世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ニュージーランドの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


New Zealand E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ニュージーランドのEコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR8.7%を記録すると予想されています。同地域の市場成長を牽引する主な要因は、オンライン消費の拡大やスマートフォンの高い普及率などです。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ニュージーランドのEコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR8.7%を記録すると予想されています。同地域の市場成長を牽引する主な要因は、オンライン消費の拡大やスマートフォンの高い普及率などです。

主なハイライト
ニュージーランドのEコマース市場は、過去数年間で急速に変化しています。スマートフォンの普及率の高さ、買い物頻度の増加、オンラインショッピングに対するポジティブな消費行動など、さまざまな要因が同地域のEコマース市場の成長を後押ししています。
同地域では、電子商取引においてカード決済が最も一般的な手段となっています。しかし、過去数年間は、Buy Now Pay Later(今すぐ購入・後払い)方式に大きくシフトしています。New Zealand Postによると、同地域のBuy Now Pay Laterサービスは2021年第1四半期に49%増加しました。さらに、このサービスは、ニュージーランドの若者の間で最も急速に成長しています。
New Zealand Postの通り、2020年には、オンライン小売の成長頻度と消費額の大きさの点で高水準の成長を経験している高齢者層が登場します。そして2021年には、40~65歳のグループの消費額が20%増加し、65歳以上の年齢層でも14%増加しました。繰り返しになりますが、こうした傾向は近い将来ずっと続くでしょう。このことは、高齢の買い物客がEコマースを嫌うという仮定が、この地域ではますます真実でなくなってきていることを示しています。さらに、高齢者は予測期間中、市場を拡大させることが予想されます。
ニュージーランドの消費者にオンライン販売を行う非居住者の米国企業は、消費者や税金の手続きを含め、現地の規制を遵守しなければなりません。ニュージーランドの居住者にオンラインサービスを提供する米国企業は、1年間の商品およびサービスの供給総額が6万ニュージーランドドルを超えた場合、GSTの登録が必要になります。このような規制は、この地域の外資系Eコマース企業の抵抗となり、市場成長の妨げとなる可能性があります。
COVID-19のパンデミック全国および地域のロックダウンにより、ニュージーランドの消費者はオンラインショッピングへの支出を倍増させており、消費者支出の変化はさらに今後数年間増加し続けると予想されます。食料品を含むFMCG(Fast Moving Consumer Goods)は、流行期間中、最も人気のあるオンライン購入品でした。


主な市場動向

オンラインショッパーの増加による市場の活性化が見込まれる


同地域では、オンラインショッピング利用者の増加により、オンラインショッピングのトレンドが急速に高まっています。これは、オンラインショッピングのオンライン取引数の増加や、同地域の消費者のオンラインバスケットサイズの増加により、さらに予測期間中、同地域のEコマース市場を牽引することが期待されます。
New Zealand Postによると、2021年第4四半期の総顧客数は2020年第4四半期と比較して9%増加し、同地域の成人人口の46%が第4四半期にオンラインショッピングを利用しました。この売上高の増加の大部分は、リピーターのオンラインショッパーを反映していますが、ロックダウン時の安全性への懸念から、初めてオンラインショッパーを利用する人が引き続き安定的に増えています。第 4 四半期のオンラインショッピング利用者は、地域で 74,000 人増加した。
さらに、2021年第4四半期の最も大きな原動力は、オンラインショッピングのトランザクションが急速に増加したことです。2021年第4四半期のオンライン取引は2250万件を超えました。これは、1日あたり平均245,000件近くのオンライントランザクションに相当します。2019年第4四半期と比較すると、2021年第4四半期は720万件のトランザクションが増加し、なんと47%も増加しました。
さらに、同地域のオンライン買い物客の取引回数は増加し、オンラインバスケットのサイズも大きくなっており、Eコマース市場の成長をさらに後押ししています。例えば、New Zealand Postの報告によると、消費者のオンラインバスケットサイズは2019年第4四半期に104米ドルでしたが、2021年第4四半期には111米ドルに増加しました。


衣料品、履物、ファッションのセグメントがEコマース市場を牽引すると予想される


ニュージーランドのEコマース市場におけるファッション分野は、トレンド、為替レート、配送スピード、コストによって常に変化しており、この地域の主要Eコマース企業によるファイナンスオファーの影響もますます大きくなっています。
さらに、Facebook、Instagram、Pinterestなどのソーシャルメディアプラットフォームでクーポンや割引を利用したデジタル広告の採用が拡大していることも、この地域の消費者がEコマースを通じて衣料品や靴を購入する際の魅力になっています。
New Zealand Postが報じたように、2021年第3四半期の衣料品・履物分野は、2020年第3四半期と比較して37%増という目覚ましい伸びを示しました。衣料品・履物部門の年間累計消費額は、昨年と比較して25%増加しました。
さらに、衣料品と履物の数字の伸びには、ファッション製品のオンラインショッピングに積極的な若い年齢層の成長と、Buy Now Pay Laterのように若い年齢層が過多のセクターの成長との強い相関関係も見られました。この傾向は、予測期間中にさらに拡大することが予想されます。
これらの要因により、Eコマース市場における衣料品、靴、ファッション製品の需要は、予測期間中にさらに高まると予想されます。


競合他社の状況

ニュージーランドのEコマース市場は、Countdown.co.nz、Trade Me、FishPond Ltd.、Farmersなど複数の企業が存在し、非常に競争が激しく断片化した市場です。この地域の主要プレーヤーは、新しいサービスを導入し、戦略的パートナーシップや買収を行うことで、市場での存在感を高めています。


2022年1月 - NZ Compareは、国際的なデータ主導の電子商取引比較ショッピング事業であるPriceMeの買収を発表しました。PriceMeは、NZコンペアの既存の比較サイトBroadband Compare、Power Compare、Money Compare、そしてオンラインバウチャーサイトFreeVoucherCodes.co.nzを補完することになります。この買収により、当社の比較ビジネスはさらに充実し、拡大する顧客基盤に対応し、より多くの買い物客に最高のキャンペーンや割引、プロモーションを提供することができるようになります。
2022年2月 - ファッションEコマース小売のBoohooは、ヴィーガン・ビューティーに進出し、メイクアップと美容に関する50品目の商品を発売しました。ヴィーガン・ビューティーの立ち上げでは、あらゆる顔色や肌色をカバーする製品に加え、「The Bronzed Glow」や「The Brow Shape」といった様々なキットを紹介し、TikTokやその他のソーシャルメディアサイトから最新のメイクアップトレンドを探求することに熱心な顧客を取り込む予定です。


その他の特典

市場推定(ME)シート(エクセル形式
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Online Shoppers is Expected to Boost the Market
5.1.2 Rising Adoption of Buy Now Pay Later Services
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Local E-commerce Laws Including Consumer and Tax Procedures
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in New Zealand (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in New Zealand (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in New Zealand (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of New Zealand in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Countdown.co.nz
7.1.2 Trade Me
7.1.3 Farmers
7.1.4 The Warehouse NZ
7.1.5 Fishpond Ltd.
7.1.6 Kmart
7.1.7 Briscoe
7.1.8 MightyApe
7.1.9 Grabone
7.1.10 Priceme
7.1.11 Dicksmith
7.1.12 EziBuy.com

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The New Zealand E-commerce market is expected to register a CAGR of 8.7% during the period of 2022-2027. The primary factor driving the growth of the market in the region is the growing online spending and high smartphone penetration, among others.

Key Highlights
The New Zealand E-commerce market has been transforming rapidly over the past few years. Various factors boost the growth of the E-commerce market in the region, including higher smartphone penetration, increasing shopping frequency, and positive consumer behavior toward online shopping.
Card payments are the most popular method for E-commerce transactions in the region. However, in the past few years, there have been significant shifts toward Buy Now Pay Later payment methods. As per New Zealand Post, Buy Now Pay Later services in the region grew by 49% in Q1 2021. Furthermore, the service is growing most rapidly among young people in New Zealand.
As per New Zealand Post, in 2020, older age groups experiencing high levels of online retail growth in terms of their frequency and size of the spend. Then in 2021, the 40-65 years group spent 20% more, and the 65+ age group was also up 14%. Again, these trends will continue throughout the near future. It shows that any assumptions about older shoppers disliking E-commerce are growing increasingly untrue in the region. Further, older shoppers are expected to boost the market over the forecast period.
Non-resident United States E-commerce companies selling online to New Zealand consumers must comply with local regulations, including consumer and tax procedures. A United States company providing online services to New Zealand residents will need to register for GST when their total supplies of goods and services exceed NZD 60,000 in one year. This type of regulation can resist the foreign E-commerce companies in the region, which may hamper the growth of the market.
The COVID-19 pandemic national and regional lockdowns have led to New Zealand consumers doubling their spending on online shopping, and the change in consumer spending is further expected to continue to increase in coming years. Fast Moving Consumer Goods (FMCG), including groceries, was the most popular online purchases during the outbreak.


Key Market Trends

Increasing Online Shoppers is Expected to Boost the Market


The trend for online shopping in the region is increasing rapidly owing to the increasing number of online shoppers. This is further driven by a growing number of online transactions for online shopping and increasing online basket size for the consumers in the region, which is additionally expected to drive the E-commerce market in the region over the forecast period.
As per New Zealand Post, the total number of customers in Q4 2021 increased by 9% compared to Q4 2020, with 46% of the adult population of the region shopping online during Q4. While most of this boost in sales reflects returning online shoppers, safety concerns during lockdowns continued to drive a steady stream of first-time online shoppers. The online shoppers in Q4 increased by 74,000 online shoppers in the region.
Furthermore, the most significant driver in Q4 2021 was rapid transaction growth for online shopping. There were over 22.5 million transactions online in Q4 of 2021. That averages out to nearly 245,000 online transactions per day. Compared to Q4 of 2019, Q4 of 2021 had 7.2 million more transactions, a whopping increase of 47%.
Additionally, online shoppers in the region are transacting more often, and the online basket size is also increasing, further driving the growth of the E-commerce market. For instance, the online basket size of the consumers was USD 104 in Q4 2019, which grew to USD 111 in Q4 2021, as reported by New Zealand Post.


Clothing, Footwear and Fashion Segment is Expected to Drive the E-commerce Market


The Fashion sector in the New Zealand E-commerce market is constantly changing, driven by trends, exchange rates, delivery speeds, and cost, and increasingly influenced by finance offers by the major E-commerce companies in the region.
Furthermore, the growing adoption of digital advertising on social media platforms like Facebook, Instagram, and Pinterest driven by coupons and discounts is further attracting and appealing to the consumers in the region to go for the clothing and footwear purchasing through E-commerce.
As reported by New Zealand Post, the clothing and footwear segment was up an impressive 37% in Quarter 3 of 2021 compared to Quarter 3 of 2020. The clothing and footwear sector saw its year-to-date spend up 25% compared to last year.
Furthermore, the growth in numbers of clothing and footwear also showed a strong correlation between the growth of the younger age groups online, which are more active in online shopping of fashion products, and the growth of sectors like Buy Now Pay Later, which are over-represented by the younger age groups. This trend is further expected to grow over the forecast period.
All of the aforementioned factors are further expected to boost the demand for clothing, footwear, and fashion products in the E-commerce market over the forecast period.


Competitive Landscape

The New Zealand E-commerce market is highly competitive and fragmented with the presence of several players such as Countdown.co.nz, Trade Me, FishPond Ltd., Farmers, etc. The major players in the region are increasing their presence in the market by introducing new offerings and entering into strategic partnerships or acquisitions.


January 2022 - NZ Compare announced the acquisition of the international, data-led, E-commerce comparison shopping business, PriceMe. PriceMe will complement the existing NZ Compare comparison websites Broadband Compare, Power Compare & Money Compare, and our online voucher site FreeVoucherCodes.co.nz. The acquisition will round out our comparison business and allow us to service an expanding client base and reach even more shoppers with the very best offers, deals, and promotions.
February 2022 - Fashion E-commerce retailer Boohoo has branched into vegan beauty, launching a 50-product range across makeup and beauty. The launch of its vegan beauty range will showcase products inclusive of all complexions and skin tones, as well as a variety of kits, such as ‘The Bronzed Glow’ and ‘The Brow Shape’ set to reach customers keen to explore the latest makeup trends from TikTok and other social media websites.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Online Shoppers is Expected to Boost the Market
5.1.2 Rising Adoption of Buy Now Pay Later Services
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Local E-commerce Laws Including Consumer and Tax Procedures
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in New Zealand (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in New Zealand (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in New Zealand (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of New Zealand in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Countdown.co.nz
7.1.2 Trade Me
7.1.3 Farmers
7.1.4 The Warehouse NZ
7.1.5 Fishpond Ltd.
7.1.6 Kmart
7.1.7 Briscoe
7.1.8 MightyApe
7.1.9 Grabone
7.1.10 Priceme
7.1.11 Dicksmith
7.1.12 EziBuy.com

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る