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パナマの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Panama E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

パナマの電子商取引市場は2022年から2027年にかけて年平均成長率20.31%で成長すると予想されています。MercadoLibreは、南米最大のオンラインマーケットプレイスです。2020年には197億米ドルのGMVを生み出しまし... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

パナマの電子商取引市場は2022年から2027年にかけて年平均成長率20.31%で成長すると予想されています。MercadoLibreは、南米最大のオンラインマーケットプレイスです。2020年には197億米ドルのGMVを生み出しました。2019年と比較すると、50%という著しいGMVの成長を示しています。

主要なハイライト
2021年のオンライン訪問者数に関して言えば、ラテンアメリカのEコマースの主要プレイヤーは、Mercado Libre、Americanas、OLX、Amazonであり、ブラジルのMagazine LuizaとCasas Bahiaがそれに続いている。
パナマでは、レストランのおすすめ情報を提供するDegustaが有名なプラットフォームです。大手小売業者はオンラインショッピングを提供しており、パナマの電子商取引の収益は一貫して増加しています。競争力を維持するため、アメリカ大陸最大の自由貿易地域であるコロン・フリーゾーン(CFZまたはZona Libre de Colon)は最近電子商取引を導入し、効率を高めるため、新しい物流プラットフォームが提案されているところです。
パナマの消費者や企業は、オンラインバンキングを提供する多くの金融機関を採用しています(例えば、Banco Generalの「Yappy」)。Mercadito "のようなアプリケーションは、小規模な農業生産者がより多くの消費者にリーチすることを可能にする。PedidosYA、Uber Eats、ASAP、Glovoなどのデリバリー・プラットフォームはパナマ人の間で人気が高まっている。
COVID-19の流行は、多くの企業にとってビジネスのデジタル化の機会を創出しました。2021年にパナマの電子商取引業者が使用した電子商取引プラットフォームはWooCommerceがトップだった。一方、ShopifyとWixはプラットフォームを利用するオンライン小売店のシェアが比較的高かったため、Squarespaceはトップ3に入ることができませんでした。
COVID-19の大流行により、人口統計学的な支配は終わり、あらゆる年齢層のパナマ人が、食料品や消耗品を様々なプラットフォームで購入するためにインターネットを利用するようになったのです。中米でのインターネットショッピングは、単なる一過性のブームではないことを示唆しているようです。


主な市場動向

エレクトロニクス分野の増加


2020年6月までに、パナマの人口の約45%がオンライン購入をしています。中米諸国のEコマース市場は、2014年から2019年にかけて年平均12%の成長を遂げており、市場予測では、オンライン売上は2024年までに2億7000万米ドルに達するとされています。
Eコマースで購入できる商品は多岐にわたりますが、中米諸国ではファッションとテクノロジーがほぼ例外なく最も収益性の高いオンラインカテゴリーとなっています。テクノロジーの進歩に伴い、Eコマースはファッション業界にとって重要な要素となり、デジタル消費者にパーソナライゼーションとオーダーメイドの結果を提供するようになるでしょう。推計によると、パナマでは2022年にファッション関連のインターネット購入で約4億2900万米ドルの収益が見込まれる。
ラテンアメリカではコンピュータの所有はエリートの趣味であり、B to Cの電子商取引の可能性は比較的限られていました。2000年代初頭、この傾向は衰える気配を見せなかった。しかし、技術の低価格化、情報技術や通信インフラの高度化・普及に伴い、中南米の消費者向けインターネット市場は進展する可能性があると、起業家たちは楽観的な見方を続けています。
オンラインデータバンクによると、ラテンアメリカの人口の約73%がソーシャルネットワークを利用し、47%がスマートフォンを所有しています。この数字は今後急増することが予想され、この地域におけるeコマースのビジネスチャンスを拡大するものと思われます。
B2Cのオンライン購入では、モバイルEコマースがパナマのEコマース市場のかなりの部分を占めるようになり、翌年中にはデスクトップの利用率を上回ることが予想されます。オンラインストアや商品リストを開設する際、Eコマース事業者はこのことを認識しています。モバイルの最適化と優れたモバイル購入体験は、もはやオプションではなく、eコマース戦略全体の中心に据える必要があります。


競合他社の状況

AmazonやMercado Libreなど、中米の主要なeコマース・プレーヤー。MercadoLibreは、中米の "Amazon "として広く知られています。同社は、電子商取引市場が最も急速に成長している地域最大の電子商取引業者です。eMarketerによると、ラテンアメリカ全体の電子商取引売上高は2020年までに初めて63%増加するという。


2022年4月- PinterestとWooCommerceは、小売業者がショッパブルピンを生成できるようにする戦略的パートナーシップを発表しました。この統合により、300万以上のWooCommerceサプライヤーと毎月4億人のPinterestユーザーがつながり、特にパナマなどの中米諸国において、マーチャントがオーディエンスを構築し、販売を促進することが容易になることが期待されています。
2021年7月- 急成長中および既存ブランド向けのオープンクラウドベースの主要EコマースプラットフォームであるBigCommerceは、中米の主要EコマースマーケットプレイスであるMercado Libreと提携し、BigCommerce加盟店がMercado Libreの市場において約1億3300万の中南米の消費者へのアクセスを提供することを発表しました。


その他のメリット

市場推定(ME)シートのExcel形式での提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased digital activity
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.3 Increasing web shopping
5.2 Market Challenges
5.2.1 Internet infrastructure
5.2.2 Increased need for data security
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Panama (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the e-commerce industry in Panama (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border e-commerce industry in Panama (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Panama in the e-commerce industry in region Central America and South America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C e-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B e-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Hyperlink InfoSystem
7.1.2 ChainZilla
7.1.3 WooCommerce
7.1.4 Mercado Libre
7.1.5 Amazon
7.1.6 Dafiti
7.1.7 Americanas
7.1.8 Smart web design studios
7.1.9 KrishaWeb
7.1.10 MS&P International Inc

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Panama E-commerce Market is expected to grow at a CAGR of 20.31% from 2022 to 2027. MercadoLibre is South America's largest online marketplace. It generated a GMV of US$19.7 billion in 2020. When compared to 2019, this represents a remarkable GMV growth of 50%.

Key Highlights
When it came to online visitor traffic in 2021, the leading players in Latin American E-commerce are Mercado Libre, Americanas, OLX, and Amazon, followed by Brazilians Magazine Luiza and Casas Bahia.
Degusta is a well-known platform in Panama that provides restaurant recommendations. Large retailers offer online shopping and have seen consistent growth in Panama's e-commerce revenues. To remain competitive, the Colon Free Zone (CFZ or Zona Libre de Colon), the Americas' largest free-trade zone, recently implemented e-commerce, to increase efficiency, new logistics platforms are being proposed.
Panamanian consumers and businesses have adopted many financial institutions which provide online banking (for example, Banco General's "Yappy"). Applications such as "Mercadito" enable small agricultural producers to reach a more significant number of consumers. Delivery platforms like PedidosYA, Uber Eats, ASAP, and Glovo have grown popular among Panamanians.
The COVID-19 pandemic created an opportunity for business digitization for many companies. WooCommerce was the leading e-commerce platform used by e-sellers in Panama in 2021. On the other hand, Squarespace did not make the top three because Shopify and Wix had a relatively high share of online retail outlets using their platforms.
COVID-19 pandemic has ended demographic dominance; Panamanians of all ages have turned to the internet to buy groceries and supplies across various platforms. Everything seems to indicate that internet shopping in the Central American country is more than just a passing fad.


Key Market Trends

Increase in electronics segment


By June 2020, approximately 45 % of the Panamanian population had made an online purchase. The Central American country's e-commerce market grew an annual average of 12 % between 2014 and 2019, and market forecasts predict that online sales will reach 270 million US dollars by 2024.
Even though the wide range of products available for e-commerce, fashion and technology are almost universally the most profitable online categories in Central American countries. As technology advances, e-commerce will become a critical component of the fashion industry, providing digital shoppers with personalization and tailored results. According to estimates, fashion-related internet purchases may generate approximately 429 million US dollars in Panama in 2022.
Computer ownership is a hobby for the elites in Latin America, and the possibilities for business-to-consumer e-commerce have been relatively limited. In the early 2000s, this trend showed no signs of dying down. However, as technologies become more affordable and information technology and telecommunications infrastructure become more sophisticated and widespread, entrepreneurs remain optimistic that the Central and South American consumer Internet market may progress.
According to the Online Data Bank, approximately 73% of the Latin American population uses social networks, and 47% own a smartphone. This figure is expected to skyrocket in the coming years, expanding business opportunities for e-commerce in the region.
For B2C online purchases, mobile e-commerce is now a significant portion of the Panama e-commerce market and is expected to surpass desktop usage within the following year. When setting up their online stores and product listings, e-commerce merchants recognize this. Mobile optimization and a great mobile buying experience are no longer optional; they must be central to one's overall e-commerce strategy.


Competitive Landscape

Central America's major e-commerce players, including Amazon and Mercado Libre. MercadoLibre is widely regarded as Central America's "Amazon." The company is the largest e-commerce provider in the region with the fastest-growing e-commerce market. According to eMarketer, e-commerce sales in the whole of Latin America increased by 63% by 2020, for the first time.


April 2022- Pinterest and WooCommerce have announced a strategic partnership that will allow retailers to generate shoppable pins. This integration will connect more than 3 million WooCommerce suppliers with 400 million monthly Pinterest users, with the hope of creating it easier for merchants to build audiences and drive sales, especially in Central American countries, such as Panama.
July 2021- BigCommerce, a leading Open Cloud-based e-commerce platform for fast-growing and established brands, announced a partnership with Mercado Libre, Central America's leading e-commerce marketplace, to give BigCommerce merchants access to nearly 133 million Latin American consumers on Mercado Libre's Marketplace.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased digital activity
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.3 Increasing web shopping
5.2 Market Challenges
5.2.1 Internet infrastructure
5.2.2 Increased need for data security
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Panama (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the e-commerce industry in Panama (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border e-commerce industry in Panama (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Panama in the e-commerce industry in region Central America and South America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C e-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B e-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Hyperlink InfoSystem
7.1.2 ChainZilla
7.1.3 WooCommerce
7.1.4 Mercado Libre
7.1.5 Amazon
7.1.6 Dafiti
7.1.7 Americanas
7.1.8 Smart web design studios
7.1.9 KrishaWeb
7.1.10 MS&P International Inc

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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