Singapore-based logistics company, has raised USD 578 million in a Series E investment to fund the expansion of its operations infrastructure and technological systems. According to the company's statement, investors include China's Alibaba Group, as well as current backers DPDgroup's GeoPost, Facebook co-founder Eduardo Savering's B Capital Group, Monk's Hill Ventures, and Zamrud, a Brunei sovereign wealth fund. Ninja Van plans to use the funds to expand its activities, including micro-supply chain solutions to maximize Southeast Asia's e-commerce prospects.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Internet Penetration Across the Country
5.1.2 Increased Adoption of Smartphones
5.2 Market Challenges
5.2.1 Data Security
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Singapore (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Singapore (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in Singapore (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of Singapore in the E-commerce Industry in Region Asia

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Lazada
7.1.2 Shopee
7.1.3 EZbuy
7.1.4 Amazon.com Inc
7.1.5 Sephora
7.1.6 E Bay
7.1.7 Alibaba Group Holding Ltd.
7.1.8 Flipkart
7.1.9 Carousell
7.1.10 RedMart

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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