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オランダの電子商取引市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Netherlands E-Commerce Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, And Forecasts (2022 - 2027)

オランダのEコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率8.73%を記録すると言われています。 主なハイライト オランダはEコマースをいち早く導入した国です。インターネットの普... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

オランダのEコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率8.73%を記録すると言われています。

主なハイライト
オランダはEコマースをいち早く導入した国です。インターネットの普及率が高く、国民が技術力と安定したインターネット接続の両方を備えているなどの有利な要因が、同国のEコマースブームに寄与しています。
オランダには、注目すべきeコマース・プラットフォームがいくつかあります。Bol.comは、2018年にオランダのオンライン小売業者として初めて売上高10億ユーロを突破しました。アマゾンは2020年初頭にオランダのポータルサイト(Amazon.nl)を導入し、すぐにかなりの市場シェアを獲得しました。
市場は進化を続けており、マイナーなプレイヤーのいずれかがすぐに大きなシェアを獲得する可能性があります。VidaXL.nlのような小規模なマーケットプレイスは比較的新しく、非常に迅速に拡大して広い市場にリーチしています。また、アマゾンがオランダ市場に進出することで、オンラインマーケットプレイスの状況は大きく変わる可能性があります。
人口密度が高く、移動距離が短いこと、フラマン語や文化が国境を越えることなどが、この国の電子商取引にとって重要なポイントです。
COVID-19の登場により、同国ではビジネスのデジタル化が進み、Eコマースの普及率が高まりました。ほぼすべての製品カテゴリでオンライン販売の増加を目撃しています。しかし、電子商取引市場は、そのような物流などの課題に直面している。電子商取引の採用が増加したため、物流業者はサービスを拡大しない限り、そして拡大するまで、顧客にサービスを提供することができませんでした。


主な市場動向

デジタル化による電子商取引の増加


デジタル経済社会指数によると、オランダは2021年にEU加盟27カ国中4位となり、欧州のデジタル化においてトップクラスの地位を維持しました。同国では、企業全体でデジタル技術の導入やオンラインサービスの利用が広がっており、基礎的および高度なデジタルスキルが高い水準にあります。
同国は当初、2018年にデジタル化戦略を採用し、さらに2019年、2020年、2021年に更新して、その整合性を維持し、デジタル野心のための強力な基盤を作りました。同国は、人工知能、データの責任ある利用、デジタルガバナンス、デジタル接続性、デジタルセキュリティとレジリエンス、デジタルスキルに優先順位をつけ、重点的に取り組んでいる。
ビジネス活動へのデジタル技術の統合によると、オランダでは中小企業の75%以上、大企業の95%が基本的なレベルのデジタル統合を行っており、EU諸国の中で5位にランクインしています。
デジタル技術のインフラ、イノベーション、研究開発に200億ユーロを確保する国家成長基金が採択され、AI、健康データインフラ、量子技術に大きな割合が割り当てられたことで、同国のデジタル化、デジタルインフラは今後増加すると言われています。デジタル化の進展は、ECベンダーの成長に直接良い影響を与えることが期待されます。


ファッション部門が大きなシェアを占める


ファッションや衣料品に対する消費者のニーズや個別対応への要求が高まり、この分野でのEコマースの導入が進んでいます。消費者の主要なニーズを幅広く特定することで、この分野のeコマースの実行が向上しています。
製品カテゴリーにおける顧客の基本的な行動、モチベーション、製品に対する態度が、eコマースの採用を後押ししています。さらに、ファッションや衣料品の購入に対する快適さが増していることも、この分野でのeコマース導入の強い伸びを示唆しています。
国内の多くの衣料品ブランドや小売業者は、デジタル・エコシステムを拡大するためにeコマースを採用し、新たな収益源につなげています。ファッション分野の成長の大部分は、ピュアプレイのデジタル小売業者によるものだと予測されます。
さらに、デジタルタッチポイント、店舗での顧客エンゲージメント、eコマースのスキルアップのためのイノベーションへの投資の焦点は、企業がGo-to-marketアプローチを採用し、ビジネスの成長のためにアマゾンなどのピュアプレイオンライン小売業者と提携することを可能にします。


競合他社の状況

オランダのeコマース市場における競合のレベルは、多数のプレーヤーが存在するため、緩やかなものとなっています。オランダのEコマース市場では、ローカルおよびグローバルブランドの数が増加しているため、市場での競争は激しくなる可能性があります。


2022年1月 - 中国のeコマース大手JD.comの子会社であるOchamaは、2つのロボットピックアップポイントを持つウェブショップをオープンしました。この店舗では、オンラインポータルを使って食品と非食品の両方を購入することができ、顧客はオンライン注文をその日のうちに受け取ることができるようになります。
2022年2月 - Smartmileは、オランダのDHL Expressと提携し、第二の宅配サービス会社を統合して、共有でオープンな配送インフラを実現するパイロットプロジェクトを開始した。


さらなるメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in adoption of digitalization
5.1.2 Growing interest of consumers to shop clothes through e-commerce channels
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low technological awareness
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in the Netherlands (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in the Netherlands (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in the Netherlands (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of the Netherlands in the ecommerce industry in region YY

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 bol.com
7.1.2 Coolblue
7.1.3 Albert Heijn
7.1.4 Fnac.com
7.1.5 ZalandoSE
7.1.6 Wehkamp
7.1.7 Amazon.com, Inc.
7.1.8 Jumbo
7.1.9 About you
7.1.10 DE Bijenkorf

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Netherlands E-commerce market is said to register a CAGR of 8.73% over the forecast period from 2022 to 2027.

Key Highlights
The country was an early adopter of e-commerce. Favorable factors, such as high internet penetration and citizens who have both technical abilities and a stable internet connection, contribute to the country's e-commerce boom.
In the Netherlands, there are several notable eCommerce platforms. Bol.com was the first Dutch online retailer to surpass one billion euros in revenue in 2018. Amazon introduced a Dutch portal (Amazon.nl) in early 2020 and immediately earned a sizable market share.
The market is continuing to evolve, and any of the minor players could quickly gain a significant market share. Some smaller marketplaces, such as VidaXL.nl, are relatively new and have expanded very quickly to reach a wide market. Also, the expansion of Amazon into the Netherlands market may change the online marketplace landscape considerably.
The large population density, short distances involved, and the fact that the Flemish language and culture transcend national borders are all key aspects of the country’s e-commerce.
Due to the emergence of COVID-19, e-commerce had an increased adoption rate added with the increased digitalization of business in the country. Almost every product category has witnessed an increase in online sales. But the e-commerce market has faced challenges such as logistics. Due to the increased adoption of e-commerce, the logistics providers were unable to serve their customers unless and until they upscaled their services.


Key Market Trends

Increase in E-commerce due to digitalization


According to the Digital Economic and Society Index, the Netherlands ranked 4th out of 27 EU Member States in 2021, retaining its position as one of the top performers in digitalization in Europe. The country has widespread adoption of digital technologies across businesses and use of online services and high levels of basic and advanced digital skills.
The country initially adopted a digitalization strategy in 2018 and further updated it in 2019, 2020, and 2021 to maintain its integrity and create a strong foundation for its digital ambition. The country has prioritized and focused its efforts on artificial intelligence, responsible use of data, digital governance, digital connectivity, digital security and resilience, and digital skills.
According to the integration of digital technology into business activities, the Netherlands ranks 5th among EU countries as at least 75% of SMEs, and 95% of large enterprises in the country have a basic level of digital integration.
With the adoption of the National Growth Fund that reserves EUR 20 billion for infrastructure, innovation, and R&D in digital technologies, with sizeable portions allocated to AI, health data infrastructure, and quantum technology, the country's digitalization and digital infrastructure is said to increase in following years. The increase in digitalization is expected to directly influence the growth of the e-commerce vendors in a positive manner.


Fashion Segment Accounts for Significant Share


Increasing consumer need and demand for personalized solutions for fashion and clothing is increasing the adoption of e-commerce in the sector. Identifying a broad range of key consumer needs has improved e-commerce execution in the product category.
The underlying behavior of customers, motivation, and attitude toward the products in the product category drives the adoption of e-commerce. Further, an increasing level of comfort for the purchase of fashion and clothing products suggests strong growth in the adoption of e-commerce in the segment.
Many clothing brands and retailers in the country have adopted e-commerce to broaden the digital ecosystem, which leads to new revenue streams. Most of the fashion segment growth is forecasted to increase due to pureplay digital retailers.
Further, the focus of investments in innovation for digital touchpoints, in-store customer engagement, and e-commerce upskilling enables businesses to adopt the Go-to-market approach and partner with pureplay online retailers such as Amazon for business growth.


Competitive Landscape

The level of rivalry in the Netherlands' e-commerce market is moderate due to the presence of a large number of market players. The number of local and global brands in the Netherlands' e-commerce market is increasing, which may lead to high competition in the market.


January 2022 - Ochama, a subsidiary of Chinese e-commerce giant JD.com has opened a webshop with two robot pickup points. This stores allow customers to purchase both food and non food items using an online portal and allows its customers to collect their online orders on the same day.
February 2022 - Smartmile has partnered with DHL Express in the Netherlands for a pilot project that integrates second courier service companies for a shared and open delivery infrastructure.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in adoption of digitalization
5.1.2 Growing interest of consumers to shop clothes through e-commerce channels
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low technological awareness
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in the Netherlands (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in the Netherlands (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in the Netherlands (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of the Netherlands in the ecommerce industry in region YY

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 bol.com
7.1.2 Coolblue
7.1.3 Albert Heijn
7.1.4 Fnac.com
7.1.5 ZalandoSE
7.1.6 Wehkamp
7.1.7 Amazon.com, Inc.
7.1.8 Jumbo
7.1.9 About you
7.1.10 DE Bijenkorf

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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