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ノルウェーの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Norway E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ノルウェーの電子商取引市場は、2022年から2027年の間に12.5%のCAGRを記録すると予想されています。市場の成長を促す要因としては、質の高い交通インフラ、都市化の進展、インターネットへの高いアクセスなどが挙... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ノルウェーの電子商取引市場は、2022年から2027年の間に12.5%のCAGRを記録すると予想されています。市場の成長を促す要因としては、質の高い交通インフラ、都市化の進展、インターネットへの高いアクセスなどが挙げられます。

主なハイライト
ノルウェーのeコマース市場の成長を後押ししている主な要因の1つは、商品の配送がいかに簡単であるかということです。ノルウェーは世界銀行のロジスティクス・パフォーマンス・インデックスで上位にランクされており、これは国内の輸送インフラの質の高さ、低コストの輸送手配のしやすさ、貨物の適時性の低さを示しています。これらの要因は、ノルウェーのeコマース市場の成長を促進する態勢を整えています。
さらに、世界銀行の報告によると、人口の82.97%が都市部に住んでおり、ノルウェーは世界で最も配送しやすい国の1つとなっています。さらに、都市部と農村部のインターネット普及率が高いことも、この地域のeコマース市場の成長を後押ししています。
市場参加者は、市場の継続的な革新と発展に尽力しています。例えば、プレイヤーはプラットフォームに人工知能を統合することで、eコマース体験のパーソナライズに耽っていることが指摘できます。さらに、ベンダーは、プラットフォームをより顧客に優しいものにするために、行動パターンや傾向を理解するために顧客データを活用しています。
インターネットを通じた製品販売を検討しているメーカー、ベンダー、小売業者は、顧客とより迅速に接触する機会を得られますが、フルフィルメント、配送、税金、付加価値税(VAT)、ノルウェーのEU規制に関する課題も考慮する必要があります。デジタルサービス法によると、電子商取引プラットフォームは、そのプラットフォームを通じて利用できるコンテンツと、使用されているアルゴリズム、広告、コンテンツなど、基本的権利、公衆衛生、公共安全に対するその影響について毎年リスク評価を行い、重大な犯罪に関連する情報を報告し、違法コンテンツを頻繁に提供するサービスを停止することが義務付けられています。
COVID-19の発生は、新たなビジネス、顧客、製品タイプに向けた電子商取引の拡大を加速させた。電子商取引によって、顧客は自宅にいながら様々な商品を手に入れることができるようになった。また、接触制限などの制約があっても、企業は事業を継続することができるようになりました。この地域では、実店舗の営業を完全に停止せざるを得なかった多くの事業者が、電子商取引を代替の販売チャネルとして考えています。


主な市場動向

Eショッパーの増加によるEコマース市場の拡大が見込まれる


Eショッパーとは、オンラインで商品やサービスを注文し、自宅に配送してもらう消費者のことです。今日のEショッパーは、オンラインショッピングに自信を持ち、今では購入のたびに高いレベルのサービスを期待するようになっています。さらに、この地域では、98%の人口がインターネット接続にアクセスできる。
Eurostatのデータによると、ノルウェーのインターネットユーザーのうち、オンラインで商品やサービスを購入する人の割合は、2017年の1年間で78%でした。この割合は、2020年には87%に激増します。eショッパーの増加により、eコマース部門は成長を遂げており、予測期間中にさらに成長すると予想されます。
ノルウェーではここ数年、多くの消費者の間で電子商取引の利用が広まっています。この人気は、ソーシャルメディア・プラットフォームの利用によってさらに高まり、こうした活動が活発化しています。FacebookやPinterestのようなプラットフォームは、ノルウェーで高い人気を誇っています。多くの市場関係者は、より多くの市場シェアを獲得するために、ソーシャルメディア・プラットフォームで自社の製品やサービスを宣伝しています。
クレジットカードやデビットカードは、ノルウェーの人々がオンラインショッピングをする際に最もよく使われる電子決済手段です。カード決済は、特典やリベートがあることもあり、依然として魅力的です。Norges Bankによると、ノルウェーの店頭で最も有名な決済方法はカード決済で、2021年春には83%がカード決済を利用していました。
さらに、ノルウェーではインターネットを利用する頻度が比較的高い。Eurostatによると、ノルウェーのインターネットユーザーの95%が1日に1回以上インターネットを毎日利用しているのに対し、2020年には94%でした。このような日常的なインターネット利用の増加は、より多くのeショッパーにECサイトの利用を促し、結果として同地域のEC市場の成長をもたらす可能性があります。


コンシューマーエレクトロニクス部門は大幅なCAGRで成長する見込み


国際貿易協会によると、ノルウェーは近代的でエネルギーに恵まれた国であり、購買力平価に基づく一人当たりのGDPは63,500米ドルを超え、世界で最も豊かな国のひとつとされています。また、この地域の所得はより均等に分配されており、すべての人が消費者となっています。
さらに、ノルウェーで最も人気のある大手Eコマースストアは、家電量販店のKomplett.noと家電量販店のElkjøp(ノルウェー国外ではElgigantenとして知られています)です。これらのマーケットプレーヤーは、消費者に割引や高度な決済システムを提供し、より多くの市場シェアを獲得しています。
ノルウェー統計局によると、電子機器のオンライン購入は、2019年に23%、2020年に13%、2021年に20%となっています。オンライン購入の増加は、Eコマース市場のプレーヤーによるより高度なアプリと、より速い配達速度によって、予測期間中にさらに成長すると予想されます。
同様に、コンピュータハードウェアのオンライン購入は、2019年に13%であったものが、2021年には17%に増加した。さらに、メディア(映画や音楽)のオンライン購入は、2019年には48%でしたが、2021年には63%に増加しました。今後、この成長は、家電とメディア分野でさらに期待されます。
家電製品のオンライン購入は、25歳から44歳の年齢層でより多く行われています。この年齢層は、2021年における電子機器のオンライン購入の56%以上を占めています。この地域におけるインターネットの普及率の高さと、電子商取引企業による広範なデジタル広告が、予測期間中に電子機器とメディアの電子商取引購入の需要をさらに高めると予想されます。


競合他社の状況

ノルウェーのeコマース市場は、多くの市場参加者の間で高い競争力があるため、断片的な性質を持っています。ノルウェーのeコマース市場における主要なプレーヤーは、市場シェアを拡大するために、新製品の投入だけでなく、拡大や合併を行うことを選択しています。


2021年11月 - Northbaze Distribution ABはElkjop Nordicと戦略的提携を開始し、北欧全域のElkjopの店舗とオンラインでJAYSのフルレンジを展開する。JAYSブランドを中心としたオーディオ事業領域におけるNorthbaze Distributionの戦略の一環として、北欧地域の有力企業との提携を確立する。
2022年1月 - スウェーデンの自動小包ロッカー会社Instaboxは、地域全体でロッカーと宅配サービスを改善・拡大するために、ノルウェーのラストマイル配送サービス会社Porterbuddyの買収を発表した。Porterbuddyは、Komplett、Varner、Jollyroo、Farmasietなどの人気マーチャントの小包を配達しています。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost E-commerce Market
5.1.2 Rising Mobile E-commerce Usage
5.1.3 High Internet Penetration Across Rural and Urban Areas of the Country
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Fulfillment, Shipping, Taxes, Value Added Tax (VAT) and EU Regulations
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Norway (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Norway (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Norway (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Norway in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Prisjakt Sverige AB
7.1.2 Elkjøp
7.1.3 FINN.no
7.1.4 Komplett AS
7.1.5 Power.no
7.1.6 About You norway
7.1.7 Zalando.no
7.1.8 Kolonial.no
7.1.9 Netonnet.no
7.1.10 NorgesGruppen ASA

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Norway e-commerce market is expected to register a CAGR of 12.5% during the period of 2022-2027. The factors driving the market's growth include better quality transport infrastructure, rising urbanization, and high access to the internet, among others.

Key Highlights
One of the primary factors helping to drive the growth of the e-commerce market in Norway is how easy it is to deliver goods. Norway ranks decently on the World Bank Logistics Performance Index, which indicates to its better quality of the transport infrastructure in the country, easy to arrange low-cost shipments, and less timeliness of freight. These factors are poised to drive the growth of the e-commerce market in Norway.
Moreover, with 82.97% of the population living in an urban area as reported by World Bank, Norway remains one of the easiest countries in the world to deliver to. Furthermore, the high internet penetration across urban and rural areas of the country is also propelling the growth of the e-commerce market in the area.
The market players are committed to continuous innovation and development in the market. For instance, players can be noted to indulge in personalizing the e-commerce experience by integrating artificial intelligence in the platforms. Furthermore, the vendors are leveraging the customer data to understand behavioural patterns and trends in order to make the platforms more customer-friendly.
Manufacturers, vendors, and retailers considering selling products through the Internet have the opportunity to get in contact with customers more quickly but still need to consider challenges related to fulfillment, shipping, taxes, value-added tax (VAT), and EU regulations in Norway. According to the Digital Service Act, the e-commerce platforms requires to conduct annual risk assessments on the available content through their platform and its effects on fundamental rights, public health, and public security; including algorithms used, advertising, and content; to report information associated with a severe criminal offense and to suspend services that frequently provide illegal content.
The COVID-19 outbreak accelerated an expansion of e-commerce towards new businesses, customers, and types of products. E-commerce has offered customers with access to a variety of products from the convenience and safety of their homes. It has enabled firms to continue operating despite contact restrictions and other confinement measures. In the region, many operators of brick-and-mortar businesses, who often were forced to shut down their physical business completely, are now considering e-commerce an alternative sales channel.


Key Market Trends

Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost E-commerce Market


E-shoppers are the consumers that order their goods and services online to be delivered at home. Today e-shoppers are confident in the online shopping experience and now expect a high level of service with every purchase. Moreover, the region has a 98% population that has access to the internet connection.
As per data from Eurostat, the percentage of internet users in Norway that bought goods or services online was 78% in the year 2017. This percentage drastically increased to 87% in the year 2020. Due to the increase in e-shoppers, the e-commerce sector is gaining growth and is expected to grow further over the forecast period.
The use of e-commerce activities has gained much popularity among many consumers in Norway over the past few years. This popularity has been enhanced by using social media platforms which have boosted the way such activities are carried out. Platforms like Facebook, Pinterest remains to be highly popular in the country. Many market players are promoting their products and services on social media platforms to gain more market share.
Credit and debit cards are the most commonly used electronic payments; that Norwegian people choose for their online purchases. Card payments remain attractive partly because of the rewards and rebates. As per the Norges Bank, the most famous payment method at points of sale in Norway was card payments, with 83% in Spring 2021.
Moreover, the frequency in which people use the internet is relatively high in Norway. As per Eurostat, 95% of internet users in Norway used the internet daily atleast once in a day in 2021 compared to 94% in 2020. This increase in daily internet use can inspire more e-shoppers to use e-commerce websites, which may result in the growth of the e-commerce market in the region.


Consumer Electronics Segment is Expected to Grow at a Significant CAGR


As per the International Trade Association, Norway is a modern, energy-rich country and is considered one of the world’s wealthiest countries, with the GDP per capita based on purchasing power parities exceeding USD 63,500. Incomes in the region are also more evenly distributed, making every person a consumer.
Moreover, some of Norway's most popular and biggest e-commerce stores are consumer electronics store Komplett.no and consumer electronics retailer Elkjøp (known as Elgiganten outside Norway). These Market players offer consumers discounts and advanced payment systems to gain more market share.
As per Statistics Norway, the online purchase of electronics equipment was 23% in 2019, 13% in 2020, and 20% in 2021. The increase in online purchases is further expected to grow over the forecast period due to more advanced apps by e-commerce market players and faster delivery speed.
Similarly, the online purchase of computer hardware was 13% in 2019 and increased to 17% in 2021. Furthermore, the online purchase of media (films and music) was 48% in 2019, and it grew to 63% in the year 2021. In the coming years, this growth is further expected in the electronics and media segment.
The online purchase of consumer electronics is more prevalent in the age group of 25 to 44. The age group accounted for more than 56% of online purchases of electronic equipment in the year 2021. Higher internet penetration in the region and extensive digital advertising by e-commerce companies is further expected to increase the demand for e-commerce purchasing of electronic and media over the forecast period.


Competitive Landscape

The Norway e-commerce market is fragmented in nature because of the high competitive rivalry between many market players. Major market players in Norway's e-commerce market are opting for expansion and merger activities as well as launching new products to gain market share.


November 2021 - Northbaze Distribution AB launched a strategic collaboration with Elkjop Nordic to expose JAYS full range in Elkjop's stores and online throughout the Nordic region. Part of Northbaze Distribution's strategy within the Audio business area, which is led by the JAYS brand, is to establish itself with the most prominent players in the Nordic region.
January 2022 - Swedish automated parcel locker company Instabox announced the acquisition of Norway-based last-mile delivery service company Porterbuddy to improve and increase its locker and home delivery services across the region. Porterbuddy delivers parcels from popular merchants like Komplett, Varner, Jollyroo, and Farmasiet.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost E-commerce Market
5.1.2 Rising Mobile E-commerce Usage
5.1.3 High Internet Penetration Across Rural and Urban Areas of the Country
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Fulfillment, Shipping, Taxes, Value Added Tax (VAT) and EU Regulations
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Norway (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Norway (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Norway (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Norway in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Prisjakt Sverige AB
7.1.2 Elkjøp
7.1.3 FINN.no
7.1.4 Komplett AS
7.1.5 Power.no
7.1.6 About You norway
7.1.7 Zalando.no
7.1.8 Kolonial.no
7.1.9 Netonnet.no
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8 Investment Analysis

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2024/09/13 10:26

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