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ルーマニアの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Romania E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ルーマニアのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて11.56%のCAGRを記録すると予測されています。ルーマニアのEコマース市場は、主にインターネット普及率の上昇、高度なインフラ、オンラインショッピング利... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ルーマニアのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて11.56%のCAGRを記録すると予測されています。ルーマニアのEコマース市場は、主にインターネット普及率の上昇、高度なインフラ、オンラインショッピング利用者の増加によって牽引されています。

主なハイライト
ルーマニアのEコマース市場は急速な成長を遂げています。インターネットの普及、ハイテクに強い若年層の増加などの要因が、ルーマニアのEコマース市場を牽引しています。
ルーマニアの国内市場には約100のオンラインストアがあり、1日あたり1,000件以上の注文が登録されています。それでも、現地の電子商取引を定義するさまざまなデジタル変革のトレンドに基づき、今後3年間で3倍になると予想されています。
国際貿易庁によると、2021年には、リモートワークとバーチャルスクーリングにより、オンライン通信ソリューションの利用が増加します。その結果、インターネットサービスの普及率が上昇し、接続されたデスクトップからのトラフィックが33%、モバイルデバイスからのトラフィックが12%増加する。
Eコマース市場の著しい成長により、様々な企業がこの地域でEコマース・プラットフォームを打ち出しています。例えば、2022年2月、マクロメックス、食料品、関連商品商社卸売業は、EコマースソリューションであるBocado.roプラットフォームの立ち上げを発表した。
食品eコマース市場は、ルーマニア市場の成長と機会を記録しています。市場をさらに押し上げるために、様々な電子商取引市場のプレーヤーによって多くのパートナーシップが行われている。例えば、2022年1月、Golden Foods Snacks SAはPepsiCoと提携し、ルーマニアで製品を流通させることを発表した。


主な市場動向

デジタルトランスフォーメーションにより、Eコマースの大幅な成長が期待される


世界中でインターネットへのアクセスが可能になり、デジタル経済が大きく発展しています。ルーマニア市場では、オンライン小売の需要拡大に対応するため、さまざまな電子商取引市場のベンダーが事業を拡大しています。
ルーマニア政府は、ルーマニアのデジタル経済を強化するために、さまざまな戦略的イニシアチブをとっています。例えば、ルーマニア政府は2020年に、2021年から2030年までを対象とした「国家投資・経済復興計画」を開始しました。この計画には、相互運用性ハブの構築、電子IDカードの導入、公共サービスの政府クラウドへの移行など、そのような戦略が盛り込まれる予定です。
同様に、2022年5月、北大西洋条約機構(NATO)副長官は、国立情報学研究開発研究所-ICIブカレストとルーマニア外務省が提携し、第1回サイバー外交に関する国際会議を開催すると発表しました。この会議は、デジタル資産への依存度の高まりに伴い、必要不可欠なデータの露出が進んでいることから、サイバー攻撃からデータを保護するために開催されたものです。
スマートフォンは、世界中のバイヤーにさまざまな市場動向やeショッピングのためのウェブサイトを探索するための素晴らしいプラットフォームを提供します。拡張現実(AR)対応ソフトウェアは、家具や衣類をオンラインで簡単に購入できるようにしたり、スターバックスでユーザーの好きなカプチーノを注文できるようにするなど、eコマース市場を大きく変えており、デジタル変革は生活をより複雑なものにしています。
ルーマニアがデジタル化を採用する中、デジタル産業に携わる様々な市場関係者がルーマニアでの足跡を拡大することに期待を寄せています。例えば、2022年1月、ソフトウェア企業のマステックは、ルーマニアのブクレシュティに新オフィスを立ち上げると発表しました。さらに、同社はクラウドエキスパート、ビジネスアナリスト、デジタルコンサルタントを含む熟練した労働力を採用する予定である。


ファッションが大きなシェアを占めると予想


COVID-19の流行は、オンライン購入の大幅な増加の原因となっています。ルーマニア人の多くは、パンデミックの間、デジタルショッピングと電子決済を利用して安らぎを得、何百万人ものユーザーが初めてオンラインビジネスにアクセスすることができました。
ショッピング中の顧客データの収集は、市場の製品需要の推定に役立つため、ルーマニアのeコマース・プラットフォームにとって有益なものとなっています。ルーマニア市場では、多くの主要ベンダーがオンラインショップを繁栄させています。例えば、2021年3月、ヨーロッパのファッションとライフスタイルのオンラインプラットフォームであるZalandoは、ルーマニアでオンラインストアを開設しました。このストアにより、同社はヨーロッパでの足跡と顧客基盤を拡大することができます。
ルーマニアでは、ソーシャルメディアのウェブサイトやアプリを利用するユーザーが増加しており、ソーシャルがEコマースにおいていかに大きな役割を担っているかを示しています。さらに、多くのソーシャルメディアプラットフォームが、独自のEコマースサイトを展開しています。例えば、2022年4月、PinterestはEコマースプラットフォームの拡張機能であるWooCommerceを導入し、マーチャントは商品カタログをアップロードし、買い物できるProduct Pinsを作成することができるようになりました。
ルーマニアのファッション業界は継続的な成長を遂げており、市場関係者はオンラインファッション業界における専門知識を活用するため、様々な買収を前向きに検討しています。例えば、2021年9月、Maersk fashion logisticsは、ファッション業界向けのB2Cウェアハウジングの技術ソリューションに特化したポルトガルのクラウドベースロジスティクス新興企業、HUUBの追加を発表しています。
ルーマニアのファッション産業の成長を支えているのは、ルーマニアの顧客の需要増に対応するため、同国に店舗を構える数多くのEコマース業者である。例えば、2021年3月、欧州のアウトレット分野のディベロッパーであるファッションハウスグループは、ルーマニアに2店舗目のアウトレットセンターを開設する計画を発表しました。この店舗には、様々な人気ブランドが出店する予定です。


競合他社の状況

ルーマニアのEコマース市場は、企業間の競争力が高まっている。市場は、6th Street、Ubuy、H&Mなど、さまざまな主要プレーヤーで構成されています。市場シェアの観点からは、これらの主要プレーヤーがルーマニアのEコマース市場を現在支配しています。しかし、Eコマースの技術革新が進むにつれて、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。


2021年6月 - ルーマニアの大手電気IT小売企業であるAltexは、年内に6つの新店舗を立ち上げ、既存の店舗も強化することを発表しました。また、マーケットプレイスとモバイルアプリケーションを立ち上げ、ルーマニアのEコマース市場に参入する準備が整いました。
2021年10月 - ヨーロッパのオンライン食料品ショッピングマーケットプレイスであるEverliは、2022年初頭にドイツとルーマニアへの進出計画を発表しました。このような拡張計画は、ルーマニアのEコマース市場の新たな機会に対するベンダーの関心を示している。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of infrastructure and lower readiness owing to sudden booming nature of E-commerce in the country
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Romania (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Romania (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Romania (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Romania in the ecommerce industry in the region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Inc.
7.1.2 Fashion Days Shopping SRL
7.1.3 Altex Romania SRL
7.1.4 emag.ro Dante International S.A
7.1.5 Zara USA, Inc
7.1.6 Sephora Cosmetics Romania S.A.
7.1.7 Notino s.r.o
7.1.8 Inter IKEA Systems B.V
7.1.9 H & M Hennes & Mauritz AB
7.1.10 Online S.r.l

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Romania E-commerce market is expected to register a CAGR of 11.56% during 2022-2027. The Romania e-commerce market is primarily driven by the increasing internet penetration, advanced infrastructure, and an increased number of online shoppers.

Key Highlights
E-commerce is witnessing rapid growth in the Romanian market. The factors like internet penetration, the rise in the tech-savvy youth population, and other factors are driving Romania's e-commerce market.
The local market in Romania has around 100 online stores registering over 1,000 orders per day. Still, it is expected to be triple times in the coming three years, based on various digital transformation trends that will define local e-commerce.
According to International Trade Administration, in 2021, working remotely and virtual schooling will increase the usage of online communication solutions. As a result, internet service penetration increased, resulting in a 33 percent rise in traffic from connected desktops and a 12 percent increase in traffic from mobile devices.
Various companies are coming up with their e-commerce platform in the region due to the e-commerce market's significant growth. For instance, in February 2022, Macromex, Grocery, and Related Product Merchant Wholesalers Industry announced the launch of the Bocado.ro platform, the e-commerce solution.
The food e-commerce market is recording growth and opportunity in the Romania market. Many partnerships are taking place by various e-commerce market players to boost the market further. For instance, in January 2022, Golden Foods Snacks SA announced its partnership with PepsiCo to distribute its products in Romania.


Key Market Trends

Significant Growth in E-Commerce is Expected due to Digital Transformation


The digital economy is significantly developing with access to the internet made available across the globe. Various e-commerce market vendors are expanding their business in the Romania market to meet the growing demand for online retailing.
The government is taking various strategic initiatives to enhance Romania's digital economy. For instance, the Romanian government launched the National investment and economic recovery plan in 2020, which will cover the years from 2021-to 2030. This plan will include the creation of an interoperability hub, the introduction of the electronic identity card, the migration of public services to a government cloud, and more such strategies.
Similarly, in May 2022, the North Atlantic Treaty Organization (NATO) Deputy Secretary announced the partnership of the National Institute for Research and Development in Informatics - ICI Bucharest and the Romanian Ministry of Foreign Affairs to host the first International Conference on Cyber Diplomacy. The conference was hosted to protect data from cyber attacks due to the exposure of essential data with the increase in dependency on digital assets.
Smartphones provide a great platform for buyers across the world to explore different market trends and websites for e-shopping. From Augmented Reality (AR) supported software that has significantly changed the e-commerce market by enabling the easy purchase of furniture and clothing online or ordering users' favorite Cappuccino from Starbucks, digital transformation has made lives less complex.
As Romania is adopting digitalization, various market players in digital industries are looking forward to expanding their footprints in Romania. For instance, in January 2022, Mastek, a software company, announced the launch of its new office in București, Romania. Furthermore, the company has planned to recruit a skilled workforce that will include cloud experts, business analysts, & digital consultants.


Fashion is Expected to Hold a Major Share


The COVID-19 outbreak is responsible for the significant increase in online purchasing. Most Romanians were comforted during the pandemic by using digital shopping and e-payments, giving millions of users access to online businesses for the first time.
The collection of customer data during shopping has been helpful for Romanian e-commerce platforms as it helps estimate the market's demand for products. Many key vendors are flourishing their online shops in the Romanian market. For instance, in March 2021, Zalando, Europe's online platform for fashion and lifestyle, launched its online store in Romania. This store will help the company expand its footprints and customer base in Europe.
Social media websites and apps are used by a growing number of users in Romania, which shows how social plays a major role in e-commerce. Moreover, many social media platforms are developing their own e-commerce sites. For instance, in April 2022, Pinterest introduced WooCommerce, the Extension for the E-commerce Platform, where Merchants can upload their product catalog and create shoppable Product Pins.
The fashion industry in Romania is witnessing continuous growth as the market players are looking forward to making various acquisitions in order to utilize their expertise in the online fashion industry. For instance, in September 2021, Maersk fashion logistics announced the addition of HUUB, a Portuguese cloud-based logistics start-up specialized in technology solutions for B2C warehousing for the fashion industry.
The growth in the fashion industry in Romania is supported by numerous e-commerce vendors who are setting up their stores in the country to meet the growing demand of Romanian customers. For instance, in March 2021, Fashion House Group, developers in the outlet sector in Europe, announced its plan to open its second outlet center in Romania. The store will include various popular brands.


Competitive Landscape

Romania E-commerce Market is witnessing a rise in competitiveness among companies. The market consists of various major players, such as 6th Street, Ubuy, H&M, and others. In terms of market share, these significant players are presently dominating the e-commerce market in Romania. However, with increasing innovations in e-commerce, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.


June 2021 - Altex, a major Romanian electro-IT retailer, announced the launch of six new stores by the end of the year and will also enhance the existing ones. In addition, the company is ready to launch a marketplace and a mobile application marking its entry into the Romanian E-commerce market.
October 2021 - Everli, Europe's online grocery shopping marketplace, announced plans for its expansion into Germany and Romania in early 2022. Such expansion plans are indicative of the vendor interest in the emerging opportunities of the E-commerce market in Romania.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of infrastructure and lower readiness owing to sudden booming nature of E-commerce in the country
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Romania (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Romania (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Romania (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Romania in the ecommerce industry in the region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Inc.
7.1.2 Fashion Days Shopping SRL
7.1.3 Altex Romania SRL
7.1.4 emag.ro Dante International S.A
7.1.5 Zara USA, Inc
7.1.6 Sephora Cosmetics Romania S.A.
7.1.7 Notino s.r.o
7.1.8 Inter IKEA Systems B.V
7.1.9 H & M Hennes & Mauritz AB
7.1.10 Online S.r.l

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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